De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-09-2006, 16:30
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
en gij gelooft daarin? die tragere deelnemers rijden in Nederland in de hoofdklasse; dan gaan ze niet gauw efkes overschakelen naar een "voorprogramma", denk ik
eeuh, de DSC is in het bijprogramma van de Belcar altijd en is ook vaak in nederland in het bijprogramma. de k1 in de DSC is in de Belcar (ori) de K2
en k2 in de DSC is K3 in de Belcar.
K3 zou in de endurane cup kunnen rijden.
Maar is het wel voor nederlande bedrijven dan nog interesant om te gaan rijden dan? Het zou kunnen als de wedstrijden gereden worden dan in de verschillende landen. bijv 3 in Belgie, 2-3 in Nederland en 2-3 in Duitsland en misschien een keer naar frankrijk en engeland.
Mooi kalender zou er wel komen denk ik.
Maar transportkosten is eigenlijks niet haalbaar voor de kleinere teams voor heel vaak naar het buitenland te gaan.
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 16:57
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Néén Beneluxcar bedoel ik mee racen op: Spa, Zolder, Zandvoort, Asse (en als er nog zo'n Nederlands circuit is in die aart?). En uitstapje naar bv. Nurburgring of Brands Hatch mag natuurlijk wel, maar hou het op 1 uitstap buiten de B & NL circuit's.

De wagens moeten bv een normtijd kunnen rijden van ca 2.55 op Spa, kunnen ze dit niet dan moeten ze naar de BEC/BSC klassen naar gelang hun wens. Ze moeten dan maar zien dat ze de volgende manche wel aan een 2.55op Spa kunnen geraken. Een 1.55 dan bv voor Zolder... tijden van Nederlandse circuit's ben ik niet van op de hoogte.

Aanpassingen voor DSC wagens?? Neen hoor, maak de reglementen gewoonweg vrijer. C5-R's vs ex-DTM wagens en V8stars Wieth F550's ed...
Moet kunnen, grote diversiteit en weelderige taferelen beloofd spectakel dus!

Wel blijven we de 2uur's racen houden dus de DSC en Rhino GT teams moeten wel zien dat ze minstens 2 piloten vinden.

Op Spa zijn denk ik 80 wagens niet téveel neen, als er zo'n 150 Keverkes mogen op race moet dit ook kunnen... niet?

En zoals JorritVD al zei tegen Marcel ivm die:
Quote:
Originally Posted by Marcel
en gij gelooft daarin? die tragere deelnemers rijden in Nederland in de hoofdklasse; dan gaan ze niet gauw efkes overschakelen naar een "voorprogramma", denk ik
Als ze naar Zolder komen is het idd. ook rijden in voorprogramma van Belcar hé, net hetzelfde dus wat ik voorstel! Diegene die boven de 2.55 op Spa of 1.55 op Zolder zitten moeten starten in BEC of BSC, diegene die er wel onder geraken rijden mee in de Hoofdrace van de Beneluxcar.

Moet wel even vermelden dat het Beneluxcar idee geinspireerd is naar hetgeen wat Marcel (Paddocker Stranger geloof ik dat het is) mij eens gaf om een betere Belcar te creëren.

Last edited by Viper GTS-R***; 02-09-2006 at 19:16.
Reply With Quote
Old 02-09-2006, 17:11
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Als-als-als er iets van waar is én er een GT3 reglement gaat komen dan gaat het helemaal omzeep zijn doordat bijna iedereen dan met een porsche GT3 gaat rijden en de diversiteit helemaal weg zal zijn. Een audi quatro, Vertigo, Ultima, Mazda, Mosler, Marcos, ... gaan we zo niet meer zien
Old 02-09-2006, 19:37
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Stop nu is met DSC met belcar te vergelijken. DSC heeft geen snellere wagens omdat ze aan een bepaalde PK/gewichts verhouding moeten voldoen.

Reply With Quote
Old 03-09-2006, 12:38
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by raceboy
Stop nu is met DSC met belcar te vergelijken. DSC heeft geen snellere wagens omdat ze aan een bepaalde PK/gewichts verhouding moeten voldoen.
Inderdaad. DSC en Belcar met elkaar vergelijken slaat nergens op.
Reply With Quote
Old 04-09-2006, 00:07
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Baron
Inderdaad. DSC en Belcar met elkaar vergelijken slaat nergens op.
Heb deze twee nooit vergeleken met elkaar.
Maar:...
Ik ben niet de enigste paddocker die het veld van DSC weet te bewonderen, competitief toch wel aan elkaar gewaagd. Veel variateit in de wagens...
Moest dit veld samen met Belcar wagens kunnen rijden en wat Rhino's erbij dan zit er zeker véél spanning in. Maar idd. dan blijft het probleem nog steeds ivm. de (te) snelle Corvette's (voor de rest van de kopgroep).
Reply With Quote
Old 04-09-2006, 01:03
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Vind op zich het DSC een te bonte kermis wil je een professioneel kampioenschap runnen. DSC is een gentlemen kampioenschap, BELCAR probeert professioneler te zijn. Onderdeel daarvan is reguleren wat je toelaat, niet elke wagen toelaten. Wat dat betreft denk ik dat dat onderscheid prima is, en dat dat ook zo moet blijven.
Reply With Quote
Old 04-09-2006, 07:38
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Alle wagens die DSC rijden zijn volgens mij toch ook toegelaten tot de belcar. Buiten dan de V8star en DTM.

Last edited by Raceboy; 04-09-2006 at 07:40.
Reply With Quote
Old 04-09-2006, 22:47
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by raceboy
Alle wagens die DSC rijden zijn volgens mij toch ook toegelaten tot de belcar. Buiten dan de V8star en DTM.
DTM wagens zijn in het verleden toch toegelaten. De Deti Racing Mercedes CLK dat is toch een ex DTM wagen.
Old 04-09-2006, 22:52
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Fonne
DTM wagens zijn in het verleden toch toegelaten. De Deti Racing Mercedes CLK dat is toch een ex DTM wagen.
Dat was een compleet zelfgebouwde DTM look-a-like !
Old 05-09-2006, 20:15
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Vind op zich het DSC een te bonte kermis wil je een professioneel kampioenschap runnen. DSC is een gentlemen kampioenschap, BELCAR probeert professioneler te zijn. Onderdeel daarvan is reguleren wat je toelaat, niet elke wagen toelaten. Wat dat betreft denk ik dat dat onderscheid prima is, en dat dat ook zo moet blijven.
DSC is inderdaad een gentlemen kampienschap en men heeft volgens mij ook geen ambities om zoals Belcar te worden. In DSC wil men gewoon 2 wedstrijden per weekend racen en daarna gezellig een pintje pakken.
Reply With Quote
Old 05-09-2006, 21:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by FIRE
DSC is inderdaad een gentlemen kampienschap en men heeft volgens mij ook geen ambities om zoals Belcar te worden. In DSC wil men gewoon 2 wedstrijden per weekend racen en daarna gezellig een pintje pakken.
da gezellig een pintje pakken doen ze in de Belcar ook hoor
Old 07-09-2006, 19:59
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Enkele opmerkingen op posts hier boven:

- Zou je als topteam het risico nemen om een GT3 te kopen, om weggereden te worden door non-prof-team?

- Nu rijden de top-piloten in GT1, de betere in GT2, en de meeste in GT3. Als je al moeilijkheden hebt om geld te krijgen als GT3-team om op het podium te raken van GT3, denk je dat het eenvoudiger wordt als je ook nog eens tegen een Belgische kleppers te rijden in dezelfde klasse?

- Die WsbR was inderdaad een van de mooiste ooit, maar toen was GT1 ook een beetje van een Viper-cup, niet?

- Laten we eerst afweten wat er effectief uit de bus valt, voor we de ballon opblazen.

- Ik lees hier verdacht weinig van Belcar-teams/Belcar-mensen zelf?
Old 08-09-2006, 15:37
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing

- Die WsbR was inderdaad een van de mooiste ooit, maar toen was GT1 ook een beetje van een Viper-cup, niet?

maar toen had je er wel 5, hetgeen toch wat meer spektakel levert dan 2 corvettes
Old 08-09-2006, 18:46
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by A uit PDGRacing
Enkele opmerkingen op posts hier boven:

- Zou je als topteam het risico nemen om een GT3 te kopen, om weggereden te worden door non-prof-team?
In GT3 zullen de talentvolle coureurs vooraan rijden. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules