De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 20-10-2003, 20:55
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
eindstand in Belcar

Is hierover al duidelijkheid na de straffen of wordt er gewacht tot na een eventueel beroep?
Reply With Quote
  #2  
Old 21-10-2003, 11:20
mse mse is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Bilzen
Posts: 281
Wij hebben van AJ de eindstand doorgekregen en wat mij opvalt is dat alleen de mini nr71 is geschrapt uit de uitslag. Waarom weet ik niet.
Volledige eindstand kan je via onze www bekijken.
De BMW nr 77 is 10 de tourisme geworden en 5 in de TB klasse.
__________________
visit www.m-s-e.be
Reply With Quote
  #3  
Old 21-10-2003, 11:49
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Mini werd geschrapt omdat 1 van de piloten geen 25% van de wedstrijd heeft gereden.
Reply With Quote
  #4  
Old 21-10-2003, 14:35
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally posted by stijnconinx
Mini werd geschrapt omdat 1 van de piloten geen 25% van de wedstrijd heeft gereden.
Sterk bezig!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 21-10-2003, 19:11
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally posted by mse
Wij hebben van AJ de eindstand doorgekregen en wat mij opvalt is dat alleen de mini nr71 is geschrapt uit de uitslag. Waarom weet ik niet.
Volledige eindstand kan je via onze www bekijken.
De BMW nr 77 is 10 de tourisme geworden en 5 in de TB klasse.
kan het zijn dat ik daar een oude stand vind? Waar zet je die?

Joost
Reply With Quote
  #6  
Old 21-10-2003, 19:39
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Wat mij opvalt is dat zowel de kampioen TA, TB en GTB ex-teamgenoten zijn van mij. Toch wel plezant om te zien.

Ik heb Jan Jakobs begeleid in zijn eerste autowedstrijden tijdens de Touring Cup en hem veel geleerd, waarvoor hij mij trouwens vaak bedankt heeft dit jaar. Ook met Patrick Belien heb ik mijn beste 24uren ooit gereden (1996).

Verder heeft Koen Leyssens zijn eerste Belcar jaar samen met mij bij Van de Velde gereden, en tevens zijn eerste 24 uren(1998).

Verder is er ook Franz Lamot met wie ik samenwerkte met de Audi TT en ook samen de 24u gereden heb in 2001. Tussengas is het voornaamste dat ik hem geleerd heb.

Toch een mooie afsluiter voor mijn Belcar-jaar, het eerste in dat ikzelf geen enkele manche gereden heb.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #7  
Old 21-10-2003, 19:54
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Quote:
Originally posted by A.J.
Toch een mooie afsluiter voor mijn Belcar-jaar, het eerste in dat ikzelf geen enkele manche gereden heb.
Hopelijk gebeurd da volgend jaar wel. AJ trug op t circuit.
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 21-10-2003, 22:39
Daan Vanhout Daan Vanhout is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2003
Posts: 5
Quote:
33. Elke piloot die aan het kampioenschap deelneemt in de Divisies GT en Toerisme kan punten scoren op voorwaarde dat hij tenminste 25% van de duur van een wedstrijd heeft gereden, tenzij anders vermeld door middel van een schriftelijke nota van de Koersdirecteur en de Sportcommissie. SPORTREGLEMENT 2003 www.belcar.com
Een pitstop of reparatie in de pits is naar mijn mening een onderdeel van een wedstrijd. Het voorbeeld dat Qvick op autosport.be is in dat kader een zeer treffend voorbeeld. Rijder 1 rijdt 75% van de wedstrijd, rijder 2 neemt over en wordt vlak voor de finish gefronteerd met een langdurige pitstop. Op deze manier kan hij dus niet aan zijn 25% komen, wordt deze wagen dan uit de uitslag gehaald? Een lichtelijk kromme redenering, een team bestraffen om te finishen. Let wel, de wagen moet 70% van de afstand hebben afgelegd van de winnaar in zijn klasse.

Laat ik een ander voorbeeld geven wat nooit te controleren is. Stel een rijder valt stil met pech langs de baan, de onfortuinlijke piloot weet na langdurige knutselen zijn wagen aan de praat te krijgen en wederom te vertrekken. Nooit en te nimmer is de exacte stilstand tijd te bepalen, je kunt hoogtens een indicatie geven van de stiltandtijd in die ene ronde aan de hand van de tijdregistratie. In het extreme geval kun je dus nooit bepalen of het 24.9% of 25.1% was.

Zoals Qvick op autosport.be stelt, het is een regel in het sportreglement die op verschillende manieren te begrijpen is. Helemaal eenduidig is de regel niet, oftewel mocht je advocate zijn dan zou je hier een zaak van kunnen maken. Volgens mij leest een (aantrekkelijk vrouwelijk) persoon in toga weleens dit forum

Voordat ik wordt afgeschoten, het is MIJN opvatting van het sportreglement. Het kan best zijn dat ik ernaast zit, maar vindt het wel leuk om hier over na te denken. Heren van de sportcommissie van de Belcar, fijne vergaderingen toegewenst voor het Sportreglement 2004
Reply With Quote
  #9  
Old 21-10-2003, 22:47
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Quote:
Originally posted by Daan Vanhout
Een pitstop of reparatie in de pits is naar mijn mening een onderdeel van een wedstrijd. Het voorbeeld dat Qvick op autosport.be is in dat kader een zeer treffend voorbeeld. Rijder 1 rijdt 75% van de wedstrijd, rijder 2 neemt over en wordt vlak voor de finish gefronteerd met een langdurige pitstop. Op deze manier kan hij dus niet aan zijn 25% komen, wordt deze wagen dan uit de uitslag gehaald? Een lichtelijk kromme redenering, een team bestraffen om te finishen. Let wel, de wagen moet 70% van de afstand hebben afgelegd van de winnaar in zijn klasse.
Tja is idd een ruim te interpreteren punt, in het reglement staat natuurlijk 25% van de wedstrijd "gereden"... dus op het eerste zicht hoort een pitstop daar niet bij... Maar je voorbeeld zet wel aan tot denken.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-10-2003, 23:56
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: kortrijk-belgium
Posts: 238
mijn team dacht dat de tijd van de volgende piloot maar begon te lopen op het moment dat de piloot buiten reed.......
__________________
Groetjes, Vincent Beernaert, feel the need for speed! belcar-KAMPIOEN kl. TB 2002, MAXI-MINI-COOPER SM3
NORMA addicted !!!
Reply With Quote
  #11  
Old 22-10-2003, 19:36
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Dus Van Bellingen is dus toch kampioen TB????
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 22-10-2003, 20:13
vinnie belcar's Avatar
vinnie belcar vinnie belcar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Sep 2001
Location: kortrijk-belgium
Posts: 238
Quote:
Originally posted by ICEMAN
Dus Van Bellingen is dus toch kampioen TB????
ha ja, wij zijn gestrand op 2 puntjes van de grote kampioen...
__________________
Groetjes, Vincent Beernaert, feel the need for speed! belcar-KAMPIOEN kl. TB 2002, MAXI-MINI-COOPER SM3
NORMA addicted !!!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 07:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.