De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-05-2011, 10:29
antoine antoine is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2011
Location: bergeijk
Posts: 127
tips bij het na maken van bepaalde onderdelen

Voor mijn clio 16v project kan ik wat tips gebruiken voor het maken van diverse onderdelen. Ik zal een overzichtje maken.

* intercom inclusief koptelefoon en kastje
* Hoe kan ik ty-raps namaken
* wat voor kabels gebruiken jullie om iets aan te sluiten ( bv de intercom)

Graag zie ik wat tips zodat ik het project netjes kan maken.
Reply With Quote
  #2  
Old 30-07-2011, 11:32
antoine antoine is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2011
Location: bergeijk
Posts: 127
Heeft er iemand tips voor het maken van bougie kabels? Wat voor materiaal te gebruiken? Ook het maken van de koelslangen, wat kan ik daar het beste voor gebruiken?
Reply With Quote
  #3  
Old 30-07-2011, 12:54
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Voor het maken van bougiekabels kan je van alles en nog wat gebruiken, als het maar de juiste dikte op schaal heeft. Veelgebruikte materialen zijn gewoon dunne draad of soldeertin in diameters variërend van 0,5 tot 1,5 mm dikte.
Voor koelslangen geldt in feite hetzelfde. Alles wat je vindt in huis kan worden gebruikt. Ook de isolatie rond electricteitsdraad kan daarvoor dienen. Je zou hem evt kunnen verder detailleren met zeer dunne ijzerdraad, en dan overtrekken met teflon zoals gebruikt door loodgieters. Dan krijg je van die geribbelde slangen. In de juiste kleur spuiten en klaar.

Om maar aan te tonen dat een beetje fantasie soms nodig is bij het bedenken van oplossingen op schaal, maar houd in gedachten dat je in feite alles wat je in huis of de doe-het-zelf zaak kan vinden ook kan "misbruiken" bij het modelbouwen.

Diverse threads hebben op dit en andere fora al getoond hoe bougiekabels en koelslangen kunnen worden nagebootst.
Als je met een concrete vraag zit, zet hier dan een foto van de bouw met de uitleg wat je effectief wil doen. Ik ben er zeker van dat enkele mensen hierop springen en je verder helpen.

Als daar een uitleg van komt die interessant genoeg is om een aparte thread van te maken in de sectie "tips and tricks", dan heeft iedereen er nog wat aan.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-07-2011, 15:41
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Ik heb deze oefening eens geprobeerd bij mijn Mini en ben daar tevreden van.
Aan de kabeltjes heb ik een rondelletje en een kabelhoesje toegevoegd, zoals hier te zien:

Het hoesje is afkomstig van een zwarte kabel die in een PC-USB-kabel zit.
Dan op het blokje moertjes aangebracht waarin dan de kabeltjes komen:

Op het rondelletje heb ik dan een druppel Cristal Clear lijm aangebracht om zo naadloos met het hoesje te verbinden en dan werd dat wat geschilderd en het moertje op de motor werd wit.


En zo krijg je de indruk dat er echte bougiekes zitten.

Grts, Guido
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 30-07-2011, 17:54
antoine antoine is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2011
Location: bergeijk
Posts: 127
Bedankt beide voor de tips. Jouw mini motor is ook 1 van mijn voorbeelden Guido. Ik ga volgende week eens kijken wat ik thuis allemaal heb liggen. Dit soort dingen is toch wel het leukste aan modelbouw, het maken van bepaalde onderdelen. Zo vond ik het maken van mijn headset erg leuk.




Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.