De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Old 02-05-2005, 00:30
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Renault organisatie gaf aan 20.000 op zaterdag en 40.000 bij de eerste Formule Renault 3.5 wedstrijd.

@Mark..zijn het dit jaar niet de laatste Marlboro Masters of F3, wie weet kan het WS-circus naar Zandvoort verschuiven ? :P
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 09:09
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Ik vindt het spijtig dat als het gratis is, iedereen zolder plots weet liggen. En dan de commentaren die men hoort aan den draad. VB ik stond aan de remzone van de villeneuve en naast mij stond iemand die daar met zijn porsche aankomt tegen 240km/h. Ik heb hem vriendelijk gevraagd in welke carrosserie die porsche nu staat.
De man begreep het niet, ik heb hem dan uitlegt dat hij met zijn straat porsche ( want het bleek een gewone 993 te zijn) nooit in zolder aan 240 zal geraken.
Volgens mij is dhr Bevers goed geweest met dit weekend, de prijs voor de dranken beginnen wel de pan uit te swingen.
Wat betreft het autosport gebeuren vondt ik het ook tegenvallen. Die F1 heeft wel een mooie demo show gegeven.
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 11:34
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Ook waren ze aan het zeggen dat de F1 volgend jaar in Zolder kwam rijden en dat Renault nu een voordeel had omdat ze er al hadden gereden. En dan moet je je lach kunnen inhouden?

Mvg
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 12:09
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

Ik vond dat heel dat F1 gedoe een beetje "overdreven", ok je hoort me niet klagen en het was de moeite om die bolide te horen en te zien, maar om dan te gaan roepen dat de F1 terug in zolder is ......

Maar dat is mijn mening en tja die kunnen al eens verschillen.
Old 02-05-2005, 13:21
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Ja als ge iets organiseert op 1mei moet ge niet klagen over rode vlaggen he . Ik ben al blij dat ik thuis gebleven ben. Het enige wat zolder doet met die gratis kaarten is hun goede en trouwe klanten afschrikken.

Reply With Quote
Old 02-05-2005, 15:34
vertigo's Avatar
vertigo vertigo is offline
De Paddock Regular

Erg grappige dingen tegengekomen op dit toch wel vermakelijk weekend.

Mooiste was een gezin dat zich aan het orienteren was adhv het plannetje dat op de reclameblaadjes van de F1 van Spa stond.

Ook zalig was een ander gezin dat dacht dat de opsomming van de deelnemende series op de inkomtickets aanzag als het programma van de dag. Zo dachten zei dat de Renaults 3.5 de Renaults 1.6 waren. Zalig gewoon !
Old 02-05-2005, 16:02
christof christof is offline
De Paddock Rookie

Mijn zoon en ik hebben ons kostelijk geamuseerd deze zondag waarvoor dank aan RENAULT
T was lang geleden dat ik nog eens naar een race was geen kijken (normaal SPA en LE MANS) maar k moest toch terug even wennen
Kommentaar op het circuit vindt ik ronduit belachelijk. dat de heren uit de
WORLD SERIES eerst eens wat naar zichzelf kijken ! de helft kan z'n wagen nog niet op de baan houden . Van de baan spinnen achter de safety car, chicanes afsnijden al was het rallycross,dubbele gele vlag:dat is voor de anderen.... sommigen waren echt niet op hun plaats!
Jammer want de wagens op zich zien er best ok uit en de sound is dik in orde
Voor een world serie misschien volgend jaar wat meer talent.
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 18:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Filmpje.................
http://rapidshare.de/files/1525123/B...man24.avi.html
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 19:05
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Danielson, één van drie ongelukkigen in de massa crash zaterdag tijdens kwali1 heeft dus een gebroken voet en wat snijwonden. Lijkt erg, is het zeker weten ook. Hij zal dan ook de volgende race meeting moeten missen, erger kan het dan ook niet zijn voor een racepiloot, aangezien in Monaco de volgende race van de WS plaats vind.

Maar toch blijft de Deen lachten, van een optimist gesproken:

Hier gaf hij een intervieuwtje zondag namiddag
Old 02-05-2005, 21:14
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
Het enige wat zolder doet met die gratis kaarten is hun goede en trouwe klanten afschrikken.
Groot gelijk. Ik betaal veel liever 10, 15 of 20 EUR om dan volop het spektakel te zien in plaats van 0 EUR te betalen en helemaal niks te zien. Zolder stelt me hierin zwaar teleur met al hun vrijkaarten.
Reply With Quote
Old 02-05-2005, 22:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by raceboy
Het enige wat zolder doet met die gratis kaarten is hun goede en trouwe klanten afschrikken.
Nou Zolder deelt niks uit Renault huurt de tent voledig af........wat ze dan doen met hun inkom of andere zaken is hun feestje. Elk weekend van Renault is gratis. Dat is nu eenmaal het marketing-concept van deze weekends. Wij, de paddockers, zijn dan ook te kritisch voor dit soort evenementen. Ikzelf vond het dus een regelrecht bagger-weekend qua autosport. SC, Rood, Full Course Yellow........blauwe blazers die (wederom)gigantisch door het ijs zakken en meer van dat soort zaken.

Kom ik vandaag op mijn werk.........hoor ik van diverse collega's dat ze een superdag hebben gehad op Zolder. Bij die is autosport niet meer dan F1......die komen volgend jaar gewoon terug in Spa of Zolder. Files, drukte in de paddock.......ze ervaarden dat niet als probleem Dus het ligt er maar aan met welke bril je naar een evenement kijkt.

Tja, dan die blauwe blazers.........er was zelfs een eentje die tegen de media (de echte wel te verstaan, geen internet-cowboys) op nogal dreigende wijze tekeer ging tijdens de afhandeling van het ongeluk bij de REA op zondag. Volgens mij heeft die kerel vaker problemen op post 15
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 00:03
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Ik vond de organisatie van Circuit Zolder uit een dikke 0 ! ! ! Dit circuit is absoluut niet voorzien op zo'n massa volk.. Zolder wil erbij horen maar kan het eenvoudig weg niet...

Voor het verkeersplan krijgen ze nog net 5/10 maar qua veiligheid is deze baan echt kompleet verouderd. Rode Vlaggen ligt enkel en alleen aan CZ, niet aan die FIA officials. Als in Zolder iemand van de baan gaat, en dat gebeurt nog al eens, vermist de baan echt degoutant vuil is... kan er nooit snel geevacueerd worden- men moet eerst vanuit de Pits nog eens een Depanneur het circuit op sturen... heeft CZ ooit gehoord van Manitou's of iets dergelijk...

Maar het liep toch helemaal de spuigaten uit met de Mégane race op zondag. Een vd nederlanders valt stil vlak voor de hoofdtribune...Wat gebeurt er SC, aja want geen Manitou - Kraan, vluchtweg in de buurt om te evacueren dus even die mannen uit Leopoldsburg er bij halen. Ik viel bijna omver toen ik die depanneur tegen het verkeer in de rechte lijn oprijden. En dan te bedenken dat ie nog wou gaan draaien in ne keer of 3,4. Uiteindelijk besloot de depanneur het niet te doen en achteruit de rechte lijn af te rijden richting de 1ste linkse... Veel tijdverlies - heb alle beelden vanuit de Mégane van R. Kuppens gezien en er was zeker de mogelijkheid om 2 ronden vroeger alles te evacueren.

Full course Yellow of Rood de organisatie is wel genoodzaakt om dit te doen niet enkel uit het belang van Rijders maar vooral vanuit het belang van evacueren.

En al die zware crashes dit weekend - ben er van overtuigd dat ze minder zwaar zouden aflopen op een meer moderne baan. De bolderberg crash van zaterdag - is toch echt levensgevaarlijk. Dringend naar die chicane en de bolderberg erop kijken. uitloopstroken... dat kennen ze daar ook niet é. Ze zouden daar beter van die lichten installeren om problemen te signaleren.

Nu ik t zo bedenk; straf dat de rijders nog willen rijden op een circuit als zolder...

Mijn conclusie: beschuldigende vinger naar CZ en dus afvoeren die baan voor de WS. Laat ze in Belgie blijven maar dan in Spa. Ben is benieuwd dat we de WS nog gaan terug zien, ben is curieus...

Ik ga ook nog naar de WS in Spanje, Frankrijk en England - ik zal eens vergelijken en dan spreken we nog eens op t einde van het seizoen.

Last edited by JPMontoya; 03-05-2005 at 00:05.
Reply With Quote
Old 03-05-2005, 01:58
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

als het allemaal aan CZ ligt, waarom zijn die problemen er dan niet bij andere series?
Old 03-05-2005, 08:02
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

In de villeneuve stond er toch een manitou .......
Old 03-05-2005, 08:10
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular

Zolder zou niet veilig genoeg zijn? En what about Monaco dan..?
Nu ik vind het qua uitloopstroken ed. persoonlijk ook limiet hoor, maar de piloten moeten niet melken dat Zolder onveilig is als ze de volgende race in Monaco hebben...
Daar heb je misschien wel infrastructuur genoeg, maar daar kun je even hard (en zelfs harder) de muur inknallen als in Zolder.

Ik vond het gedrag van de piloten tijdens geel/rood situaties heel gevaarlijk.
Vb. toen tijdens race 1 er eentje vastzat in de zandbak van de 1e linkse... ik wou toen effe geen marshall zijn hoor...
Ze bleven dan wel achter mekaar rijden, maar aan wat voor een snelheid...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules