De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-01-2003, 19:28
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Benklak
Met hoeveel rood-witte paddockers zijn we feitelijk? Ikke, Beemer, Anneke, Oneliner...en toekomstig rood-witte Maarten... , zijn er nog?

Greetzzz
Anneke kan er wegens examens niet bijzijn, maar als ik me niet vergis brengt Oneliner nog een 4-tal mensen mee
Reply With Quote
Old 07-01-2003, 19:34
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Zie maar dat ge genoeg geld bij hebt om achteraf al uw verdriet te kunnen gaan verdrinken.

Het zal een zware pil worden om door te slikken
Reply With Quote
Old 07-01-2003, 19:46
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by fordje
Zie maar dat ge genoeg geld bij hebt om achteraf al uw verdriet te kunnen gaan verdrinken.

Het zal een zware pil worden om door te slikken
blablablabla, vorige keer hebde dat ook gezegd en inderdaad het heeft me iets gekost, buikpijn -> van het lachen!
Reply With Quote
Old 07-01-2003, 19:56
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Met hoeveel rood-witte paddockers zijn we feitelijk? Ikke, Beemer, Anneke, Oneliner...en toekomstig rood-witte Maarten... , zijn er nog?

Greetzzz
benneke, ik ga gewoon eens meezien omdat ge al zo lang zaagt, maar het rood-gele krijgt ge van mijn leven niet meer uit mijn hart.

Maliwa forever, en sympathie voor den antwerp, meer niet zenne. Al is één ding zeker: DE RATTEN GAAN ERAAN !!!
Old 07-01-2003, 20:09
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

hmmmzzzz

dit hoorde ik in het seizoen 2000-2001 en 2001-2002 al .... toen heb ik ook vaak gelachen ...

ach ja ... Antwerp heeft in november een toevalstreffertje gehad ... voor de beker gaan ze der aan .... hondjes in hun hondenkot.
Old 07-01-2003, 20:54
Benklak's Avatar
Benklak Benklak is offline
De Paddock Regular

De wedstrijden die jullie hebben gewonnen, waren veel closer (dikwijls maar een goal verschil)... het verschil was helemaal niet zo groot als met de laatste derby! Toen hebben we jullie echt vant kaske naar de muur gespeeld 90 min lang, ja ook dat 1e half uur! Ik heb de video hier liggen, het verschil was echt heeeeeeel groot! Dat jullie 3 keer na elkaar scoorden was toeval, ge hebt geen 2 min druk kunnen zetten! Btw airco ik had van iemand als u toch meer smaak verwacht dan te supporteren voor een half-failliet fusieploegske!

GBA
TE KOOP

Stamnummer 1 since 1880

Royal Antwerp FC ~ A Way Of Life ~

Greetzzz
Reply With Quote
Old 07-01-2003, 21:11
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Achja, les goüts et les couleurs ne discutent jamais.
Ze zullen binnekort allemaal moeten veranderen
Old 07-01-2003, 21:20
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Btw airco ik had van iemand als u toch meer smaak verwacht dan te supporteren voor een half-failliet fusieploegske!
bwa, beke respect voor GBA eh...'ploeg van 't stad' noem ik ze nie graag, maar ze hebben wel hun plaats in eerste klasse en ze draaien toch nog altijd redelijk mee op sportief vlak. En ik hoor veel liever 'GBA' als 'Beerschot'. Half-failliet....als ik me niet vergis heeft het stadsbestuur schulden van Antwerp kwijtgescholden, ook altijd wel makkelijk dan. Begrijp me niet verkeerd, ik zie liever Goots en de zijnen sjotten, maar GBA is een ploeg als een ander. Middenmoot. Net als Antwerp trouwens.
Old 07-01-2003, 21:26
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
De wedstrijden die jullie hebben gewonnen, waren veel closer (dikwijls maar een goal verschil)... het verschil was helemaal niet zo groot als met de laatste derby! Toen hebben we jullie echt vant kaske naar de muur gespeeld 90 min lang, ja ook dat 1e half uur! Ik heb de video hier liggen, het verschil was echt heeeeeeel groot! Dat jullie 3 keer na elkaar scoorden was toeval, ge hebt geen 2 min druk kunnen zetten! Btw airco ik had van iemand als u toch meer smaak verwacht dan te supporteren voor een half-failliet fusieploegske!

