De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-04-2003, 22:32
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Niks halve punten...het gaat hem over het moment dat de rode vlag wordt gezwaaid, en dat was na 75% wedstrijd. In principe kan dat zelfs 1 meter of 1 seconde na 75% wedstrijd zijn. Dan twee volledig afgewerkte ronden terugtellen, en daar de stand bekijken bij het overschrijden van de finishlijn. Die telt. Is trouwens niet enkel in F een regel...Voor diegenen die nu een tweetal weken "congé" hebben : de FIA Bijbel telt zo'n 2200 pagina's + een 9-tal appendixkes...Jullie weten dus wat te doen!
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:33
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by stijnconinx
Het stuurtje van de Renault is nog ok ze Davy Gelukkig geen slachtoffers was mijn eerste gedacht na deze duizelingwekkende GP...
idd .... vandaag waren er minstens 3 crashes die enkele jaren gelden zeker doodskisten waren geweest
Old 06-04-2003, 22:34
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mistery
Niks halve punten...het gaat hem over het moment dat de rode vlag wordt gezwaaid, en dat was na 75% wedstrijd. In principe kan dat zelfs 1 meter of 1 seconde na 75% wedstrijd zijn. Dan twee volledig afgewerkte ronden terugtellen, en daar de stand bekijken bij het overschrijden van de finishlijn. Die telt. Is trouwens niet enkel in F een regel...Voor diegenen die nu een tweetal weken "congé" hebben : de FIA Bijbel telt zo'n 2200 pagina's + een 9-tal appendixkes...Jullie weten dus wat te doen!

Wat een bullshit. Fisichella wint niet, want de laatste 2 ronden worden niet meegeteld. Maar ze zijn wel gereden want ze zitten in de raceafstand. Het word wel eens tijd dat ze hunne bijbel een herzien ze
Old 06-04-2003, 22:34
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Hebben jullie die supporters gehoord toen Barrichello aan de leiding kwam ? Moest je daar tussen zitten, tzou serieus wat rillingen geven...
fantastisch braziliaans publiek anders:

Mét gevoel voor humor
Old 06-04-2003, 22:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Finish
'De laatste keer dat de hele meute over de Finish reed wordt als einstand aangenomen'

Zou dat geen mooie regel zijn ? En fair op de koop toe. Nu zit Fisichella er maar beteuterd bij met zijn, hoedanook knappe, 2de plaats...
Als we iedere keer de regels moeten aanpassen omdat het resultaat dan "fairder" zou zijn, kan je beter alle regels afschaffen.

Het reglement is echt wel duidelijk hoor : bij voortijdige finish wordt er gekeken naar het resultaat van 2 ronden ervoor. Anders had Senna trouwens in 1984 in Monaco ook de race gewonnen. Enig verschil met toen is dat er nu wél meer dan 75% van de race gereden is, dus volle punten. Dat er voor de stand 2 ronden ervoor gekeken wordt doet niets ter zake : op het moment van de rode vlag was er meer dan 75% gereden. Ik zie echt niet in wat daar niet klaar en duidelijk in is...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:36
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
Bovendien ook duidelijk .... Nu begrijpt niemand het nog ....
Buiten een paar no-life regel-addicts
Ik zie mezelf niet echt als een no-life regel-addict, en toch vind ik alles in deze uitslag compleet normaal en logisch...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:37
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
Als we iedere keer de regels moeten aanpassen omdat het resultaat dan "fairder" zou zijn, kan je beter alle regels afschaffen.

Het reglement is echt wel duidelijk hoor : bij voortijdige finish wordt er gekeken naar het resultaat van 2 ronden ervoor. Anders had Senna trouwens in 1984 in Monaco ook de race gewonnen. Enig verschil met toen is dat er nu wél meer dan 75% van de race gereden is, dus volle punten. Dat er voor de stand 2 ronden ervoor gekeken wordt doet niets ter zake : op het moment van de rode vlag was er meer dan 75% gereden. Ik zie echt niet in wat daar niet klaar en duidelijk in is...
Nee? Ik wel hoor. De Fia meet weer met 2 maten en gewichten. Fisichella wint niet, omdat er naar de uitslag van 2 ronden gekeken word. D'accord, het is volgens de regels. Maar dan moeten ze in dit geval ook die ronde waarin hij NIET aan de leiding reed als laatste ronde pakken. dat vind ik tenminste.
Old 06-04-2003, 22:38
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by sledge
Het word wel eens tijd dat ze hunne bijbel een herzien ze
Ik zou niet weten waarom. Het reglement is er voor iedereen, ook voor diegenen die er onverdiend de dupe van worden. Hard maar juist.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:39
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by sledge
Nee? Ik wel hoor. De Fia meet weer met 2 maten en gewichten. Fisichella wint niet, omdat er naar de uitslag van 2 ronden gekeken word. D'accord, het is volgens de regels. Maar dan moeten ze in dit geval ook die ronde waarin hij NIET aan de leiding reed als laatste ronde pakken. dat vind ik tenminste.
Nu volg ik je niet meer hoor. Dat HEBBEN ze toch gedaan? De ronde waarin hij nog niet aan de leiding reed is degene waarin Raikkonen aan de leiding reed en die telt. Wat is daar nu eigenlijk met 2 maten aan ???

