De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 08-09-2011, 16:23
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Blancpain Endurance Series 2012: De eerste nieuwtjes

2011 loopt al bijna ten einde en dus is het tijd om even vooruit te blikken naar 2012. Dit zijn zowat alle geruchten die de afgelopen weken de ronde hebben gedaan.

- KRK kan zich niet vinden in de Belgische sprintraces voor volgend jaar en kijkt naar de Blancpain Series. (Exqi)

- Ook Prospeed neemt eventueel deel aan het volledige kampioenschap ter voorbereiding voor de 24u van Spa, al staat hun programma nog niet vast. (Exqi)

- Barwell gaat voor volgend seizoen 2 nieuwe GT3's aankopen (meer dan waarschijnlijk de nieuwe Aston Vantage) en kijkt naar FIA GT3, British GT, Blancpain en het Belgische kampioenschap.

- ASM Team en Gulf Racing plannen een deelname met respectievelijk 1 en 2 McLarens. (E-I)

- Onlangs heeft ook United Autosports aangekondigd dat ze met 2 McLarens naar de BES trekken. (DSC)
EDIT: er wordt een auto ingezet in de Pro-Cup en een auto in de Pro-Am cup!

Last edited by Grig-O; 08-09-2011 at 17:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-09-2011, 17:50
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Holsbeek
Posts: 413
Alle, ik kan weeral niet wachten

Is er al een kalender?
Reply With Quote
  #3  
Old 08-09-2011, 18:11
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Alle, ik kan weeral niet wachten

Is er al een kalender?
Nee, maar in het persbericht van United Autosports spreekt men over een kalender met 5 wedstrijden; Monza, Spa en Silverstone lijken me een certitude.

EDIT: Op de officiële site: "Five race Blancpain Endurance Series campaign also announced".
Andere bronnen spreken over een uitbreiding van de kalender naar 6 of zelfs 7 races...

Last edited by Grig-O; 09-09-2011 at 18:38.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2011, 18:39
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Gulf Racing bevestigt aan Dsc.com dat beide McLaren meer dan waarschijnlijk te bewonderen zullen zijn in de Blancpain Series 2012.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-09-2011, 18:58
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik weet al welke kaart ik ga trekken volgend jaar: LMS en BlancPain! Wat een leuke nieuwtjes allemaal!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #6  
Old 09-10-2011, 21:08
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Dit weekend gaf SRO in Silverstone een persconferentie en gaf een tipje van de sluier over de toekomst van BES.

Voorlopig kalender:

April: Monza
Juni: Silverstone
Juli: Paul-Ricard
Juli: Spa
September: Hockenheim of Nürburgring
Oktober: Barcelona

Bron en meer info: http://sport.turbomagazine.be/news_N...oogt_mooi.html

Hopelijk valt die meeting van Monza in het paasverlof! En kiezen ze in september voor de Nürburging...
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #7  
Old 09-10-2011, 21:43
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Die idiote 65-minuten regel blijft behouden voor Spa. Zo gaat gelijk de hele endurance spirit uit het venster. Waarom de trofee niet gelijk aan Audi bezorgen... Screw it, ik zorg wel dat ik wat anders te doen heb dat weekend. WRC Finland bijvoorbeeld.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-10-2011, 21:52
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Sorry, maar schaf de 65-minutenregel af en je kan de trofee meteen aan Porsche geven...
Reply With Quote
  #9  
Old 09-10-2011, 21:53
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Die idiote 65-minuten regel blijft behouden voor Spa. Zo gaat gelijk de hele endurance spirit uit het venster. Waarom de trofee niet gelijk aan Audi bezorgen... Screw it, ik zorg wel dat ik wat anders te doen heb dat weekend. WRC Finland bijvoorbeeld.
Was ook mijn reactie! 65-minuten regels horen niet thuis in endurance wedstrijden! Ik zal nog steeds komen kijken, maar ik blijf niet snappen hoe organisatoren steeds met 'kunstmatige' regeltjes op de proppen komen als normtijden, 65-min. en dergelijke... Nu moet de piloot constant aan een rustigere pace rijden om brandstof te sparen terwijl die gewoon zou moeten doortrappen.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #10  
Old 09-10-2011, 22:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Dit soort idiote regels geeft toch de zwakte aan van de organisator. Een regel die bedacht is om bepaalde fabrikanten te plezieren. De €€€€'s zullen wel de doorslag geven
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 10-10-2011, 10:10
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2006
Location: Diest
Posts: 266
Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Sorry, maar schaf de 65-minutenregel af en je kan de trofee meteen aan Porsche geven...
Grig-O, die regel is er gekomen onder druk van Audi, omdat ze de moeite niet hadden genomen om hun wagen wat zuiniger te maken. Endurance racen blijft voor mij een race over 24 uren waarbij verschillende wagens hun specifieke voordelen moeten benutten, of dat nu pure snelheid, zuinigheid of betrouwbaarheid is. En met de 65-minuten regel haalt men één van die peilers weg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-10-2011, 10:23
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Sja Audi is goede partner van de RACB zeker...
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #13  
Old 10-10-2011, 11:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Deze regel is trouwens helemaal niet zo nieuw hoor. In 2000 moest er verplicht om de 2 uur getankt worden, terwijl de Bora TD bijna 3 uur kon rijden op een tank.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 10-10-2011, 12:40
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Grig-O, die regel is er gekomen onder druk van Audi, omdat ze de moeite niet hadden genomen om hun wagen wat zuiniger te maken. Endurance racen blijft voor mij een race over 24 uren waarbij verschillende wagens hun specifieke voordelen moeten benutten, of dat nu pure snelheid, zuinigheid of betrouwbaarheid is. En met de 65-minuten regel haalt men één van die peilers weg. Ik kan mij niet voorstellen dat ze in Le Mans deze regel zouden toepassen omdat dit jaar Peugeot één ronde meer kon rijden met een volle tank dan Audi.
Natuurlijk juich ik het lobbywerk van Audi niet toe, de gulzigheid van de auto zou inderdaad een nadeel moeten zijn. Maar neem de regel weg en we krijgen een oersaaie race... De kwaliteit van de piloten of het team zijn niet meer beslissend, enkel het verbruik van de auto speelt een bepalende rol... Vergeet niet dat zuinige wagens nog steeds een (weliswaar kleiner) voordeel hebben omdat ze minder benzine aan boord hebben - en dus minder wegen en bijgevolg sneller gaan - en omdat ze minder lang moeten tanken.
Reply With Quote
  #15  
Old 10-10-2011, 13:48
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Kortom: nog een extra parameter voor de toch al niet geheel ongecompliceerde BoP...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 00:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.