De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 21-02-2007, 12:43
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Dit is trouwens de neus van de Revell Cobra... de wagen dient om een Cobra cup te rijden in Jette:



Op de 8 zie je ook een blaasje... het zou mij héél sterk verwonderd hebben moest daar nog lucht onder gezeten hebben!
__________________
Reply With Quote
  #17  
Old 21-02-2007, 18:53
Lester's Avatar
Lester Lester is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2006
Location: Oostende
Posts: 353
Ik heb eens een test gedaan met die decals van mijn Volvo 850. De gordels heb ik toch niet nodig en heb ze op een stuk van het chassis "geplekt" en een laag sol erover. Er kwamen dus kreuken in en ook als het was opgedroogd bleef er een kreuk achter. Dan heb ik een dikke vette laag Gunze vernis opgespoten en wat bleek, er gebeurde niks.

J.
Reply With Quote
  #18  
Old 21-02-2007, 20:51
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer
 
Join Date: Mar 2004
Location: Turnhout
Posts: 233
Thumbs up

Gunther,
Steek de GFK auto niet in remolie.Ik heb dat vroeger met 1/43 modellen gedaan en de auto's barstten toen na enige tijd uit elkaar in de remolie.Ik deed er alles af met cellulosethinner of met acrylverdunner.Alles afwrijven met een doekje tot het originele GFK te voorschijn komt.Dit is wel een langdurig en vuil werkje maar je kit blijft heel.
Succes verder.

BMW ...Kraftbayers!
Reply With Quote
  #19  
Old 25-02-2007, 12:25
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Zal ik onthouden walter! Geen GFK in remolie!

Verder vernisnieuws!

Gisteren de Compact vernist... met een busje Gunze uit hetzelfde "lot" die ik gekocht had. De gebruikte decals zijn er van PAtto's Place. Niet echt dé kwaliteitsdecals dus... ik had eerlijk gezegd veel schrik om ermee te werken en erover te vernissen, maaaar wat blijkt? Ze blijven gelukkig zeer goed onder vernis. Ik moet zeggen dat ik de eerste keer een nog dunner laagje gespoten heb. Gewoon beetje vernis verneveld over de body. Een uurtje later een ferme laag erover... en alles houdt perfect:

Het zwart tietske dat op de neus staat is gewoon rij-schade van de body. Dit is een voorgespoten Revell BMW compactje die ik vroeger eens kunnen kopen heb voor 7 euro. Ik had er de ruiten en lichten in gestoken en zo met de wagen leren rijden. Nu een hele tijd later, ga ik de compact transformeren naar een FISA 2 liter.





G.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.