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:40
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
En mensen, nog eens iets:
McLaren voor de derde keer eh ! Ze kunnen bij McLaren nu al spreken over een geslaagd seizoen, want hun zege-aantal is ten opzichte van vorig seizoen verdriedubbeld ! En dan geeneens met de nieuwe wagen. Williams gaat zwaar uit de hoek moeten komen met de doorontwikkelingen van die FW25. Ferrari heeft nog het 'voordeel' (nadeel ?) om Bridgestones te hebben, maar Williams moet hier duidelijk onderdoen voor de zilverpijlen.
Old 06-04-2003, 22:41
Sennake's Avatar
Administrator

Ik denk idd ook dat we nu stilaan toch al mogen spreken over de "heropstanding" van McLaren...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Sorry he .... Maar je gaat me niet lopen vertellen dat je als kijker thuis direct begrepen had dat Raikonnen gewonnen was ...

- Geen enkele commentator kondigde dit aan ...
- zelfs de mecano's van McLaren vielen uit de lucht toen de Raikonnen overwacht op het hoogste schavotje plaatsnam

Ik wil best aannemen dat je achteraf wel kan vaststellen dat er zo een regel bestaat ...

Maar is dit de bedoeling van een reglement ...Zo ondoorzichtig (2200 blz ) dat een minuut of 10 na de race plots vastgesteld moet worden dat plaats 1 en 2 moeten wisselen
Old 06-04-2003, 22:44
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
Sorry he .... Maar je gaat me niet lopen vertellen dat je als kijker thuis direct begrepen had dat Raikonnen gewonnen was ...

- Geen enkele commentator kondigde dit aan ...
- zelfs de mecano's van McLaren vielen uit de lucht toen de Raikonnen overwacht op het hoogste schavotje plaatsnam

Ik wil best aannemen dat je achteraf wel kan vaststellen dat er zo een regel bestaat ...

Maar is dit de bedoeling van een reglement ...Zo ondoorzichtig (2200 blz ) dat een minuut of 10 na de race plots vastgesteld moet worden dat plaats 1 en 2 moeten wisselen
Evengoed sorry, maar als je me niet gelooft vraag het dan aan Fordje : ik wist DIRECT dat Raikkonen gewonnen had. Echt waar!

En geen enkele commentator kondigde dit aan : dit was PRECIES wat Thierry Tassin deed toen ik het aan telefoon tegen Fordje zei. Ik mag doodvallen als dit niet waar is.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:44
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Mannekes...Mannekes...waarom plots al die discussie over een regel die dus al eeuwenoud is ? Bewijst gewoon nogmaals hoeveel mensen zich met de F1 "vergroeid" voelen, maar eigenlijk niet de moeite doen om de kern van de zaak (het reglement dus) te leren kennen. Nooit hoorde ik jullie hierover iets zeggen, maar nu...hola, nu gaan jullie het reglement eens maken.

Ik geef jullie één goede raad : zorg ervoor dat jullie zelf kennis hebben van en over het reglement. Nadat jullie dit kennen, en indien jullie dit niet goed zouden vinden, dan hebben jullie ook nog steeds de mogelijkheid om te gaan solliciteren voor een plaatsje in de FIA Top
Reply With Quote
Old 06-04-2003, 22:46
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by fordje
Race stopped:

Uitslag van 2 ronden daarvoor (merci Sennake)

Raikonnen voor Fisico

Alonso crashte in de laatste ronde, 2 ronden daarvoor reed hij derde...
Dit is trouwens het bewijs dat ik niet gelogen heb.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules