De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
  #1  
Old 12-03-2007, 22:50
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Yamaha YZR-M1 Laguna Seca - # 46 -V. Rossi - Tamiya - 1/12

Hier dus mijn nieuwe project. Na de Yamaha 2004 had ik nog zin in meer Yamaha. Ik had nogthans vermeld in het andere Yamaha topic dat ik lopende projecten ging afmaken, maar de 'drang' om aan deze te beginnen was toch net iets groter. De lopende projecten ga ik tussendoor wel afmaken denk ik.
Bij deze M1 ga ik een super detailset van Top studio gebruiken. De bedoeling is dan ook om hem zonder kuipen tentoon te stellen, maar de kuipen moeten er ook opkunnen voor in de vitrine.
De inhoud van de doos

Als eerste het zakje met de banden, schroevendraaiertje en schroefjes.


De decals. Zowel die uit de kit als de Rossi-decals.


De voorste kuip.




De drie gietramen


Het windscherm


En als laaste de topstudio detailset. Hier zitten zowel PE delen als resin als allerlie soorten kabeltjes in. Mooi setjes is het wel en het zal zeker mooi zijn als hij verwerkt zit in de Yamaha.

Voorlopig is er nog weinig gedaan aan de Yamaha. Het motorblok staat ineen en is al deels geschildert. Verder zijn alle kuipen en andere delen van de buitenkant aan elkaar gelijmd. Dit gaat goed drogen en dan gaat hier een laagje plamuur over om de naadjes dicht te werken.

Dit was het voor nu.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #2  
Old 12-03-2007, 23:43
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Ge hebt precies de smaak te pakken na uw 2de plaats in Jabbeke.
Go for it Tom
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-03-2007, 00:04
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Waar is de tijd dat ik een kit/updateset kocht en onmiddellijk aan het werk kon gaan...

Way to go Tom! Een ambitieus plan, maar met de juiste zorg wordt het weer een topmodel. Succes!
Reply With Quote
  #4  
Old 13-03-2007, 17:50
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Blijf zeker volgen
Reply With Quote
  #5  
Old 13-03-2007, 23:53
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Bedankt jongens!

@ Huudo: waarom kan je dat nu nietmeer?

Ik denk niet dat ik jullie voorlopig veel updates kan geven. Downdates wel, omdat ik vele onderdelen moet vervangen/wegzagen/... dus erg goed vooruit gaan doet het niet. En als het updates zullen zijn, zullen het maar hele kleintjes oftwel schriftelijke zijn. Maar ik hoop wel dat het eindresultaat ernaar gaat zijn...

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #6  
Old 13-03-2007, 23:55
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Doe maar rustig aan, het "presseert" niet. Zorg alleen maar dat hij minstens zo goed wordt als de vorige.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-03-2007, 00:31
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Doe maar rustig aan, het "presseert" niet. Zorg alleen maar dat hij minstens zo goed wordt als de vorige.
Haast en spoed is zelden goed zeggen ze toch he. En ik ga proberen om hem nog beter te krijgen als de vorige. Altijd proberen een trapje hoger te bouwen

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #8  
Old 17-03-2007, 23:21
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Schriftelijke update, maar morgen zullen er foto's zijn normaal. Ik heb alle kuipen geschuurd. Morgen gaat er een grondlaagje over om te kijken of alle foutjes wegzijn.
Ook de drukpunten in de uitlaat zijn weggeplamuurd en geschuurd. Morgen gaat de uitlaat deels aan elkaar gelijmd worden en worden de andere naden verder dichtgewerkt.
Ook een ander einddemperstuk is klaargemaakt om gemonteerd te worden, maar hierover morgen meer.

Tot morgen!

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #9  
Old 18-03-2007, 00:59
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Met dezelfde nieuwsgierigheid als bij het vorig model ga ik deze ook volgen.

Succes Tom.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-03-2007, 21:02
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Zo, vandaag een update met foto's!
Ik ben stilaan begonnen met het resin uit de detailset. Het eerst ga ik de snelheidsmeter + bijhorende bedrading aanpakken. Hiervoor moet een deel van het frame weggesneden worden. Toen ik dit aan het bekijken was of het nog ging met de kuipen viel me op dat je dit niet echt kan zien alvorens je het onderdeel erop hebt staan. Ik heb dus maar besloten om gewoon ALLE detailparts erop te zetten en we zullen wel zien als de kuipen erop gaan. Is dit niet zo, dan koop ik de kit nogmaals en maak daar een 'gekuipte' versie van. Dan kunnen ze naast elkaar staan, de een met en de een zonder kuipen. Ik vond het zonde van een paar details van deze toch wel mooie set niet te gebruiken.

