De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 06-10-2006, 18:11
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
[Round 17] GP Japan

Terwijl Fisichella de snelste tijd neerzet roept Ferrari op tot fair play. Brawn zegt dat iedereen nu maar eens moet aanvaarden dat team orders niet meer toegelaten zijn. Wat een ongelooflijk hypocriete pot-verwijt-de-ketel uitspraak, ironisch genoeg net na de onthulling over Jerez...
Reply With Quote
  #2  
Old 06-10-2006, 19:22
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Terwijl Fisichella de snelste tijd neerzet roept Ferrari op tot fair play. Brawn zegt dat iedereen nu maar eens moet aanvaarden dat team orders niet meer toegelaten zijn. Wat een ongelooflijk hypocriete pot-verwijt-de-ketel uitspraak, ironisch genoeg net na de onthulling over Jerez...
Dat is wel een zwartwitte interpretatie van zijn woorden. Hij zegt dat de piloten het nog zelf kunnen beslissen of dat teams op een andere manier orders kunnen geven. Bovendien vraagt hij niet dat Renault geen orders gebruikt; hij wil enkel dat ze niet met opzet iemand anders gaan blokkeren. Dat op zich is wel een rare reactie van Ferrari.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-10-2006, 20:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Terwijl Fisichella de snelste tijd neerzet roept Ferrari op tot fair play. Brawn zegt dat iedereen nu maar eens moet aanvaarden dat team orders niet meer toegelaten zijn. Wat een ongelooflijk hypocriete pot-verwijt-de-ketel uitspraak, ironisch genoeg net na de onthulling over Jerez...
Bwa ze zijn ervoor veroordeeld (ondanks het feit dat er op dat moment geen verbod was op teamorders) ... en hebben de straf ervoor gedragen. Nu vragen ze gewoon een naleving van de regels die door dat precedent ontstaan zijn. Wat mij betreft is hier weinig hypocriet aan. Temeer omdat er bij Ferrari nooit meer teamorders geweest zijn sindsdien. Beste bewijs was de GP van Turkije enkele weken geleden ... Daar was er bij de eerste pitstop de uitgelezen mogelijkheid om teamorders te geven. De teamorders zijn er niet geweest waardoor Schumacher kostbare punten verloor aan Alonso.

Ik denk dat de houding van Renault/Briatore veel hypocrieter is ... In 2002 stonden ze allen op de Baricaden om Schumacher/Ferrari met de grond gelijk te maken. Nu 4 jaar later passen ze dezelfde tacktieken SCHAAMTELOOS toe.

en over de "onthulling" van Jerez ... Ik denk dat je beter eventjes de post van Finish in die thread leest. Zijn suggestie dat deze uitspraken gewoon verzonnen zijn door een gefrustreerde Fontana zijn ondertussen wel bevestigd door Peter Sauber (destijds teambaas van Fontana). Een beetje meer naar de feiten kijken (ipv op de eerste de beste sensationele verklaring af te gaan) zou je realiteitszin veel goed doen
__________________

Last edited by airco; 06-10-2006 at 20:36.
Reply With Quote
  #4  
Old 06-10-2006, 20:58
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
dus een teambaas die ontkent dat hij één van zijn piloten de opdracht gegeven heeft een piloot van ander team voor te laten?
klinkt als een 100% zekere bron...
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 06-10-2006, 21:59
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2004
Location: Vilvoorde
Posts: 752
Quote:
Originally Posted by airco
Bwa ze zijn ervoor veroordeeld (ondanks het feit dat er op dat moment geen verbod was op teamorders) ... en hebben de straf ervoor gedragen.
Als ik me niet heel erg vergis, zijn ze enkel veroordeeld voor het vestoren van de podiumceremonie. Dat is zoiets als een moordenaar die enkel gestraft wordt voor het sluikstorten van zijn wapen...

Quote:
Originally Posted by airco
en over de "onthulling" van Jerez ... Ik denk dat je beter eventjes de post van Finish in die thread leest. Zijn suggestie dat deze uitspraken gewoon verzonnen zijn door een gefrustreerde Fontana zijn ondertussen wel bevestigd door Peter Sauber (destijds teambaas van Fontana). Een beetje meer naar de feiten kijken (ipv op de eerste de beste sensationele verklaring af te gaan) zou je realiteitszin veel goed doen
Marcel was me al voor met wat ik wou zeggen. Ik geef toe dat de feiten niet bewezen zijn, maar het tegendeel nog veel minder.
Reply With Quote
  #6  
Old 07-10-2006, 07:06
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Yamamoto heeft al precies te veel f&f tokyo drift gezien... en dat tijdens hun thuis GP..
Reply With Quote
  #7  
Old 07-10-2006, 08:06
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
de eerste 10 op de grid voor morgen
1. massa
2. m. schumacher
3. r. schumacher
4. trulli
5. alonso
6. fisichella
7. button
8. barrichello
9. heidfield
10. rosberg


dit zou wel eens heel goed kunnen zijn voor schumi !
Reply With Quote
  #8  
Old 07-10-2006, 11:23
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Gezien het énorme voordeel dat Bridgestone heeft, zal Alonso al op pech voor MS moeten rekenen.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-10-2006, 11:55
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Briatore zit luid te roepen dat het 'kindje' Massa Alonso zou gehinderd hebben tijdens de kwalificatie. Hij heeft het voorgelegd bij Charlie Whiting, maar verwacht geen actie.

Ik zit te wachten op een boek waar de rioolputjes van de FIA worden opgetild. Ik wil exact weten wie de beslissingen neemt, wat hun banden zijn met de teams, of ze enig voordeel zouden kunnen hebben in een vriendjesbehandeling van bepaalde renstallen, of ze gewoon een bepaald gekleurde voorkeur hebben, of toch maar in de naam van de sport handelen.
Want nu krijg je een cowboys en indianen spelletje, waar Renault gefrustreerd raakt en Ferrari zich stil houdt omdat hen niets verweten wordt tot nader order. Het geeft de hele titelstrijd toch een fameuze schaduwkant, al die belangen die ermee gemoeid gaan. Of nu Alonso of Schumacher dit WK wint, het maakt me niet zo veel uit. Ik wil gewoon een felbevochten, eerlijke strijd zien. Alsjeblief, FIA, Ferrari en Renault ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-10-2006, 12:08
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Ik denk dat Briatore gefrustreerd is met de uitslag van de kwalificatie. Vooral omdat die trage Toyotas nog voor de Renaults geeindigd zijn. Onopzettelijk hinderen wordt trouwens niet meer bestraft; dat kan je toch allemaal heel eenvoudig aan de telemetrie van Alonso en Massa zien. Briatore meldt trouwens ook niet wanneer dit gebeurd zou zijn. Tijdens de laatste snelle ronde van Alonso? Als dit het geval was, had hij wel wat harder aangedrongen...
Reply With Quote
  #11  
Old 07-10-2006, 18:00
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Als ik me niet heel erg vergis, zijn ze enkel veroordeeld voor het vestoren van de podiumceremonie. Dat is zoiets als een moordenaar die enkel gestraft wordt voor het sluikstorten van zijn wapen...
punt was dat hetgeen ze deden volkomen LEGAAL met het reglement was. Ze hebben een stok gezocht (en gevonden) om Ferrari toen mee te slagen. Laat echter duidelijk zijn dat de straf vooral gericht was op de team-orders. Zeker gezien het verbod op team-orders dat daar geboren is.

Quote:
Marcel was me al voor met wat ik wou zeggen. Ik geef toe dat de feiten niet bewezen zijn, maar het tegendeel nog veel minder.
Wel dan heb je de brute pech dat in een democratie de aanklager de schuld van de beschuldigde moet bewijzen en niet omgekeerd. Ofwel lever je die bewijzen ofwel is er sprake van laster.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 08-10-2006, 08:08
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
de ferrari motor van schumi begeeft het, terwijl hij op kop reed
Reply With Quote
  #13  
Old 08-10-2006, 08:17
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
It's all over
Reply With Quote
  #14  
Old 08-10-2006, 08:31
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
Race over .. Alonso wint voor Massa en Fisichella .. Spijtig voor Shumi om zo de race te beëindigen ..
Reply With Quote
  #15  
Old 08-10-2006, 08:50
Neok's Avatar
Neok Neok is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2006
Location: Brussel
Posts: 49
Het zal nog moeilijk worden voor de ex wereldkampioen...

Een complete verrassing natuurlijk, maar ik rouw er niet over
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.