De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 29-12-2005, 13:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Voor het DAF-team van Jan en Gerard de Rooy wordt de controle meteen een stressmoment van jewelste. Naar we vernemen heeft de Rooy nog geen homologatie voor zijn nieuwe DAF-monster.

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10456
En bij Beckx zijn er ook problemen. We zijn nog niet vertrokken en er is weer trammelant. Elk jaar hetzelfde gerommel met die organisatie.

Als ik het goed heb vind er toch een (vrijwillige?) pre-keuring plaats door de organisatie bij de deelnemers "thuis". Meen dat ik ooit zoiets heb vernomen in een reportage over het team van de Rooy op een of andere zender.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-12-2005, 23:17
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Mark
En bij Beckx zijn er ook problemen. We zijn nog niet vertrokken en er is weer trammelant. Elk jaar hetzelfde gerommel met die organisatie.

Als ik het goed heb vind er toch een (vrijwillige?) pre-keuring plaats door de organisatie bij de deelnemers "thuis". Meen dat ik ooit zoiets heb vernomen in een reportage over het team van de Rooy op een of andere zender.
Het is idd ieder jaar het zelfde, ze willen gewoon de Nederlanders bij de trucks altijd stokken in de wielen steken. Ieder jaar!

Ik heb ook een filmpje gezien enkele weken terug waarop die pré keuring tezien is bij De Rooy in Nederland. Dus die is er effectief! Dan zullen die stomme Fransen wel gezegt hebben van "Oui, Oui ca c'est bon". En nu zijn ze in Lissabon en ist ineens allemaal een probleem! Tssssssss, het valt vooral weer niet op dat het juist bij de grootste concurent van de kamikazen van Kamaz moet gebeuren.

Ongetwijfeld zullen die Russen bij hun pré keuring wel een hoop maffia geld achter de hand geven aan de organisatie.
Mss gekke gedachten, maar als je alles op een rijdje zet wat al die russen meer mogen dan een ander bij de trucks...

Ik herinder me nog (KA2?) onboard beelden vanuit Loomans z'n Bowler, opeens kwam er z'n 10tonner 2meter voor Loomans op de weg die ff wat had afgesneden... En de motorijders die de schrik van hun leven beleven door de russen kan je ook niet op één hand tellen...


Op de site van Dakar zelf staat voorlopig ook nog niks meer te lezen dat het volgende:
Quote:
20:58 - truck
Question mark concerning DAF
The main issue in the truck category today concerned the problems witnessed by the DAF trucks who failed to go through the administrative checks because they didn’t have the necessary FIA licence to compete in the Dakar. The Dutch team led by De Rooy father and son have until tomorrow evening and the end of scrutineering to show up with the requested document. They have indeed asked the FIA to send them the licence as soon as possible. . The clockwork is on for the big blue trucks and only tomorrow will tell if they can hope to head to Portimao on New Year’s Eve for stage 1 of the Dakar.
Nu maar hopen dat ze morgen geen verlof pakken bij de FIA in Parijs...

Een Dakar zonder de Rooy, kan dat? ik denk het niet!!! Als dit écht gaat gebeuren er toch wel iets in de trend van protest acties en/of rellen die gaan ontstaan in Lissabon. Een mens zou voor minder...
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 29-12-2005 at 23:32.
Reply With Quote
  #3  
Old 29-12-2005, 23:24
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Hans en Bekx en Jan de Rooij proberen intussen met man en macht via een vertegenwoordiger van DAF opheldering te krijgen waarom hun rallyvoertuigen niet naar de technische keuring mogen. Alle vijf de racetrucks werden immers op 7 december jongstleden door de FFSA (de keuringsinstantie van de FIA) op details na goedgekeurd. Daarbij ging het om zaken als spatlappen die van iets stijver materiaal moesten zijn. ,,En nu geeft de FIA geen goedkeuringstempel’’, aldus een woedende Hans Bekx.
Meer op: http://www.hansbekxteamsport.nl/2006/dagboek.php?ID=3


Quote:
Question mark concerning DAF
The main issue in the truck category today concerned the problems witnessed by the DAF trucks who failed to go through the administrative checks because they didn’t have the necessary FIA licence to compete in the Dakar. The Dutch team led by De Rooy father and son have until tomorrow evening and the end of scrutineering to show up with the requested document. They have indeed asked the FIA to send them the licence as soon as possible. . The clockwork is on for the big blue trucks and only tomorrow will tell if they can hope to head to Portimao on New Year’s Eve for stage 1 of the Dakar.

Semen Yakubov (team manager Kamaz): “We want to compete against DAF”
“We are aware that DAF have a problem because their trucks have been put aside. I however hope that they will be able to start the event because we have come to compete in a race and without competition, the rally would lose in interest. The rules are however the same for everyone and they have to be respected so that we all compete in the same conditions. It’s the first of rules in sport. I hope that the FIA will send them the necessary document and that we can enjoy a great race”.
Bron: http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/-10200/index.html
Reply With Quote
  #4  
Old 30-12-2005, 01:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Nochtans is de nieuwe DAF van de Rooy zowat een maand geleden al gekeurd door de FIA en kreeg de Rooy toen te horen dat het wel in orde zou komen met de homologatie

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10463
Hoeveelste blunder is dit van de FIA en haar nationale bonden dit jaar? In elke tak van de sport is dit jaar raak geweest.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2005, 16:54
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Stond datgene wat de FIA toe zij officieel op papier?

En niet in orde is simpelweg niet in orde...
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2005, 17:47
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Geen DAF's: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10474

Reply With Quote
  #7  
Old 30-12-2005, 20:29
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by FIRE


Ik heb hier echt geen woorden voor.

Over deze beslissing gaat iedereen nog jaaaaaaaaren spreken en zal zeker in de geschiedenis boeken komen.

Hoe ze bij de DAF, de Rooy en Bekx dit aan hun sponsors gaan moeten presenteren is mij een grote vraag! Ook hoe het nu financiël verder moet voor de teams... Hoe gaan zij nu terug partners kunnen overtuigen? Hopelijk komen de échte trouwe partners nu boven!

Want ik wil de kosten en rekeningen niet weten die nu in lucht op gaan voor de twee DAF projecten in Nederland.
Hotel overnachting in Dakar, vliegtickets, overnachtingen e.d. voor 10tallen vips tijdens de rustdag, retour vanuit Dakar naar europa voor mens en materieel, ....
En niet te vergeten: een pak geld van de inschrijving dat ook in lucht op gaat! (voor motoren is dit al 20000€)
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 30-12-2005, 20:55
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Ongelooflijk. Vorig jaar de diskwalificatie van Beckx terwijl de Russen illegale assistentie krijgen tijdens die marathonrit. Nu dit
Reply With Quote
  #9  
Old 30-12-2005, 21:21
Rally's Avatar
Rally Rally is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2004
Location: Herselt
Posts: 41
ommekeer

Toen ik vanmiddag het terrein van de technische keuring verliet, kwamen de vrachtwagens van de Rooy ook van het terrein zonder keuring, ook de wagens van Hans Beckx stonden klaar om het terrein te verlaten zonder keuring.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-12-2005, 21:35
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Ik ga mij op glad ijs begeven:

"F**k de FIA"

Ik weet wel dat regel(tje)s regel(tjes) zijn, maar er zijn grenzen.
In de F1 hebben ze al meer dan 1 keer bewezen dat ze een competitie kapot kunnen krijgen, nu dit weer.

Ik zou trouwens dat prekeuringsrapport - (ook een goeie voor scrabble) - wel eens willen zien:
Reply With Quote
  #11  
Old 30-12-2005, 21:44
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Waarom zou hier nog lang over nagepraat hoeven te worden...
Dit is toch gewoon een simpel race-feit, net zoals het kan gebeuren voor eender welke Rally, Belcar,.... race...

Voor de spanning (en voor de neutrale toeschouwer) is dit natuurlijk een jammere zaak...maar de neutrale toeschouwer wil ook een eerlijke strijd met gehomlogeerde wagens...en tja waar rook is zal wel vuur zijn zeker.

De Nederlanders hebben blijkbaar hun hoofd goed laten zot maken door de Russen van Kamaz en zijn daarbij jammerlijk over de schreef gegaan.

