![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Tsjoen: “Tim heeft breuken opgelopen aan zijn dijbeen, heup, bekken, ribben, schouder en sleutelbeen, en hij had een klaplong. Nog erger zijn de 2 gebroken ruggenwervels, waardoor de toestand van Tim kritiek is. Hij is meteen overgebracht naar Hoei en vandaaruit wordt hij nu met de helicopter overgevlogen naar het UZ in Luik voor een spoedoperatie. Zijn familie is bij hem. Pas na de operatie zal duidelijk worden hoe Tim eraan toe is.” Ziet er dus echt niet zo goed uit... |
|
||||
|
||||
Het zou de positieve richting uitgaan na de operatie en Tim zou volledig (na lange revalidatie) herstellen zeggen de dokters...
|
||||
|
||||
Dan lig ik nog twee uren in mjn bed.
![]() |
|
|||
|
|||
Weet iemand de officieuze tijden die Loix met zijn Polo S2000? Waren ze vergelijkbaar met die van de Peugeot en de groep N wagens?
|
|
||||
|
||||
Volgens Freddy zelf waren ze sneller dan de beste groep N's en de 207 S2000 (al dan niet voluit).
|
|
||||
|
||||
Twee dagen Condroz gehad, het was weer zoals vanouds.
Lekker herfstweer, veel volk, WRC's, wat wil je meer ? Niet verwacht dat Duval het zou halen, dacht eerder dat hij onder de druk van Thiry zou begeven. Niet dus en Duval reed nu eens als een echte pro. Chapeau ![]() Denk ook dat nog maar eens bewezen is wat het publiek wil : knappe WRC's, bekende piloten en strijd ... Verder zorgde de lange Kp's voor tijdsverschillen, wendingen in het klassement, enz. Meer dus van dat... Toch een wanklank : meerdere malen moeten vaststellen dat het publiek op gevaarlijke plaatsen stond en ongemoeid gelaten werd. Vaak ook als baanpost/steward 1 volwassene met een paar kinderen gezien. En dit is dan een rally voor het europese kampioenschap ? Er waren nochtans safetycars genoeg op de baan, maar het leek wel of die meer om hun tijden en rijstijl bekommerd waren. |
|
|||
|
|||
Dat heb ik ook gelezen op pitstop.tv, maar ik zou graag tijden hebben om te zien hoe groot het verschil was...
|
|
||||
|
||||
Deze nacht ben ik ook teruggekeerd van de Condroz en ik kan maar één woord zeggen: WOW !!!!
![]() Ik vond het super om Loix eindelijk eens live in een rallywagen voorbij te zien scheuren, alsook Duval... Een ware adreline-rush wanneer die wagens een metertje langs je voorbijscheuren! De sfeer was echt top! Veel volk op de KP's en in het stadje zelf waren er s'avonds leuke cafétjes met genoeg ambiance te vinden! ![]() Soit, de rest zal ik deze week wel in een verslagje gieten op mijn site. Ook leuk trouwens dat je zo makkelijk foto's kunt trekken én dat je zoveel verschillende settings hebt doordat je niet de hele tijd op dezelfde locatie bent. Jaja, mijn eerste rally-ervaring was bijzonder positief en het zal zeker niet de laatste zijn! Ik bedoel dan wel op dit niveau, met al die WRC'tjes erbij. ![]() |
|
||||
|
||||
Ik las gisteren in (een zeer klein artikel zonder foto) de krant dat er over het hele weekend 125000 rally fans zijn geweest in Huy voor deze knal editie van de Condroz Rally!
Heeft er al ooit eerder in België een rally zoveel volk gelokt hebben? Hoeveel volk lokt een (Deuchland) WRC? om een vergelijking te maken... Ik dacht eens gelezen te hebben 350000. Ook van mij volg nog een klein verslagje, ik ben nog volop bezig met m'n foto's tussen het werken en het slapen... |
|
|||
|
|||
135.000 toeschouwers? Ik heb het ook gelezen, maar uit ervaring weet ik dat er nog al eens "gegoocheld" wordt met toeschouwersaantallen. Ik was zelf op de laatste KP van zaterdag (Wanze-Marneffe) bij de passage in het dorpje Bas-Oha. Echt veel volk stond daar toch niet. De mensen die de inkom deden waren verbaasd dat we er al om 17u15 aankwamen. En van de verkeersdrukte in en om Hoei heb ik op zaterdag ook weinig gemerkt. Het service-park in Hoei kon wel op belangstelling rekenen. Maar over de "koppen lopen"? Nee, echt niet.