GBA
TE KOOP

Stamnummer 1 since 1880

Royal Antwerp FC ~ A Way Of Life ~

Greetzzz
Er is gewoon een verkoop van aandelen plaats zoals er dagelijks ook aandelen van Ferrari, Anderlecht of andere bedrijven over heel de wereld .... is er een probleem ?!?

Seizoen 2000-2001 en 2001-2002 waren de derby's vaak maar 1 goal verschil. Reden ... Antwerp die 90 minuten voor hun goal gaan liggen en de schade probeert te beperken.

En euhm ... ons de eerste dertig minuten van dit jaar vant kaske naar de muur gespeeld ....
==> De Beste ploeg die op 25 minuten tijd 3 goalen binnenkrijgt .... Rare defintie van Beste dan zene.
==> Waarschijnlijk kom je met een even gegronde definitie van "ploeg vant stad" ook wel bij Antwerp uit
==> Ik durf gerust toegeven dat we verschrikkelijk slecht gespeeld hebben afgelopen derby ... maar een vogel maakt de lente niet he ... Het is niet omdat je nu een keer gewonnen hebt dat je de volgende ook zult winnen.

Quote:
Btw airco ik had van iemand als u toch meer smaak verwacht dan te supporteren voor een half-failliet fusieploegske!

GBA
TE KOOP
laten we deze slagen onder de gordel hier achterwegen ... Ik wil gerust verder discussiëren met argumenten. Als we niet verder komen dan flauwe, inspiratieloze opmerkingen gaat hier een slot op en is het gedaan met babbelen over de derby.

airco
Old 07-01-2003, 21:26
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Die schulden die zogezegd zijn kwijtgescholden is niet helemaal correct:

ONVOLLEDIGE EN TENDENTIEUZE BERICHTGEVING IN VERBAND MET RAFC EN GBA
DEURNE
- 12 december 2002 -

In een artikel van de GvA dd. 12/12/02 op pagina 17, "De Antwerpenaar", schrijft een zekere Patrick Van De Perre dat het Antwerps Stadsbestuur vorig jaar een schuld van ruim 2,6 miljoen EUR aan RAFC heeft kwijtgescholden en hij suggereert in één adem dat de Stad dat ook zou moeten doen voor GBA.

Als goed journalist zou de auteur van het artikel "Wie van de drie wordt het ?" moeten weten dat :

1. RAFC zijn lening van 90 miljoen BEF, die het in 1986 van het Gemeentekrediet via de Stad Antwerpen ontvangen had, in 2001 integraal, d.i. volledig, d.i. 90 miljoen BEF, heeft terugbetaald. Dus geen kwijtschelding van schuld ! Alleen heeft de Stad deze lening willen kwalificeren als een renteloze lening - wat gebruikelijk is in de sfeer van de cultuur en de sport-vzw's -; en dit heeft tot gevolg gehad dat voor genoemde periode geen interesten aangerekend werden.

2. Tegelijkertijd en zelfs als voorwaarde voor deze tegemoetkoming het Stadsbestuur beslist heeft dat op de lening van 215 miljoen BEF van Finimmo aan GBA een jaarlijkse rentesubsidie door de Stad aan de N.V. GBA zou toegestaan worden van 5 miljoen BEF (123.947 EUR), en dit gedurende 20 jaar, wat neerkomt op een totale toelage van 100 miljoen BEF. GBA had dat via zijn lobbykanalen geëist - en gekregen - in functie van de "zogenaamde gelijkberechtiging" tussen de twee belangrijke voetbalclubs.

Als de Stad nu, in het kader van een private overname van een handelsvennootschap, nog een gehele of gedeeltelijke kapitaalsubsidie gaat verlenen, dan spreekt het vanzelf dat alle andere Antwerpse sportclubs (volleybal, basketbal, korfbal, voetbal, enz.), gretig en terecht in de rij zullen gaan staan om een verantwoord gedeelte van het belastinggeld te krijgen dat de Stad tot nog toe zo genereus en veelal in dezelfde richting gekanaliseerd heeft.

bron: www.rafc.be
Reply With Quote
Old 07-01-2003, 21:34
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Ja tis just, dat geeft voor iedereen een verkeerd beeld.
De lening is gans afbetaald, de interest idd niet.
Old 07-01-2003, 21:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

van een volledige berichtgeving gesproken ...

