De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 18-07-2005, 15:42
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
hallo paddockers,
ik volg dit forum al een tijdje en heb me dus ook eens tot de leden gevoegd
Ik heb me vorige week eens mijn eerste 1:43 model aangekocht (als bezighoud). Ik heb al 7 1:24 modellen achter de rug en wou ens wat anders. Ik heb me de Peugeot 206 WRC '03 NZ van Heller aangeschaft, ten eerste om gewoon eens te proberen en ten 2e de prijs! Nog geen 6 euro dus kon ik dat niet laten liggen! Mijn eerste indruk was OK, wel niet zo gedetailleerd dan ik gewoon ben van een Tamiya model maar toch, voor die prijs. Het enige probleem die ik had was dat de kas een beetje uit de haak stond met als gevolg dat de achterbumper weinig tot niet paste. Ik heb proberen te verwarmen met een haardroger maar wist niet hoever ik daarmee kon gaan dus al vlug opgegeven om toch zeker te zijn dat ik het al niet direct verknalde.
Dan maar toch de achterbumper erop gezet en een beetje geprutst met putty (eerste maal trouwens dat ik het echt gebruik) al bij al viel het nog goed mee en heb ik het model verder afgewerkt. Vooral de decals waren dun en moest voorzichtig mee omgegaan worden, mss niet zo duidelijke print maar wel perfect passend. Normaal ben ik gewend van mijn decals met in warm water te doen maar ditmaal volstond koud water omdat ze anders te 'slap' werden. Na het aanbrengen nog efkes met de haardroger en klaar. Heb nog nooit sol gebruikt (ken het zelfs niet) maar met een haardroger sluiten ze ook goed aan vind ik.
Kortom, voor die prijs heb ik een mooi model bij en als ik deze week nog in Domino moest geraken ben ik van plan me de 307 of Xsara ook aan te schaffen.
Aangezien foto's waarschijnlijk via een website moeten worden geplaatst zal ik er enkele naar Huudo doorsturen (als dat geen probleem is voor hem?), die zal er wel enkele kunnen posten? Of iemand anders?

groeten David
Reply With Quote
  #2  
Old 19-07-2005, 18:12
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
Quote:
Originally Posted by David V
hallo paddockers,
ik volg dit forum al een tijdje en heb me dus ook eens tot de leden gevoegd
Ik heb me vorige week eens mijn eerste 1:43 model aangekocht (als bezighoud). Ik heb al 7 1:24 modellen achter de rug en wou ens wat anders. Ik heb me de Peugeot 206 WRC '03 NZ van Heller aangeschaft, ten eerste om gewoon eens te proberen en ten 2e de prijs! Nog geen 6 euro dus kon ik dat niet laten liggen! Mijn eerste indruk was OK, wel niet zo gedetailleerd dan ik gewoon ben van een Tamiya model maar toch, voor die prijs. Het enige probleem die ik had was dat de kas een beetje uit de haak stond met als gevolg dat de achterbumper weinig tot niet paste. Ik heb proberen te verwarmen met een haardroger maar wist niet hoever ik daarmee kon gaan dus al vlug opgegeven om toch zeker te zijn dat ik het al niet direct verknalde.
Dan maar toch de achterbumper erop gezet en een beetje geprutst met putty (eerste maal trouwens dat ik het echt gebruik) al bij al viel het nog goed mee en heb ik het model verder afgewerkt. Vooral de decals waren dun en moest voorzichtig mee omgegaan worden, mss niet zo duidelijke print maar wel perfect passend. Normaal ben ik gewend van mijn decals met in warm water te doen maar ditmaal volstond koud water omdat ze anders te 'slap' werden. Na het aanbrengen nog efkes met de haardroger en klaar. Heb nog nooit sol gebruikt (ken het zelfs niet) maar met een haardroger sluiten ze ook goed aan vind ik.
Kortom, voor die prijs heb ik een mooi model bij en als ik deze week nog in Domino moest geraken ben ik van plan me de 307 of Xsara ook aan te schaffen.
Aangezien foto's waarschijnlijk via een website moeten worden geplaatst zal ik er enkele naar Huudo doorsturen (als dat geen probleem is voor hem?), die zal er wel enkele kunnen posten? Of iemand anders?

groeten David

normaal enkele foto's te zien op http://spaces.msn.com/members/vulste...&_c=photoalbum
Reply With Quote
  #3  
Old 19-07-2005, 18:14
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
@ david v space is niet beschikbaar
Reply With Quote
  #4  
Old 19-07-2005, 18:19
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
heb het nog maar juist aangemaakt en denk dat het aan een instelling lag. lukt het nu?
groeten
Reply With Quote
  #5  
Old 19-07-2005, 18:23
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by David V
heb het nog maar juist aangemaakt en denk dat het aan een instelling lag. lukt het nu?
groeten

nu lukt het mooi resultaat , heb ook ene gemaakt van heller zelfde basis maar met decals van freddy in wales , zie ook klaar 206wrc staan fotos bij dominique omdat ik gene kan plaatsen .
Reply With Quote
  #6  
Old 19-07-2005, 19:02
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
wel het was ook een beetje door u model te zien dat ik het eens wou proberen. ik heb al eens de 307 gezien ook, maar weet niet of het hier was.
Reply With Quote
  #7  
Old 19-07-2005, 22:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Hoi,

W E L K O M in het modelbouwgedeelte van DePaddock!!

Ik heb je foto's goed ontvangen, maar ik denk dat het beter is dat je idd je foto's ergens 'parkeert' op een eigen stek en ze dan naar hier doorlinkt. We hebben er hier eens ooit een thread over gehad over hoe zoiets moest... even kijken...

Gevonden: Hoe plaats ik een foto op internet.. We hebben er ook al eens een thread aan besteed hier: Afbeeldingen: Regels

Bovendien heb ik alles even in een aparte thread gestopt, zodat Sledge zijn topic over zijn 1/43ste collectie wat intact blijft.


De 307 ziet er zeker niet slecht uit, maar misschien de ietwat te dikke antennekes vervangen door fijnere examplaartjes. Geeft net zo goed.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2005, 16:52
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
Zoals eerder gezegd heb ik me intussen ook de Peugeot 307 WRC aangeschaft. Intussen al een weekje bezig en 'eindelijk' is het interieur af. Het is de eerste maal dat ik eens niet via het plannetje werk, maar eens iets extra's heb toegevoegd. Ik ben begonnen met gordels en er is uiteindelijk nog een rolkooi (aangezien dit niet aanwezig is bij het model) en een netje (voor helms) bijgekomen.
Simpel begonnen met een staafje tussen de wielkassen te steken om gordels aan te hangen.

Na het plaatsen van de gordels (gebruik gemaakt van harde plasticlinten die ze rond dozen spannen) begonnen met de kooi (tandenstokers)

Nu en dan eens beetje fantasie gebruiken om alles op zijn plaats te houden en te zorgen dat de kas er nog op past.

De volledige kooi grof, en beter afgewekt met putty.


Tot slot alles geschilderd en een netje tussen gehangen.

De Sparco decals had in nog ergens over van een vorig model dus die kwamen goed van pas Ik ben best tevreden met het resultaat, maar de volgende keer zal ik de staven van het kruis beter inwerken. Nu waren ze een beetje te overlappend met als gevolg dat veel prutswerk nodig was om alles recht te krijgen. Wat ik ook nog even kwijt wil is de zwakke kwaliteit van decals deze keer, ze zijn echt flinterdun en bij het minste contact gaan ze kapot (OZ racing op het reservewiel is maar half en Rovanpera op de zetel is niet echt leesbaar meer) Dat belooft voor de kas... Ik ga me mss wel nog de Marlboro decals aanschaffen en eens kijken of ik geen wielen vind met rubberbandjes die passen.
alle commentaar is welkom... en meer foto's op site
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2005, 17:11
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
nice heb in een xsara ook een rolkooi zitten , zat er ook niet bij (heller) maar heb het gedaan met de plastic van rond de stukken .
Reply With Quote
  #10  
Old 02-08-2005, 13:00
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
Quote:
Originally Posted by gofastfreddy
nice heb in een xsara ook een rolkooi zitten , zat er ook niet bij (heller) maar heb het gedaan met de plastic van rond de stukken .
heb ik ook aangeschaft, zijn er dingen waar ik moet op letten? Wat heb jij gedaan met de 'mottige' zetels? en heb je foto's?
Reply With Quote
  #11  
Old 02-08-2005, 13:18
David V's Avatar
David V David V is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2005
Location: Kortrijk
Posts: 26
voila, zopas de laatste stukken (wielen) aan de 307 gezet en klaar is kees. Zoals eerder gezegd heb ik wel gevloekt met de decals... zo is 'eurodatacar' van op de neus stuk gegaan (iemand eentje over? ) en zijn hier en daar kleine stukjes afgebrokkeld. Heb dan ook nog een foutje gemaakt met de namen, Rovanpera van op de ruit staat nu van voor op de zijkant en omgekeerd. Valt eigenlijk niet zo op maar voor kenners...
De Marlboro decals waren best ok, heb nog eentje over maar weet niet waar het zou moeten hangen. iemand?
De tip om fijnere antennes te gebruiken heb ik niet toegepast. Ik vond ze fijn genoeg en zag niet in hoe ik er nog fijnere ging kunnen opzetten. De truc met het verwarmen en uitrekken van de plastic ken ik, maar daarvoor waren de gaatjes in het dak te groot en zag het niet zitten om ze dan weer dicht te prutsen. Ik ben best tevreden met het resultaat en heb weer enkele dingen bij geleerd om de Xsara nog beter te maken.




ik zie net op de foto's dat er hier en daar al wat verf af is dus dit ga ik direct bijwerken
Reply With Quote
  #12  
Old 02-08-2005, 14:46
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by David V
De tip om fijnere antennes te gebruiken heb ik niet toegepast. Ik vond ze fijn genoeg en zag niet in hoe ik er nog fijnere ging kunnen opzetten. De truc met het verwarmen en uitrekken van de plastic ken ik, maar daarvoor waren de gaatjes in het dak te groot en zag het niet zitten om ze dan weer dicht te prutsen.
Fijn genoeg? Tja, alles is een kwestie van opvatting natuurlijk, maar hou er wel rekening mee dat een antenne van 1mm dik op schaal 1/43 in werkelijkheid dus 4,3 cm dik zou zijn! En die plastic ondingen zijn dikwijls zelfs dikker dan 1mm.

Verwarmen en uitrekken van plastic brengt je al een heleboel dichter bij de juiste dikte, superdunne staaldraad is nóg beter. Zelf hou ik altijd mijn stukgespeelde gitaarsnaren bij om antennes van te maken, maar je kan zo'n ijzerdraad overal kopen.

Het is dan niet de bedoeling dat je die antennes in de gaatjes van het dak plant, maar wel dat je de voetjes van de meegeleverde plastic antennes afsnijdt en ze uitboort met een zeer fijn boortje. Boortjes en handvat kunnen in elke modelbouwzaak aangeschaft worden, zijn niet duur en gaan jaren mee.

Ik gebruik die techniek al jaren en ter illustratie doe ik er een foto bij van mijn Subaru die ik op dezelfde manier van antennes voorzien heb :



Voor de rest een puik afgewerkt model hoor
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-08-2005 at 17:50.
Reply With Quote
  #13  
Old 02-08-2005, 17:30
gofastfreddy's Avatar
gofastfreddy gofastfreddy is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2004
Location: oostnieuwkerke
Posts: 466
Quote:
Originally Posted by David V
heb ik ook aangeschaft, zijn er dingen waar ik moet op letten? Wat heb jij gedaan met de 'mottige' zetels? en heb je foto's?
fotos kan ik je niet bezorgen de digitale fototoestel is stuk zodoende , zetels zijn mooi afgewerkt met gordels die tot aan de rolkooi doorlopen .
Reply With Quote
  #14  
Old 02-08-2005, 18:10
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ondanks enkele kleine tegenvallers, is het toch best een mooie 307 geworden. De lak ziet er in ieder geval erg strak uit!
Reply With Quote
  #15  
Old 02-08-2005, 18:20
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
amaai als ik het kon zoals jullie zou ik nooit meer al gemaakte modelle kopen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.