De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #106  
Old 03-12-2005, 12:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Huudo
Als je dan écht die Toleman móet hebben, die in Europa niet te krijgen is, en je dient er 180 euro voor op te hoesten, dan denk ik nog dat je geen slechte zaak gedaan hebt. Het is een multi-media kit die je tot in de puntjes kan detailleren. Als ik dan zie hoelang je ermee bezig kan zijn, denk ik dat de 'return on investment' zeker ok te noemen is.
Dat klopt wel, vooral omdat diezelfde kit op de IPMS Nationals te koop aangeboden werd voor 189 euro. Toch nog 9 euro winst gemaakt dus
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #107  
Old 03-12-2005, 12:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Sennake
Dat klopt wel, vooral omdat diezelfde kit op de IPMS Nationals te koop aangeboden werd voor 189 euro. Toch nog 9 euro winst gemaakt dus
Reply With Quote
  #108  
Old 03-12-2005, 12:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Loeten
Tot nu toe kende ik nog maar drie problemen (op 15 verschillende verkopers):
nog maar? Da's met 20% van uw verkopers. Toch wel veel als ge't mij vraagt.

Quote:
Originally Posted by Loeten
3/ Mijn tweede contact was met ene van HongKong. Niet sylvester... Bij die kerel kocht ik 7 dozen aan een totale som van 90 euro. (dus ook verzending erbij) Hij had een feedback van 95% op zo'n 300 kopers... Dus betrouwbaar. Maar ebay schorste hem en ik kon hem even niet meer bereiken. Zijn pc was vastgelopen en hij had bijna een maand nodig om alles in orde te brengen. Gevolg, heel veel boze kopers en dus zijn schorsing. ook paypal weerde hem daardoor. Gelukkig hield hij woord en zou hij ondertussen twee weken geleden alles opgestuurd hebben. Ben benieuwd...):
't zal mij ook benieuwen. 95% feedback op slechts 300 kopers... da's wat ik noem en absolute no-go. Iemand met een feedback lager dan 99%! laat ik 9 keer op 10 links liggen. Is het lager, dan ga ik eerst uitvlooien wat er allemaal al misgegaan is. Staat er 1 keer tussen "goederen niet ontvangen", dan is het "thank you and have a nice day, the exit is that way". Je wordt niet zomaar van ebay gegooid. Zeker niet owv een crashende PC.

Anyway, iedereen moet het voor zichzelf uitmaken natuurlijk, en door de limits die ik mezelf stel, koop ik natuurlijk niet veel. Bedrogen uitkomen, is er dan ook niet zo heel vaak bij.

Quote:
Originally Posted by Loeten
Tot slot: bied NOOIT op iets waar "Loeten" het hoogste bod heeft... Dank U!
Als het iets is wat ik echt wil en de randvoorwaarden zijn allemaal ok, dan gaat ge toch van goede huize moeten zijn.
Reply With Quote
  #109  
Old 03-12-2005, 13:21
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Als je inderdaad gaat procentueel kijken (3 op 15) is hoog, maar van die 3 is er één echt mijn fout (Spaanse tekst, dus ik moest beter weten).Die Belg met zijn dure verzendingskosten kan ik nog een beetje aanvaarden. Die man deed de moeite om me op te bellen en alles uit te leggen. Dus dan neem ik het er ook bij. Maar das goed voor ene keer. Je leert telkens bij dus. Als je het echt correct wil spelen, dan is het 1 op 15 en dat is... 6.66% Maar das relatief, want ik heb nog niet zoveel contacten gehad he. Stel dat ik hier mijn eerste week al mijn commentaar neerzette, dan was het 50% want de tweede persoon waar ik kocht was direct dien Hongkonger...

De Amerikanen zijn idd de meest eerlijke in de bende. Nog nooit problemen gehad, geen hoge kosten in de verzending en geen last van extra kosten. Telkens waren de goederen er binnen de twee weken.

Wat de invoerkosten betreft, heb ik idd vooral geluk gekend. Misschien dat ik er wel eens tegen waai, maar dat neem ik er dan maar eens bij he. Als je zovaak telkens maar de helft van de winkelwaarde aan uw kit moet betalen, dan kun je dit als reserve zien... Maar ikzelf ben ook al van mening dat ik liever niet van te ver meer invoer. Ook al omdat ik ermee inzit dat de producten "verdwijnen". Ik denk trouwens absoluut niet dat ik "onzichtbaar" of zo ben hoor. Ik had er gewoon niet bij stilgestaan. Waarop baseren ze hun "boetes" trouwens??

Onze man uit 0HongKong (Chinees of Japanner) hoorde ik sindsdien al enkele keren. Er zijn trouwens heel wat mensen die WEL nadien hun goederen nog kregen. Het kan dus best wel dat er problemen waren. Onlangs mailde ik hem nog om info en hij bleef reageren. Iemand die van slechte wil is, verdwijnt toch gewoon?? Voorlopig krijgt hij het voordeel van de twijfel. Het is trouwens niet via surface mail bij hem, maar wel airmail. Normaal moet alles deze week binnen zijn...

Tot slot nog dit: je kan altijd geduveld worden. Ik verkocht enkele weken geleden een olielamp op yezzz. De man van de vrouw kwam het ophalen (vrachtwagenchauffeur). Ik had het netjes in een doek gewikkeld ter bescherming. Hijzelf knalde het in een doos en die doos vloog in zijn slaapkabine. Thuisgekomen bleek er een barst in te zitten en mocht IK me verantwoorden... De foto's waren mijn enige bewijs: er was niks te zien. Toch kreeg ik geen positieve feedback... Tja...

Wil je gewoon dat alles correct is, blijf dan vooral dromen. Want zelfs in een winkel kun je pech hebben...

Last edited by Loeten; 03-12-2005 at 13:30.
Reply With Quote
  #110  
Old 03-12-2005, 13:45
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Als je van de duivel spreekt, dan zie je zijn staart, zegt een populaire uitdrukking...

Toeval of niet, maar kreeg net een mail van onze Hongkongguy... Hij heet trouwens Darren Wong (dogstar op ebay). Hij mailde mij het volgende:

hello
sorry baou tthe case, custom house in HK faxed me a letter and need me to input the correct value of your package, actually, I forgot how much I put on or what i wrote, can you tell me how much i should provide which you don't need to pay any custom tax?


Iemand een idee wat hij bedoelt?? De items zijn dus nog in HongKong. Gaat dit over de invoertaxen?? hehe...

Ik blijf er dus bij dat dit een man is met veel pech, anders ga je toch niet na twee maand een koper aan het lijntje houden? Allez, we zien wel...
Reply With Quote
  #111  
Old 03-12-2005, 13:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Iemand een idee wat hij bedoelt?? De items zijn dus nog in HongKong. Gaat dit over de invoertaxen??
Absoluut! In sommige landen is er namelijk een waarde waaronder je geen invoertaks moet betalen. Ik weet niet of België ook deze regel hanteert en/of hoe hoog deze waarde is. Maar laat er in elk geval een zo laag mogelijk waarde opzetten, dan betaal je in elk geval een minimum aan BTW. Als ze er "gift" willen opzetten betaal je zelfs GEEN BTW, maar de meeste verkopers willen dat niet doen omdat het zou opvallen dat ze dozijnen gratis cadeau's per dag zouden opsturen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #112  
Old 03-12-2005, 14:06
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Sennake
Absoluut! In sommige landen is er namelijk een waarde waaronder je geen invoertaks moet betalen. Ik weet niet of België ook deze regel hanteert en/of hoe hoog deze waarde is. Maar laat er in elk geval een zo laag mogelijk waarde opzetten, dan betaal je in elk geval een minimum aan BTW. Als ze er "gift" willen opzetten betaal je zelfs GEEN BTW, maar de meeste verkopers willen dat niet doen omdat het zou opvallen dat ze dozijnen gratis cadeau's per dag zouden opsturen...

Nu je het zegt. Ik heb zonet even mijn geheugen laten werken en bij die Amerikanen stond er steeds "GIFT" op... Daar zit het hem dus dat ik de dans steeds ontlopen heb??

Dank je voor de uitleg. Vlug mailen dus !!
Reply With Quote
  #113  
Old 03-12-2005, 14:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Nieuwe mail van Darren Wong:

Het pakket zit al in Frankrijk en werd daar door de douane tegengehouden omdat er geen "vallue" op stond... Hehe, nu kietelt het hier echt, want dit zijn 6 bouwdozen... Zo'n pak valt echt wel op natuurlijk!! Hoewel hij het in twee pakken deed of zo...

Een GIFT zal moeilijk gaan zeker???
Reply With Quote
  #114  
Old 03-12-2005, 15:09
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
STEEK DUS NOOIT GELD IN EEN ENVELOPPE !!!! Mensen in de post hebben wellicht speciale ogen die erop getraind zijn geld in enveloppes te detecteren en in hun eigen zak te steken. Mijn eerste avontuur in de beginjaren van ebay is zo op een sisser afgelopen. Ik had zo'n 8 tal kits gekocht in Japan, Usa, Ierland... en cash aangetekend opgezonden. Niemand had iets gekregen, dus moest het geld hier in België uit de enveloppes gehaald zijn. Dan moet je vragen aan de post of ze een onderzoek willen starten, maar je weet natuurlijk al op voorhand de resultaten. Als je geld AANGETEKEND verzend, kun je wel ongeveer 37 Euro per verloren gegane zending terugrecupereren... Maar in mijn geval was dit niet genoeg, en heb ik er weer mijn broek aan gescheurd. Het beeld van de hardwerkende facteur, niet tegen te houden door regen, wind of sneeuw, dien in het vroegste van de morgen zijn geld moet verdienen.... heeft een serieuse deuk gekregen sindsdien ! (Met excuses op voorhand voor de integere postbodes die hier ook door het slijk worden gehaald)
Reply With Quote
  #115  
Old 03-12-2005, 16:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Wel Desmo, geld opsturen is idd geen echt goed idee. Zo heeft mijn tante de laatste vier jaar mijn verjaardagskaart, samen met telkens 10 euro opgestuurd. Twee jaar is ze gewoon nooit aangekomen... Ik weet het niet hoor, maar die manen rieken dat zeker??

nu maar hopen dat er bij die facteurs niet te veel modelbouwers zitten, want straks ontvreemden ze die ook...
Reply With Quote
  #116  
Old 04-12-2005, 01:17
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Loeten, ik wil je niet ontgoochelen, maar die naam Darren Wong zegt me iets, en jammer genoeg zegt het me niets goed. Pakket in Frankrijk???? Straks zegt die chinees nog dat je pakket bij de Sint in Spanje ligt. En ja, ze reageren op bijna elke mail, met een bijna standaard uitvlucht. En ja, ook ik heb te horen gekregen dat er iets was met de waarde die niet goed ingevuld was... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je je zuurverdiende kits krijgt. Kun je me even de exacte gegevens (naam adres van de man die je hebt betaald... kortom alles wat je hebt) Dan kan ik alvast uitzoeken of het over dezelfde persoon gaat, vroeger gekend als heiheihei999,45lee46rossi...

Indien het voor U slecht afloopt, en het betreft dezelfde man, kunnen we misschien proberen ons geld terug te krijgen (ik heb betaald met paypal, dus dat valt al te bewijzen, tevens heb ik bewijs dat het bewuste pakket Belgie nooit heeft bereikt) Sterkte, en laat er vooral je slaap niet voor, het gaat slechts om een hoopje plastic !
Reply With Quote
  #117  
Old 04-12-2005, 03:19
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by Desmodromic2001
Loeten, ik wil je niet ontgoochelen, maar die naam Darren Wong zegt me iets, en jammer genoeg zegt het me niets goed. Pakket in Frankrijk???? Straks zegt die chinees nog dat je pakket bij de Sint in Spanje ligt. En ja, ze reageren op bijna elke mail, met een bijna standaard uitvlucht. En ja, ook ik heb te horen gekregen dat er iets was met de waarde die niet goed ingevuld was... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je je zuurverdiende kits krijgt. Kun je me even de exacte gegevens (naam adres van de man die je hebt betaald... kortom alles wat je hebt) Dan kan ik alvast uitzoeken of het over dezelfde persoon gaat, vroeger gekend als heiheihei999,45lee46rossi...