Ik heb ook al een begin van het blok gemaakt, dat ziet er nu, voorlopig, zo uit:


Verder heb ik de originele ventielen van de velgen vervangen door ventielen van de Frontforkset omdat ik deze bij de 2004 versie niet had vervangen doordat de velgen al gespoten waren.

Zonder ventiel


En het in metaal uitgevoerde ventiel.

Ook de uitlaat is al aangepakt. In de detailset zit een nieuw, uit metaal vervaardigd, einddemperstuk.
Het in plastic mee gegoten stuk heb ik eraf gezaagd.


Daarna het sierstuk gemeten. Dit was 6mm. Het gat wat overbleef in de demper was dat niet. Dus even een boortje van 5.8 erdoor gehaald en dan nageruimd met 6H7 (tollerantiemaat) en dan was het gat perfect, zonder speling, om het metalen stuk erin te plaatsen.

Links zie je het boorjte van 5.8 en rechts de ruimer van 6H7.

Zo dit was het voor nu, hopelijk hebben jullie hieruit al iets opgestoken.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #11  
Old 26-03-2007, 21:31
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Weer een kleine update. Heel veel werk, maar je ziet er niets van. Met die detailset is het veel meten, passen, schuren, vijlen, knippen en opnieuw meten en passen en ga zo nog maar even door. Er kruipt dus ongelooflijk veel tijd in. Maar ik denk ook wel dat het resultaat ernaar zal zijn eens hij af is.
Ik heb gisteren en vandaag wat aan het frame gewerkt. Allereerst de meegegoten delen waar de snelheidsmeter op moet komen weggeknipt, bijgevijld en geschuurd.

Op deze foto is nog niet alles weg. Dacht dat dit genoeg was, maar dat bleek niet te zijn. De opstaande rand die je ziet is nu ook weg.

Dit alles diende te gebeuren zodat ik de nieuwe resin snelheidsmeter, waar vele electronica kabels opzitten, erop kon plaatsen.


Daarna was het tijd om de originele, meegegoten voetsteuntjes te vervangen door resin onderdelen die veel gedetaillleerder zijn! Kijk maar...

Het origineel...


...weggeknipt en bijgevijld/geschuurd. Daarna een gaatje van 1.2mm geboord en de nieuwe voetjes erin gelijmd.




Dit natuurlijk zowel links als rechts.

De foto's zijn niet erg duidelijk, maar dat wit van het resin is moeilijk te fotograferen. Eens het gespoten is, zal ik betere foto's maken.

Verder nog eenf foto van een resin onderdeeltje dat een sesor van de uitlaat moet worden.


Zo dit was het voor vandaag en gisteren. Dit zijn zo'n 4 uurtjes werk en je ziet het niet eens...

Tot de volgende!

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #12  
Old 27-03-2007, 12:14
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________
 
Join Date: Feb 2006
Location: @ home
Posts: 1,064
Mooi werk tot hiertoe. Als ik dat zie krijg ik al maar meer goesting om ook aan mijne moto te beginnen.

De detail set, zit daar ook een ketting in (schakel per schakel versie)?
Reply With Quote
  #13  
Old 27-03-2007, 16:01
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
Dat ga hier boven m'n klakske,goe bezig
Reply With Quote
  #14  
Old 27-03-2007, 17:42
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler
 
Join Date: Sep 2005
Location: Genk, Belgiê
Posts: 702
Bedankt allemaal!

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post

De detail set, zit daar ook een ketting in (schakel per schakel versie)?
Nee die zit er (gelukkig ) niet bij. Maar van de meegeleverde ketting kan je ook iets heel moois maken hoor.

Tom
__________________
Valentino Rossi Models
Mijn website
Hondenclub DMH
Reply With Quote
  #15  
Old 27-03-2007, 18:33
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Knappe update. Ik ben er zeker van dat het vele werk aan die detailset later een heel mooi resultaat zal opleveren!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.