![]() |
|
|
||||
|
||||
Al een geluk brengt Pitstop.tv af en toe nog uitsluitsel ivm geruchten over deze Dakar. Een Dakar die overigens niet makkelijk is om volgen over het internet (alleszins niet voor de mindere Goden).
Quote:
|
||||
|
||||
Ook rond de wagen van Dirk Martens is het behoorlijk stil geworden ..... Nog wel een tijd aan CP1 ... maar daarna niks meer
Vanierschot is gezien aan CP2 .... maar nog steeds niet binnen (alleszins niet volgens de dakar-site). De Dakar lijkt ondertussen wel de calvarie-tocht van AD-sport te worden ..... Gestart met 5 voertuigen in wedstrijd blijven er nog maar 2 over (terwijl slechts 1 (Vanierschot) nog realistische overlevingskansen heeft). Dit mag je gerust een resultaat voor te bleiten noemen van een team dat toch met heel stevige ambities aan de Dakar is begonnen.
|
|||
|
|||
De opgave van Koen Wauters & Charly Gotlib lijkt nu een feit. Ook Dirk Martens en Kris Bulens zouden uit wedstrijd zijn. Albert Vanierschot was dan wel aan CP2 gepasseerd, maar ook van hem tot op heden geen verder nieuws, evenmin van Peter De Mulder...
![]() |
|
|||
|
|||
Juist een melding gekregen dat AD sport uitgevallen zou zijn...
![]() ![]() en dit uit een zeer goede bron. |
|
||||
|
||||
Op Pitstop is inderdaad te lezen dat Koen Wauters heeft moeten opgeven voor de tweede opeenvolgende keer.
Toch mag men niet beginnen denken : "wat doet een zanger in de woestijn?" De eerste maal dat hij deelnam dacht ik dit eerlijkheidshalve ook. Maar pet af voor zijn moed en volharding daar. Want ik denk dat er zijn die met wat hij dit jaar voorhad al veel eerder waren gestopt. En ik vond zijn prestaties in de Dakars die hij wel uitreed verre van slecht, integendeel zelfs. Ik heb zonet op www.dakar.com eens even naar de stand gekeken. Als ze zo voortgaan staat wie aankomt in Dakar in de top-15 ... Bij de motoren vond ik zonet Steve Ramon nog nergens terug ,toch iemand die desnoods op één wiel aankomt ... Bij de vrachtwagens gaan er ook niet te veel aankomen. De Dakar is terug een echte Dakar : lood-en loodzwaar. Vandaag ook weer en dan nog zonder assistentie en extra veel navigatiewerk. Ik vind het ook raar dat ze voor madam Kleinschmidt een uitzondering maken en dat ze niet uit koers is gezet voor het vervangen van die motor. Henrard hebben ze wel uit koers gezet. |
|
||||
|
||||
De RAV4 is, zoals ook op pitstop.tv staat, gewoon een mislukking geworden. Twee jaar na elkaar bij de eerste duinen al zware problemen kan geen toeval zijn. Zeer jammer want Koen Wauters is met de jaren uitgegroeid tot een zeer goede piloot. In een artikel in het Laatste Nieuws een paar weken geleden liet hij uitschijnen dat indien het dit jaar niets zou worden, hij er sterk aan twijfelde om volgend jaar nog Dakar te rijden. To be continued...
Zéér knappe prestaties overigens van Loomans en de Mévius! Last edited by Scapa; 09-01-2004 at 10:35. |
|
|||
|
|||
Quote:
Bij Volkswagen menen ze dat hun interpretatie van het reglement de reparaties aan de Touareg wel toelieten. Ik heb zo de indruk dat ze proberen Jutta zo lang mogelijk in koers te houden door de uitsluiting uit te stellen om zo wat extra testkilometers te rijden. |
|
|||
|
|||
Trouwens vorig jaar hebben ze op de buggy van Kleinschmidt een cilinderkop vervangen omdat een paar kleppen geplooid waren. Dat mocht toen blijkbaar wel.
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Gisteren was een collectieve offday voor Nissan, maar ze tonen wel een staaltje teamwork.
* Vatanen rijdt in het begin volledig verloren. * McRae heeft technische problemen: voorwielaandrijving i.p.v. vierwielaandrijving. * De Villiers stopt om McRae te slepen, maar valt dan zonder benzine. * Vatanen komt voorbij en stopt. Ze tappen wat naft over uit de wagen van McRae en Vatanen. * Uiteindelijk geraken ze gezamelijk over de finish. |
|
||||
|
||||
Arm Koentje.
|
||||
|
||||
Quote:
Om een lang verhaal samen te vatten .... Ze proberen (omwille van PR redenen?) iets te doen waar ze het budget/middelen niet voor hebben. Hier sukkelen ze nu al 2 jaar mee. De RAV4 is gewoon te fragiel van mechaniek ... dt betrouwbaar maken kost veel tijd/geld Wees dan iets realistischer en zoek naar een wagen die elders goed presteert (Toyota HDJ 100, Bowler, ...) en pas die desnoods wat aan en als laatste punt .... Ga niet vertellen dat je Top-15 ambieert als je nog geen eens je wagen degelijk hebt kunnen testen. Ok op pure speed kan die wagen dat aan .... Er is helaas meer dat er bij een dakar aan de pas komt. Over Koen Wauters heb ik niks gezegd ..... Hij heeft weinig te maken met de problemen die er dit jaar zijn .... Het zou een spijtige zaak zijn moest hij besluiten om de Dakar niet meer te rijden. Hij is een van de weinige Belgische piloten die genoeg sponsors rond hem kan verzamelen om een top-equippe (wel onder de fabrieksteams uiteraard) uit te bouwen. Ik denk dat AD zich eens moet bezinnen .... Want op deze manier lijden ze gezichtsverlies. my 2 cents airco
![]() Last edited by airco; 09-01-2004 at 13:26. |
|
||||
|
||||
Dit is de enige conclusie die we kunnen trekken. De RAV4 was blijkbaar te hoog gegrepen voor AD. Hadden ze dat geld in een Landcruiser gestoken en die op en top klaargemaakt
![]() Hopelijk kunnen ze dit jaar in de Belcar revanche nemen! |
|
|||
|
|||
Een zeer correcte analyse.
Bij AD Sport hebben ze blijkbaar een gigantisch budget: geld voor de ontwikkeling van een prototype, geld om 3 wagens en 2 trucks in koers te laten starten en 3 assistentievoertuigen. Maar dit wordt totaal verkeerd aangewend: geen deftig test werk (het is toch perfect mogelijk om deel te nemen aan een kleiner evenment, bv. in Tunesie of Marokko) en een 4x4 prototype ontwikkelen is blijkbaar enkel besteed aan (semi-)fabrieksteams (kleinere teams slagen er wel in om een goede buggy te ontwikkelen). En dan nog zo'n hoge verwachtigingen hebben: Wauters top 15 en Van Ierschot top 5. Alles behalve realistisch zo blijkt. |
|
|||
|
|||
De eerste berichten beginnen op dakar.com te verschijnen, wel nog een tijden van CP1.
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|