De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-05-2006, 22:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Astra-fan
Wees blij dat Schumacher nog in de F1 zit, ...
In nog geen 1000 jaar waarde vriend. Voor mij mag hij gisteren al stoppen.

Quote:
Originally Posted by Finish
Omdat Senna zijn tijdperk tragisch voortijdig afgesloten werd, werd de F1 plots niet meer boeiend en waren de glorietijden voorbij. Verbitterd wezen deze Senna-fans alles af wat in de buurt kon komen van Senna, die voor hen de grootste aller tijden was. Van de doden trouwens niets dan goeds. De wereldkampioen van '94 was Schumacher, Sennas rivaal dat jaar. Dan is het makkelijk om de jonge knaap, die tot dan toe lekker arrogant overkwam in de pers, als anti-favoriet te bestempelen, na enkele dubieuze incidentjes was hij meteen gebrandmerkt voor het leven. Talent ? Quasi hetzelfde, beide coureurs zijn uitmuntend in hun tak van de autosport. Charisma ? Senna: 100%, Schumacher nuldebotten. En dat, beste kijkbuiskindertjes, is hét mankement van de Duitser.
Hier kan ik me wel in vinden moet ik zeggen. Ik trek dit schoentje aan.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 01-06-2006, 08:59
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Tja, 't is menselijk zeker.
Schumacher vertoont overigens veel gelijkenissen met Senna ; die was ook jong en arrogant toen hij de F1 binnenstapte en bulkte van het zelfvertrouwen en het talent. Hij gaf de gevestigde waarden als Lauda, Rosberg, Piquet en Prost ook 'op hun bakkes' of maakte het hen ten minste het leven zuur (op de piste en ernaast).

Een aflossing van de wacht is altijd moeilijk om te verteren voor fans van de oude garde (ik ben er zeker van de MS-fans maar moeilijk Alonso zijn succes gunnen), maar voor mij persoonlijk komt daar nog de hele historie van de illegale Benetton bij waar MS toen mee reed (dat is althans wat ikzelf geloof) en dat maakt het dubbel moeilijk hem te 'aanvaarden'. Bovendien heeft hij in de loop der jaren heel vieze streken uitgehaald (geleerd van Senna ?). Omdat ik de laatste jaren echter minder en minder de F1 volgde, had ik leren leven met zijn aanwezigheid en vind zelfs dat zijn titels van 2000 en 2003 straf. Maar iemand die 7-voudig kampioen is, hoeft zich toch niet te verlagen tot vieze trucs.

Overigens heb ik als zware Senna-fan nooit beweerd dat Senna de beste aller tijden was. Al een tijd besef ik dat dit een zinloze bewering is en voorheen vond ik dat deze 'titel' eerder een Fangio of Clark toekwam.
Old 01-06-2006, 11:56
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by Mario
(ik ben er zeker van dat de MS-fans maar moeilijk Alonso zijn succes gunnen
klopt. ik betrap me erzelf heel vaak op
Old 01-06-2006, 17:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Iedereen blijft maar bezig over Schumacher.............niemand eraan gedacht dat hij zijn zwaarste straf tegenmoet gaat?

Quote:
„Corinna entzieht Schumi Essen und Sex“

In der neuen „AUTO BILD Motorsport“ legt der fiese Rosberg – BILD hatte ihn schon „Rotzberg“ getauft – jetzt sogar noch nach: „Ich möchte gern dabei sein, wenn er versucht, das Corinna zu erklären. Die entzieht ihm Essen und Sex für eine Woche!“

Bild
Dus als we Schumacher superslank en opgefokt zien rondlopen tijdens de volgende GP dan weten we waarom
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-06-2006, 19:17
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Een aflossing van de wacht is altijd moeilijk om te verteren voor fans van de oude garde (ik ben er zeker van de MS-fans maar moeilijk Alonso zijn succes gunnen), maar voor mij persoonlijk komt daar nog de hele historie van de illegale Benetton bij waar MS toen mee reed (dat is althans wat ikzelf geloof) en dat maakt het dubbel moeilijk hem te 'aanvaarden'.

