De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Klopt het concept voor de 24U van Spa nog wel?
Alleen GT's (zoals nu) 23 41.07%
Back to the golden times? Dus alleen toerisme zoals voor 2001. 5 8.93%
Een mix van Toerisme en GT (zoals de Belcar bijvoorbeeld) 8 14.29%
Alles is toegelaten. Zoals de 24 uur van de Nürburgring 12 21.43%
GT's + Proto's (Le Mans-style, LMES) 7 12.50%
Iets anders.........namelijk? 1 1.79%
Multiple Choice Poll. Voters: 56. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 27-07-2005, 22:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Klopt het concept voor de 24U van Spa nog wel?

Klopt het concept voor de 24U van Spa nog wel?

Eerlijk? Mijn inziens niet. Ik kan niet anders dan een kwantitatief dalende tendens opmerken. Recessie zal zeker van toepassing zijn op het aantal deelnemers...........maar de recessie in autosportland is al enkele jaren aan de gang. Dit concept van Ratel heeft zijn langste tijd gehad. In de LMES is het booming business, wat is het grote verschil tussen FIA GT + 24 uur Spa en de 5 *1000 KM LMES + Le Mans?

Feiten:

2001 (start nieuwe concept 24 uur Spa): 39 wagens in de training, 38 aan de start, 25 aan de meet.
2002: 50 wagens in de training, 50 aan de start, 26 aan de meet
2003: 54 wagens in de trainig, 53 aan de start, 26 aan de meet
2004: 44 wagens in de trainig, 42 aan de start, 20 aan de meet.
2005: Waarschijnlijk 37 in de training.......... start en meet zullen uiteraard nog lagere getallen opleveren.

Als er op zondagmiddag om 16.00 uur 15 wagens aan de streep komen dan mogen we blij zijn. Gezien de cijferreeksen is dat een logisch getal. 15 wagens aan de finish van een 24 uur, miljaar............waar is het fout gegaan.

Het aantal deelnemers in 2001 is wat aan de lage kant maar dat is te wijten dat op een redelijk laat tijdstip bekend werd wat het nieuwe concept van de 24 uur ging inhouden. Weg Toerisme, welkom voor de GT's. Na deze 5 editie nieuwe stijl mogen we eens de vraag gaan stellen of die wijziging qua concept wel de juiste is geweest.

De terugval in het aantal deelnemers is vooral te vinden in het aantal GT2's (vele zijn richting LMES gegaan), "nationale" GT's en de "Cup-wagens".

Welk kant moeten we uit met de 24 uur van Spa? Uiteraard de juiste

1) Alleen GT's (zoals nu)
2) Back to the golden times? Dus alleen toerisme zoals voor 2001.
3) Een mix van Toerisme en GT (zoals de Belcar bijvoorbeeld)
4) Alles is toegelaten. Zoals de 24 uur van de Nürburgring
5) GT's + Proto's (Le Mans-style, LMES)
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 27-07-2005 at 22:54.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2005, 23:00
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Mark
2) Back to the golden times? Dus alleen toerisme zoals voor 2001.
Euhm een trio Peugeot's die de wedstrijd domineren is niet echt een schitterende race volgens mij... Er is dit jaar kwaliteit vorige jaren was er kwantiteit...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #3  
Old 27-07-2005, 23:02
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Proto's + GT's voor mij. Liefst ook opnieuw GTP's. Ze hadden beter de reglementen voor de GTP's iets minder streng gemaakt. (ACO)
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2005, 23:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey
Euhm een trio Peugeot's die de wedstrijd domineren is niet echt een schitterende race volgens mij... Er is dit jaar kwaliteit vorige jaren was er kwantiteit...
Wellicht dat 2000 niet de beste versie was..............maar als je wat verder terugkijkt, bijvoorbeeld 1990 ziet dat er toch niet verkeerd uit.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2005, 23:12
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Protos no thanks. GT's only.

We zullen LMES nog eens beoordelen binnen een jaar of 3 à 4...
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2005, 23:25
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Iets anders.........
klasse 1
enkel dtm wagens vanaf 2000 met verplichte inzet van de dtm teams van dat jaar in de dtm meerijden.. +dan de mense die geld hebbe om ex dtm wagens mee te laten kunnen doen

klasse 2
gt1 wagens

klasse 3
gt2 wagens

klasse 4
btcs wagens

dat zou nu nog eens een veld zijn.. (alé voor mij toch )
Reply With Quote
  #7  
Old 27-07-2005, 23:42
BuG@WaR's Avatar
BuG@WaR BuG@WaR is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Holland
Posts: 28
Die DTM wagens houden dat toch niet vol?..... .....of wel?
Toch maar liever die mix............volgens de poll vinden dat meer mensen.

BELCAR is toch meer fun?
Reply With Quote
  #8  
Old 27-07-2005, 23:44
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
de astra's en tt's hebbe ook 24h races uitgereden. ook een oude clk heeft ergens eens een 24h race gewonne meen ik.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-07-2005, 23:46
BuG@WaR's Avatar
BuG@WaR BuG@WaR is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Holland
Posts: 28
Quote:
Originally Posted by smiley
de astra's en tt's hebbe ook 24h races uitgereden. ook een oude clk heeft ergens eens een 24h race gewonne meen ik.
Met de zelfde motor als in de DTM?

?

Last edited by BuG@WaR; 27-07-2005 at 23:53.
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2005, 23:58
BuG@WaR's Avatar
BuG@WaR BuG@WaR is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Holland
Posts: 28
2005: Waarschijnlijk 37 in de training.......... start en meet zullen uiteraard nog lagere getallen opleveren.

Als er op zondagmiddag om 16.00 uur 15 wagens aan de streep komen dan mogen we blij zijn.

Tja Mark ik ben overtuigd.............ik ga maar niet, het weer speelt ook al niet mee.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-07-2005, 00:09
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Ik zou het liefst weer toerwagens zien maar dan wel genre wtcc met 17" grote remmen etc. en niet procar-groep N met 15"velowielekes e.d. . Ook niet 1 verplichte bandenleverancier maar vrije keuze .
Reply With Quote
  #12  
Old 28-07-2005, 09:14
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Neerpelt
Posts: 656
Voor mij is het zo goed. Ik heb absoluut geen reden tot klagen, al had ik wel iets meer wagens verwacht. Voor de rest niks dan lof Zoals het nu is, is het helemaal goed. De GT's vind ik verreweg de mooiste en leukste wagens om te zien rijden.

In het voorprogramma is er bovendien toch nog het hoogstaande WTCC
Reply With Quote
  #13  
Old 28-07-2005, 09:41
Bevrac Bevrac is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Location: Deurne
Posts: 43
Geef mij ook maar GT's. Das toch veel mooier dan vroeger (voor 2001). Nu komt er tenminste veel geluid en vlammen bij en.... ze gaan een heel stuk rapper ook
Reply With Quote
  #14  
Old 28-07-2005, 11:29
Rohrl-fan's Avatar
Rohrl-fan Rohrl-fan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Mol
Posts: 430
In elk geval zou ik graag de GT's zien blijven in de 24 uur. Als er echter snelle toerisme wagens mee aan de start zouden mogen, zou dit het startveld alleen maar boeiender maken.

Zou men niet een formule kunnen bedenken zoals in de IMSA in de jaren '80? Je had GTP (proto's à la group C) en GTO (GT's dus, oa de fameuze Audi 90 Quattro! ) die elks hun eigen wedstrijden reden, maar voor sommige races werden beide deelnemersvelden bij elkaar gevoegd. Kan zoiets niet bij de FIA-GT en het WTCC?

In alle eerlijkheid moet ik wel toevoegen dat ik enkel het eerste jaar dat de GT's naar Spa kwamen ben kunnen gaan kijken, (De andere jaren kwam er steeds iets tussen: vakantie, rijverbod , ...)
__________________
"The process of thought is actually to slow for this car. If you have to think about how you are going to react it's already to late." W. Rohrl over de Audi Quattro Sport E2
Reply With Quote
  #15  
Old 28-07-2005, 11:42
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Inderdaad weinig auto's. Het probleem is volgens mij dat LMES en FIA-GT teveel in elkaars vaarwater zitten. Om het LMES-veld aan te dikken hebben ze GT's toegelaten en dat speelt oa de 24u nu parten. Veel nationale teams haken af bij het zien van het inschrijvingsbedrag. De formule zelf zou ik niet veranderen, het volk stroomt de laatste jaren altijd toe...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.