De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Afgewerkte modellen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-12-2006, 17:15
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
porsche GT3 road challenge Snijers ypres cats rally

De foto's van mijn GT3 van Patrick Snijers

Auto is van tamiya , transkit en decals van renaissance















Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2006, 17:16
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302








Reply With Quote
  #3  
Old 30-12-2006, 18:04
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Uitlaten ... ik mis uitlaten! Voor de rest, mooi gebouwd
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра!
Reply With Quote
  #4  
Old 30-12-2006, 18:25
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
uitlaten zitten in het midden he van de rallyversie, onder de nummerplaat uitsparing
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2006, 18:47
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ik heb ze gevonden hoor, die uitlaten ;-)

Mooi gebouwd hoor Scoobyfreak. Ik kan hier niet meteen iets over aanmerken. Ik weet het niet meer maar doe jij vernis over de decals? Het kan nog een meerwaarde zijn voor het nu al schitterend werk dat je levert.

Hij zal niet misstaan in je overvolle vitrinekast!!
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2006, 19:01
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Thx, ik gebruik vernis maar niet over de decals. eerst vernissen en dan decaleren, zoals een echte wagen


greetz
Reply With Quote
  #7  
Old 30-12-2006, 20:16
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
ow zo ne mooie porsche sjiek sjiek
Reply With Quote
  #8  
Old 30-12-2006, 22:33
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan
 
Join Date: Jun 2006
Location: Bertem
Posts: 543
uitermate geslaagd model.
De decalset is wel zeer goed denk ik, alle decals passen mooi. Etienne heeft zijn werk goed gedaan....

en euh, Domino zal ook wel content zijn zeker, zoveel reclame
__________________
---------------

BSmodels
Reply With Quote
  #9  
Old 31-12-2006, 01:09
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Mooi model is dit geworden. En je hebt door het gebruiken van resin transkits alweer een nieuwe stap genomen in het bouwen van je modellen.
Alweer progressie, en met een mooi resultaat. Wat wil je nog meer?
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-12-2006, 03:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
...

Wat wil je nog meer?
U vraagt, uw RMR draait.

Eindverdict, en laat ik voor de verandering eens met de goeie dingen beginnen:

Verdiensten:
- Mooie ombouw van Tamiya's 911GT3
- achterspoiler netjes aangepast
- carbon decals in het interieur
- decals foutloos aangebracht
- externe details zoals snelsluitingen en sleephaak
- mooi spuitwerk
- goede algehele indruk

Valkuilen:
- de zijshorten zijn gemonteerd óp die van de kit, terwijl ik vermoed dat deze die van de kit zouden moeten vervangen (ik heb geen resin zijshorten gezien in het begin van de 'WIP', maar opeens staan ze er wel op, dus...)
- het model mist wat diepte om op een échte te lijken, daarmee bedoel ik
- wielen zien er wat flets uit, X19 in de randjes brengt hier soelaas, is eenvoudig op te lossen
- het model mist ook wat realisme omdat de paneellijnen niet zijn ingekleurd (hiervoor is het best om het model nà de decals toch te vernissen, hierover verder nog meer)
- er zijn wat onnauwkeurigheden gebeurd bij het aanbrengen van het rood in de achterlichten
- de koplampen zien er niet realistisch uit. Wellicht dat ze zo zijn meegeleverd door Renaissance, maar dat hadden die dan toch beter moeten maken. Als je kijkt naar deze foto, zie je wat ik bedoel. Misschien dat het binnenste van de originele koplamp voor het dimlicht had kunnen gerecupereerd worden (voer voor de super-detaillisten, ik weet het), maar wat zeker ontbreekt op dit model is de orange kleur van de pinkers.

- een woordje extra over het vernissen nàdat de decals zijn geplaatst. Deze materie is al uitvoerig aan bod gekomen op DePaddock, in meerdere threads te lezen en iedereen die het vroeger niet deed en het is gaan proberen, hoor ik enkel maar positieve dingen zeggen achteraf, dus om even de reden te ontkrachten dat decals in het echt ook niet gevernist zijn... (dit is echt voor de laatste keer he gasten )

Het klopt dat stickers op echte wagens niet mee ingevernist worden, helemaal mee eens, maar... op schaal gaat het over hoe een model eruit ziet en niet of het model op identieke manier wordt geschilderd en 'bestickerd' zoals de echte wagen. Bovendien, als je goed kijkt naar de foto hierboven van de wagen van Tim en de foto door jou eerder gepost van de 911 van Snijers, als je goed kijkt tenminste, dan zie je dat zelfs de bestickerde oppervlaktes net zo hard blinken als de oppervlaktes waar geen stickers hangen.