De Condroz was voor mij een première (ik had jaren geleden al eens een paar keer een regionale rally bijgewoond) maar echt overtuigd ben ik toch niet. Maar misschien had ik maar naar een vroegere KP moeten gaan kijken. Wat me ivm de veiligheid wel opviel was vooral de chaos in het service-park. Rallyauto's komen tegen 70 km/u aangereden terwijl het publiek gewoon in het midden van de weg loopt. Monteurs rennen af en aan met banden en jerrycan's en lopen zowat iedereen die in hun weg staat om. Maar ja, dat hoort erbij zeker? Twee jaar geleden passeerde ik toevallig op de vrijdagavond van de Westhoek Rally in Ieper. Ik moest toch iets eten en koos voor een terrasje in de schaduw van de lakenhalle zodat ik het servicepark daar goed kon zien. Daarop terugblikkend krijg ik wel de indruk dat het er in Ieper een stuk strakker aan toe gaat. Zowat alles was afgezet met nadar-Barrières dus per ongeluk mensen omverkegelen bij het in- of uitrijden van het servicepark was daar een stuk moeilijker. |
|
||||
|
||||
Voor mij viel het allemaal wel mee.
Het was mijn eerste Rally ooit, dus was het ook nog wat zoeken van "hoe en waar". Ik ben zaterdag de hele dag gaan zien. Eerst in Marchin, daarna in Ben-Ahin (start) en tenslotte aan de haarspeld-bocht in Vierset. De drukte op de wegen naar Huy centrum had ik niet echt verwacht. Na 12:00 was het al fille vanaf enkele km's buiten Huy. Ik heb een goede 700 foto's getrokken en ook nog zo'n 40-50 filmkes gemaakt. ![]() Die zullen tegen dit weekend online staan. Kortom, het was voor herhaling vatbaar. In 2007 zal ik nog wat andere rally gaan bijwonen. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
[QUOTE=TommySoprano;192279] Wat me ivm de veiligheid wel opviel was vooral de chaos in het service-park. Rallyauto's komen tegen 70 km/u aangereden terwijl het publiek gewoon in het midden van de weg loopt.[/UNQUOTE]
Ik ga niet zo dikwijls naar rally's, maar telkens ik er kom ben ik verbaasd door het niet passelijke gedrag van velen die ook nog het lef hebben zich 'autosportliefhebber' te noemen. Linten doorknippen in 'verboden zones voor het publiek', gaan vluchten als er een veiligheidsauto aankomt, eens die gepasseerd is dan de linten weer aan elkaar gaan knopen... Foei... Waar zijn die mensen mee bezig? Rally is een toffe sport, en ik heb er afgelopen weekend voluit van genoten. Maar met een dergelijk stel mafkezen stel ik me maar één vraag: wat als er op dat punt iets gebeurd. Het zal dan wel weer de organisatie zijn zeker ![]() Last edited by Dries DS; 08-11-2006 at 17:37. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
[QUOTE=Dries DS;192363]
Quote:
Vooral in Wallonië werden wij (marshals van Zolder) uitgelachen. Zelfs zo erg geweest dat we bekogeld werden met sneeuwballen waar af en toe een steentje in zat. Ik zou het terug willen doen maar het plezante is er af. Zelfs op het circuit zijn er die het plezant vinden om ons uit te lachen, maar ja, dat raakt mijn koude kleren niet hoor. Die staan toch achter de draad en daar staan die goed. Gelukkig is het maar een kleine minderheid, meestal mensen die éénmalig komen omdat ze vrijkaarten hebben gekregen en daarbij zijn ze dan nog meestal bezopen. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|