De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #106  
Old 28-11-2004, 22:34
ikke@home ikke@home is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Location: thuis
Posts: 2
halle ben hier nieuw op het forum, en heb sinds vandaag de intresse om ook aan modelbouw te beginnen, ik ga morgen na school naar een dreamland winkel om een auto uittegaan kiezen als f1 fan ga ik proberen om zoiets te maken,

ze heben mij al wijsgemaakt dat je goed af ben met een TAMIYA set, en als verf een airbrushset aanteschaffen voor een mooi resultaat

kan iemand mij zeggen tussen welke bedragen ik een f1 auto wsl van ferrari een van de nieuwste modelen, plus verf plus lijm en mss decals met tabaksreclame wat dat kan kosten??? ik denk dat ik dan voor een 1/20 ga of 1/24, en heb ik buiten deze dingen nog iets nodig om zo'n wagentje te bouwen
__________________


THINK A BOUT IT!!!
Reply With Quote
  #107  
Old 17-12-2004, 19:48
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Ik ben gisteren naar de "POINT 50" geweest om een paar nieuwe kits te kopen, tussen al de modeldozen stonden er ook 3 van het merk "REVIVAL".
Dit zijn kits op schaal 1/18 en volledig in metaal, ik denk ook dat de modellen voorgeschilderd zijn maar ben niet echt zeker.
Aangezien deze dozen redelijk duur zijn (115€), was mijn vraag of dat er iemand ervaring heeft met dit merk.
De modellen die er stonden waren 1 Mercedes, 1 Auto-Union en 1 Alfa-Romeo.
Toch bedankt.
Reply With Quote
  #108  
Old 17-12-2004, 20:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by manu
Ik ben gisteren naar de "POINT 50" geweest om een paar nieuwe kits te kopen, tussen al de modeldozen stonden er ook 3 van het merk "REVIVAL".
Dit zijn kits op schaal 1/18 en volledig in metaal, ik denk ook dat de modellen voorgeschilderd zijn maar ben niet echt zeker.
Aangezien deze dozen redelijk duur zijn (115€), was mijn vraag of dat er iemand ervaring heeft met dit merk.
De modellen die er stonden waren 1 Mercedes, 1 Auto-Union en 1 Alfa-Romeo.
Toch bedankt.
De juiste schaal is 1/20, geheel in lijn met de F1-s van Tamiya dus. Er bestaan 2 soorten Revival kits, de duurdere die rond de 150€ kosten (115€ is dus echt wel goedkoop) en waarvan de carosserie uit voorgelakt metaal bestaat en de spaakvelgen uit echte superdunne metalen spaken bestaan. Sommige kits bestaan ook in de "goedkope" versie van rond de 50€, waarbij zowel de carosserie als de velgen uit plastic bestaan (vooral de velgen zijn daardoor veel minder realistisch) en die niet voorgelakt zijn.

Hieronder enkele foto's van Revivals die ik ooit gebouwd heb.

Voorgelakte :





En plastic (niet voorgelakt) :


__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #109  
Old 17-12-2004, 20:18
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Bedankt Sennake, mooie modellen.
Op de foto van de Ferrari "Sharknose" is duidelijk de vering en de remleiding te zien. Zijn deze kits zo gedetailleerd?
Misschien een domme vraag maar hoe oud is dit merk en bestaat ze nog?
Reply With Quote
  #110  
Old 28-12-2004, 23:37
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Hallo modelbouwers,

Ik heb mij enkele dagen geleden ook een modelkit aangeschaft, mijn eerste. Het betreft een Peugeot 206 WRC versie 2003 van Grönholm in Monte-Carlo 2003.

Toen ik die onderste witte boord afplakte en hem in het rood spoot en mijn plakkers terug eraf deed, zag ik dat er wat verf toch op het gedeelte die wit moest blijven was gelopen. Ik deed het wat af met white spirit maar in de fijne gleufjes blijft het toch nog rood... Weet iemand hoe ik dit kan mooi wit krijgen? Mag ik er misschien overgaan met witte verf?

En nog een vraagje: De achterlichten zijn op de foto vd doos rood maar doorzichtig in het raamwerk. Moet ik de lichten in de wagen zelf ook rood spuiten of hoe moet je die rode schijn in de achterlichten bekomen?...

thx
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #111  
Old 29-12-2004, 02:03
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by manu
Bedankt Sennake, mooie modellen.
Op de foto van de Ferrari "Sharknose" is duidelijk de vering en de remleiding te zien. Zijn deze kits zo gedetailleerd?
Misschien een domme vraag maar hoe oud is dit merk en bestaat ze nog?
Ja en neen : de remleiding heb ik eraan toegevoegd maar de kits zijn toch wel erg goed gedetailleerd.

Revival bestaat naar mijn weten al enkele tientallen jaren en alle kits zijn nog in productie. Zeker de sharknose die nog maar een jaar of 7,8 in productie is.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #112  
Old 29-12-2004, 02:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Hallo modelbouwers,

Ik heb mij enkele dagen geleden ook een modelkit aangeschaft, mijn eerste. Het betreft een Peugeot 206 WRC versie 2003 van Grönholm in Monte-Carlo 2003.

Toen ik die onderste witte boord afplakte en hem in het rood spoot en mijn plakkers terug eraf deed, zag ik dat er wat verf toch op het gedeelte die wit moest blijven was gelopen. Ik deed het wat af met white spirit maar in de fijne gleufjes blijft het toch nog rood... Weet iemand hoe ik dit kan mooi wit krijgen? Mag ik er misschien overgaan met witte verf?

