![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ah neen, jij verwijst waarschijnlijk naar Brazilië '91.
|
||||
|
||||
Idd.
Toegegeven is wel aparte anekdote. Nooit gewonnen in zijn thuisland, hij rijdt op kop als versnellingsbak moeilijk begint te doen. Hij kan nog maar 1 versnelling gebruiken geloof ik en daarvoor moet hij de pook constant op z'n plaats houden, anders valt hij terug in neutraal. Rondenlang volgehouden en een doodvermoeide Senna die in de uitloopronde de wagen gewoon stil zet en wacht voor de hulpdiensten. Dat is althans wat ik me er van herinner. En dan dus de reeds geschetste podiumceremonie. Dat zijn momenten die bij blijven en waarvoor je een heldenstatus krijgt. Mss niet helemaal terecht. Krijgt een MS geen heldenstatus omdat zijn wagen betrouwbaarder is, hij de mechaniek mss minder belast, hij gewoon een groot stuk sneller is dan zijn tegenstanders? Ik denk dat de conclusie "dat we geen nieuwe Senna hebben" voorbarig is. We hadden geen nieuwe Prost! De soms onsportieve acties van Michael worden hem erg kwalijk genomen, maar ik vraag me af hoe de publieke opinie zou zijn als Michael Schumacher en Ayrton Senna wel jarenlang strijd geleverd zouden hebben? In feite blijft het speculeren, je kan rijders, die niet samen gereden hebben als ze allebei op hun hoogtepunt zaten (en dan nog eens met dezelfde wagen), niet met elkaar vergelijken. Alleen bij hardlopen mss, voor de rest bij geen enkele andere sport. Maar goed, we zijn ondertussen mss beetje te ver ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Als Schumacher alles uit de kast moet halen om een overwinning of kampioenschap velig te stellen dan kan hij vervallen in het "gedrag" wat we van hem hebben gezien in Monaco. In de laatste column van Nigel Roebuck (Autosport) komt zo'n geval naar boven. We schrijven het jaar 1990, tijdens een Europese F3 wedstrijd op Le Mans. Schumacher verprutst zijn start en tikt de twee mannen die hem links en rechts passeren van de baan. Max Angelelli en Zanardi zijn de slachtoffers..........Angelleli neemt in zijn schuiver alsnog Schumacher mee. Schumacher stapt uit maar ziet dat de race niet wordt stilgelegd ondanks de startcrash. Schumacher stapt weer in en zet de wagen midden op de baan neer, stapt weer uit en loopt weg. De race moest men wel stoppen nu. Deze anekdote staat te lezen in de biografie van Alex Zanardi.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Bij de nieuwe wagens zie je zelden iemand nog moeizaam uit een auto kruipen. Misschien wat last aan de nek. Senna was DE man die ook het het hardste trainde aan zijn conditie. Toen gebeurde het regelmatig dat een rijder over vermoeid uit een auto stapte.Een rijder moest toen nog vechten met de auto. Brute pk's. De huidige wagens plakken zo op de baan,en de electronica vangt het vermogen op.Niets tegensturen meer.Ondanks dat het achterwiel aangedreven wagens zijn met ontzettend veel vermogen. Spijtig genoeg,maar het is zo. Ik kan meer genieten van beelden van toen dan een race van nu. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Diverse berichten verwijderd die niets met het onderwerp te maken hebben.......
Uit de huisregels van De Paddock: Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 05-06-2006 at 19:16. |
|
||||
|
||||
Off topic,
Afgelopen weekend heb ik oude filmpje bezien op internet van de oude tijd. Als je dat ziet mis je toch wel de oude F1. Rijders die nog moeten spelen met het gas,driftend uit een bocht glijden... Nu weet ik waarom de formule 1 zo saai lijkt. De huidige wagens laten te weinig rijders capaciteiten zien. |
|
||||
|
||||
Vind het opvallend en vreemd hoeveel mensen Schumacher afkraken voor wat hij gedaan heeft. Pagina's vol op fora's, zelfs in de krant was er niks terug te vinden over de race, wel een volledig blad over zijn actie.
Maar als ik dan naar de link autosport-voetbal maak, moet ik constanteren dat velen gewoon anti-Schumacher zijn, alleen om hem af te kunnen kraken. Want... In de voetbal gebeuren zulke dingen wekelijks. Swalbe's, theatraal nergaan na een klein foutje, allemaal om te tegenstander buitenspel te zetten, net zoals Schumacher dat gedaan heeft. En ja, in het voetbal wordt het ook bestraft (als je lomp genoeg bent om je te laten pakken), maar wordt het wel algemeen aanvaardt dat het gebeurd. Als straks op het WK iemand een Swalbe maakt, zal daar geen letter over geschreven worden, maar als Schumacher dat doet, dan zouden ze hem bij wijze van spreken zijn licensie moeten afnemen.
|
||||
|
||||
Quote:
Of het in voetbal wel op zijn plaats is is een andere discussie (vraag een Amerikaan maar eens hoe hij over soccer denkt). Een schwalbe in de autosport, ik zou het wel eens willen zien. Rechtdoor gaan in de chicane want "hij heeft mij aangetikt" ![]() |
|
||||
|
||||
We gaan vrolijk door:
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
En we zijn weer allemaal vriendjes:
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Van de ene kant heeft het weinig impact,Villeneuve is toch aan zijn F1-afscheidstoernee bezig ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|
|