Jep, en dat is nu één van de problemen. Omdat sommige mensen zich dingen menen herinneren of dingen voor waar nemen, ontstaan zo'n zaken. (En daar bedoel ik niet jou persoonlijk mee hoor Mario, jouw post gaf gewoon de aanleiding tot dit hersenspinsel van mij) Ik had deze week nog een discussie op een ander forum iemand die de F1 al 15 jaar 'intensief' volgt naar eigen zeggen. Toen men bezig was dat Hill een gentleman was op het circuit, haalde ik gewoon 1995 aan waar hij tot twee maal toe een heel dubieus manoeuvre op Schumacher uitvoerde, allesbehalve gentleman-waardig. Toen kreeg ik als kritiek dat ik een leugenaar was en dat Hill daar nooit de bedoeling had gehad, en dat het kwam door een fout van Schumacher op zijn slicks in de regen en dat Hill op zijn regenbanden sneller was, enzoverder...

Na 15 seconden googelen had ik al een foto gevonden waarop duidelijk bleek dat het poerdroog was op Silverstone die dag en dus dat Hill ook helemaal geen regenbanden nodig had... Maarja, hij herinnert het zich zo, dus dan was het ook zo.

Geheugens zijn niet te vertrouwen, en jaren na de feiten worden dingen ofwel helemaal vergeten, ofwel opgeblazen. Dat is gewoon een feit
Reply With Quote
Old 01-06-2006, 21:18
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie

Luister jongens, wat Schumacher gepresteerd heeft tijdens de kwalificaties in Monaco was er over. Je maakt me niet wijs dat een meervoudig wereldkampioen F1, in Monaco, tijdens een flying lap, aan 16 km/u "de controle over zijn wagen verliest". Wanneer je tijdens een snelle ronde in Monaco in de fout gaat eindig je als Massa dit jaar of zoals vele andere voordien: met "ne perte totale", niet met een wagen die strategisch achter het hoekje in het midden van de baan geparkeerd staat. En met de huidige stand van telemetrie en communicatie tussen wagen en pits maak je me ook niet wijs dat Schumacher niet wist dat Alonso op weg was naar de pole.
Ik geloof wel dat het een ingeving van het moment geweest is: hij is niet voor een laatste ronde de baan op gegaan met de bedoeling een file te veroorzaken.
Bestraffing was dus volgens mij terecht, al was het maar om herhaling van dit soort grappen of erger in de toekomst te voorkomen. Waar gaan we anders naar toe??? Mekaar openlijk van de baan rammen zoals een paar jaar geleden? Pitcrew die met banden begint te gooien naar andere deelnemers? Teamleden die met kraaiepoten gaan strooien op het circuit?
Old 01-06-2006, 21:40
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Lambo
Jep, en dat is nu één van de problemen. Omdat sommige mensen zich dingen menen herinneren of dingen voor waar nemen, ontstaan zo'n zaken. (En daar bedoel ik niet jou persoonlijk mee hoor Mario, jouw post gaf gewoon de aanleiding tot dit hersenspinsel van mij) Ik had deze week nog een discussie op een ander forum iemand die de F1 al 15 jaar 'intensief' volgt naar eigen zeggen. Toen men bezig was dat Hill een gentleman was op het circuit, haalde ik gewoon 1995 aan waar hij tot twee maal toe een heel dubieus manoeuvre op Schumacher uitvoerde, allesbehalve gentleman-waardig. Toen kreeg ik als kritiek dat ik een leugenaar was en dat Hill daar nooit de bedoeling had gehad, en dat het kwam door een fout van Schumacher op zijn slicks in de regen en dat Hill op zijn regenbanden sneller was, enzoverder...

Na 15 seconden googelen had ik al een foto gevonden waarop duidelijk bleek dat het poerdroog was op Silverstone die dag en dus dat Hill ook helemaal geen regenbanden nodig had... Maarja, hij herinnert het zich zo, dus dan was het ook zo.

Geheugens zijn niet te vertrouwen, en jaren na de feiten worden dingen ofwel helemaal vergeten, ofwel opgeblazen. Dat is gewoon een feit
In de toenmalige Benetton is wel degelijk de software gevonden voor o.a. tractiecontrole, wat toen verboden was. Alleen heeft niemand kunnen bewijzen dat Benetton het daadwerkelijk heeft gebruikt en uiteraard ontkenden Briatore en Schumacher dat ook.

Die ongevallen met Hill werden veroorzaakt door grove inschattingsfouten van Hill, maar niet omdat hij een gemene wilde uithalen. Als ik het mij goed herinner heeft hij tweemaal Schumacher langs achter aangereden/geramd bij een remmanoeuvre. Hij zat er niet eens naast, geloof ik.
Old 02-06-2006, 15:16
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Het is ook niet de eerste keer dat hij zoiets uitsteekt in Monaco. Vorig jaar is hij in Mirabeau net lang genoeg blijven stilstaan om een SC te veroorzaken. Al is het toen niet algemeen aanvaard dat het opzettelijk was.
Reply With Quote
Old 02-06-2006, 16:02
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Quote:
Die ongevallen met Hill werden veroorzaakt door grove inschattingsfouten van Hill, maar niet omdat hij een gemene wilde uithalen.
...wat andersom natuurlijk nooit waar kan zijn. ;-)
Reply With Quote
Old 02-06-2006, 18:03
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Savi
...wat andersom natuurlijk nooit waar kan zijn. ;-)

natuurlijk wel maar dan probeert DC hem zogezegd te vermoorden

Reply With Quote
Old 02-06-2006, 18:25
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Het is ook niet de eerste keer dat hij zoiets uitsteekt in Monaco. Vorig jaar is hij in Mirabeau net lang genoeg blijven stilstaan om een SC te veroorzaken. Al is het toen niet algemeen aanvaard dat het opzettelijk was.

tja, moest hij dan door de vangrails rijden om te passeren misschien? :s
Reply With Quote
Old 02-06-2006, 19:30
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Lambo
tja, moest hij dan door de vangrails rijden om te passeren misschien? :s
Nee, maar hij moest ook geen 45 seconden zitten twijfelen om over zijn eigen voorvleugel te rijden, om dat dan uiteindelijk toch te doen.
Reply With Quote
Old 02-06-2006, 20:18
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Och, eigenlijk is deze talentvolle loser helemaal niet zoveel aandacht waard!
Hij zal toch nooit veranderen. Hij zal voor altijd de meest gehate wereldkampioen uit de geschiedenis blijven...
Old 02-06-2006, 21:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Als iemand op zoek is naar een kadootje voor AJ, bij deze een bruikbare link

Toch blijft dit akkefietje aanhouden en komt er langzaam een erg zwart randje rondom de loopbaan van Schumacher.

Quote:
Amid pressure from some of his rivals who want him to stand down from his role as president of the Grand Prix Drivers' Association (GPDA) after he was judged to have deliberately stopped his car on the track in the closing minutes of Monaco qualifying, fellow drivers now want to give Schumacher the chance behind closed doors to fully explain what happened.

www.autosport.com
Er zijn weleens pugilisten die een wedstrijd teveel gebokst hebben en daardoor onherstelbare schade oplopen. Het gevalletje "Monaco" kon dat wel eens worden voor Schumacher
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 04-06-2006, 17:01
Petter-Jån's Avatar
Petter-Jån Petter-Jån is offline
De Paddock Rookie

Ik vond eerst dat er al veel te veel gezeverd was over dat incident, dacht dat het al lang afgesloten was. Maar ja, langs de andere kant, waar dient een forum anders voor en als ik vind dat het afgesloten is, waarom lees ik het dan nog?

Enfin, ter zake, in de vergelijking Schumacher vs. Senna, denk ik dat het verschil eerder ligt in het feit dat Schumacher nooit een echt goede waardige tegenstander gehad heeft. Senna is groot geworden door legendarische duels met Prost voornamelijk. In die duels is er al eens een "foutje" gebeurd of een teamorder gevallen, wat dan een groot verschil kan maken. Als je met zoveel wereldtitels op zak en duidelijk sneller en met meer talent dan de rest rondrijdt en je gaat dan nog een onsportieve daad doen, dan is het eerder zoiets als van: "tegen kleintjes kan je wel hé?"
Waren Alonso en Schumacher van dezelfde generatie geweest, of had Alonso al 7 titels en Schumacher nog maar eentje, en werden de duels intenser, werd er anders over gebabbeld denk ik. Een sport wordt groot door duels, door tegenstanders die elkaar zo hard waard zijn dat ze nog net iets verder dan het uiterste moeten gaan. Een Senna die ze tot op het podium moeten slepen, waarbij hij zijn beker haast laat vallen, na 3 pogingen dat ding toch boven zijn hoofd krijgt gehesen is een grote meneer. Een Schumacher die nog heel fris staat te genieten van zijn overwinning, naast in-het-zweet-badende mede-coureurs is saai. Maar hij is dan wel sneller dan iedereen, maar weinigen gunnen het hem.

Mijn mening en ik ga hier nog wel eens komen lezen de komende dagen denk ik

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules