De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 07-08-2004, 19:07
joep #88's Avatar
joep #88 joep #88 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 90
Question Mr X

lees net dat ene mystery guest genaamd Mister X pole heeft getraind bij de NL Clio Cup. Enig idee wie dat kan zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 07-08-2004, 19:17
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik denk Frans Verschuur. Waarom:
a) Vergelijk onderstaande foto's:



b) Verschuur is een reguliere deelnemer aan de Clio Cup (2e in kampioenschap), echter zijn naam komt niet voor in de uitslag van de kwalificatie.

Overigens vind ik Verschuur geen goede keuze voor Mister X. Ze hadden een coureur moeten kiezen die normaal niet meedoet zoals Jan Lammers, Tom Coronel of Peter Kox.
Reply With Quote
  #3  
Old 07-08-2004, 19:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Volgens mij denken ze in het Zandvoort weer het ei te hebben uitgevonden............ze zijn zeker vergeten welke drama's we hebben meegemaakt in de Belgische Clio Cup 2003 met "De piloot zonder gezicht" . Dat was vaker "De piloot zonder manieren".

__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 07-08-2004, 19:25
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Marshal
Volgens mij denken ze in het Zandvoort weer het ei te hebben uitgevonden............ze zijn zeker vergeten welke drama's we hebben meegemaakt in de Belgische Clio Cup 2003 met "De piloot zonder gezicht" . Dat was vaker "De piloot zonder manieren".
Dan hebben ze met Frans Verschuur een goeie.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-08-2004, 20:37
joep #88's Avatar
joep #88 joep #88 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 90
bedankt fire en marschall voor jullie vooruitziende blik:
verslag vd clio race, gelezen op andere site:

Eigenlijk was de Renault Clio-race, die niet meetelde voor het kampioenschap, één grote poppenkast. Een mysterieuze deelnemer, rijdend onder de naam Mister X, startte vanaf pole position. Bij de start kwam hij ook het beste weg, maar zijn opponenten hadden geen zin om aan de ‘leuke’ Renault-actie mee te doen.

Sebastiaan Bleekemolen gaf de geheimzinnige Mister X een tikje, waardoor laatstgenoemde de grindbak van de Tarzanbocht ingleed. Hij viel hierdoor ver terug, maar kon zijn race wel vervolgen. De wedstrijdleiding was het akkefietje echter niet ontgaan en gaf Bleekemolen een stop-and-go penalty. Sebastiaan was hier woedend over en besloot zijn Clio pal voor de toren middenin het smalle gedeelte van de pitstraat stil te zetten. Hij zwaaide kwaad naar de wedstrijdleiding en liep weg.

Mister X baande zich ondertussen een weg door het veld. Je hoefde niet gestudeerd te hebben om vraagtekens te kunnen plaatsen bij de (il)legaliteit van zijn auto. Halverwege de race kon hij al aanhaken bij Michael Bleekemolen, die tweede lag. Meteen volgde er een kleine touché, maar Bleekemolen senior bleef voor. Een paar bochten later gebeurde het alsnog; met een fraaie actie wist hij de tweede plaats te bemachtigen en ook de aan de leiding rijdende Bernhard ten Brinke kwam in zicht.
Het duurde niet zo lang voordat ook die binnengehengeld werd; met een prachtige uitremactie nam Mister X de leiding over.

Dat Mister X het uiterste vergde van zijn bolide was duidelijk te zien, want hij kwam uitkomen Marlborobocht even in het zand. De gebroeders Vahstal schrokken daar zo van dat beiden spinden in (hoe toepasselijk) de Renaultbocht. Ze konden echter hun weg weer vervolgen.
Enkele ronden later was het voor Paul Vahstal alsnog over. Hij kreeg namelijk een behoorlijk zetje in de Arie Luyendijkbocht van een Italiaanse deelnemer en schoot haaks rechtsaf de vangrail in. Wonder boven wonder ging zijn Clio niet rollen, maar met forse schade was de race voor hem wel over.

