De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #256  
Old 20-09-2005, 01:17
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
@ Loeten:Een vraagje uit nieuwsgierigheid;Welke bouwdoos is het?????????????

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #257  
Old 20-09-2005, 21:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Een oude Toyota Celica 1600 GT...

En aangezien ik een collectie wil gaan aanleggen van allerlei Toyota-modellen, leek me dit een interessante koop. Hopelijk kan ik em op de kop tikken...

Groeten

http://i6.ebayimg.com/01/i/04/f5/11/21_1_b.JPG

Last edited by Loeten; 21-09-2005 at 19:57.
Reply With Quote
  #258  
Old 06-10-2005, 21:14
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Heb dus naast die toyota gegrepen omdat mijn lieftallige neef niet thuis was. Ik had met hem afgesproken om via zijn pc de koop te sluiten. Maar meneer was er niet. Waarvoor hebben we dan allemaal een gsm??? Tsss

Ondertussen wel nieuwe reeks aangekocht op ebay (zie to-do stockpile)

Nieuw vraagje voor de pro's hier. Ik ben nu bezig aan mijn Stratos 1975. die is wit en groen van kleur. Ik mis eigenlijk die schaduwlijnen aan de deuren. Hoe plaatsen jullie die daarop? Een fijn stiftje? Welk dan?? Ik zou eens het effect bekijken. Als het super is, dan pas ik mijn 9 oude modellen ook aan...
Reply With Quote
  #259  
Old 07-10-2005, 09:22
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
[QUOTE=Loeten]Een oude Toyota Celica 1600 GT...

En aangezien ik een collectie wil gaan aanleggen van allerlei Toyota-modellen, leek me dit een interessante koop. Hopelijk kan ik em op de kop tikken...

Toyota? Hier wat leuke rallysnuisterijtjes (bij domino): voor die oudere celica ('74, 75...) zijn er twee transkits beschikbaar van Studio 27 en Narton, voor het model eind jaren '70 heeft studio 27 er ook ene (Therier), ben ik toevallig aan bezig. Dan is er nog een tk voor de Levin (colt-decoratie) en de kit van de celica 's 4WD van snijers en sainz (Narton). Voor de recentere modellen zijn er 10tallen versies mogelijk. Zo zijn je winteravonden nu al gevuld!
Reply With Quote
  #260  
Old 07-10-2005, 09:39
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Quote:
Originally Posted by kristofgtv6
Toyota? Hier wat leuke rallysnuisterijtjes (bij domino): voor die oudere celica ('74, 75...) zijn er twee transkits beschikbaar van Studio 27 en Narton, voor het model eind jaren '70 heeft studio 27 er ook ene (Therier), ben ik toevallig aan bezig. Dan is er nog een tk voor de Levin (colt-decoratie) en de kit van de celica 's 4WD van snijers en sainz (Narton). Voor de recentere modellen zijn er 10tallen versies mogelijk. Zo zijn je winteravonden nu al gevuld!

Ja ik denk het ook... Herfst en winter en lente ook... Maar ik wil het vooral op rally-modellen houden. Geen straatversies, F1 of crosswagens... Voorlopig toch niet. Want mijn budget is niet zooooo groot. Ik volg immers ook nog steeds alle wedstrijden van Club Brugge. En daar gaat ook heel wat tijd, energie en geld in...

