De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #46  
Old 08-12-2006, 23:00
bill bill is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 64
Stéphane Ratel Organisation (SRO) wordt vanaf 2007 de organisator en de promotor van de Belcar. Circuit Zolder heeft met Ratel een contract van lange duur afgesloten. Dat is vanavond bekendgemaakt op de Belcar Party in Francorchamps. Mediagroup Van Dyck blijft titelsponsor van de Belcar.

De deal met SRO betekent niet dat alles in de Belcar nu op zijn kop wordt gezet. Er komt een overgangsperiode van een jaar of 2, waarin niet alleen de GT3, maar vanaf 2008 ook de GT4 wordt geïntroduceerd.

Zoals hier eerder al in primeur gemeld, wordt het Belcar-veld voortaan in 4 klassen ingedeeld:
- klasse 1: Belcar GT3
- klasse 2: Belcar Promotion (reglement van promotiecups)
- klasse 3: Belcar Specials, met uitzondering van GT1, maar wel met een normtijd van 1:34 voor Porsche GT3 (RSR), Mosler, BMW V8, Porsche biturbo, …
- klasse 4: guest-klasse

Het definitieve technische reglement wordt komende week naar de teams verstuurd.

Bron:
pitstop.tv
Reply With Quote
  #47  
Old 08-12-2006, 23:09
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Dus toch die *$^£µ normtijd
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #48  
Old 08-12-2006, 23:52
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Beetje belachelijk dat de organisatie na de bekendmaking van die globale reglementen enkele dagen geleden op Pitstop.TV rondstrooide dat dit nog niet definitief was... Wel die lullige normtijd dus... om ter snelste maar niet te rap... hoe onnozel kan het zijn
Reply With Quote
  #49  
Old 09-12-2006, 00:08
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Voor we wat teveel zagen ivm. die normtijd van 1.34 best het volledige artikel lezen zou ik zeggen. Zoveel wagens gingen er nu ook niet onder de 1.34 buiten de Marcos en de Corvette's. Marc Besseng met de Prospeed RSR ging wel vlot onder met zijn 1.31, maar zoveel keer het bezoek van dergelijke top/fabriekspiloot krijgen we nu ook niet in de Belcar hé. Zoals Anthony zelf zijn gedacht erover geeft:
Quote:
Het verhindert dat bvb. wij van GLPK de Porsche van ProSpeed kopen en daarmee domineren.
Kan ik me wel vinden in het 1.34 normtijd systeem hoor.

Ik kijk toch wel zéér positief naar Belcar 2007
Reply With Quote
  #50  
Old 09-12-2006, 00:11
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Beetje belachelijk dat de organisatie na de bekendmaking van die globale reglementen enkele dagen geleden op Pitstop.TV rondstrooide dat dit nog niet definitief was... Wel die lullige normtijd dus... om ter snelste maar niet te rap... hoe onnozel kan het zijn

Dit is erover ! Voor mij moet het niet meer als het zo zit! Welke gek koopt er een spiksplinternieuwe Mosler of Porsche 997RSR als je hem trager moet gaan maken??? Hoe kan je nu verlangen dat een wagen die potentieel 1.30 kan rijden niet onder de 1.34 mag rijden??? Ik moet nog ns heel diep nadenken of ik nog zal betalen om naar zoiets te gaan kijken ...
__________________
Reply With Quote
  #51  
Old 09-12-2006, 22:07
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
In de Klasse 3 ofte "Belcar Specials" zullen de oud-Klasse 2-wagens het mooie weer maken, mits niet onder de "temps pivot" of (voor Zolder) normtijd van 1:34" te duiken, een erfenis uit het BTCS-kampioenschap die wellicht niet iedereen gelukkig zal maken. In deze Klasse zullen alleen wagens worden toegelaten die vorig seizoen ook daadwerkelijk op het Belgisch asfalt aktief waren. Geen plaats dus voor nieuwe wagens van het type Porsche RS, RSR of een tweede Mosler. Bron: autosport.be
Wat gaat Penders dan doen met zijn nieuwe Porsche ? Die mag niet meedoen met die wagen.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #52  
Old 09-12-2006, 22:45
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Wat gaat Penders dan doen met zijn nieuwe Porsche ? Die mag niet meedoen met die wagen.
Ik denk dat die wel mogen meedoen. Ze mogen enkel niet te snel gaan. Misschien kunnen ze terug leren zetels, een radio en airco in de wagen steken als ze toch niet onder 1.34 mogen gaan !

Quote:
Voor de Belcar Specials wordt overigens een normtijd ingevoerd. De wagens uit de vroegere Klasse 2 zullen niet onder de 1:34" mogen duiken op Circuit Zolder. Voor Spa-Francorchamps staat de normtijd nog niet vast, als gevolg van de veranderingen aan het circuit.
Bron: racingworld.be
__________________
Reply With Quote
  #53  
Old 09-12-2006, 23:03
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by doctor jozz View Post
Ik denk dat die wel mogen meedoen.
Goed lezen wat er staat. Wagens uit de vroegere klasse 2! Ooit een 997 RSR in de Belcar 2006 gezien? Dus aan de hand van deze informatie mag je met een 997 RSR niet meedoen aan de Belcar.

Klasse 2 wagens uit 2006 mogen niet onder de 1.34? En de biturbo's en de Stealth dan? Die waren vorig klasse 1.........hebben die dan wel of geen normtijd te pakken?

Hoog tijd dat die reglementen online komen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #54  
Old 09-12-2006, 23:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Lees pitstoptv.be, racingworld.be en autosport.be Alledrie een verslag over de party...............hier komen heel wat hersenspinsels naar voren bij mij:

Quote:
In de Klasse 3 ofte "Belcar Specials" zullen de oud-Klasse 2-wagens het mooie weer maken, mits niet onder de "temps pivot" of (voor Zolder) normtijd van 1:34" te duiken, een erfenis uit het BTCS-kampioenschap die wellicht niet iedereen gelukkig zal maken. In deze Klasse zullen alleen wagens worden toegelaten die vorig seizoen ook daadwerkelijk op het Belgisch asfalt aktief waren. Geen plaats dus voor nieuwe wagens van het type Porsche RS, RSR of een tweede Mosler. Ook de ex Klasse 1 Porsches biturbo blijven voorlopig welkom. In de Klasse 4 tenslotte worden de guests ondergebracht.

http://www.autosport.be/shownews.awm?id=8435
Uit de voormalige klasse 1 mogen alleen de biturbo's deelnemen. Geen C5R, LM600 of Stealth. Alleen wagens die dit jaar actief waren? In de Belcar of op de Belgische circuits? Dus als je een 2de Mosler wilt inzetten, identiek volgens de specificaties van G&A, onder de naam team Japie afkosmtig uit Lutjebroek dan zou dat niet mogen? Ook hier meen ik te concuderen geen normtijden voor de biturbo's.

Quote:
* Klasse 3: Belcar Specials – Mosler, Porsche Biturbo, Porsche 996 R, Stealth, ...

Voor de Belcar Specials wordt overigens een normtijd ingevoerd. De wagens uit de vroegere Klasse 2 zullen niet onder de 1:34" mogen duiken op Circuit.

http://www.racingworld.be/nieuws/395...car-over!.html
Hier wel de Stealth in de Belcar Specials. Wederom geen normtijden voor de Biturbo's en de Stealth.

Quote:
- klasse 3: Belcar Specials, met uitzondering van GT1, maar wel met een normtijd van 1:34 voor Porsche GT3 (RSR), Mosler, BMW V8, Porsche biturbo, …

In de normtijd van 1:34 voor de Belcar Specials ziet Kumpen geen graten.

http://peterbaert.wordpress.com/2006...or-van-belcar/
Verrek, hier hebben we weer een toerisme wagen te pakken. Kom niet aanzetten dat een BMW E46 kas met een V8 en een GTR naamplaatje doorgaat voor een GT In dit stuk dan wel weer de opmerking dat de 1.34 van toepassing is op alle wagens in de Belcar Specials.

Er vanuitgaande dat alle drie de sites in de juiste richting zitten is het toch prachtig om te zien hoe snel je geruchten en speculaties de wereld in krijgt.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #55  
Old 10-12-2006, 01:40
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
.... normtijd dus... om ter snelste maar niet te rap... hoe onnozel kan het zijn

Ze hebben er nu inderdaad wel helemaal een potje van gemaakt.
Dit is veruit het meest lullige autosportreglement dat ik ooit gezien heb.
Een normtijd en racen gaan sowieso al niet samen, die dingen zijn onverenigbaar. Maar hier wordt een reglement voorgesteld waar bepaalde wagens wel en anderen zich niet aan zo een normtijd moeten houden. Veel geflipter dan dit kan je moeilijk nog bedenken.
Reply With Quote
  #56  
Old 10-12-2006, 04:00
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Quote:
Originally Posted by Baron View Post
Ze hebben er nu inderdaad wel helemaal een potje van gemaakt.
Dit is veruit het meest lullige autosportreglement dat ik ooit gezien heb.
Een normtijd en racen gaan sowieso al niet samen, die dingen zijn onverenigbaar. Maar hier wordt een reglement voorgesteld waar bepaalde wagens wel en anderen zich niet aan zo een normtijd moeten houden. Veel geflipter dan dit kan je moeilijk nog bedenken.
Laten we nou eerst de uiteindelijke reglementen eens even afwachten, je weet niet eens of die normtijd wel of niet geld voor die wagens. Als die 996 GT2's in dezelfde klasse gaan rijden als de 996 GT3-RS's dan zullen ze heus wel ge-equalized worden. En een normtijd is zo raar niet: in FIAGT3 en LeMans hebben ze het toch ook gedaan? Het is gewoon een andere manier van restricten, en als alles op gelijk niveau komt komt dat de strijd en de competitie alleen maar ten goede.

Soms lijkt het alsof het nooit goed is. Dit jaar zit iedereen te mokken over dat de Corvettes bij iedereen wegrijden, nu zijn ze actief bezig om alles op gelijk niveau te brengen en dan is het weer niet goed.
Reply With Quote
  #57  
Old 10-12-2006, 11:57
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2006
Location: NijBeets, Friesland (NL)
Posts: 780
Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
Laten we nou eerst de uiteindelijke reglementen eens even afwachten, je weet niet eens of die normtijd wel of niet geld voor die wagens. Als die 996 GT2's in dezelfde klasse gaan rijden als de 996 GT3-RS's dan zullen ze heus wel ge-equalized worden. En een normtijd is zo raar niet: in FIAGT3 en LeMans hebben ze het toch ook gedaan? Het is gewoon een andere manier van restricten, en als alles op gelijk niveau komt komt dat de strijd en de competitie alleen maar ten goede.

Soms lijkt het alsof het nooit goed is. Dit jaar zit iedereen te mokken over dat de Corvettes bij iedereen wegrijden, nu zijn ze actief bezig om alles op gelijk niveau te brengen en dan is het weer niet goed.
Ik vind dat je gelijk hebt, maar dan zijn de echte talenten zoals Marc Basseng , Antony Kumpen, Bert Longin, Mike Hezemans, Marc Goossens dus niet echt meer welkom, die met een dezelfde auto wel 2-3 sec sneller zijn.
Reply With Quote
  #58  
Old 10-12-2006, 15:46
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Edegem
Posts: 428
Je kan het ook anders zien: nu gaan we eindelijk eens zien wie aan een stuur kan draaien Een snelle auto alleen volstaat niet meer, je zal ook moeten trappen. Wie volgens mij wel zullen wegblijven zijn de Gentlemen Drivers ( lees zij die de rekeningen betalen). Vroeger kon de snelle piloot het verschil wegvlakken, nu met de normtijd zal dit niet meer gaan.

Wat mij betreft een goede zaak om eindelijk eens de capaciteiten van de piloten naar boven te laten komen, en niet enkel de centen. Wees er maar zeker van dat velen, die nu in de anonimiteit rijden en toch zeer snel zijn, regelmatig vooraan zullen te vinden zijn. Hierbij denk ik in eerste instantie aan Van Hover, Verbist, Maes, Haane, Van Campenhoudt. Allen heren die snel zijn, maar nooit algemeen voor het podium strijden.

Alles is toch duidelijk: men wil cupracen met snelle auto's. Deur aan deur, show, spektakel. Hoe doe je dat? Iedereen zo kort mogelijk bij elkaar brengen, liefst met dezelfde wagens, en dan zien wie het meeste ballen aan zijn/haar lijf heeft en het grootste budget aan wisselstukken.

Voetje lichten om krasje in deur te vermijden = 3 plaatsen verliezen.
Reply With Quote
  #59  
Old 10-12-2006, 16:08
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: Groningen, Nederland
Posts: 1,430
Dat is inderdaad een risico, dit is iets wat in de eerst 2 seizoenen van het Brits GT duidelijk naar voren kwam toen ze de GT1's hadden geschrapt en naar kortere races gingen. Jullie hebben echter nog wel het voordeel van langere races, waardoor er toch wel iets behoudender zal moeten worden geracet.
Reply With Quote
  #60  
Old 10-12-2006, 18:25
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Met het eventueel wegblijven van Gentlemen drivers vraag ik me dan weer af wie de (dure) boel dan gaat betalen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.