![]() |
|
|
||||
|
||||
ik ben tegen een fusie ... al was het maar om het derby-gevoel en de rivaliteit te behouden.
Verder nog 1 opmerking over schulden ... GBA is als een van de weinige clubs in België een NV. NV's zijn verplicht ieder jaar een jaarrekening neer te leggen zodat schulden voor iedereen zichtbaar zijn (en we ieder jaar een mooi artikel in de krant krijgen). Elk jaar hoor je dande supporters van de Bosuil roepen ... ze verdwijnen. In alle kortzichtigheid vergeten ze er dan bij te vertellen dat er van hun club geen cijfers zijn. Voor hetzelfde geld zijn de schulden daar nog duizend keer erger maar zwijgen ze er gewoon over (ze hoeven dit als vzw ook niet openbaar te maken). 1 ding is zeker ... 75% van de Belgische eersteklassers heeft (in tegenstelling tot germinal beerschot) een ondoorzichtige financiële structuur. En soms vallen er dan lijken uit de kast (zoals onlangs bij KV Mechelen). airco
|
||||
|
||||
Quote:
A. Het stadsbestuur heeft de interesten op de schulden van een lening kwijtgescholden! De lening bedroeg 90 miljoen frank en die som is helemaal terugbetaald aan de stad! Het stad heeft maw een renteloze lening gegeven aan Antwerp. Iets wat niet zooooo extreem is en wat volledig toegelaten is. Nooit hebben we een frank geleend van het stad, die we niet hebben terugbetaald! Hier is de volledige en enige correcte uitleg: 1. RAFC zijn lening van 90 miljoen BEF, die het in 1986 van het Gemeentekrediet via de Stad Antwerpen ontvangen had, in 2001 integraal, d.i. volledig, d.i. 90 miljoen BEF, heeft terugbetaald. Dus geen kwijtschelding van schuld ! Alleen heeft de Stad deze lening willen kwalificeren als een renteloze lening - wat gebruikelijk is in de sfeer van de cultuur en de sport-vzw's -; en dit heeft tot gevolg gehad dat voor genoemde periode geen interesten aangerekend werden. 2. Tegelijkertijd en zelfs als voorwaarde voor deze tegemoetkoming het Stadsbestuur beslist heeft dat op de lening van 215 miljoen BEF van Finimmo aan GBA een jaarlijkse rentesubsidie door de Stad aan de N.V. GBA zou toegestaan worden van 5 miljoen BEF (123.947 EUR), en dit gedurende 20 jaar, wat neerkomt op een totale toelage van 100 miljoen BEF. GBA had dat via zijn lobbykanalen geëist - en gekregen - in functie van de "zogenaamde gelijkberechtiging" tussen de twee belangrijke voetbalclubs. Als de Stad nu, in het kader van een private overname van een handelsvennootschap, nog een gehele of gedeeltelijke kapitaalsubsidie gaat verlenen, dan spreekt het vanzelf dat alle andere Antwerpse sportclubs (volleybal, basketbal, korfbal, voetbal, enz.), gretig en terecht in de rij zullen gaan staan om een verantwoord gedeelte van het belastinggeld te krijgen dat de Stad tot nog toe zo genereus en veelal in dezelfde richting gekanaliseerd heeft. Hopelijk kent nu iedereen de waarheid omtrent die lening van Antwerp! B. Half-failliet fusieploegske daar bedoel ik mee: toen ze 4 jaar geleden werden opgericht zei men: "Binnen 4 jaar doen we mee voor de titel en spelen we Europees!" Daar kreeg men een mooi stadion bovenop (waarvan men nooit de huur heeft betaald aan de stad) en men liet het geld rijkelijk vloeien, net zoals bij het vergane Beerschot. Heel wat oude supporters sprongen mee op de boot! Onder het mom "Beerschot leeft weer"! Bedriegerij van het bestuur tov van de supporter en eerlijk gezegd, ze hebben hun zakken ondertussen al goed gevuld! Dure contracten voor middelmatige spelers, veel managers, mooie jeugdopleiding, dure wagens, ed...en nu???? Het geld is op!!!!! En waar staan ze???? Ze moeten bij iedereen gaan bedelen voor geld. (en ik zeg niet dat wij geld over hebben hé). De schulden opgebouwd door de mensen van het kiel op 4 jaar tijd zijn zo groot dat Ajax na enkele jaren er al vanaf wil! Maar niemand wil de aandelen overnemen. Lambrecht wou de aandelen (met bijhorende grote schulden) wel overnemen voor een symbolische frank, om dan enkel de putten te moeten vullen! Jammer voor GBA, maar dat zag Ajax niet zitten, omdat ze dan niets in ruil krijgen voor de investeringen die ze jaarlijks hebben gedaan! Daarenboven maakte Ajax onlangs bekend dat ze slechts 1 miljoen euro van het jaarlijkse exploitatieverlies van gba gaat wegwerken, de rest moet gba zelf voor zorgen. Als daarbij de post laat weten dat het als sponsor afhaakt en gba zo nog eens 750.000 euro jaarlijks aan zijn neus voorbij ziet gaan, dan weet je dat het schip aant zinken is! OP 4 JAAR TIJD !!!!!!! C. Dat voelt het gba-bestuur nu maar al te goed natuurlijk! Gevolg: ze zijn bij de stad gaan bedelen om 250 miljoen, maar het is logisch dat zij niet van plan zijn om nog eens cadeau's uit te delen aan een private onderneming. Dan zijn ze naar de provinciegouverneur gegaan. Logisch toch dat er dan een dergelijke reactie volgt van het Antwerp-bestuur: DEURNE - 16 december 2002 - Nu GBA ondervindt dat het stadsbestuur niet staat te popelen om het gevraagde geschenk van 250 miljoen BEF uit te delen, verandert men het geweer van schouder en gaat men steun zoeken bij een andere instantie nl. de gouverneur van de provincie Antwerpen. Deze laatste liet zich ook reeds in het verleden niet onbetuigd als het erop aankwam de verhoudingen tussen de Antwerpse clubs scheef te trekken en de club uit het zuiden van de stad te bevoordeligen (zie o.m. zijn rol in het torpederen van het Eurostadion). Thans lijkt er een volgende episode te zijn aangebroken : de burgemeester en drie schepenen van de Stad Antwerpen (mevrouw Detiège en de heren Bungeneers, Van Peel en Pairon) worden deze week door de gouverneur ontboden om de financiële problemen van GBA te bespreken ! Verschillende vragen rijzen op : sinds wanneer behoren de stadsfinanciën tot de bevoegdheid van de provincie-gouverneur ? Welk belang heeft de overheid om zo hardnekkig gemeenschapsgeld te willen laten vloeien naar een handelsvennootschap, enkel en alleen om een privaat persoon met winstbejag ter wille te zijn ? Wat denkt de Antwerpse belastingbetaler hiervan ? Jammer voor gba, maar het rechtvaardige geschiede, geen geld voor hen! D. En de soap blijft duren vandaag stond op teletekst: Ajax blijft zich bezinnen over de toekomst van Germinal Beerschot. Maandag had voormalig GBA-voorzitter Jos Verhaegen een gesprek met de financiële directeur van Ajax. "We hebben de situatie van GBA doorgenomen. Ook de vraag wat ik in de toekomst kan betekenen voor de club is even aan de orde geweest", zegt Verhaegen in GvA. Dat hij kandidaat-overnemer zou zijn, vindt Verhaegen voorbarig. Als er geen geld komt is het lot van gba net hetzelfde als dat van kvm! Greetzzz ps: hopelijk zijn er nu enkele veronderstellingen en halve waarheden de wereld uit! |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
met kielse groeten,
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe zou je aan 110milj, euro dan nog, komen????? Dan hadden we onze licentie vorig seizoen wel niet gekregen denk ik! Greetzzz |
|
||||
|
||||
ivm met schulden ... lees mijn stukje over vzw's
![]()
|
||||
|
||||
Achja, den bosuil speelt in een oud stadion.
Maar ik weet niet Patrick, of ge al eens in Bergen, La louvière, Westerlo, zelfs KVM bent geweest. Vooral Bergen is een legerkamp hé, ni normaal gewoon. En op de Bosuilruïne ist nogal altyd een unieke sfeer, eentje om fier op te zijn. Ge gaat nog altijd zitten waar ge wilt zitten, den eerste heeft de beste plaatsen. En die banken, ja, als het ni verplicht stoeltjes moesten worden, zou ik liever op de banken blijven zitten. In die voorgevormde stoeltjes... neih. En Ok, de Bosuil riekt ni altijd even zuiver. En nee, wij zijn geen topclub. Maar als we in de terugronde nog enkele keren kunnen stunten ,en nog een rondeke of 2 verder kunnen in den beker, dan heeft antwerp een goed seizoen naar mogelijkheden gespeeld. Willen we ooit terug kampioenenvoetbal zien in antwerpen, zal de Fusie MISSCHIEN onafwendbaar zijn. Al zal ik daar pas zeker van zijn, wanneer zowel GBA als Antwerp tregen de degradatie moeten spelen. Als Gba op eigen kracht in eerste kan blijven, en ze spelen subtop, dan zullen ze het verdienen, en hetzelfde met antwerp. Daarom zou ik met die fusie nog minstens 2-3 seizoenen willen wachten alvorens daar een volledig positief antwoord op te geven. Want ik vind (mss door mijn rood-witte bril) dat antwerp in stijgende lijn aan het werken is. Antwerp wint de eerste ronde tegen Brugge, Moeskroen, speelt gelijk tegen Standard, Anderlecht... Ik ben ook eerlijk genoeg om toe te geven dat ze domweg punten verloren hebben tegen Westel en Beveren. Maar ik hoop diep vanbinnen, dat antwerp, op eigen krachten, binnen een seizoen of 2-3 terug mee kan strijden voor europees voetbal. En moest de fusie er komen, dan is dit mijn voorstel: Behoud Stamnummer 1 Behoud naam Antwerp, => stad waarin gespeeld word, lijkt me vrij logisch. Behoud rood-witte kleuren => kleuren van de stad. Een nieuw, centraal gelegen stadion, plaats voor 20.000 man. Ik weet dat dit lijkt op een opslorping van GBA, maar helaas voor hun supporters, vind ik dat Antwerp+GBA => een stadsploeg moet worden. Desnoods Antwerpen ipv van Antwerp, maar de ploeg moet stadsgebonden worden. En de haat tussen GBA en RAFC is bij geen enkele club in belgië zo groot als bij deze. Zelfs niet bij waterschei en Winterslag. En met alle respect voor Genk supporters, maar ik blijf het een stel Glory-hunters vinden... Wat niet wegneemt dat ze toch maar steeds weer voor 20.000 man spelen, des te beter voor hen.
|
||||
|
||||
Quote:
Als ge de schulden van antwerp ooit zou vergelijken met die van gba moet u er ook rekening met houden dat alle gronden rondom het stadion eigendom zijn van de "nv Antwerp stadion" en feitelijk ook behoren tot antwerp. Deze gronden kunnen makkelijk als borg dienen voor banken en bijgevolg zullen ook makkelijker grote leningen kunnen aangegaan worden. En de grond daar is nu wel wat waard! Zo heilig ![]() ![]() ![]() Greetzzz |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
het stadion van westerlo is gewoon verschrikkelijk klein en laag ...
voor de rest is dat stadion best in orde
|
||||
|
||||
Nu niet meer, nadat de gba'ers er zijn langs geweest
![]() Flauw mopje, want ook antwerp supps waren lang niet de braafste deze seizoenshelft. Dus ik kijk bij deze ook in eigen boezem. Met dank aan stack, die dien kerel een goei pak rammel heeft verkocht!
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() woef |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Greetzzz |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Antwerpen -
" Het stadsbestuur hoeft Germinal b. financieel niet extra tegemoet te komen", zegt schepen van Financiën Luc Bungeneers. "Een externe audit geeft aan dat we al onze verplichtingen zijn nagekomen. Op de parking na, en dat brengen we in orde. De overname van een lening kan onmogelijk. Bovendien heeft de club 1,8 miljoen euro belastinggeld niet voor het afgesproken doel gebruikt. rest van het artikel in gva van 10/01/2003 Tja ![]() Nog 2 a 3 dagen voorverkoop en tribune 2 is uitverkocht! Vakken m, mm en mb zijn al uitverkocht...vak n is bijna uitgeput..."the antwerp is unbelievable" ![]() Stel u dit ongeveer voor: ![]() En volle tribunes... ![]() Greetzzz ps: kwou den topic is terug wa leven inblazen... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|