De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-01-2004, 18:08
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Toch geen Gp in België?

Quote:
De teambazen in de Formule 1 dreigen met een boycot van wedstrijden in Italië, België en Engeland. Er is namelijk beroering ontstaan in de Formule 1 wereld naar aanleiding van nieuwe Europese wetgeving met betrekking tot aansprakelijkheid van teambazen en coureurs.

Onder de nieuwe Europese wetgeving kunnen mensen verantwoordelijk worden gehouden voor dodelijke ongelukken die op een circuit plaatsvinden. In Italië, België en Engeland zijn de nieuwe regels al in de wetgeving toegepast en daarom komt het dreigement nu richting die landen. Andere Europese landen zullen waarschijnlijk ook voor maart hun wetgeving moeten aanpassen.

De teambazen eisen de toezegging dat zij niet onder de nieuwe wetgeving zullen vallen. FIA president Max Mosley verklaarde: "Het is een serieuze zaak. Wij zullen echter besprekingen blijven houden met verschillende Europese regeringen en met de Europese Commissie om te proberen tot een oplossing te komen."

De teambazen willen niet in een onzekere situatie terecht komen, zoals dat is gebeurd met technisch directeur Patrick Head van Williams na de dood van Ayrton Senna. Al bijna 10 jaar worden er hierover in Italië rechtzaken tegen Patrick Head gevoerd.

bron:fok.nl
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 20-01-2004, 19:05
roadrunner's Avatar
roadrunner roadrunner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Roeselare,W-Vl.
Posts: 69
Een boycot voor volgend jaar dan toch?!!??
Reply With Quote
  #3  
Old 20-01-2004, 19:30
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Dit is nu toch weer een staaltje bull van de bovenste plank. Nu in de UK en in ons land zie ik een boycot nog gebeuren, maar in Italië......????? DE bakermat van .... EN met twee GP's???? Ik hoop dat het weer een storm in een glas water is...
Reply With Quote
  #4  
Old 20-01-2004, 22:30
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
ik ga hoe langer hoe meer enkel naar de IRL en CART zien ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #5  
Old 20-01-2004, 23:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
ik kan ze wel geen ongelijk geven de teambazen. Motorsport IS dangerous en in de jaren 50 en 60 WIST iedereen gewoon dat de volgende race misschien wel eens zijn laatste kon zijn. Piloten stappen uit vrije wil in de auto en kennen de risico's. Hier moet dan niemand anders op nagekeken worden en zeker niet voor een rechter verschijnen. Als DAT echter niet meer kan, kunnen we gelijk met àlle races ophouden en de racerij in het algemeen gewoon begraven.

Kunnen we ineens ook het forum sluiten op de off-topic en de informatica na. Want dan heeft deze ook geen bestaansreden niet meer, en ik zal wel weer vliegtuigjes beginnen te plakken. Wat is dat toch tegenwoordig met die politici. Dat ze zich '(ç!è&'ç eens een fatsoenlijke job zoeken.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-01-2004, 23:52
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Ik ga volledig akkoord met Huudo .....

Dat de politici zich eerst eens bezighouden met de echte problemen in de wereld ipv iets wat al 50 jaar geen probleem is nu plots te gaan veranderen.
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 21-01-2004, 00:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by airco
Ik ga volledig akkoord met Huudo .....

Dat de politici zich eerst eens bezighouden met de echte problemen in de wereld ipv iets wat al 50 jaar geen probleem is nu plots te gaan veranderen.
Inderdaad en nog iets. Ondanks alle slachtoffers die te betreuren vielen door al de jaren heen, trekken we nog steeds massaal - met miljoenen - jaarlijks naar diverse circuits overal ter wereld. Dus WIJ zullen wel gelijk hebben en niet een clubje van 10 man achter een 'met ons geld betaald bureau'. Wij betalen per slot van rekening niet alleen inkomgeld aan de toegangspoorten van diezelfde circuits, maar ook nog eens het loon van die 'zogezegde democratisch verkozen' elite-klasse die hun kiezers moeten vertegenwoordigen.

