De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-01-2008, 16:44
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Ferrari F1-89 -Hasegawa - 1/24

Hallo ,
Doordat de Jorden 191 wat stilgevallen is (ik ga een nieuwe doos bestellen voor dat gat! (zie thread)),ga ik beginnen met de Ferrari F1-89 die ik hier op de forum gekocht heb. (dank u HF_INTEGRALE) Ik ben wat gaan zoeken op google voor wat referentie foto's die hier wel goed van pas zullen komen. Aangezien dit mijn 1ste Hasegawa doos is , moet ik ook op zoek gaan voor de verfkleur codes. Het model is niet zo gedetailleerd of pakweg Tamiya , maar ik heb er het volste vertrouwen in dat ik dit tot een goed einde kan brengen.










Zo , nu de stukken in primer zetten...

tot de volgende ,
Reply With Quote
  #2  
Old 19-01-2008, 13:47
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
De stukken zijn in de primer gezet en het ziet er redelijk goed uit . hier en daar wat putty en bijschuren. ik had het erger verwacht maar bon , hier zijn de foto's,







ik ben wel nog op zoek naar een full sponsorship decal set. kan iemand mij helpen?
Reply With Quote
  #3  
Old 19-01-2008, 14:18
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Ziet er een zeer leuke kit uit. Deze ga ik volgen, vind zo'n oudere F1 wagens zeer mooi door hun simpele aerodynamica
Reply With Quote
  #4  
Old 19-01-2008, 15:25
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
de decals zien er iets vergeeld uit , ik ben een beetje bang om ze te gebruiken. of vergis ik mij en is er niets aan de hand? oordeel zelf maar...



Reply With Quote
  #5  
Old 19-01-2008, 18:57
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
de decals zien er iets vergeeld uit , ik ben een beetje bang om ze te gebruiken. of vergis ik mij en is er niets aan de hand? oordeel zelf maar...



Leg ze maar in de zon (is moeilijk met dit weer), dan verdwijnt dat geel normaal gezien.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-01-2008, 21:04
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Geeft er iemand een idee in welk rood de ferrari's eind de jaren 80 waren?
ik had hier 'italian red' van Tamiya in gedachten omdat op de referentie foto het rood nogal aan de donkere kant blijkt...
Reply With Quote
  #7  
Old 24-01-2008, 21:35
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post
Geeft er iemand een idee in welk rood de ferrari's eind de jaren 80 waren?
ik had hier 'italian red' van Tamiya in gedachten omdat op de referentie foto het rood nogal aan de donkere kant blijkt...
Dat is absoluut het juiste rood voor die periode.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #8  
Old 24-01-2008, 21:45
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Dat is absoluut het juiste rood voor die periode.
Alé voorruit , van de 1ste keer goed
Bednakt Guy
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2008, 18:19
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
kleine update,
deze week heb ik vooral veel putty en schuurpapier nodig gehad. vooral bij de luchtinlaat boven de cockpit. dit stukje paste aan geen kanten en de lijnen moesten mooi vloeiend zijn. toch heb ik dit redelijk goed gekregen.
de cockpit zelf is al voorzien van 2 laagjes TS29 en de rolbaar is ook al gemonteerd. de motorblok samen gekleeft en geschuurd , een laagje primer en 2 laagjes alu.
de foto's:







Reply With Quote
  #10  
Old 27-01-2008, 01:09
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by ferrari rules View Post


Aan de bodemplaat heb je wel nog een heleboel schuurwerk voor de boeg. De cirkeltjes die wat dieper ingezakt zitten, en een gevolg zijn van het gietproces tijdens de fabricage, zou je eigenlijk moeten wegwerken. Zeker de exemplaren achteraan die buiten de kas zitten. Als je de body dichtkleeft en je de motor niet meer kan zien, hoef je je van die binnenste cirkeltjes niets aan te trekken. Maar aangezien je de motor redelijk gedetailleerd aan het schilderen bent, vermoed ik dat dichtlpekken niet de bedoeling is. Dus, die aan de binnenkant zal je ze ook nog mogen wegwerken. Kortom alle "ejector markings" die zichtbaar zullen zijn eens het model klaar is, moeten weg.

Putty en nog meer schuurwerk voor de boeg. Ik weet het, lastig en vooral tijdrovend, maar het resultaat zal wel navenant zijn.
Reply With Quote
  #11  
Old 27-01-2008, 13:22
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Aan de bodemplaat heb je wel nog een heleboel schuurwerk voor de boeg. De cirkeltjes die wat dieper ingezakt zitten, en een gevolg zijn van het gietproces tijdens de fabricage, zou je eigenlijk moeten wegwerken. Zeker de exemplaren achteraan die buiten de kas zitten. Als je de body dichtkleeft en je de motor niet meer kan zien, hoef je je van die binnenste cirkeltjes niets aan te trekken. Maar aangezien je de motor redelijk gedetailleerd aan het schilderen bent, vermoed ik dat dichtlpekken niet de bedoeling is. Dus, die aan de binnenkant zal je ze ook nog mogen wegwerken. Kortom alle "ejector markings" die zichtbaar zullen zijn eens het model klaar is, moeten weg.

Putty en nog meer schuurwerk voor de boeg. Ik weet het, lastig en vooral tijdrovend, maar het resultaat zal wel navenant zijn.
Die ben ik bezig weg aan het werken hoor...
de sink marks zijn al gevuld met putty en het meeste schuurwerk is al achter de boeg. is al opnieuw gespoten met primer en bijgeschuurd.

Dus het was me zeker niet ontgaan Guido'ke
toche bedankt om dit mede te delen
Reply With Quote
  #12  
Old 28-01-2008, 20:27
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
Vandaag wat detailering aan de motor gedaan. aangezien dit een vrij simpele kit is , zijn er niet zoveel stukjes. Zo zijn de veringen en ophanging in 1 stuk , wat dan weer wat problemen heeft om te schilderen. Al bij al is dit nog redelijk gelukt.





Voor de zetel heb ik het kleur moeten mengen. Het dashboard is ook la voorzien van schilderwerken.





het is wel wat moeilijk om te zien , maar ik heb geen al te goeie camera

Reply With Quote
  #13  
Old 14-02-2008, 14:08
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
een kleine update :

de cockpit is zo goed als af . ik heb de binnenkant voorzien van houtkleurige verf en het stuur is ook gemonteerd. verder hek ik voor deze kit een gordelsetje gebruikt en het ziet er mooi uit. alleen wist ik niet goed van welk merk de schouder beschermers waren , dit heb ik dan nog moeten opzoeken op het internet. de kuip dan verenigd met de cockpit.







Reply With Quote
  #14  
Old 14-02-2008, 14:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Dat ziet er properkes gebouwd uit.
Reply With Quote
  #15  
Old 20-02-2008, 15:53
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2007
Location: Aartrijke
Posts: 818
De cockpit heb ik weer uit elkaar gehaald aangezien ik referentiefoto's heb gezien waaruit hij helemaal uit carbon bestaat. Dan ook maar in carbon steken zeker? De decal is van renaissance. Dit werkje had ik toch wel zwaar onderschat omdat vele stukken apart moesten bekleed worden en ik de decal moest in stukjes aanbrengen. Veel set en sol moeten gebruiken en aangezien dit mijn 1ste keer was dat ik dit soort decals gebruikte , vind ik dat het nog aardig is gelukt. Op de foto kan je zien dat het nog niet helemaal droog is , maar ik wilde het toch al eens tonen.





Aan het motorblok ben ik begonnen met de bedrading. Deze was niet voorzien in de kit noch op het plan... Dus dook ik weer in mijn foto's om te zien wat mogelijk was op die schaal en vooral wat waar moest angesloten worden.
De banden heb ik volledig opgeschuurd met een dremel.







De bedrading die rechtop staat , moet worden aangesloten aan de box die op de monocoque komt. voor de opening waar de bedrading in komt , heb ik een kopspeld verhit en zo al draaiend gaatjes gemaakt. Hier en daar moet de motor nog wat aangestipt worden , maar dat is voor bij de montage.

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.