De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 26-01-2007, 22:50
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: Roeselare
Posts: 664
saluut

Hallo.Daar mijn twee projecten op de paddock, infeite mislukt zijn en mijn foto's in mijn gallerij op nog niet al te veel belangstelling moeten rekenen ,Zal ik voorlopig van het toneel verdwijnen .Verder aan iedereen nog veel plakplezier en mischien tot later saluut.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-01-2007, 01:20
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
ik vind het spijtig dat je er zo over denkt ... per slot van rekening, als je de hits in je galerij bekijkt denk ik toch niet dat die erg laag zijn.

Het bijhouden van een WIP is iets dat je voor jezelf moet doen ... je hebt met de 936 anders een niet alledaags project laten zien.

Van de andere kant is het een keuze die je zelf maakt, maar ik vindt je vorige post meer klinken als een noodkreet voor meer aandacht dan een gegronde reden om niet meer te posten. Je kan ook op andere forums posten (en ik ga geen namen noemen) waar iedereen alles gewoon fantastisch vind, waar het maken van gordels in een model beschouwd wordt als de grootste uitdaging ter wereld en waar meer 'OH' en 'AH' klinkt dan bij de Chinezen op de Grote Markt in Brussel, maar leer je daar veel mee bij? Ik heb geleerd dat hier op de paddock oprecht gepost wordt en dikwijls advies en meningen gegeven worden. Dit is een van de weinige sites waar je nog dingen kan leren. Laat de moed niet zakken en ... gewoon veel plezier houden bij het plakken!

Last edited by Gulfie; 27-01-2007 at 01:23.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-01-2007, 01:35
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Dat begrijp ik niet: meer dan 1000 hits en jij beweert dat er geen belangstelling is?

Zoals in de vorige post al wordt aangehaald: hier wordt niet gepost om te kunnen posten. Het aantal posts die naast iemands naam staan interesseert niemand hier. Het is de inhoud van de posts die telt. Ik denk dat de commentaren op je modellen toch vrij positief en constructief waren?

Denk er nog eens over na. Pak een modelleke uit de stapel als je er zin in hebt, en begin op een rustige en kalme manier te bouwen. Als je wil kan je een thread openen, altijd welkom. Als je er niets voor voelt om het te tonen, dan is dat je goede recht.
Met ons, of zonder ons: ik hoop dat je met veel plezier blijft bouwen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #4  
Old 27-01-2007, 02:39
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Ik vind het weinige gestoef hier juist zo leuk.
Zoals hier boven reeds vermeld, van die ohs en achs moet ik persoonlijk niet weten.

Bvb Huudo zijn commentaar stukje, of beter gezegd zijn beoordeligs rapport vind ik subliem.

Keihard maar 'to the point' en zeer objectief mijn inziens.


Ik weet van mijn eigen dat ik hier veruit de zwakste schakel ben in de modelbouwafdeling en toch heb ik besloten om hier te posten, waarom? Omdat ik ten eerste geen o's en a's moet horen en ten tweede, heb ik liever keiharde commentaar op wat ik verkeerd gedaan heb, zodat ik direkt weet wat ik mispeutert heb.

Maar als het hem puur om de aandacht gaat, dan is het hier niet de 'place to be'.

Hopelijk denk je er niet zo over en zien we je terug met een nieuw model op de werkbank.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-01-2007, 10:56
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: Roeselare
Posts: 664
Weet je, het is mij niet om die ah's en oh's te doen hoor .Ik ben onlangs veranderd van werk moet daar ook mee bezig zijn natuurlijk .Over mijn foto's van de 206en die porsche ik heb al beter gedaan,het leek wel geklungel .daar bij nog eens helemaal mislukken ,je zou voor minder depresief worden daarom mijn besluut om niets meer te posten
Reply With Quote
  #6  
Old 27-01-2007, 11:31
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by coco View Post
Weet je, het is mij niet om die ah's en oh's te doen hoor .Ik ben onlangs veranderd van werk moet daar ook mee bezig zijn natuurlijk .Over mijn foto's van de 206en die porsche ik heb al beter gedaan,het leek wel geklungel .daar bij nog eens helemaal mislukken ,je zou voor minder depresief worden daarom mijn besluut om niets meer te posten
Je zit dus met andere woorden in een dipje. Dat kennen we allemaal. Iedereen heeft wel eens zo'n "schijtmoment". Dan is het logisch dat je alles naast je neerlegt. En als je job extra tijd van je vraagt, dan kun je gefrustreerd worden omdat je onvoldoende tijd over hebt voor je model en dan wil je te rap doen met alle gevolgen van dien...