De afgetekende overwinning leek naar Mister X te gaan, maar hij kwam in het zicht van de haven de pitstraat in, zodat Bernhard ten Brinke zijn eerste zege kon boeken. Mister X verdween op mysterieuze wijze.

De vraag is natuurlijk of de coureurs, toeschouwers, organisatie, sponsors, en andere belanghebbenden gebaat zijn bij een poppenkast als deze. Met serieuze autorensport hebben dit soort zaken in ieder geval niets van doen. Renault wilde echter aandacht voor haar actie rondom de Clio en dat is gelukt.
Reply With Quote
  #6  
Old 08-08-2004, 21:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik heb het ook gelezen op autosport.nl.

De tik van Sebastiaan Bleekemolen heb ik later op SBS gezien. Was niet echt netjes van hem.

Dat Mister X gedoe is echt te belachelijk voor woorden. Als je zoiets doet, kies dan een topcoureur uit binnen of buitenland en laat hem gewoon meeracen. Maar kies niet voor reguliere rijder Frans Verschuur (?) die in een auto mag racen met meer vermogen en voor de finish de pits in gaat.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-08-2004, 23:54
DamonHill's Avatar
DamonHill DamonHill is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2002
Location: Lubbeek
Posts: 196
Ik heb de race live gezien via de live-stream (zie andere thread).

Het was wel zeer duidelijk dat die Mister X over wat extra pk's beschikte anders haal je op een kwartier tijd geen 15 auto's in om dan weg te rijden van het veld. De piloot reed dan wel overal erg goede lijnen, maar in een merkencup met allemaal dezelfde auto's kan het niet dat er 1 zo bovenuit steekt alleen maar door betere stuurmanskunst.
Een wijs besluit dus van de piloot in kwestie om de pit in te rijden en af te zien van enige technische controle achteraf.

Over het verhaal van de Gemaskerde Racer in België: zo'n geïnviteerde piloot heeft niks te verliezen en rijdt bonvendien niet in zen eigen auto, en rijdt er dus maar lustig op los, terwijl andere piloten die een sterk kampioenschap willen rijden er dan soms de dupe van worden.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 09-08-2004, 06:49
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
In Nederland heeft Renault er dus met "Mr. X" een nog groter zootje van gemaakt dan in België met "De Gemaskerde Racer".
Sommigen leren blijkbaar nooit uit hun fouten.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-08-2004, 15:30
joep #88's Avatar
joep #88 joep #88 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 90
was blijkbaar niet frans verschuur (heeft wel de auto beschikbaar gesteld en "geprepareerd", vandaar de gele spoiler.
Ik denk dat het Jan Lammers was, maar maakt ook verder niet uit, want de clio was hoogst illegaal......
afijn, een hoop gedeukte auto's en ego's verder is het allemaal een publiciteitsstunt van Renault gebleken in vervolg op een tv-commercial die in NL draait, waarbij iemand alle records verbreekt bij een race-game en dan telkens ontsnapt in een Cliootje. Pfffff...racen in een clio voor €80.000,00 euri per seizoen, 8 wedstrijdjes en dan ook nog in een voorwielaangedreven autoo.... Het zou verboden moeten worden, het racen met voortrekkers. Dat zou ook een leuke commercial maar dan van Autodrop.........
Reply With Quote
  #10  
Old 12-08-2004, 18:35
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Als Sebastiaan zich dan maar niet zo gaat aanstellen als tijdens de Clio Cup tijdens de Masters. Meneer reed in de 1e bocht de polesitter van de baan (lomp er afgetikt, niet een raceongeluk) en kreeg daarvoor een drive-trough. Meneer vond dit niet correct en om dat duidelijk te maken stopte hij in de pits, pontificaal na de ingang, de pitlane blokkerend. Arrogant gedrag, had hem altijd redelijk hoog zitten maar na dit incident weet ik het niet meer. Gelukkig mocht meneer Bleekemolen zich even bij de wedstrijdleiding melden voor een verklaring voor zijn achterlijke gedrag.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-08-2004, 18:41
Stefan Stefan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Roosendaal(nl)
Posts: 364
het gedrag van Bleekemolen is niet goed te praten, maar ik denk dat ik niet anders had gereageerd als ik in de renault kermis van de masters was beland.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-08-2004, 19:33
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally posted by Marshal

Ben echt geen fan van de Bleekemolen-clan maar zijn gedrag tijdens de Masters was gezien de omstandigheden gerechtvaardigd. Mijn mening over dat fiasco zal ik hier maar niet schrijven, die is te lezen op mijn site
Als je professioneel coureur bent laat je je niet tot dit soort acties verleiden. Als het een race voor het kampioenschap was geweest had ik het nog enigzins kunnen begrijpen. Dit was echter een race die niet meetelde voor het kampioenschap, lijkt me ook sterk dat Renault zo'n stunt had gedaan in een "echte" race. Verder ben ik het niet met je eens dat Mr. X zich door het veld beukte naar voren, heb de hele race op de live-feed gezien en hij maakte continu cleane inhaalmanouevres. Alleen met Papa Bleekemolen was er iets contact, maar dat was CupContact en geen RosContact.

Tuurlijk ging die Mr. X winnen, tuurlijk was z'n wagen niet volgens de reglementen. Dat kon iedereen zien. Dat een "ervaren" coureur als Sebastiaan Bleekemolen zich daar zo kinderachtig door laat opfokken getuigd echter niet van veel volwassenheid.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-08-2004, 21:18
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by Bramzel

Tuurlijk ging die Mr. X winnen, tuurlijk was z'n wagen niet volgens de reglementen. Dat kon iedereen zien. Dat een "ervaren" coureur als Sebastiaan Bleekemolen zich daar zo kinderachtig door laat opfokken getuigd echter niet van veel volwassenheid.
misschien had die professionele coureur wél door dat door die hele Mr. X opvoering zijn broodwinning belachelijk gemaakt werd
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 12-08-2004, 21:34
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally posted by marcel
misschien had die professionele coureur wél door dat door die hele Mr. X opvoering zijn broodwinning belachelijk gemaakt werd
Dan had hij echter niet door dat zonder marketing de hele Clio Cup niet eens zou bestaan. En met een dusdanig groot publiek als bij de masters (waar het ook geen invloed heeft op het kampioenschap) vind ik het helemaal geen verkeerd besluit van Renault om op deze manier reclame te maken. Snap best dat het frustrerend is voor de andere rijders. Maar alle andere rijders gingen er wel normaal mee om. Alleen Sebastiaantje niet. Sebastiaantje vind zichzelf te goed voor dit soort dingen.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-08-2004, 22:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Bramzel
............... vind ik het helemaal geen verkeerd besluit van Renault om op deze manier reclame te maken. Snap best dat het frustrerend is voor de andere rijders. Maar alle andere rijders gingen er wel normaal mee om. Alleen Sebastiaantje niet. Sebastiaantje vind zichzelf te goed voor dit soort dingen.
Twee opmerkingen:

Wisten de reguliere en betalende klanten (waaronder de Bleekjes) van de Renault Clio Cup wel wat hun te wachten stond?

Het is maar hoe je het leest:

Quote:
Al meteen bij het verschijnen van Mister X rezen er bezwaren van enkele andere deelnemers. Door een communicatiefout bleek de rol van die gastrijder niet geheel duidelijk. Wat zijn gevolgen zou krijgen www.renault-sport.nl
Maar als zoiets al staat op de officiële site van Renault Sport NL mag je toch wel concluderen dat Ron Boon en consorten zwaar geblunderd hebben.

Andere deelnemers wel tevreden met de Clio Cup?
Lees de reactie van Milko Tas eens op de site van de Dutch Supercar Challenge, dat spreekt boekdelen. Trouwens de winnaar Bernard Ten Brinke (jawel, die van de koprol op Zolder) maakte zich vlug uit de voeten toen de Bandiet X hem wilde inhalen.

Nogmaals, ik snap helemaal niets meer van de marketing van Renault NL m.b.t. de Clio's. De sport onwaardig.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.