Indien het voor U slecht afloopt, en het betreft dezelfde man, kunnen we misschien proberen ons geld terug te krijgen (ik heb betaald met paypal, dus dat valt al te bewijzen, tevens heb ik bewijs dat het bewuste pakket Belgie nooit heeft bereikt) Sterkte, en laat er vooral je slaap niet voor, het gaat slechts om een hoopje plastic !

Heyhey Desmo,

Ik vind het dan toch vreemd dat deze kerel vanzelf blijft mailen. Ik had al enkele weken niks meer van hem gehoord en had eigenlijk al een beetje de hoop opgegeven. Bovendien had ik ook zelf niets meer gemaild... En ik betaalde trouwens via BIDPAY, dus naar het geld kan ik fluiten...

Hier zijn zijn gegevens: (Mochten de beheerders vinden dat ik de privacywet overtreed, gelieve dit dan weg te nemen!)


Darren Wong (email:dogstargundam@hotmail.com)

Naam: Wing Kai Tang
Adres: Po Box 79608 Mongkok Post office
City: Mongkok
Region: KLM
Phone: 852-96847441


Zou zijn ijver misschien liggen aan het feit dat ik hem vertelde dat ik er niet van terugschrok om een advocaat erbij te roepen?? Ik heb hem wijsgemaakt dat ik enkele mensen ken in die streek (via google kun je wel wat vinden) en op die kon ik zeker rekenen... Tja, soms moet je durven pokeren...

Ik blijf alvast hopen op succes...
Reply With Quote
  #118  
Old 04-12-2005, 03:51
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
hmmmmm, dat van die advocaten zou misschien wel lukken Dat ik daar nooit zelf opgekomen ben !
Reply With Quote
  #119  
Old 04-12-2005, 21:58
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Aarghhh :s

Zou je niet horendol komen van Ebay...

Ik hield al enkele dagen een grijze 206 WRC 2001 in Duitsland in de gaten, zag dat hij niet veel geld ging. Kzeg "die moet ik hebben"
Ik dus online tot op het moment dat de veiling afliep (daarstrax om 20.42u). Om 20.40 bied ik meer en ben winnende bieder. Tot dat de minutenteller op "<1m" staat ben ik nog winnende bieder en dan vernieuw ik mijn pagina nog eens en zie dat er nog ene boven mijn prijs is gegaan... Ik dus vlug opnieuw bieden maar de veiling was net afgelopen... En dus heb ik em nie eh... Nuja, next zeker
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #120  
Old 04-12-2005, 21:59
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by 206WRC-ke
Aarghhh :s

Zou je niet horendol komen van Ebay...

Ik hield al enkele dagen een grijze 206 WRC 2001 in Duitsland in de gaten, zag dat hij niet veel geld ging. Kzeg "die moet ik hebben"
Ik dus online tot op het moment dat de veiling afliep (daarstrax om 20.42u). Om 20.40 bied ik meer en ben winnende bieder. Tot dat de minutenteller op "<1m" staat ben ik nog winnende bieder en dan vernieuw ik mijn pagina nog eens en zie dat er nog ene boven mijn prijs is gegaan... Ik dus vlug opnieuw bieden maar de veiling was net afgelopen... En dus heb ik em nie eh... Nuja, next zeker
Vanmorgen net hetzelfde meegemaakt met een 504coupe. Ik dacht ook dat ik niet later kon hoger gaan, maar toch gaat er de laatste seconden iemaand hoger.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.