De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-09-2009, 22:08
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
BTCS blijft BTCS

http://www.autosport.be/news/2009/09...ijftBtcsIn2010

Samengevat in enkele lijnen:

DSMEC bouwt iets moois op.
RACB wil dit stoppen.
Ze verbieden de VAS om nog circuit events te organiseren
3 kampioenschappen worden er 2
BTCS blijft zoals het is maar krijgen er +/- 25 wagens bij
DSMEC moet ophouden te bestaan en daar gaan 15 GT's bollen + de GT3 en GT4 wat momenteel op circuit te vinden is.

Mijn gewone simpele vraag:

Kon dan gewoon alles niet behouden blijven en de BGTC toegevoegd worden aan de huidige bestaande DSMEC. Contracten en reglementen bestonden , nog minstens voor 1 jaar.

Was zo simpel geweest en iedereen tevreden maar neen...

Gaat leuk worden als straks de hudige DSMEC GT teams zeggen dat ze niet met de GT3 of GT4 willen rijden

Pfff, hier zijn minumum 2 en max 3 winnaars in dit ganse verhaal en vele verliezers.

Last edited by BSOT; 11-09-2009 at 19:46.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2009, 22:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Nog even wachten op de uitslag van de andere twee avonden maar het heeft er alle schijn van dat de autosport en de fans regelrecht bedrogen zijn door o.a de RACB.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 10-09-2009, 00:34
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Was toch al lang geweten? het hele incestueuze Belgische autosportwereldje van ons kent ons begint me meer en meer tegen te steken. De meetings waar ik met het meest amuseer zijn de internationale meetings en dan niet enkel de grote maar zelfs kleinere zoals de spa euro race. Belcar was vroeger iets om naar uit te kijekn, maar wanneer de volgende BGT/BTCS meeting is ik zou het moeten opzoeken.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #4  
Old 10-09-2009, 10:03
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2007
Location: donk(herk-de-stad)
Posts: 805
Ze leren het ook nooit!!
Waarom zou VAS eigenlijk geen circuit events meer mogen organiseren?
__________________
giallocorse= www.grabx-art.be/giallocorse
FBR vzw=www.grabx-art.be/fbr
Reply With Quote
  #5  
Old 10-09-2009, 11:13
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Ik vind het straf.. in de uitnodiging staat, uw stem telt. Wij moeten vanavond naar deze vergadering en gisteren lees ik een persbericht waarin alles al zou beslist zijn...? yeah right sterk
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #6  
Old 10-09-2009, 11:21
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by B.V.S. View Post
Ik vind het straf.. in de uitnodiging staat, uw stem telt. Wij moeten vanavond naar deze vergadering en gisteren lees ik een persbericht waarin alles al zou beslist zijn...? yeah right sterk
Wel de meeste mensen uit de BTCS willen de BTCS behouden zoals deze nu is, dan luistert men toch? Daar zie ik het probleem niet van in. En er is nog niets definitief, maar voor de BTCS liggen de krijtlijnen, mede en vooral op aangeven van de teams, al vast denk ik.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-09-2009, 11:38
B.V.S.'s Avatar
B.V.S. B.V.S. is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: Zolder
Posts: 623
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Wel de meeste mensen uit de BTCS willen de BTCS behouden zoals deze nu is, dan luistert men toch? Daar zie ik het probleem niet van in. En er is nog niets definitief, maar voor de BTCS liggen de krijtlijnen, mede en vooral op aangeven van de teams, al vast denk ik.
Mijn reactie is inderdaad misschien wat voorbarig, maar toen ik het artikel las leek het net of alles al vastlag, terwijl men de 'tourwagenteams' nog niet gehoord had. Maar soit, we zullen straks eens luisteren .

Is hier eigenlijk de discussie ooit gevoerd of een Silhouette als een tourwagen kan beschouwd worden?
__________________
http://www.m-s-e.be/
Reply With Quote
  #8  
Old 10-09-2009, 12:03
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
volgens mij is alles al lang in kannen en kruiken... gewoon het gevoel geven aan de rest dat ze gehoord worden.....

maar idd, BTCS kan verder gaan zonder veranderingen, en het andere kampioenschap is helemaal om zeep.....

niet alleen de splitsing van GT en toerisme maar ook de circuit tijd... volgens mij waren de teams van de Dunlop allemaal voor lange wedstrijden; rijden en fun... nu naar 90min....

voor de rest staat iedereen weer met de rug tegen de muur want waar moet je anders gaan rijden....met z'n allen naar....?

en naar je sponsor toe;maak maar eens als team een wagen die sneller is dan een silhouette...

op papier ziet alles er mooi uit maar als je er over nadenkt....
Reply With Quote
  #9  
Old 10-09-2009, 13:17
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
"en zo is Hans van de Ven in het zwaard van de Belgische autosportmaffia gelopen, R.I.P. ....."
Reply With Quote
  #10  
Old 10-09-2009, 13:29
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Als de mensen van de DSMEC allemaal hetzelfde standpunt innemen op die vergadering, moeten ze ook rekening houden met die mensen. Want dat zijn ook een hele hoop teams!

Als Van de ven het alleen had overgenomen, was het simpeler geweest...
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #11  
Old 11-09-2009, 19:17
Nonkel Vroem Nonkel Vroem is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 110
dat zou natuurlijk mooi zijn maar in realiteit is het steeds anders....

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat hoe ze het mogelijk gemaakt hebben om 2 goed draaiende kampioenschappen omgooien om eentje van "10" te redden.
Laat die hun plan trekken, konden zonder probleem in een kampioenschap terug.....
....politiek spel zeker...zoals altijd hier in België....

zullen nu maar afwachten wat het zal worden,
Reply With Quote
  #12  
Old 11-09-2009, 23:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Van de Ven reageert: http://www.autosport.be/news/2009/09...nDeVenReageert

Die is niet zo blij met bepaalde berichten en wellicht bepaalde fora. Volgens deze reactie is er nog niets besloten maar daar ben ik het niet mee eens. Hoe dan ook moet een coureur volgend jaar op het circuit "nationaal" rijden. Daar kunnen de vaste DSMEC-klanten niets meer aan veranderen.

Als de VAS geen circuit meer mag inrichten? Waar kun je dan als starter terecht? Waar zijn de tijden van de Zolder Sprinters Cup op een zondagochtend? Daar zaten toch opmerkelijke gasten tussen. Die werden soms een ster en soms hoorde je er niks meer van. Hoe zou het met die Engelsman vergaan zijn die met zijn Citroen AX vers van de ferry kwam? 12 rondjes behouden rijden en dan weer terug met de AX naar de ferry.

In de afgelopen jaren heeft Skylimit/Jaenen een prachtig concept opgestart voor de echte beginner/low-budget racer. Eerst nog in een piraten-versie en ik geloof naderhand onder de vlag van de VAS. Moeten die stoppen? Gaan ze terug naar de piraten? Of gaan die ook nationaal?

Ach, er zullen nog wat nieuwsberichten volgen Morgen ga ik genieten van de trucks en 52 DSMEC wagens in de training. Wil je het maken in de autosport? Denk vooral niet in het algemene belang van de sport maar vooral aan je eigen beurs! Lahaye van de PRC vertrouw ik zelfs mijn lege beurs niet toe. Zie het goedgekeurde gesjoemel in de BTCS 2007.

Weet u, ik hou nog steeds van autosport maar hoe ga ik daar vorm aan geven zonder dat ik me stoor aan de negatieve aspecten van deze sport? Ga ik alle blaadjes opzeggen? Een net-nanny instellen voor autosportsites en fora? Mijn licentie als marshal inleveren? Alle insiders uit de autosport "blocken" in mijn mailbox en mobiel?

En dan? Als blondje de races bezoeken en denken dat alles zo is zoals het is? Zoals u weet, dromen zijn bedrog. Kon ik de klok maar terugzetten naar 1998
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #13  
Old 15-09-2009, 07:54
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Het verdwijnen van de regionale circuitautosport (lees VAS en ook ASAF) is inderdaad een zeer slechte zaak. Iedere sport rust als het ware op een piramide en de onderste fundamenten vallen zo weg.
Er zijn inderdaad die rijders en teams die regionaal willen blijven rijden, maar er groeien ook altijd mensen door die dan het nationale en zelfs internationale echelon voeden. Zo is Bert Longin ooit in de Touring Cup gestart. Het verdwijnen van VAS en ASAF is dus niet alleen zeer jammer voor de vele amateurautosporters, maar kan op termijn ook zeer schadelijke gevolgen voor de hele Belgische autosport hebben. Maar daar denken sommige mensen niet over na...

Ik hoop van harte dat sommige mensen die rol kunnen overnemen, onder welke vorm dan ook.

Een Dunlop Supercar Challenge? Sky Limit Series? Belgian Track Circuit Series, Belgian Great Together ?

Joost

Last edited by joost; 15-09-2009 at 07:56.
Reply With Quote
  #14  
Old 15-09-2009, 12:34
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Jun 2007
Location: Belgium
Posts: 633
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Ik hoop van harte dat sommige mensen die rol kunnen overnemen, onder welke vorm dan ook.Joost
We werken er aan
Reply With Quote
  #15  
Old 15-09-2009, 14:49
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
inderdaad, we werken eraan :-)
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.