De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-01-2002, 05:29
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
New feature: vb-stats

ok,

het is nu 4h30, ik heb goed doorgewerkt vannacht. Ik kan je dan ook een van de nieuwe feature's van depaddock voorstellen. vbStats.

de stats vallen hier te bekijken.
vbStats

er is ook een heel nieuw systeem van referrals, maar dat leg ik morgen wel uit, nu ga ik slapen.

Er is voor de rest (zoals ook in de andere thread over de improvements aan depaddock gepost) nog een kleine verbetering aangebracht. Aan jullie om ze te vinden.

airco
__________________

Last edited by airco; 22-01-2002 at 23:08.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-01-2002, 05:57
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
vwalla,

ik kon het dus nie laten. Maar het systeem is ondertussen getest met verschillende platvormen. Zo staat er bij elk platform toch al een getalleke.

Enkel Konqueror lukt precies nie zo goe, da moek morgen is uitzoeken hoe dat komt.

alle nu zijnek echt slapen.

airco out.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 21-01-2002, 14:24
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
heb de stats terug op 0 gezet om te vermijden dat de statistieken beinvloed worden door mijn gefake mee browsers tijdens de testperiode.

De stats zullen tegen volgende week trouwens toch opnieuw verandert worden. Ik ben brower-detectie aan het invoeren waarbij we zeker en vast de versienummers van de verschillende browsers gaan spilitsen om zo te weten welke technologieën we in de toekomst kunnen gebruiken op depaddock.

airco
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2002, 18:42
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
de stats trekken wel griezelig hard in een richting.

meer dan 97% van de hits komt van IE

Kzijn nu nie anti-microsoft zene, maar der zijn nog wel meer goeie browsers dan IE.

airco
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2002, 19:23
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
als 97% van de members Microsoft Windows hebben, moet het toch al wreed lukken eer er iemand hier de standaard-browser wegkiepert en een onbekend browserke pakt met reclamebanners erop.

No offence , maar ik heb compleet niks tegen IE6. Ik heb nooit anders geweten, en ik wil ook gewoon niets anders. Die Opera (of wat was het nu weer) dat ik uittestte, werkte trouwens langs geen kanten
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-01-2002, 19:57
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
wtf said i was talking about Opera ???

www.mozilla.org ==> Minstens evengoed als IE.

airco
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 22-01-2002, 22:20
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Kzou begot ni wete wat er scheelt met IE6.0....
anderzijds, assek probs zou hebben , zwier ik em direct buiten.

Maar da draait vlot, dus why to change??...
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 22-01-2002, 22:53
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
bwa om monopolievorming een beke te breken. IE houdt zich nog altijd niet aan de W3C standaards, mozilla wel.

Bovendien heb ik hier toch wel wat IE crashes, in mozilla niet.
En mozilla is tegenwoordig vaak sneller dan IE in het surfen.

airco
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 23-01-2002, 11:11
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally posted by airco
bwa om monopolievorming een beke te breken. IE houdt zich nog altijd niet aan de W3C standaards, mozilla wel.

Bovendien heb ik hier toch wel wat IE crashes, in mozilla niet.
En mozilla is tegenwoordig vaak sneller dan IE in het surfen.

airco
Ze interpreteren de W3C op hun eigen manier en soms is dit zelfs beter imho. Door Mozilla hebben we hier constant aanpaswerk omdat de site er niet goed op werkt. Trouwens over Netscape 6.X zullen we maar niet beginnen zeker...
Reply With Quote
  #10  
Old 23-01-2002, 17:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
euh, sry ik denk dat je een en ander even door elkaar haalt.

Er zijn standaarden opgelegd door W3C. Iedere fabrikant van software is in principe verplicht zich daar aan te houden. Nu is in de loop der jaren het marktaandeel van IE zo hard gegroeid(want het wordt standaard met windows meegeleverd), dat de rest van de browsermarkt niets meer voorstelt. En toen is IE begonnen met zijn eigen standaarden op te leggen, tegen de afspraken van W3C in.

Gevolg:

Site's moesten gedesigned worden volgens de norm van IE, en niet van de W3C standaard. Andere browsers interpreteren daardoor de pagina's opgemaakt voor IE niet meer juist. En de IE standaard interpreteren is vrijwel onmogelijk omwille van patent-recht.

==> eventjes een mooi staaltje van hoe Microsoft zijn product IE heeft opgedrongen aan de consument. 6 jaar geleden was de verdeling immers juist andersom 90% netscape tov van 10% IE.

En nu zeg jij dat er door de andere browser's (mozilla, ...) geen eenduidige standaard komt. Als microsoft zich 5 jaar geleden aan de standaard had gehouden, dan was het werk van de webdesign'er al veel makkelijker geweest.

En dan nog even het belang van een universele standaard onderstrepen.
==> IE is er enkel voor windows. Door het opdringen van hun standaard kwa codes op het internet zijn bepaalde site's op het internet nauwelijks nog te bekijken in andere Operating system's(bv: Linux), en dwingen ze de gebruiker eigenlijk ook nog eens van windows te blijven gebruiken. Vandaar de tegenwoordig eindeloze lijst anti-trust zaken tegen Microsoft.

------------------------------

Nu wil ik niet alles slecht opnoemen van Microsoft, ze hebben nog steeds een OS waar ik het productiefste mee kan werken. En al bij al maken ze computer bereikbaar voor iedereen. Maar aan een afgesproken standaard moet iedereen zich houden. Of je nu 0,05% marktaandeel hebt of je hebt 97% marktaandeel doet er dan niet toe.

airco
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 23-01-2002, 17:08
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
De lange rij van rechtszaken tegen de vermeende monopoliepositie van Microsoft is uitgebreid met een volgende zaak waarin het bedrijf wordt beticht van het onwettig doordrukken van haar invloed in de desktopwereld. Deze keer heet de aanklager AOL Time Warner, dat al jaren met de softwaregigant uit Redmond aan het bakkeleien is. AOL beweert dat door de koppelverkoop van de Windows besturingssystemen met Internet Explorer haar eigen browser Netscape uit de markt is gedrukt. Waar ooit in 1995 zo'n zeventig procent van de internettende wereld Netscape gebruikte, heeft het bladerprogramma nu een marktaandeel van nog geen twintig procent.

AOL eist nu een flinke schadevergoeding om te compenseren voor de misgelopen inkomsten die het geleden zou hebben door de monopolistische praktijken van Microsoft. De rechtszaak is aangespannen in het district Columbia in de VS, waar volgens de federale wetgeving AOL recht zou hebben op drie keer de werkelijk geleden schade, mocht zij in het gelijk worden gesteld. Gezien de recente uitspraken in andere anti-trust rechtszaken tegen Microsoft is de kans daarop zeker aanwezig:
dit is een artikel dat ik zonet tegenkwam op een andere site. Heel actueel dus.

airco
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 24-01-2002, 22:56
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
die link naar de stats, staat die ergens anders ook in de 'lay-out' van het forum, want ik zie die nergens staan ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-01-2002, 20:37
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
nog nie
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.