![]() |
|
|
||||
|
||||
Het word weer feest!!! Ik kan amper wachten! Voor de mensen die nog zouden willen gaan en niet over een fancard beschikken
-> Indien je een kaart koopt voor de wedstrijd tegen AA Gent (18januari) krijg je een gratis fancard! |
|
||||
|
||||
Nog een schoontje voor diegenen die niet weten wat ze gaan missen den 22e en voor diegenen die de vorige gemist hebben:
en moest ge benieuwd zijn hoelang het nog is tot de aftrap: http://www.voetbalisvanons.be/ Greetzzz Last edited by Benklak; 10-01-2003 at 18:09. |
|
||||
|
||||
Nja, airco ik weet niet wat ge hier nog op gaat zeggen, maar ik zal eens een andere bron geven hé...vernietigende cijfers...zowel in de standaard als in het nieuwsblad!!!! Lees en verschiet...
,,Alle knipperlichten branden betreft de financiële situatie van Germinal Beerschot: slechte resultaten en een laag eigen vermogen. Er zal veel afhangen van de inbreng van de huidige en/of toekomstige aandeelhouders.'' De conclusies van de bvba Bedrijfsrevisoren De Lille, Graré en Co na een doorlichting van de Antwerpse club zijn ronduit vernietigend. Bij GBA noemt men dat rapport waardeloos maar het Antwerps stadsbestuur besloot op basis daarvan alvast Germinal Beerschot geen geld meer te geven. De berichten over de precaire financiële situatie van de Germinal Beerschot, in 1999 ontstaan uit Germinal Ekeren en Beerschot, deden al geruime tijd de ronde. Daarom liet Luc Bungeneers, Antwerps schepen van Financiën, een externe audit uitvoeren. De bvba Bedrijfsrevisoren De Lille, Graré en Co , met zetels in Antwerpen en Zulte, stelde een advies op aangaande de relatie van de club met de Stad Antwerpen. Dat advies belandde via een gunstige wind in onze handen. Het bureau komt de conclusie dat er over een ontbinding van de NV Germinal Beerschot moet worden gepraat. Het netto actief is gelijk aan 760.445 euro, dat is minder dan één kwart van het kapitaal. Dan is art. 633 van het Wetboek van vennootschappen van toepassing en moeten ofwel de aandeelhouders (72% Ajax, 28% de ex-bestuurders Jos en Albert Verhaegen en René Snelders) het zware tekort bijpassen, ofwel gaat de club overkop. De totale schulden van GBA bedragen volgens het rapport 13.105.270 euro. Net als in 2001 zou in 2002 een verlies geleden zijn van ruim drie miljoen euro. Ajax beloofde alvast zijn verplichtingen tot juni 2003 na te komen. Daarom haalt GBA dit seizoen nog zeker zijn licentie. Waar is 1,9 miljoen euro? Het Antwerps stadsbestuur gaat op basis van dat rapport in de tegenaanval. Het voelt zich in de maling genomen omdat het samen met Lotto 6,12 miljoen euro voor het vernieuwde Olympisch Stadion subsidieerde en dat het geld niet volgens afspraak werd aangewend. De club liet als bouwheer immers voor bijna 1,9 miljoen euro werken uitvoeren die oorspronkelijk niet voorzien waren en vraagt nu nog extra geld voor sanitaire installaties. De stad weigert. Om het stadion af te werken, is nog 1,6 miljoen euro nodig. [Bron: Het Nieuwsblad] Ik weet ni wat ge hier nog kunt van zeggen, enkel dat mijn "Lange lap tekst" dus toch de waarheid was hé... Greetzzz ps: ik geef ze nog 6 maanden ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
BWah, kzout toch spijtig vinden hoor...
Kijk alleen al is hoeveel volk er af komt me zonen derby... Bosuiil uitverkocht, en dat zal ook het kiel 2x zijn... Anderzijds zijn dit wel sprekende cijfers hé... Het gaat echt niet goed met GBA? en ik vrees ook dat zij het niet lang meer zullen uithouden... Hopelijk voor hen vinden ze nog een kapitaalkrachtige overnemer, maar ik vrees ervoor. En heeel heel diep vanbinnen moet ik dan toch even lachen. De ploeg die na 3 seizoenen kampioen ging spelen... De droom helemaal verknoeit door 4 jaar van, COMPLEET wanbeleid. Want geef toe, voor op 4 jaar failliet te gaan, daar moet ge al bijna moeite voor doen :s
|
||||
|
||||
het zoveelste lach-verhaal dat vanuit het rode stadsbestuur komt neergedwarrelt .... Er staat vandaag een best boeiend interview met Bob Van Jole in de Gazet Van Antwerpen waarbij hij klaarheid schept in de relatie met het stadsbestuur van de voorbije weken
een uitrekseltje waarin Van Jole behoorlijk de argumenten van Bungeneers onderuit haalt Quote:
|
||||
|
||||
Allemaal machinaties van Van Campenhout
Quote:
|
||||
|
||||
Dat kan allemaal goed zijn wat die man verteld, maar dat verklaard nog steeds niet hoe GBA in godsnaam aan een passieve schuld geraakt van 13.000.000 €, dat na 4 jaar.
Verder is GBA ook een ploeg dat met verlies draait, en elk seizoen 2 miljoen € verlies MAG maken van ajax (denk ik, verbeter me indien niet zo hé airco), enkel dit jaar mag GBA "maar" 1 miljoen € schuld maken... Kpaka of Quansah (is die al terug?) verkopen lijkt me geen oplossing, want de prestaties zullen er dan niet beter op worden. En sinds wanneer is het stadsbestuur rood wit gekleurd....
|
||||
|
||||
En Bob Van Jole zat in de Commissie die Imagbudu, in beroep op zen 2 dagen, 4 dagen schorsing heeft gegeven...
Er zullen zowel rooie als mauve int stadsbestuur zitten. Ik zou zelf eerder zeggen dat et stad paars is, maar zoiets zeg ik niet...
|
||||
|
||||
Ik hoop dat hiermee enkele mensen hun oogkleppen afvallen en dat er een beetje duidelijkheid geschept is rond de diverse uitspraken.
Het is natuurlijk heel simpel om een externe audit te laten maken die enkel schepen Bungeneers te horen krijgt, en daaruit concludeert dat Quote:
Verder lijkt me het stukje over Ludo Van Campenhout ook wel de nagel op de kop. Moeten supporters van GBA dan aanvaarden dat een bestuurslid van RAFC gaat oordelen over hun voorstel tot schuldherschikking ... ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Bovendien klopt het dat er de eerste jaren fouten zijn gemaakt. Dure contracten voor matige spelers, waardoor er een schuld is ontstaan. Bovendien lijkt het me logisch dat er de eerste jaren heel wat extra kosten zijn verbonden aan de oprichtingen van een nieuwe firma/club die eenmalige investeringskosten zijn. Omdat de stad haar verantwoordelijkheid niet opneemt, en de schuld die haar toebehoort (namelijk alle kosten betreffende het Olympisch Stadion) blijft de financiële druk op GBA enorm hoog. Hierdoor groeit ieder jaar de schuld van GBA omdat het niet in staat om alle intresten op deze gigantische lening (die eigenlijk een lening van de stad is) af te betalen. Hierdoor blijft GBA jaar op jaar een exploitatietekort hebben, blijven de schulden groeien, en is een overname zo goed als onmogelijk. airco
|
||||
|
||||
Quote:
Trouwens wat Van Jole INSINUEERT betreft de belangenvermenging bungeneers-Van campenhout- bestuur rafc is pure laster en enkel gebaseerd op vermoedens... Hij mag het stadsbestuur wel vanalles verwijten omtrent niet nakomen van afspraken ed...feit is gba heeft nooit de huur betaald! Nu moet gij mij is gaan zeggen hoe ge van uwen huisbaas gaat eisen dat hij de chauffage repareert als ge zelf nooit de huur betaald... ![]() Eerst in eigen boezem kijken! Er zijn miljoenen euro's in gba gestoken door privé en door stad en het resultaat is een schuldenberg van hier tot in Tokyo... ![]() Wat dat buurtschadefonds betreft: als uwen collega geen belasting betaald, wil dat dan zeggen dat gij ook geen belasting moet betalen? Als gba als nv geen onroerende voorheffing moeten betalen wordt gba dan al niet bevoordeelt tov van alle andere nv's? Is dat dan geen investering van de stad? Greetzzz Last edited by Oneliner; 11-01-2003 at 20:36. |
|
||||
|
||||
geef eens bron ivm met dat imagbudu geval ...
Bovendien doet het er niet toe welk bedrag GBA moet betalen aan de stad voor de huur van het Olympisch Stadion Volgens de huurwetgeving (belgisch recht) is de verhuurder gebonden aan alle kosten aan zijn eigendom. Sorry maar ik ben beschaamd dat ik in een stadseigendom nog geen eens deftig naar de wc kan gaan (afgezien van de noodoplossingen die GBA heeft aangebracht) Quote:
Quote:
analoog ==> Stadsbestuur verwijt GBA dat bijdrage in buurtschadefonds niet betaald is. Dat het stadsbestuur eerst zorgt dat het zelf onfeilbaar is vooraleer anderen op de vingers te tikken. Quote:
![]() schuldenberg van hier tot in Tokio ==> 1. Het is niet de rol van de stad om te oordelen over de financiële situatie van de club. 2. Hetgeen nu gebeurt is een club die momenteel een slechte financiële periode kent nog dieper de put in duwen door niet nakomen van eerder gemaakte beloftes of contractuele verplichtingen in het huurcontract. - sanitair - extra investeringen ten gevolge van de voetbalwet - ...
|
||||
|
||||
Airco, denkt ge nu echt dat als het stad het toilet en de parking had betaald enkele jaren geleden er nu geen schuldenberg zou zijn van 13.000.000 euro's...komaan gast, da meent ge toch ni...
Quote:
2. Sinds wanneer is het de taak van het stad om nv's in slechte papieren meer te helpen dan beloofd? Moet elke nv in een financiele slechte situatie door het stad uit het slop gehaald worden? Om redenen die ze enkel aan zichzelf te danken hebben! Enkel de parking moet nog in orde gebracht worden en dat wordt dan ook in orde gebracht volgens Bungeneers! Greetzzz |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Man man, wa zijn Antwerpenaars toch koppig
![]() Moesten ze dit niet zijn hadden ze al lang geweten dat er in België maar een club het woord "Royal" in z'n naam en de paars-witte kleuren waardig is: RSCA forever ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|