De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 21-09-2009, 16:44
roelie007 roelie007 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2008
Location: Landgraaf (Nederland)
Posts: 8
Geweldig einde van de race hoop dat Kumpen/Hezemans kampioen gaan worden op Zolder 25 oktober word alleen zwaar tegen 3 vitaphone's.
Zou mooi zijn als PK de mogelijkheid zou hebben om nog een 2de wagen in te zetten Menten/Molekens bv hebben het zeer goed gedaan op Spa volgens mij heeft Phoenix nog een C6-R staan contacten Hezemans van vorig jaar??? zou geweldig zijn en dan thuis op Zolder vitaphone in de pan hakken
Reply With Quote
  #17  
Old 21-09-2009, 17:52
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Quote:
Originally Posted by roelie007 View Post
Geweldig einde van de race hoop dat Kumpen/Hezemans kampioen gaan worden op Zolder 25 oktober word alleen zwaar tegen 3 vitaphone's.
Zou mooi zijn als PK de mogelijkheid zou hebben om nog een 2de wagen in te zetten Menten/Molekens bv hebben het zeer goed gedaan op Spa volgens mij heeft Phoenix nog een C6-R staan contacten Hezemans van vorig jaar??? zou geweldig zijn en dan thuis op Zolder vitaphone in de pan hakken
Allemaal mooi en wel, ik zou het ook graag zo zien hoor, maar zijn de budgetten er wel voor vraag ik me dan af. Vitaphone Racingteam beschikt volgens mij over een pak meer budgetten als PK ...
Als ze een 2de wagen kunnen runnen, waarom hebben ze dit nog niet gedaan ? Die 3de Maserati rijdt toch ook al 3 races mee.

Last edited by Gèrre; 21-09-2009 at 18:53.
Reply With Quote
  #18  
Old 22-09-2009, 19:44
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Op maandagavond was de podiumceremonie wel te zien op Exqi. Mss een dom foutje om de uitzending te vroeg te stoppen op zondag...
Reply With Quote
  #19  
Old 25-09-2009, 22:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Soms heb je weleens geluk in het leven Mijn vriendin had een vakantie geboekt in de Algarve, ik hoefde alleen maar ja te zeggen. Veel keuze had ik niet, ik mocht alleen ja zeggen Een paar weekjes voor vertrek ging ik eens kijken waar Albufeira nu precies lag. Verrek, lag er niet een nieuw circuit in de Algarve? Bingo, blijkt het circuit van Portimao op krap 50 km te liggen van het geboekte hotel. Zou er in de vakantieperiode ook nog iets racen op dat circuit? Yes, GP2 en FIA GT! De schrijver van dit stukje zag deze vakantie opeens helemaal zitten! Op naar de Algarve voor een editie van "De groeten uit......."

Hieronder ziet u de typische kust van de Algarve, op het puntje van Cabo Sao Vicente sta je letterlijk op het puntje van Europa. In vroeger dagen vertrokken de ontdekkers van de nieuwe wereld vanaf deze plek. Mooie verhalen en prachtige plaatjes hebben we daar mogen horen en vastleggen.


Tja, 's avonds lekker mijmeren vanaf het balkon na weer een drukke dag toerist spelen in Portugal. Het leven is zwaar


Rijden in Portugal? Heel makkelijk! Niks gemerkt van cowboy-toestanden zoals je weleens her en der leest. Echt druk verkeer heb ik in die twee weekjes Algarve niet meegemaakt. Alles staat perfekt aangegeven, zelfs de meest kleine berggehuchtjes. Vanaf de A22 is het circuit zeer makkelijk te vinden.


Het Welcome center van het circuit is werkelijk super te noemen. Ruim van opzet, boordevol met merchandise en nog wat leuks. De verkoop van de merchandise verliep vlotjes. Heel wat lokale bezoekers die rondliepen in kleding van het circuit. Het lijkt erop dat de Portugezen trots zijn op hun circuit.


De prijzen van de tickets zijn flink naar beneden bijgesteld t.o.v. het circuitboekje voor aanvang van het seizoen. Dan nog blijven de prijzen aan de hoge kant als je hoort wat de lokale Portugees maandelijks netto verdient bij zijn baas. De Algarve is dan ook nog eens een regio die iets minder rijk is dan bijvoorbeeld Lissabon en je weet per direct dat de grote bezoekersaantallen vanuit de lokale bevolking niet verwacht hoeven te worden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	FIAGT001.jpg
Views:	753
Size:	463.7 KB
ID:	14977   Click image for larger version

Name:	FIAGT002.jpg
Views:	783
Size:	372.4 KB
ID:	14978   Click image for larger version

Name:	FIAGT003.jpg
Views:	645
Size:	406.7 KB
ID:	14979   Click image for larger version

Name:	FIAGT004.jpg
Views:	648
Size:	405.0 KB
ID:	14980   Click image for larger version

Name:	FIAGT005.jpg
Views:	650
Size:	408.0 KB
ID:	14981  

__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 25-09-2009 at 23:28.
Reply With Quote
  #20  
Old 25-09-2009, 22:33
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Het schema van deze racedag op zondag was zeer kort maar krachtig. De warm-up van de FIA GT hebben we maar overgeslagen. Vlak voor de GP2 een plaatsje gezocht bij turn 1. Zitplaats, geen draad voor de ogen........is zoiets nog mogelijk? In Portugal kan het! Het programmaboekje was overigens dramatisch slecht. Geen timing en geen deelnemerslijst van de GP2! Na een zeer lang oponthoud vanwege een startcrash ging de race alsnog van start. Die Portugezen applaudiseerden elke keer als Parente, de lokale held, voorbij kwam.


Een blik op de tribune in Turn 1 vlak voor de start van de FIA GT, het was geen kaskraker De GP2 maakte overigens gebruik van Turn 2 op dit circuit, de FIA GT ging rechtstreeks van Turn 1 naar Turn 3. Wss had de chauffeur van de leading car dit niet helemaal begrepen


Een zicht op Turn 9. Overal zit het publiek boven het circuit/draad, een paradijs voor de amateurfotograaf. Mensen met goede fotoapparatuur kunnen de mooiste plaatjes schieten, ik deed het met een toestel van 100€ Turns 5 t/m 8 zijn voor de normale toeschouwer niet bereikbaar.


Ben je VIP, dan mag je de toren in tussen turn 5, 6 en 7. VIPS zijn nog niet gespot in de Algarve, die bleven rondhangen op een van de vijfhonderd golfcourses


Zicht op Turn 12, het circuit is zeer makkelijk rond te lopen voor een tour du circuit. Mooi pad aan de achterzijde, geen kuilen of andere obststakels zoals op Spa of Zolder. Dit weekend was niet druk bezocht en zodoende stonden alle tussenschotten op het wandelpad open. Bij grote aantallen bezoekers kunnen ze makkelijk de boel segmenteren en kan er nooit een volksophoping ontstaan.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	FIAGT006.jpg
Views:	642
Size:	335.7 KB
ID:	14987   Click image for larger version

Name:	FIAGT007.jpg
Views:	641
Size:	427.0 KB
ID:	14988   Click image for larger version

Name:	FIAGT008.jpg
Views:	621
Size:	364.1 KB
ID:	14989   Click image for larger version

Name:	FIAGT009.jpg
Views:	621
Size:	313.1 KB
ID:	14990   Click image for larger version

Name:	FIAGT010.jpg
Views:	597
Size:	386.2 KB
ID:	14991  

__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 26-09-2009 at 00:00.
Reply With Quote
  #21  
Old 25-09-2009, 22:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Een zicht op turn 15, het hoogteverschil tussen turn 14 en 16 is hier goed te zien. Op de achtergrond van de tribunes zie je een aantal kleine gebouwtjes staan die dienst doen als cateringpunt/toiletten. Alles was zeer ruim qua opzet en kan grote volumes mensen verwerken. Achter elke tribunesectie zijn deze gebouwtjes te vinden, kun je tenminste vrouw en kinderen meenemen naar het circuit. Dat was ook terug te zien aan de mix van man/vrouw/kind op het circuit, veel gelijkmatiger verdeeld dan bijvoorbeeld op Spa of Zolder. Alleen van de sponsoring op de tribunes snappen mijn vriendin en ik totaal niets. Als het niet druk is kan iedereen het lezen maar is er niemand die het zal lezen. Is het druk dan kan niemand het lezen!


Ergens in bocht 16, met een goede lens kun je daar prachtige foto's maken vanaf je stoeltje. Die tribunes waren overigens super en goedkoop om te maken. Het kan zonder probleem op Spa toegepast worden en wellicht ook op Zolder.


Vanuit turn 16 naar start/finish gekeken. Op veel punten van het circuit kun je de wagens lang volgen. Ik begin langzaam een beetje lyrisch te worden over dit circuit Wie verwacht nou zo'n faciliteit in Portugal? Als lage lander ben je spartaanse omstandigheden gewend


De faciliteiten voor de cameramensen waren nog niet helemaal af mijn inziens De beste man stond de hele dag vol in de wind, wat een wind daar zeg. Er waren voldoende luidsprekers rondom het circuit geplaatst, ze deden het ook nog eens! Alleen, je kon er niets van verstaan ook al was je het Portugees machtig De wind blies het geluid gewoon weg. Iets met radio en oordopjes is de oplossing.


Het maanlandschap vanuit turn 16 gezien. In Portugal heb ik wel geconstateerd dat autosport veel milieuvriendelijker is dan golf en toeristen! De Algarve heeft te maken met grote stukken grond die aan het verdorren zijn. Heeft helemaal niets te maken met het klimaatprobleem. Vooral de 583 lokale golfbanen zuipen water bij het leven, plus de hotels en appartementen van de honderdduizenden toeristen zijn de grote boosdoener. De lokale bevolking staat er gemixt tegenover. Van de ene kant verdienen ze hun brood met het golf en de toeristen, van andere kant hebben ze er last van. In dit soort kwesties is het geld altijd de winnaar.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	FIAGT011.jpg
Views:	583
Size:	369.8 KB
ID:	14997   Click image for larger version

Name:	FIAGT012.jpg
Views:	588
Size:	369.4 KB
ID:	14998   Click image for larger version

Name:	FIAGT013.jpg
Views:	554
Size:	352.5 KB
ID:	14999   Click image for larger version

Name:	FIAGT014.jpg
Views:	540
Size:	396.5 KB
ID:	15000   Click image for larger version

Name:	FIAGT015.jpg
Views:	546
Size:	365.0 KB
ID:	15001  

__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 26-09-2009 at 21:44.
Reply With Quote
  #22  
Old 25-09-2009, 22:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
In tegenstelling tot Rene de Boer van autosport.nl had uw verslaggever de beschikking over een afgeragde huur Hyundai Getz met een geblazen 1.2 moter Door het gerammel en gewaggel van deze bolide ben ik geen enkel moment in de verleiding gekomen om de snelheidslimieten te overschrijden Mocht u vragen stellen over mijn kapsel? Het is een beetje in de war door de wind


In de toeristen hotspot Albufeira, zo'n 50 km van het circuit, treft men deze circuitshop aan. Goed, netjes en verzorgd. Alleen jammer dat de kennis van de lokale medewerkster m.b.t. het circuit tot een minimum beperkt was. Ze kon me niet vertellen of je het hele circuit kon rondlopen, tevens gaf ze de verkeerde prijs door voor een algemeen ticket. (Eigen)wijs als ik ben heb ik maar besloten om op het circuit de kaartjes te kopen. Scheelde toch een lunch
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	FIAGT016.jpg
Views:	554
Size:	383.8 KB
ID:	15006   Click image for larger version

Name:	FIAGT017.jpg
Views:	560
Size:	386.4 KB
ID:	15007  
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 26-09-2009 at 21:25.
Reply With Quote
  #23  
Old 26-09-2009, 09:16
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Mooie trip, zo te zien.

Voor verkeersgekte moet je trouwens naar Porto gaan. (vorig jaar daar geweest)
__________________
Reply With Quote
  #24  
Old 26-09-2009, 21:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Alle teksten staan bij de vakantiekiekjes.

Het was een heerlijke vakantie met een nog leuker dagje circuit. Met het goedkoopste kaartje van de dag heb ik een prachtig circuit leren kennen waar de wensen en behoeften van de toeschouwer worden gerespecteerd.

Tijdens deze vakantie ook even wezen buurten in Sevilla. Dat ligt dan weer kort in de buurt van Jerez de la Frontera. Voelt u hem aankomen? Ik wel Als er in de toekomst twee opeenvolgende weekends zijn met prachtige autsport dan boek ik een vakantie Algarve/Andalusie met twee circuitbezoekjes

Tot zover deze editie van "De groeten uit de Algarve".
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #25  
Old 26-09-2009, 23:37
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: The only place
Posts: 980
Het is een prachtig circuit dat men daar neergezet heeft! En ik denk fantastisch om te rijden met al die hoogteverschillen en snelle bochten
Reply With Quote
  #26  
Old 27-09-2009, 18:09
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Tof verslagje Mark, mooi gemaakt
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.