De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 12-01-2005, 21:46
fomoco90's Avatar
fomoco90 fomoco90 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nieuwpoort aan zee
Posts: 59
Mijn collectie Foci

beste mensen, na een klein beetje hier de kat uit de boom te hebben gekeken, heb ik dan ma besloten om mijn, nu nog, kleine collectie te tonen.
Ja allemaal Focu, wa wil je als je er zelf eentje hebt , sommige details kloppen mss niet de volle 100%, ma voor mij wast de bedoeling om er eentje van elk te hebben. Probleem is dat er nu nog zo maar eventjes 8 moeten gemaakt worden.
Een familiepiccie

Eventjes vertellen, 3 v/d 4 zijn tamiya's allen op basis van de '99, de witte en de open deur is aangepast met een transkit, de RACC met extra koplampen is er eentje van Hasegawa.
Dees '99 is een van ùijn beste tot nu toe, enjoy



close up van "open deur" versie, deze heeft me bloed zweet en tranen gekost, om nu tot de vaststelling te komen dat ik de B-stijl, per accident, heb weggesneden nu niet echt te zien.
heb nu nog de andere kant liggen om die nog ergens tegen te smijten.

Volgende project is er eentje op basis van de hasegawa '03 kit, maar niet uit de doos gebouwd, simpeler eigenlijk, de '3 testcar, nice wit en enkele decals. Wel jammer dat hase... niet meer aandacht geeft aan de ophanging(lijk Tam, nu de prijs zit ergens in he), volgende wordt dan weer de Duval '03 versie van Hasegawa, met Renaissance kit en Decals, yummie!!!
daarna ..das voor later. Mens moet nog werken ook he
Laat de "comments" ma komen, ma nie te hard he, aub
__________________
Blue Oval rules
Reply With Quote
  #2  
Old 12-01-2005, 21:56
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Hard? Wrm?

Is al zeer mooi collectie-tje, al zijn het er maar 4, vindt ik. Ooit maak ik ook nog een Focus
Is altijd leuk om iemand z'n pronkstukken te zien vinek.

Geen van Duval maar ene van McRae denk ik ook in Martini kleuren. Ik ga wachten op en wagen van Duval tot de Xsara van hem uitkomt Mss heel later dan nog es zijne Focus.

Van die Focus rechts onder met grote spoiler heb ik hier wel de doos liggen, maar et is ook al.... zonder inhoud jammer genoeg...
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2005, 21:59
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Dat verdient een bloemetje!
Maar omdat je aandringt : de lijnen tussen de verschillende panelen / aflijningen (bv tussen deur en het zwart van de rubbers en rondom de vensters) mochten iets scherper zijn.
Als je volgende keer eerst afplakt met wat tape is dat zeker weeral in orde.

Mooie verzameling!
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2005, 22:05
fomoco90's Avatar
fomoco90 fomoco90 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nieuwpoort aan zee
Posts: 59
Quote:
Originally posted by Dominique
Dat verdient een bloemetje!
Maar omdat je aandringt : de lijnen tussen de verschillende panelen / aflijningen (bv tussen deur en het zwart van de rubbers en rondom de vensters) mochten iets scherper zijn.
Als je volgende keer eerst afplakt met wat tape is dat zeker weeral in orde.

Mooie verzameling!
bedankt jongens, daar ben ik nu het meeste bang voor, die lijnen tss de verschillende panelen, enerzijds omdat ik het dan ga verknoien (enige tips ware dermate vriendelijk), anderzijds omdat ik niet echt voor te vinden ben
we gaan nog wa verder doen, nog es bedankt he
__________________
Blue Oval rules
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2005, 22:12
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Aha! Een Focus-thread! Dan zullen we er maar eens een paar aan toevoegen zie

Mooie verzameling trouwens! Zelfde opmerking als van Dominique : tracht de raampjes een volgende keer af te plakken als je je "losse hand" niet vertrouwt

Hier zijn mijn 2 Focusjes


__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2005, 22:19
fomoco90's Avatar
fomoco90 fomoco90 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nieuwpoort aan zee
Posts: 59
ahhha "the" man om tips te vragen, bedankt voor 't compliment, ma bedoel je de ruitrubberkes op de voordeuren?? Of de achterste zijruiten, nochtans alle bijhorende afdektape gebruikt(aan de binnenkant)..en uw foci, tja da's top he!! heb je die gepolierd, na het schilderen? Nu waar heb je die "seatbelts" gekocht, da's precies echte fabric? De open deur "belts" bij mij zijn gemaakt van......(hou je vast) lood rond de wijnflessehals...zeer goedkoop en even efficient.
doeg
__________________
Blue Oval rules
Reply With Quote
  #7  
Old 12-01-2005, 23:09
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Dat lood van een wijnflessenhals is nog niet zo dom als je denkt. Bij de transkit met open deuren voor de 206 geeft Renaissance zelf die tip. Ze zeggen er alleen nog bij dat het een Franse fles moet zijn. Een het mocht nog een goeie zijn ook ...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #8  
Old 12-01-2005, 23:13
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Mooie collectie! Kheb er zelf drie staan van die focussen: sainz in monte 2001 (met crew & servicetent) Tamiya & Renaissance, diezelfde van Burago (tussendoortje) en Duval in monte 2003
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 13-01-2005, 14:19
fomoco90's Avatar
fomoco90 fomoco90 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nieuwpoort aan zee
Posts: 59
zaibatsu, kun je enkele piccies posten, kan ik ff vergelijken
__________________
Blue Oval rules
Reply With Quote
  #10  
Old 13-01-2005, 16:07
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally posted by fomoco90
bedoel je de ruitrubberkes op de voordeuren??
Inderdaad, waar de ruitrubbers overgaan naar de carosserie : die lijntjes zouden wat strakker mogen. Ik doe dat met de losse hand, en waar ik even uitschuif verwijder ik het zwart met een in white spirit gedrenkte tandestoker. Maar niet iedereen is gezegend met een vaste hand, dus dan is afplakken het beste alternatief.

Quote:
Originally posted by fomoco90
heb je die gepolierd, na het schilderen?
Ja. Dat moet ook wel omdat de micro set en sol altijd sporen achterlaten op de lak die enkel met polish te verwijderen zijn. Dat het model er mooi van gaat blinken is natuurlijk mooi meegenomen.

Quote:
Originally posted by fomoco90
waar heb je die "seatbelts" gekocht?
Bij de meeste (oudere) Hasegawa kist zaten vroeger altijd volledige sets seatbelts, en alhoewel de foto-ets gespen maar net genoeg in de doos zaten was er altijd ruimschoots materiaal voor handen om de riemen zelf te maken. Daarvan heb ik nooit iets weggegooid zodat ik nu enkel de gespen moet aanschaffen om de gordels te kunnen fabriceren. De gespen zelf kan je bestellen via een aantal modelbouwwinkels online, zoals bv scaleracecars.com.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #11  
Old 13-01-2005, 19:02
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Fomoco, wil da gerust doen maar kan je eens uitleggen hoe ik ze dan hierop krijg?
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 13-01-2005, 20:57
fomoco90's Avatar
fomoco90 fomoco90 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2005
Location: Nieuwpoort aan zee
Posts: 59
zaibatsu, gratis en veur niet kun je je piccies online posten op www.photobucket.com (gewoon een accountje maken), daarna vind je onder je foto eens die gepost is (oa.) een IMG balkje met een "link" naar je foto, die kopiëren en dan gewoon plakken onder je tekst, en kleer is de kees
senake, bedankt voor de tips, da van die tandestoker gaak zeker toepassen, ma je kent dat he, idd die "ruitrubbers" af geplakt met tape, ma toch de perfectionist willen uithangen en dan edde prijs...
die polish? Tamiya heeft die ook zeker? of is er ergens in België een online shop die die spullen ook verkoopt?
__________________
Blue Oval rules
Reply With Quote
  #13  
Old 13-01-2005, 23:29
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Voila, hier zijn ze dan "mijn foci":
eerst ne "groepsfoto"

dan de burago '01

de tamiya '01

de cb com '03


en last but not least: service sainz monte '01


hier moet ik wel nog gaatjes boren in de carrosserie om de "staanders" in te steken. Deze auto's zijn gebouwd voor ik hier kwam dus de perfectie is het zeker niet. Ik wil ze toch tonen want al bij al vind ik ze zeker nie slecht gedaan .
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 13-01-2005, 23:40
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Zeker niet slecht gedaan, maar toch 1 commentaar...
Die wielen bij je eerste, die Burago, zijn die niet echt mini vergeleken bij de wagen? Ik vindt ze niet echt passen of komt dat door de foto? Die van McRae en vooral die van Sainz @ service met de flessen appelsap in de achtergrond vindt ik zeer geslaagd !!
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #15  
Old 13-01-2005, 23:43
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2005
Location: Sint-Baafs-Vijve
Posts: 380
Ja, mijn appartementje is nie groot en het aanrecht is een perfecte fotoshootlocatie
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.