De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rittensport
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-06-2005, 02:13
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
2° Strav'n Toebaksrit 2005

De volgende rit, de 2° Strav'n Toebaksrit, in het VAS-kampioenschap. Zal niet verreden worden op 26/08/2005, zoals op sommige kalenders nog staat, maar wel op 20/08/2005.

Meer info : http://www.scuderiavervica.be/ritten...toebaksrit.htm

C U
Reply With Quote
  #2  
Old 24-08-2005, 02:10
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Twee Paddock teams aan de start : Johan Claeys/Werner en Ann en ikzelf.

Na enkele goede resultaten kwamen we vol zelfvertrouwen aan te start van deze rit. Het liep echter desastreus af...

De start was reeds vroeg gepland : om 18.00 uur. Omwille van een wielerwedstrijd moest de start echter worden uitgesteld. De coureurs hadden namelijk vergunning gekregen tot 18.00 uur en ze hadden wat vertraging. Eerste start dus om 18.15 uur. Ongewoon, had ik nog nooit meegemaakt. Maar dat was nog niet alles...

Om een bepaalde wijk te ontlasten, men verwachtte namelijk problemen, werd de ene equipe op pad gestuurd voor deel 1 en de andere equipe moest beginnen met deel twee. Hoogst ongebruikelijk, als je het mij vraagt... Ik weet zelfs niet of dit volgens VAS-voorschriften mag.

Dus wij van start met deel 2. Al vroeg op de proef werd het duidelijk dat het een ware zoektocht naar de controlebordjes werd. De ene hing op 10 centimeter van de grond en bijgevolg in het hoge gras terwijl het andere dan weer op twee meter hoog hing. Alles hebben we gezien : controles achter een bushokje op meer dan 10 meter van de rand van de rijbaan, controles in de haag, controles niet haaks op de as van de rijbaan... De snelheid werd dus enorm gematigd in wat eerder een zoektocht naar controles werd in plaats van een rittensport. Ook de nota's waren van bedenkelijk niveau. De ingetekende lijn was dan weer eenvoudig. We kwamen tijdig toe na dit deel. Met heel de situatie van de "verborgen" controles hadden we totaal geen idee wat betreft onze prestatie. Met Johan en Werner konden we weinig discussiëren vermits zij eerst deel 1 hadden gereden. Eén ding was wel duidelijk : ook zij hadden dezelfde bemerking in verband met de controles.

Van start met deel 1 dus. Aanvankelijk ging het goed maar de zoektocht naar de bordjes ging weer van start. Tot op een gegeven moment ik me liet misleiden en een nota fout interpreteerde. De situatie die volgden op mijn "fout" klopten echter allemaal met als gevolg dat we maar liefst 10 kilometer reden voor we het spoor bijster waren. We bevonden ons in het midden van maïsvelden. Alle straatjes en hoekjes leken op elkaar waardoor we de weg niet onmiddellijk terugvonden. Na ongeveer 20 kilometer verkeerd gereden te zijn vonden we dan toch weer opnieuw waar we zaten en konden we opnieuw op de goede weg. We hadden heel wat tijd verloren en omdat onze snelheid reeds voor het maken van de fout niet hoog lag (vanwege de controles, remember) was het effe "buzze geven". Niet simpel op slechte onverharde wegen en op met modder besmeurde betonwegen. Al bij al kwamen we terug goed in het ritme. Na een kleine berekening bleek dat we de rit niet zouden kunnen afmaken binnen de vooropgestelde 150 minuten. Opnieuw maakte ik een fout door de nota'a te volgen. We wisten namelijk waar we zaten en hadden naar de finish kunnen rijden. Weliswaar zouden we dan wel wat controles missen maar we zouden tenminste binnen tijd zijn geweest.
Helaas een foute beoordeling en we kwamen aan buiten tijd. Met 313 strafpunten en buiten tijd werden we 19°.

Deel 2 : 184 punten
Deel 1 : 129 punten

Een slechte rit door twee fouten van de navigator. Maar toch ook wel een organisatie die ruimschoots in de fout ging...

Johan en Werner werden 5° met 99 + 180 = 279 punten.

C U
Reply With Quote
  #3  
Old 24-08-2005, 08:37
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Nu weten jullie waarom ze dat een Strav'n Toebaksrit noemen

In ieder geval hebben jullie weer wat ervaring opgedaan. Laat jullie niet ontmoedigen door één resultaat dat wat minder is.

Staat de Vlaanderens Classic Tour op jullie programma? Dagrit op 8 oktober door de Vlaamse Ardennen georganiseerd door Altena. Een aanrader! Wij zijn al bezig met de mentale voorbereiding.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-08-2005, 02:48
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by jan
Nu weten jullie waarom ze dat een Strav'n Toebaksrit noemen

In ieder geval hebben jullie weer wat ervaring opgedaan. Laat jullie niet ontmoedigen door één resultaat dat wat minder is.

Staat de Vlaanderens Classic Tour op jullie programma? Dagrit op 8 oktober door de Vlaamse Ardennen georganiseerd door Altena. Een aanrader! Wij zijn al bezig met de mentale voorbereiding.
Momenteel staan de 2 resterende VAS-wedstrijden en de ATM nog op het programma. Ook de 3-provinciënroute op 3 september zou ik graag rijden maar dat weekend hebben we het al druk. Ik weet dus niet of dat gaat lukken.

Voor de rest ga ik na het weekend de agenda van de andere wedstrijden en deze van mezelf en Ann eens naast elkaar leggen om te zien waar we nog kunnen deelnemen.

Ik hou je alleszins op de hoogte...

C U
Reply With Quote
  #5  
Old 27-09-2005, 01:30
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Quote:
Originally Posted by jan
Staat de Vlaanderens Classic Tour op jullie programma? Dagrit op 8 oktober door de Vlaamse Ardennen georganiseerd door Altena.
Alvast uitsluitsel over deze rit. Wij zullen er niet zijn omwille van andere verplichtingen. Alleszins succes...

C U
Reply With Quote
  #6  
Old 28-09-2005, 17:44
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally Posted by jan
Staat de Vlaanderens Classic Tour op jullie programma?
Spijtig genoeg ook niet op ons programma. Werkverplichtingen.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2005, 20:08
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Werner333

Maak daar maar een van, want je mag naar "de feest"
Reply With Quote
  #8  
Old 02-04-2006, 14:10
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Toch nog even terugkomen op deze rit. In mijn verslagje had ik het over de tekortkomingen van de organisator.

De werkgroep rittensport heeft nu beslist dat de rit niet meer op de Vas-kalender komt alvorens de organisator op een lager niveau heeft bewezen vooruitgang te maken. De rit staat in 2006 enkel op de provinciale kalender.

C U
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 08:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.