OK, je gaat me nu zeggen dat dat door de zon komt enz. en dat in het echt de stickers slechts satiné zijn. Akkoord dat is zo..., als je er met je neus gaat opliggen, maar vanop een afstandje is dat niet meer zo. Een model moet eruit zien zoals een echte, het kan en zal nooit een echte zijn. Een model op schaal 1/24ste en groter, waarvan de decals niet gevernist zijn, kan en zal er nooit uitzien als een echte, voor de simpele reden dat je met zichtbare carrierfilm blijft zitten, dat je geen paneellijnen kunt doen en omdat je op termijn meer garantie hebt dat ze intact blijven. +25 jaar modelbouwervaring hebben me dat geleerd.

Als je, na dit, alsnog bij je standpunt blijft dat je je decals niet wil vernissen omdat ze op een echte wagen ook niet gevernist zijn, dan is dat prima, maar dan moet je consequent blijven en alle decals, inclusief belettering, mooi en netjes uitsnijden zoals dat bij een echte ook het geval is. In dit geval zou het betekenen dat je de carrierfilm rond www.domino.be, cobeltab en AdiMatic netjes zal moeten uitsnijden, want op de echte zit er ook geen film rond de belettering... in welk geval ik u nog heel veel uren model- en decalplezier toewens!

Hopelijk heb je er wat aan.



Laat je niet kisten kerel, je hebt erg je best gedaan en gaat geen enkele modelbouwuitdaging uit de weg. Dat op zich verdiend al een proficiat. Keep it going!!

Last edited by Guido; 31-12-2006 at 03:42.
Reply With Quote
  #11  
Old 31-12-2006, 11:11
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
Quote:
Originally Posted by Huudo View Post
U vraagt, uw RMR draait.

Valkuilen:
- de zijshorten zijn gemonteerd óp die van de kit, terwijl ik vermoed dat deze die van de kit zouden moeten vervangen (ik heb geen resin zijshorten gezien in het begin van de 'WIP', maar opeens staan ze er wel op, dus...)
de zijschorten zijn deze van de kit zelf, er zitten geen resin zijschorten bij de transkit. Ik vermoed dat hij hier de decals gebruikt heeft voor het rood op de zijschorten.

greetz
Reply With Quote
  #12  
Old 31-12-2006, 14:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Steven View Post
de zijschorten zijn deze van de kit zelf, er zitten geen resin zijschorten bij de transkit. Ik vermoed dat hij hier de decals gebruikt heeft voor het rood op de zijschorten.

greetz
Inderdaad, ben even het plan erbij gaan zoeken. De zijschorten dienen idd uit de kit te komen en achteraf gemonteerd te worden, maar dan nog steken ze er te ver uit.

Foto 1 - kit:


Foto 2 - echt:
Reply With Quote
  #13  
Old 31-12-2006, 19:48
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Om op uwne zever te reageren,


1 de zijlschorten zijn uit de kit en zijn de enige echte en juiste.
2 de voorlichten zijn ook van tamiya van het vorige model van de GT3 en als je goe kijkt zie je dat die ronde van dat binnen werk veel groter is dan van het nieuwe model GT3. En dus "bijna" onmogenlijk is om te veranderen
4 panellines doe ik niet omdat ik dat niet graag zie, al 1000keer gezegd en vooral op wit niet.
5 van lakken op de decals, ik heb hier eens informatie gevraagd. maar heb enkel zever in de plaats gekregen... heb dan informatie gevraagd aan steven van domino en hij zij dat dat niet echt nodig is. maar ik ga dat toch ooit wel eens proberen.

maar ge moet het niet aantrekken, hij is nog lelijker dan ervoor (spoiler is afhekraakt)
Reply With Quote
  #14  
Old 01-01-2007, 01:45
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Dit was een leuk project om te volgen.

Zal mooi staan in uw collectie.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-01-2007, 23:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by scoobyfreak View Post
Om op uwne zever te reageren,


1 de zijlschorten zijn uit de kit en zijn de enige echte en juiste.
2 de voorlichten zijn ook van tamiya van het vorige model van de GT3 en als je goe kijkt zie je dat die ronde van dat binnen werk veel groter is dan van het nieuwe model GT3. En dus "bijna" onmogenlijk is om te veranderen
4 panellines doe ik niet omdat ik dat niet graag zie, al 1000keer gezegd en vooral op wit niet.
5 van lakken op de decals, ik heb hier eens informatie gevraagd. maar heb enkel zever in de plaats gekregen... heb dan informatie gevraagd aan steven van domino en hij zij dat dat niet echt nodig is. maar ik ga dat toch ooit wel eens proberen.

maar ge moet het niet aantrekken, hij is nog lelijker dan ervoor (spoiler is afhekraakt)

Weet ge manneke, ge moet zeker gene commentaar niet meer komen vragen. Ik heb een galf uurtje gespendeerd om aandachtspunten neer te tikken waar he de volhende keer misschien op kunt letten om joene modellen nog beter te maken. Doet maar uw eigen goesting menneke, van mij zulde gene commentaar niet meer krijgen.

Leve de gasten die steevast schrijven dat een model er spetterend uit ziet, terwijl het vol met fouten zit.


Last edited by Guido; 01-01-2007 at 23:08.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.