De stad Antwerpen heeft inderdaad een investering van 215 Miljoen gedaan voor de renovatie van Olympisch Stadion (stadseigendom). Helaas is hiermee niet het volledige verhaal rond. De renovatie van dit stadseigendom kostte meer dan deze 215 Miljoen.

Daarom heeft Germinal Beerschot om te kunnen spelen in een veilig stadion (niet op een onafgewerkte bouwwerf) meer dan 50 miljoen geïnvesteerd in stadseigendom. Hetgeen Germinal Beerschot nu vraagt is ofwel:
- mede-eigenaar worden van het olympisch Stadion (in ruil voor haar investeringen
- Ofwel een vergoeding voor deze investeringen die eigenlijk door de stad hadden moeten gebeuren.

Volgens mij is er aan deze gang van zaken niets verkeerd.
Old 07-01-2003, 21:50
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Even over een andere boeg gooien:

Antwerp, ... waar heb ik die naam nog gehoord?

Was daar ooit es nie ene Kessler ? Ach ja, da's die ploeg die hun stadion ging overdekken en een openschuivend dak ging installeren !

Maar ja, intussen is er veel water door de Schelde gegaan. Antwerp speelt nog steeds in een oude bunker (sorry, maar dat is toch zo hé ) en Ajax heeft intussen wel een openschuivend dak, maar ja da's in Nederland !.

Beerschot is intussen opgeslorpt door Germinal Ekeren (of omgekeerd voor zei dit dat willen horen) en ook Beerschot speelt in een stadion dat eigenlijk in het museum hoort te staan...

Conclusie;

Ipv geld is er nu aan beide kanten hopeloos veel schuld.
Sorry jongens maar Antwerp is echt niet schuldenvrij !Wat daar ook van gezegd wordt.
(een clubblad kan je nu moeilijk een "neutrale" bron noemen hé)
Vergeet niet dat volgens de laaste cijfers van de RSZ Antwerp meer dan 110 milj € aan schulden heeft en Beerschot zo'n slordige 60 milj €. En dat is alleen RSZ....

Waarom dan misschien ooit es geen einde maken aan deze oneindige strijd en de handen in mekaar slaan ?

Vergeet niet dat op die manier een ECHTE topploeg zou ontstaan, die best tegen Anderlecht, Brugge , Standard en Genk kan opboksen.

Kijk maar naar Waterschei en Winterslag. Die konden mekaars bloed ook drinken (op zijn Limburgs dan, dat gaat iets tra...g...er ). Maar toen ze beide op de rand van de afgrond stonden was daar ene Thiel Ghyselinck die als mecenas optrad en een nieuwe ploeg stichtte : KRC Genk.Intussen hebben ze een van de meest opzichtige en fervente aanhangers van België.

Wanneer komt in Antwerpen de "redder" langs ??

Misschien staan dan ooit de clans van beide teams achter hetzelfde doel.
Reply With Quote
Old 07-01-2003, 21:58
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Ik kende de situatie tussen winterslag en waterschei, maar antwerp-GeeeuwwwBA is veel erger.

Als ik mij niet vergis zijn de financiële problemen van GBA wel een heel stukje groter dan die van den Antwerp hè.

En idd den Bosuil is ne oude nest, ma da ademt sfeer uit. En er zal heus wel een nieuw stadion komen. Trouwens da van GBA is toch nog perfect goe?
Reply With Quote
Old 07-01-2003, 22:04
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Antwerp en GBA mengen....mooi initiatief.
Maar hoe gaan ze die club dan noemen ? RGBAFC ?
Wees maar zeker dat de GBA-supporters het 'Beerschot'-vaandel hoog houden, evenals RAFC, een historische club met een eigen verleden, wat we van het jonge GBA niet kunnen zeggen. Beerschot is volgens mij opgehouden met bestaan toen ze daar in 3de klasse zaten te pottenstampen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules