De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 23-12-2006, 23:49
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by B&S Racing View Post
Hoezo plezant, een boete krijgen welke niet opgestuurd word waarna ik in Hasselt voor de rechter mag komen. Boete bepaald op € 290,00. Wat krijg ik € 330,00 boete € 275,00 speciaal fonds en € 40,00 gerechtskosten.
Is dat plezant of plezant.
Je weet weeral voor wat je mag gaan werken.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #17  
Old 24-12-2006, 01:06
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 57
Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Je weet weeral voor wat je mag gaan werken.
Inderdaad, maar wat the f.ck is speciaal fonds ? En waarom is dit bijna net zoveel als de boete?
Reply With Quote
  #18  
Old 24-12-2006, 01:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Nou lees de wet dan. Die van 1 augustus 1985

Quote:
Art. 28. Er wordt een bijzonder Fonds tot hulp aan de slachtoffers van opzettelijke gewelddaden en aan de occasionele redders opgericht binnen de begroting van de federale overheidsdienst Justitie, hierna " het Fonds " genoemd.

Art. 29. (Het Fonds) wordt gestijfd door de bijdragen bepaald in het tweede lid.
Bij iedere veroordeling tot een criminele of correctionele hoofdstraf spreekt de rechter de verplichting uit om (een bedrag van 25 EUR) te betalen als bijdrage tot het Fonds. Dit bedrag is onderworpen aan de verhoging voorzien in de wet van 5 maart 1952 betreffende de opdeciemen op de strafrechtelijke geldboeten en kan gewijzigd worden bij koninklijk besluit vastgesteld na overleg in de Ministerraad.
De federale overheidsdienst Financiën zorgt voor de invordering van de bedragen bedoeld in het vorige lid, volgens de regels van toepassing op de invordering van de strafrechtelijke geldboeten. De ingevorderde sommen worden driemaandelijks overgemaakt aan het Fonds.
De betalingen door de veroordeelde gedaan, worden eerst op de gerechtskosten verschuldigd aan de Staat, vervolgens op de bijdrage bedoeld in het eerste lid en ten slotte op de strafrechtelijke geldboete toegerekend, onder voorbehoud van de toepassing van artikel 49 van het Strafwetboek.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #19  
Old 24-12-2006, 02:33
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 57
Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Nou lees de wet dan. Die van 1 augustus 1985
Wel raceboy ik woon net aan de andere kant van de streep en heb het Belgische wetboek niet bij de hand. Met googlelen is het me ook niet gelukt, wellicht dat ik hier niet goed genoeg in ben. Volgens het artikel wat jij weergeeft betreft het € 25,00 maar bij mij is € 275,00 opgelegd. Wellicht kun je me vertellen waar dat aan ligt. Met die € 25,00 kan ik leven met die € 275,00 niet! Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #20  
Old 24-12-2006, 02:39
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by B&S Racing View Post
Wel raceboy ik woon net aan de andere kant van de streep en heb het Belgische wetboek niet bij de hand. Met googlelen is het me ook niet gelukt, wellicht dat ik hier niet goed genoeg in ben. Volgens het artikel wat jij weergeeft betreft het € 25,00 maar bij mij is € 275,00 opgelegd. Wellicht kun je me vertellen waar dat aan ligt. Met die € 25,00 kan ik leven met die € 275,00 niet! Alvast bedankt.
opcentiemen. Omdat ze niet altijd iedere wet gaan aanpassen aan de inflatie worden die bedragen vermeld in een wet vermenigvuldigd met een bepaalde factor. Zo hoeven ze alleen die factor bij wet te wijzigen en is alles daarmee aangepast.

Je vindt alle weeten via www.staatsblad.be of via www.juridat.be
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #21  
Old 24-12-2006, 02:43
B&S Racing's Avatar
B&S Racing B&S Racing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 57
Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
opcentiemen. Omdat ze niet altijd iedere wet gaan aanpassen aan de inflatie worden die bedragen vermeld in een wet vermenigvuldigd met een bepaalde factor. Zo hoeven ze alleen die factor bij wet te wijzigen en is alles daarmee aangepast.

Je vindt alle weeten via www.staatsblad.be of via www.juridat.be
Bedankt, zal het opzoeken en wellicht wat gaan extra werken voor de boete
Reply With Quote
  #22  
Old 18-01-2007, 03:09
Jochie's Avatar
Jochie Jochie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Nurburg-London
Posts: 564
Mijn eerste vloektirade van 2007 is eruit.
Het eerste deel van mijn superopdracht voor ijsracen in Noorwegen is alvast gecancelled.
Reden : geen sneeuw
*zucht*
Reply With Quote
  #23  
Old 18-01-2007, 21:55
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Ik zit nu al sinds eind december te wachten om nog ns een training op CZ te kunnen bijwonen. Maar door dat vervloekte weer, storm vandaag en vorige week, kwam daar niets van in huis ...
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 01-02-2007, 22:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Stagecontracten die ge normaal op 30/1 ten laatste moet binnenbrengen, contract da ge pas morgen 2/2 krijgt en dan maa r moet hopen da u stagementor tijd heeft volgende week dinsdag, omdat dat u enige dag is da ge tijd genoeg hebt om is op en af naar brussel te sporen.
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
...

en als dat niet helpt, eens een goei pint gaan pakken.
tzal wodka worre
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #25  
Old 09-02-2007, 01:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Weeralarm !!!

Vroeger sneeuwde het weleens wat vaker dan nu, het pak sneeuw was vaak ook nog eens wat dikker en hardnekkiger dan vandaag. Niemand die erover klaagde, de weerman die vertelde dat we moesten oppassen als we de weg opgingen. Simpel toch?

Anno 2007:
Gisteren en de hele ochtend meldingen over een weersalarm en dat het rond de avondspits nog erger zou worden. Blijf thuis! Het is levensgevaarlijk op de weg.................

De realiteit, vandaag via het Antwerpse richting de Randstad getuft. Ja het sneeuwde aardig, snelheid aanpassen en met het koppie rijden. In de ochtend heeft de reis me 30 minuten extra gekost..........en hedenavond op een recordtijd thuis. Niet 1 file gehad

Het lijkt wel of we door de instanties als simpel en onnozel worden beschouwd, of we zelf niet meer kunnen inschatten wat wel en wat niet kan. Of kunnen we anno 2007 nog steeds het weerbericht niet vertrouwen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #26  
Old 09-02-2007, 01:49
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
idd, beetje sneeuw: 300km file
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.