Bovendien heb ik onlangs heel wat oude modellen aangeschaft zoals een audi quattro, een peugeot 205, een mini cooper en een alpine... De Toyota-reeks moet dus effe geduld hebben. Hoewel er ook nog drie celica's en een corolla op het programma staan. Binnenkort meer hierover...
Reply With Quote
  #261  
Old 07-10-2005, 10:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Maar ik wil het vooral op rally-modellen houden. Geen straatversies, F1 of crosswagens...
Dat lijkt me zeer verstandig. Hou je aan een bepaald thema, want als je begint zoals ik destijds met als thema "alles wat ik mooi vind" zit je binnen de kortste keren met een paar honderd kits in huis. Resultaat : ik heb er weer een paar honderd moeten verkopen want ik word nooit oud genoeg om dat allemaal te bouwen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #262  
Old 07-10-2005, 10:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Nieuw vraagje voor de pro's hier. Ik ben nu bezig aan mijn Stratos 1975. die is wit en groen van kleur. Ik mis eigenlijk die schaduwlijnen aan de deuren. Hoe plaatsen jullie die daarop? Een fijn stiftje? Welk dan?? Ik zou eens het effect bekijken.
Op de laatste modelbouw meeting is hierover gesproken en werd als gemakkelijkste methode idd de stift-methode naar voor geschoven. Nismo was zo vriendelijk om mij zijn eigen stift te verkopen omdat ik niet goed wist waar ik eraan kon geraken. Het betreft een "Artline Drawing system 0.1" en dat gaat prima. Zwarte inkt dus die je erg gemakkelijk kan aanbrengen door de punt van de stift door de paneellijnen te laten lopen, en als je per ongeluk even de paneellijn verlaat kan je erg gemakkelijk de inkt weer wegvegen met een doekje. Op voorwaarde dat je laklaag en decals geseald zijn met vernis natuurlijk. Doe je dit niet, kan het zijn dat de inkt zich niet zo makkelijk meer laat wegvegen.

Er zijn natuurlijk tal van andere manieren, maar dit lijkt me de handigste. Ik geloof dat de stift 3,5 euro kost (maar Nismo heeft maar 3 euro gerekend omdat hij al gebruikt was).

En als je wil zien hoe een model eruit ziet dat op die manier bewerkt is, kan ik je deze foto tonen van een oudere 1/20 Tamiya Porsche 928 die ik deze week "verbeterd" heb door deze stift-methode eens uit te testen.

__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #263  
Old 07-10-2005, 18:21
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Waauw , zo'n stift moet ik ook hebben

Sennake, wat is je reactie ivm deze stift ????

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #264  
Old 07-10-2005, 18:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Nismo
Sennake, wat is je reactie ivm deze stift ????
Gewoonweg de perfecte oplossing! Thanks
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #265  
Old 08-10-2005, 08:56
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Thanks Sennake voor je uitleg. Nu is de vraag natuurlijk: hoe ziet die stift er uit en waar kun je hem op de kop tikken?? Of toch aankopen, want enkel erop tikken heeft weinig zin...
Reply With Quote
  #266  
Old 08-10-2005, 10:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Thanks Sennake voor je uitleg. Nu is de vraag natuurlijk: hoe ziet die stift er uit en waar kun je hem op de kop tikken?? Of toch aankopen, want enkel erop tikken heeft weinig zin...
Wat mij betreft : bij Nismo dus

Ik denk dat Nismo je zelf beter kan vertellen waar hij te koop is, maar ik denk bij de betere drukker en/of tekengerief-winkel.

Hier kan je er zelfs online bestellen en ze zijn nog goedkoop ook...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 08-10-2005 at 10:05.
Reply With Quote
  #267  
Old 08-10-2005, 10:46
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerbeke (Geraardsbergen)
Posts: 541
Yep in de betere schoolgerief en tekengerief winkels geraak je daar makkelijk aan.

Tevens ook in de Fun en Dreamland, zeker nu met de schoolmaand achter de rug.
Reply With Quote
  #268  
Old 09-10-2005, 00:32
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Voila,ik heb hier niets meer aan toe te voegen tenzij dit nog,de prijs schommelt zowat rond de 3 euro.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #269  
Old 09-10-2005, 00:34
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
[QUOTE=Nismo]Voila,ik heb hier niets meer aan toe te voegen tenzij dit nog,de prijs schommelt zowat rond de 3 euro.
Misschien kan Sennake nog ne foto laten zien van deze stift (tekenpen)

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
  #270  
Old 09-10-2005, 14:27
stanger stanger is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 37
hello,

ik heb ook nog een beginnersvraagje:
ik heb me eens een tank aangeschaft van trumpeter, maar ik vind nergens een lijstje terug met de gebruikte kleuren in de handleiding.
hier en daar zie ik in de tekeningen wel eens een gebruikte kleur vermeld staan, maar er zijn zoveel stukken waar niks bij staat, hoe zit het daarmee dan?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.