De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouwers Galerij > Dominique's galerij
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 21-02-2006, 23:50
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
2003 Peugeot 206WRC - Rally GB Wales - Loix/Smeets - Tamiya 1/24

De 206WRC waarmee Freddy in zeven haasten moest invallen voor de onfortuinlijke Richard Burns.
In deze wagen heeft Freddy ook het vuur aan de schenen van ene Rovanpera gelegd, waarna deze op non-actief werd gezet. De rest van het verhaal is een andere zaak, maar goed.

De kit is de 206 WRC versie 2003 van Tamiya, met decals van Renaissance. Verder hier en daar nog een beetje photo-edge stukskes van Renaissance.

Ik had wel een bizar probleem met de rechter lens van de koplamp. Toen ik die had gemonteerd was alles OK, maar de volgende morgen was die helemaal vertroebeld aan de binnenkant. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen veroorzaakt? Lijmdampen misschien?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IM003067.jpg
Views:	821
Size:	107.1 KB
ID:	937   Click image for larger version

Name:	IM003068.jpg
Views:	832
Size:	111.9 KB
ID:	938   Click image for larger version

Name:	IM003070.jpg
Views:	802
Size:	104.7 KB
ID:	939   Click image for larger version

Name:	IM003071.jpg
Views:	734
Size:	103.7 KB
ID:	940   Click image for larger version

Name:	IM003072.jpg
Views:	812
Size:	104.8 KB
ID:	941  

__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-02-2006, 23:31
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2005
Location: Roeselare
Posts: 1,302
Knap,van die koplapm is dat idd lijm damp die er in kruipt,ik hat dat de eerste keer ook en nu kleef ik die lens niet meer vast en de lamp zelf kleef ik langs binnen vast met kleefband,en dat zet strak zoals je lijmd en komt niet meer los
Reply With Quote
  #3  
Old 23-02-2006, 00:12
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Voor alle clear onderdelen gebruik ik nu witte houtlijm. Wanneer je daarmee morst, veeg je het gewoon met een propere doek weg. Wanneer die droogt wordt hij doorzichtig. En je hebt nooit last van dampen want er zit niets in dat kan verdampen.
Alleen maar voordelen met die witte houtlijm!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-02-2006, 10:59
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
er bestaat ook speciale lijm voor dit probleem, alhoewel houtlijm inderdaad een hele goeie oplossing is.

Ik kom niet dadelijk op de naam van het merk, maar zij maken ook de producten 'decal sol' en 'decal set', liquid paint mask, ... kleine witte busjes met blauwe tekst. In hun gamma is er ook lijm die onzichtbaar lijmt. Ik gebruik die om glaasjes op 1/43 te kleven.

Een andere oplossing is het glasje heel lichtjes kleven dat het net houdt, en dan de hele auto, met koplamp glas erin, vernissen.

Ik wil hier niet als wijsneus overkomen, ik heb hier ook al heeeeel veel geleerd hoor.
Reply With Quote
  #5  
Old 23-02-2006, 11:54
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
Quote:
Originally Posted by gulfclk
er bestaat ook speciale lijm voor dit probleem, alhoewel houtlijm inderdaad een hele goeie oplossing is.
Ik heb laatst een tube lijm gekocht van Tamiya (Craft Bond), speciaal om clear-parts, stof en leder te lijmen. Eerlijk gezegd heb ik nog niet de kans gehad om het te gebruiken maar het lijkt toch sterk op gewone houtlijm.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Afbeelding 708.jpg
Views:	43
Size:	549.9 KB
ID:	982  

Last edited by manu; 23-02-2006 at 12:04.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-02-2006, 13:15
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by gulfclk
er bestaat ook speciale lijm voor dit probleem, alhoewel houtlijm inderdaad een hele goeie oplossing is.

Ik kom niet dadelijk op de naam van het merk, maar zij maken ook de producten 'decal sol' en 'decal set', liquid paint mask, ... kleine witte busjes met blauwe tekst. In hun gamma is er ook lijm die onzichtbaar lijmt. Ik gebruik die om glaasjes op 1/43 te kleven.

Een andere oplossing is het glasje heel lichtjes kleven dat het net houdt, en dan de hele auto, met koplamp glas erin, vernissen.

Ik wil hier niet als wijsneus overkomen, ik heb hier ook al heeeeel veel geleerd hoor.
Maak u maar geen zorgen. Als je een idee hebt over hoe je evt. iets op een andere manier kan doen, dan willen we net dat het hier gepost wordt. Niet steeds lopen verontschuldigen hoor. We leren immers alle dagen nog bij en als er 1 ding wel duidelijk is, dan is het dat iedereen modelbouw op zijn eigen manier doet, wat dus wil zeggen dat een techniek die voor de ene werkt, niet per definitie voor de andere hoeft te werken. Delen van ervaringen daar gaat het om. Pikt een ander dat op, prima, doet ie dat niet, ook prima natuurlijk.

Oh ja, Crystal Clear heet het spul dat je bedoelde.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-02-2006, 13:49
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Huudo
Oh ja, Crystal Clear heet het spul dat je bedoelde.
Klopt, maar eigenlijk komt het er op neer dat het gewone witte lijm is. Net hetzelfde als houtlijm met andere woorden. Ik ben van mening dat het prijsverschil tussen Crystal Clear en gewone witte lijm niet gerechtvaardigd is. Ik heb die Crystal Clear ook eens aangeschaft, en ik kan eerlijk gezegd geen verschil tussen de 2 soorten lijm vinden.
Mijn keuze is dus gemaakt: houtlijm van in de Brico
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-12-2006, 01:17
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: Roeselare
Posts: 664
clear fix

Ik gebruikte ook houtlijm tot vorige maand,toen ik claerfix van humbrol vond
kheb dat eens geprobeerd en denk dat het een iets betere hehting heeft dan houtlijm raad aan om ook eens te proberen .Weeet mij dan te zeggen wat je er van vindt.
gegroet coco,
Reply With Quote
  #9  
Old 03-12-2006, 01:19
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2006
Location: Roeselare
Posts: 664
clear fix

Ik gebruikte ook houtlijm tot vorige maand,toen ik claerfix van humbrol vond
kheb dat eens geprobeerd en denk dat het een iets betere hehting heeft dan houtlijm raad aan om ook eens te proberen .Weet mij dan te zeggen wat je er van vindt.
gegroet coco,
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.