En nog een vraagje: De achterlichten zijn op de foto vd doos rood maar doorzichtig in het raamwerk. Moet ik de lichten in de wagen zelf ook rood spuiten of hoe moet je die rode schijn in de achterlichten bekomen?...

thx
Eerst en vooral : welkom op ons forum

En dan nu de antwoorden :

Verf die achterblijft in de naden kan je ofwel proberen te verwijderen met een puntje van een tandenstoker, gedrenkt in white spirit, maar dan mag de verf nog niet door en door droog zijn. In jouw geval zal deze methode nu dus niet veel meer opleveren. Je kan ook proberen om ze er voorzichtig uit te krassen met een naald, maar als beginner zou ik die methode niet aanbevelen. Een derde mogelijkheid is het opvullen van de naden met een donkere tint die de schaduw van de naden voorstelt (maar dan wel alle naden doen). Dat maakt je model meteen een stuk realistischer. Tenslotte kan je ook, als je de naden niet wil opvullen met een donkere tint, voorzichtig met een heel fijn penseeltje terug witte verf in de naad laten lopen. Een precisiewerkje!

Rode en oranje achterlichten bekom je door ze te verven of spuiten met de doorzichtige verf van Tamiya. Rood is "clear red X-27" en oranje is "clear orange X-26". Onlangs bracht Tamiya deze verf ook uit in spuitbusjes, maar ik heb ze nog niet uitgetest. Ik ben er nochthans zeker van dat ze perfect zullen werken
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #113  
Old 29-12-2004, 13:38
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Bedankt voor de tips Sennake.
Maar...

Dat met die tandenstoker én naald heb ik beiden al geprobeerd maar toch blijft er iets achter... Dat van die donkere naden lijkt me een goed idee, maar dan moet je echt heel precies kunnen werken... Ik denk dat ik het eens zal proberen met witte verf. (ik zou dan best heel de witte boord wit verven zeker dan enkel de naden die rood zijn nog? Om het verschil niet te zien?...)

En voor mijn achterlichten... Daar ik geen voltijdse bouwer ben heb ik dus niet veel die verf voor achterlichten nodig en is het dan eigenlijk de moeite dat ik zo'n verf koop voor 2 achterlichtjes? Ik heb mij al voorgenomen dat deze wagen die ik nu maak niet mijn eerst een laatste zal zijn, maar om nu direct zo'n verf te kopen... Zijn er nog andere manieren?

Kan ik bv gewoon de ondergrond van het licht aan de wagen ook in het rood schilderen en dan mijn doorzichtige lamp erop kleven?

__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #114  
Old 29-12-2004, 14:00
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Ik zou dan best heel de witte boord wit verven zeker dan enkel de naden die rood zijn nog? Om het verschil niet te zien?...)
Dat zou ik niet doen, want dan zie je weer waar je met de borstel gefoefeld hebt. Neen, ik zou de witte verf in de naden laten lopen en daarna kan je het teveel voorzichtig wegvegen met een vochtige doek (in white spirit gedept).


Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Daar ik geen voltijdse bouwer ben heb ik dus niet veel die verf voor achterlichten nodig en is het dan eigenlijk de moeite dat ik zo'n verf koop voor 2 achterlichtjes? Ik heb mij al voorgenomen dat deze wagen die ik nu maak niet mijn eerst een laatste zal zijn, maar om nu direct zo'n verf te kopen... Zijn er nog andere manieren?
Zo'n potje verf kost een euro of 2 en je doet er de rest van je leven mee. Bovendien zijn de resulaten 1000 keer beter dan elke andere methode. Maar als je echt wil besparen kan je de achtergrond van de achterlichten rood schilderen en dan de doorzichtige achterlichten er tegenaan kleven. Ziet er echt niet zo goed uit en het risico dat je lijm die tussen de rode verf en het glazen achterlicht zit, de boel aantast is niet denkbeeldig. Enfin, je ziet maar, een gewaarschuwd man is er 2 waard.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #115  
Old 29-12-2004, 22:20
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Ja

Kzal zien. Ik zou toch nog een potje MicroSol halen, kan dat mss ook meenemen.

Nog es ivm die witte verf in de naden. Ga je dan niet dat verschil zien qua verf/plastic? En als ik het terug lichtjes moet afvegen zeg je, dan ga ik toch het wit in de naden ook terug afvegen?...
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #116  
Old 29-12-2004, 22:37
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Nu die Peugeot bijna af is, waag ik me binnenkort aan iets anders. Deze keer geen heller maar een hasegawa, hopelijk past deze wél goed in mekaar.


Iemand ervaring met hun modellen? De prijs lag een stukje hoger dus ik veronderstel dat de kwaliteit en moeilijkheidsgraad van een ander niveau zijn.
Reply With Quote
  #117  
Old 29-12-2004, 22:45
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
En mijn volgende wordt deze denk ik



(heb het nogal voor nieuwere wagens, dus ook in modelbouw eh )
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #118  
Old 01-01-2005, 23:51
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Hasegawa is qua kwaliteit en detail vergelijkbaar met Tamiya. En Tamiya is de absolute top. Dus daar zit je goed. Het zal alleszins beter passen dan de Heller
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #119  
Old 02-01-2005, 00:29
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Bij deze gaan de deuren niet open, dus dat kan ik al niet verpesten.

Ik zou alleen nog een kleuen moeten hebben, "sail color" van Gunze Sangyo. Maar wat is nu het probleem; die staat niet in de conversietabel, en ik heb gee enkele foto van het dak gevonden, dus ik weet niet wat dat moet voorstellen.

Kan iemand helpen?
Reply With Quote
  #120  
Old 02-01-2005, 00:40
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Hier staan enkele foto's van de motor en het interieur. Hopelijk heb je er iets aan
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.