De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 15-12-2004, 14:01
Aerogi's Avatar
Aerogi Aerogi is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Brugge
Posts: 37
Merci aan allen voor deze goeie tips. Ik gebruikte tot op heden decal fix, van Revell dacht ik, maar merkte niet veel verschil. Ik zal vanavond naar mijn modelbouwwinkel gaan en een potje micro sol aanschaffen. Ik ga het wel eerst testen natuurlijk.

Dan wordt het wel spannend. Ik ben momenteel bezig met de Williams FW13B, zie foto, en daar moet dus een grote blauwe decal komen, en het oppervlak is, op zijn zachtst gezegd, niet echt 'vlak'. Vooral het punt waar de voorophanging aan het chassis gemonteerd wordt wordt nogal moeilijk vrees ik.

Dus als ik het goed begrijp, eerst zorgen dat de oneffendheden weg zijn, de decal afweken, dan 'positioneren op het oppervlak, dan micro sol er opdoen, wat met het borsteltje héél voorzichtig inwrijven (op de 'oneffen' plaatsen neem ik aan), en dan vooral heel hard weglopen en iets anders gaan doen?

Reply With Quote
  #32  
Old 17-12-2004, 01:13
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Aerogi

Dus als ik het goed begrijp, eerst zorgen dat de oneffendheden weg zijn, de decal afweken, dan 'positioneren op het oppervlak, dan micro sol er opdoen, wat met het borsteltje héél voorzichtig inwrijven (op de 'oneffen' plaatsen neem ik aan), en dan vooral heel hard weglopen en iets anders gaan doen?

ja dat is het zo ongeveer. Maar ook hier geldt de regel, oefening baart kunst
Reply With Quote
  #33  
Old 19-12-2004, 15:24
Aerogi's Avatar
Aerogi Aerogi is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Brugge
Posts: 37
Heb eerst wat zitten oefenen op een oude (onafgewerkte en grotendeels mislukte) kit, nl de Mc Laren Ford van 1993. En dat ging redelijk vlot. Het 'bizarre' gedrag van Micro Sol op decals viel eigenlijk goed mee. Als ik dit hier allemaal aan het lezen was, leek het alsof het decal nog net niet tot leven kwam en wegliep...

Na een paar 'tests' heb ik het er op gewaagd om deze aan te brengen. En alles ging vlotjes. Echt wel een goed middeltje. Heb gebruik gemaakt van een 'wattenstaafje' voor de moeilijke plaatsen.

Hé hé grote opluchting dat het gelukt is...

Hier een paar fotookes, klik op de thumbnails voor een grotere foto...







Reply With Quote
  #34  
Old 19-12-2004, 23:52
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Thumbs up

Ziet er foutloos uit, keep it up
Reply With Quote
  #35  
Old 29-12-2004, 00:39
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Ben hier al enkele uurtjes zoet geweest met dit alles te lezen. Zeer goeie tips gelezen en ik denk dat ik me ook es zo'n potje MicroSol ga aanschaffen. Ik moet nog m'n decals aanbregen op m'n 206 en deze die ik in de cockpit al deed mislukten soms...

Dit forum heeft me al veel bijgebracht! Keep it up!
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #36  
Old 29-12-2004, 16:59
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Gaan we nog enkele foto's te zien krijgen van jouw 206.
Is altijd leuk om zien.
Reply With Quote
  #37  
Old 29-12-2004, 18:25
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Ik heb besloten verder te werken aan mijn 205-je (drie of vier jaar gelden gekregen, nooit afgewerkt).

De stand deze middag: de grote delen gespoten, kleintjes gekleurd en alles dus in orde. Restte nog: ineen steken en decals. Daar is het dus wat misgelopen.

De decal voor op de achtervleugel haal ik uit het water, het ding breekt in twee. 10 seconden later had ik er drie. Op één of andere manier heb ik ze er toch op gekregen, op de goede positie en proper (in mijn geval is dat al een prestatie). Maar helaas, tijdens het lijmen zie ik er wat witte verf langs het borsteltje gegaan was. resultaat: klodder witter verf op een pikzwarte vleugel met witte decals. Rap opgekuist, situatie rechtgezet, op één vlekje na.

De achterkant dan. Ik zet de ruiten erin, en begin met de decals. Dat gaat goed, maar nu verkl**t ik dat venster met verf.

Die auto zal dus te bewonderen zijn vanaf de linkerkant alleen, want ook de rechterdeur is naar de botten. De drempel is een mengeling van wit, zwart, lijmklodder en grijs. Komt erbij dat de onderkant niet volledig aansluit bij de deur. De linkerkant is gelukkig wel perfect.

Het enige wat wel perfect liep was de motorruimte. Nu doe ik de voorkant. Grote decals, geen prutswerk, kan moeilijk foutgaan. het enige wat daar mis is, is een kapote nummerplaat-decal. Gelukkig is dat ding zwart wit, dus straks ff afprinten en zo oplossen.

Ik hoop hem vanavond af te hebben...
Reply With Quote
  #38  
Old 29-12-2004, 21:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Ben hier al enkele uurtjes zoet geweest met dit alles te lezen. Zeer goeie tips gelezen en ik denk dat ik me ook es zo'n potje MicroSol ga aanschaffen. Ik moet nog m'n decals aanbregen op m'n 206 en deze die ik in de cockpit al deed mislukten soms...

Dit forum heeft me al veel bijgebracht! Keep it up!
Welkom!!

We beperken de activiteiten niet enkel tot het forum hier. We komen ook een 4-tal keer per jaar samen om de tips en tricks die we hier uitleggen, ook nog eens life voor te doen. Verder kan iedereen modellen meebrengen en dan worden ook deze besproken. En dat alles in een zeer vriendschappelijke sfeer

Meer info in deze thread.
Reply With Quote
  #39  
Old 29-12-2004, 22:39
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Quote:
Originally posted by vinnie
Gaan we nog enkele foto's te zien krijgen van jouw 206.
Is altijd leuk om zien.
yepyep, als em af is zal ik hem hier zeker es tonen

Ikzelf ben van de Westhoek (by de Ypres Rally ), kweetnie waar jullie samenkomsten doorgaan, maar kzal da subiet es lezen in je link
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #40  
Old 30-12-2004, 11:12
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Quote:
Ikzelf ben van de Westhoek (by de Ypres Rally ), kweetnie waar jullie samenkomsten doorgaan, maar kzal da subiet es lezen in je link
Ik zelf ben van bij Brugge en ben lid van ON The Road.
Dus wie zijn wij?
Meer dan negen jaar geleden werd onze club gesticht met als doel modelbouwers die uitsluitend burgervoertuigen maken samen te brengen
Na al die jaren zijn we uitgegroeid tot een gedivisieerde groep die naast vrachtwagens ook motoren , rallywagens, politiewagens , pick-ups en praktisch alles op wielen in elkaar knutselt.
Ons doel is van elkaar te kunnen leren , want iedereen heeft zo zijn specialiteit.
We leren korrekt monteren,spuiten met airbrushen en spuitbussen, afwerken ,detailleren......enz.
Daarnaast is er ook een uitgebreide informatie-uitwisseling, doordat iedereen van ons de vaktijdschriften waarop we geabonneerd zijn meebrengt, evenals boeken over welbepaalde onderwerpen.
Om dit alles te kunnen realiseren komen we de eerste zondag voormiddag van de maand samen in de zaal van cafe" DE DRIEHOEK " Titecastraat 35 St -Michiels-Brugge.
Onze vergaderingen beginnen om 9u30 en eindigen rond de middag en de eerst volgende vergadering is op Zondag 9 januari '05.En ook hebben we reeds twee leden van rond de westhoek in onze club dus zou ik zeggen

KOM GERUST EENS AF.
Reply With Quote
  #41  
Old 30-12-2004, 16:54
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Ik heb daarnet dus een potteke MicroSol gehaald (stink wel ) en mijn nummerklever op het dak ermee gedaan, en die kwam zoals Huugo zegt in bubbels en zo, maar die zijn er nu nog altijd niet uit... en das toch al 3 kwartier geleden...

Komt het omdat ik geen MicroSet had eerste erop gedaan? Of omdat ik het aanbracht als de plakker al een tijdje opwas?
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #42  
Old 30-12-2004, 17:33
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Quote:
206WRC-ke Ik heb daarnet dus een potteke MicroSol gehaald (stink wel ) en mijn nummerklever op het dak ermee gedaan, en die kwam zoals Huugo zegt in bubbels en zo, maar die zijn er nu nog altijd niet uit... en das toch al 3 kwartier geleden...
Denk dat je nog eventjes geduld moet hebben,als ik Sol gebruikt heb blijf ik er enkele uurtjes vanaf heb al rare dingen meegemaakt
Geduld hebben is de boodschap
Reply With Quote
  #43  
Old 30-12-2004, 17:52
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851
Het is idd al ietsje verminderd, maar nog nie allemaal mooi effen... Zal dan wel komen zeker.

Ben intussen begonnen ook m'n andere decals erop te kleven. Begint al mooi te worden vindt ik zelf.
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
  #44  
Old 30-12-2004, 19:26
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Het is idd al ietsje verminderd, maar nog nie allemaal mooi effen... Zal dan wel komen zeker.

Ben intussen begonnen ook m'n andere decals erop te kleven. Begint al mooi te worden vindt ik zelf.
Plaats eens een foto van de geplaatste decals
Reply With Quote
  #45  
Old 30-12-2004, 20:29
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: Heuvelland
Posts: 851


@ your service:


Enkel deze kant is nog maar gedaan + het dak en deeltje van achterkant. Voorkant en andere kant moet ik nog volledig "decaleren"

Laat mss eens weten wat je ervan vindt?
__________________
- http://www.wrcplace.be -
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.