Zoals de anderen al zeiden, hier is het vooral om de opbouw en verbeteringen te doen. Je foto's in de gallerij lieten trouwens zien dat je geen klungelaar bent. Maar het kan altijd mislopen... Geen antwoord hier wil vaak zeggen dat je goed bezig bent of dat er geen kritiek is... Typisch Belgisch hoor... Trust me, ik geef les...

Kop op Coco, laat het even bezinken en schiet dan weer in actie. Ik moet je nog steeds die decals opsturen. Zorg dat het niet voor niks is he, dat ik je werk kan aanschouwen.

Grtttzzzz
__________________
Werkbank:
On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen)
Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck)
Reply With Quote
  #7  
Old 27-01-2007, 18:52
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Quote:
Originally Posted by coco View Post
Weet je, het is mij niet om die ah's en oh's te doen hoor .Ik ben onlangs veranderd van werk moet daar ook mee bezig zijn natuurlijk .Over mijn foto's van de 206en die porsche ik heb al beter gedaan,het leek wel geklungel .daar bij nog eens helemaal mislukken ,je zou voor minder depresief worden daarom mijn besluut om niets meer te posten
Sinds je eerste posts ben je aan het hengelen achter reply's, wat je ook zegt in je 'saluut'.
Nu smijt je het over een andere boeg en begin je over ander werk en mislukte modellen.
Wat is het nu feitelijk ... ?

Zoals reeds gezegd werd in de reply's, kijkt geen enkele van De Plekkers naar het aantal reacties die geplaatst worden. Je mag en kan zeker niet verwachten dat alle reacties poeslief gaan zijn. Mijn 1/18 550 kreeg ondertussen de bijnaam "De Klomp" en ik ben er met moeite deftig aan begonnen.
Als je er niet in slaagt kritiek te zien als opbouwend, wel euh ...
Uit al je posts en je vragen naar aandacht krijg ik de indruk dat je hier bent binnengestapt met het idee 'ik zal ze hier eens iets laten zien'. Tja, dat idee pakt hier natuurlijk verkeerd uit ! Zelfs onze Grootmeesters verwachten hier nog kritiek. Voor minder doen ze het niet ...

Dit gezegd zijnde Cocootje: "Saluut"
Reply With Quote
  #8  
Old 30-01-2007, 00:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik vind het spijtig dat je je draai niet echt hebt kunnen vinden op DePaddock. Zoals de anderen al aangegeven hebben, de modelbouwhoek op DePaddock is inderdaad misschien wat anders dan de anderen, in die zin dat we modellen eerlijk trachten te beoordelen. Als er "graag commentaar" wordt gevraagd, dan geven we die meestal wel op een constructieve manier. Echter, het is zo dat ik niet alle afgewerkte modellen even diep in detail bekijk omdat me de tijd daarvoor ontbreekt. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik me ook beperk tot diegene die hier al wat vaker komen, omdat ze het systeem ook kennen en er uit leren/geleerd hebben.

Er zijn voorbeelden legio hier op DePaddock van modelbouwers die er quasi niets van bakten in het begin. Ze hebben echter nooit de handdoek gegooid, zijn blijven verder proberen, luisterden naar de opbouwende kritieken van de anderen, leerden ervan en bouwen nu prima modellen.

Bovendien mag een mislukt model geen reden zijn om te stoppen met de hobby (niets meer posten). Als dat de basisregel is, dan zou er hier niemand meer posten, mezelf incluis.

De modeling blues... we hebben er allemaal wel eens last van.

Veel plezier nog, waar de toekomst je ook brengen mag.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.