Zaak gesloten lijkt het mij...laat de echte Dakar beginnen!
Reply With Quote
  #12  
Old 30-12-2005, 21:52
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Nieuw niews op pitstop:


"Door een beslissing van de sportcommissarissen hebben de vijf trucks, ingezet door de Nederlandse constructeur DAF, het verbod gekregen om de start te nemen van de 28ste editie van de Dakar. Het gaat om de teams van Hans Bekx (502), Gerard de Rooy (504), Jan de Rooy (506), Marcel Van Vliet (523) en Hugo Duisters (529)."
"Het rapport van de technische commissarissen maakt melding van de non-conformiteit van de voertuigen met de homologatiefiche die voorgelegd is door de deelnemers."
"Daarom beslist het College van de Sportcommissarissen, na het horen van de betrokken deelnemers, de toepassing van het artikel 25.4 van het bijzondere reglement en van het bijvoegsel nr. 1, alsook van het artikel 25P1 in zijn geheel en meer in het bijzonder dat "elk voertuig dat niet conform blijkt te zijn" de start zou geweigerd worden (beslissing van het College van de Sportcommissarissen). Ook het artikel 25P2 B moet in acht genomen worden."
"De beslissing werd om 15u20 meegedeeld aan de deelnemers, die één uur de tijd hebben om in beroep te gaan."

Bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10475


Ik ken al die artikels wel niet, maar daar wil iemand anders misschien wel op reageren.
Reply With Quote
  #13  
Old 30-12-2005, 22:00
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2004
Location: Neerpelt, Zolder, Roermond
Posts: 134
Op de website van De Rooy trouwens nog geen nieuws:


"Jan de Rooy benadrukte nog eens dat niets aan het toeval was overgelaten en dat hij hoopte samen met zoon Gerard hoge ogen te gooien in ’s werelds grootste rally"
...
"Wordt vervolgd..."

Bron: http://www.dakar-derooy.com/2005/nl/...565b8f1f73b993
Reply With Quote
  #14  
Old 30-12-2005, 22:40
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Als ik het dus goed begrijp zit het zo:
De trucks zijn op zich wel goed, echter omdat er geen 15 van gebouwd zijn (slechts 7 stuks) geeft de FIA geen homologatie papieren vrij. Echter De Rooy/Bekx/DAF waren overeengekomen met de FIA dat de resterende trucks in 2006 gebouwd mochten worden en dat de FIA toch alvast de homologatie papieren vrij zou geven. Echter om een of andere reden heeft de FIA deze afspraak vorige week ingetrokken (23 december heeft De Rooy gehoord dat er problemen waren met de homologatie) met als gevolg dat er geen homologatie papieren zijn en men de truck niet kan/wil keuren.


Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Waarom zou hier nog lang over nagepraat hoeven te worden...
Dit is toch gewoon een simpel race-feit, net zoals het kan gebeuren voor eender welke Rally, Belcar,.... race...

Voor de spanning (en voor de neutrale toeschouwer) is dit natuurlijk een jammere zaak...maar de neutrale toeschouwer wil ook een eerlijke strijd met gehomlogeerde wagens...en tja waar rook is zal wel vuur zijn zeker.

De Nederlanders hebben blijkbaar hun hoofd goed laten zot maken door de Russen van Kamaz en zijn daarbij jammerlijk over de schreef gegaan.

Zaak gesloten lijkt het mij...laat de echte Dakar beginnen!
Ga je gang: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=9889


EDIT: Het verhaal van Bekx/Van Vliet: http://www.hansbekxteamsport.nl/2006/dagboek.php?ID=4

Last edited by FIRE; 30-12-2005 at 22:53.
Reply With Quote
  #15  
Old 30-12-2005, 23:27
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally Posted by Luuk S
"F**k de FIA"

Ik weet wel dat regel(tje)s regel(tjes) zijn, maar er zijn grenzen.
In de F1 hebben ze al meer dan 1 keer bewezen dat ze een competitie kapot kunnen krijgen, nu dit weer.
Dit is een uitspraak met de nagel op de kop vind ik!

(meer woorden ga ik aan deze trieste zaak niet meer vuil maken )
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.