Begrijpe, wie begrijpe kan
Reply With Quote
  #8  
Old 21-01-2004, 00:50
RaceFan's Avatar
RaceFan RaceFan is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2003
Location: Wijnegem
Posts: 101
Quote:
Originally posted by Huudo
Inderdaad en nog iets. Ondanks alle slachtoffers die te betreuren vielen door al de jaren heen, trekken we nog steeds massaal - met miljoenen - jaarlijks naar diverse circuits overal ter wereld. Dus WIJ zullen wel gelijk hebben en niet een clubje van 10 man achter een 'met ons geld betaald bureau'. Wij betalen per slot van rekening niet alleen inkomgeld aan de toegangspoorten van diezelfde circuits, maar ook nog eens het loon van die 'zogezegde democratisch verkozen' elite-klasse die hun kiezers moeten vertegenwoordigen.

Begrijpe, wie begrijpe kan

Dat komt van diep, Huudo....zeer diep

Nu, ik ben het volledig met je eens. ALS deze wet ooit wordt toegepast, wat gaan ze dan doen als een bokser zijn tegenstander "doeat shleegt", zoals onze goede vriend Firmin Krets het zo mooi verwoord????????????? Onmiddellijk veroordelen voor moord met voorbedachte rade????? Jeeezzz, eigenlijk best grappig, maar o zo sad dat "onze" regering hier zich op deze manier weer kenbaar maakt. De hype ronde die domme tabbaksreclame is nog niet koud of men komt met dit op de proppe....Ik begin te geloven dat ze het opzettelijk doen...
Reply With Quote
  #9  
Old 21-01-2004, 18:09
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Dit is eigenlijk een discussie die der geen is... want niet enkel België, Italië en Engeland, maar in de loop van 2004 alle landen van Europa zouden dan te mijden zijn... dat zie ik de teams nog niet gauw doen Storm in een glas water denk ik zo
Reply With Quote
  #10  
Old 21-01-2004, 18:17
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by flugel
Dit is eigenlijk een discussie die der geen is... want niet enkel België, Italië en Engeland, maar in de loop van 2004 alle landen van Europa zouden dan te mijden zijn... dat zie ik de teams nog niet gauw doen Storm in een glas water denk ik zo
mja, Bernie heeft ondertussen wel al het plan van over 10 jaar geen europese GP's meer te rijden. en dan zie ik veel teams wel een nieuwe thuisbasis zoeken
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 21-01-2004, 18:24
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by marcel
mja, Bernie heeft ondertussen wel al het plan van over 10 jaar geen europese GP's meer te rijden. en dan zie ik veel teams wel een nieuwe thuisbasis zoeken
Commercieel zeer verstandig dan grootste afzetmarkt vd meeste deelnemende merken is toch Europa niet?

Soit... wie zegt er dan er binnen 10jaar nog sprake is van Bernie
Reply With Quote
  #12  
Old 21-01-2004, 18:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally posted by flugel
Dit is eigenlijk een discussie die der geen is... want niet enkel België, Italië en Engeland, maar in de loop van 2004 alle landen van Europa zouden dan te mijden zijn...
Quote:
In Italië, België en Engeland zijn de nieuwe regels al in de wetgeving toegepast en daarom komt het dreigement nu richting die landen.
Hier woden ze al wel toegepast. ergens anders nog niet.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #13  
Old 21-01-2004, 18:55
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by raceboy
Hier woden ze al wel toegepast. ergens anders nog niet.
Er is toch een bepaalde termijn aan verbonden dacht ik, Europes commisie maken een besluit en dat moet binnen een bepaalde termijn uitgevoerd worden in alle landen van Europa... en die termijn duurt geen 2 jaar dachtek...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.