De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wie was DE revelatie in het jaar 2001?
Luciano Burti 0 0%
Fernando Alonso 8 33.33%
Enrique Bernoldi 0 0%
Kimi Raikkonen 12 50.00%
Juan-Pablo Montoya 3 12.50%
Alex Yoong 1 4.17%
Tomas Enge 0 0%
Voters: 24. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 14-10-2001, 19:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Wie is DE revelatie van het jaar 2001?

Per definitie vallen dus alle piloten die reeds in F1 waren in 2000 af, en alle anderen mogen aangeklikt worden. Het is de bedoeling die piloot te verkiezen die op basis van het ganse seizoen het meest in het oog gesprongen is.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 14-10-2001, 19:55
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Voor mij ongetwijfeld fernando alonso.
Ktwijfelde tussen montoya en alonso, maar koos voor alonso omwiile van het feit dat hij nog alles te bewijzen had in de autosport, en dat zeeer behoorlijk deed, met die minardi.

__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 14-10-2001, 19:55
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Ik heb voor Alonso gekozen.
Van JPM werd verwacht dat hij het goed zou doen.
Hij heeft dan ook een beregoed eerste seizoen achter de rug.
Maar wat Alonso presteerde met die Minardi sla ik net iets hoger aan.
Wat niet wegneemt dat JPM volgend jaar kans op de titel heeft en Alonso niet.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2001, 20:13
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
alonso

om dezelfde reden als oneliner hierboven schreef!!

airco
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 14-10-2001, 21:05
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Ik twijfel nog tussen Raikkonen en Alonso. JPM kon enkel door de mand vallen, wat hij uiteindelijk niet deed.

Hij reed van al dat volk uiteraard het meest in het oog, maar ik vind de prestaties van de anderen zeker zo indrukwekkend en dat met minder ervaring en kwalitatief minder goed materiaal. Ik vind dat Alonso een kans verdient bij een ander team ofwel een heel wat beter Minardi.

Heb uiteindelijk voor Raikkonen gekozen.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-10-2001, 23:36
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ik vraag me min of meer af waarom Paul Stoddart voor Yoong heeft gekozen als vervanger van Marques. Waar Marques nog aan de knieën van Alonso kwam, komt Yoong nog niet aan z'n enkels. Of heeft dat met die Magnum-sponsoring te maken ofzo ?

Ik koos voor Montoya, maar Alonso staat daar even dichtbij.
Monty toonde zijn kunnen, en deed ongeveer hetgene wat Villeneuve deed in '96, enkel had Jacques toen wel dé juiste auto onder z'n achterste zitten, iets wat van de BMW-Williams van dit jaar, vooral qua betrouwbaarheid (en diffusers ), niet gezegd kon worden.

Raikkonen leek me dan wel weer mee te profiteren van de uitmuntende Sauber. Ook het feit dat Heidfeld toch -naar mijn mening- nog nét iets de beter was van de twee telde min of meer mee. Het blijft natuurlijk een prestatie om zomaar uit het niets die F1-bolide onder controle te krijgen, hoewel je dat toch ook al in vraag kunt stellen; Button, Raikkonen...weinig ervaring, toch direct competitief. Heb je eigenlijk nog wel 'scholing' nodig in andere autosport-takken, de 'trapjes' naar F1 ? F3000-coureurs moeten zich toch min of meer 'geambeteerd' voelen als F1-teambazen veelbelovende rookies uit de rangen halen.
Volgend jaar zit Raikkonen in een ander leerproces: de wagens en circuits kent hij nu ongeveer al, nu moet hij enkel nog het presteren aan de top gewoon worden. En dat kan soms zwaar tegenvallen. Laten we nochthans hopen dat hij in de voetsporen treedt van die andere Fin, die we hopelijk (God, I beg you) terug gaan zien in 2003.

Bernoldi was dikwijls Verstappen voor in de kwalificaties en reed zich in de schijnwerpers in Monaco, met z'n opstoppen van Coulthard. Maar debuteren in een Arrows is natuurlijk nooit makkelijk, en als je ipv een matig coureur als Marques, een ervaren coureur als Verstappen naast je hebt, én nota bene in een oerslechte Arrows zit, kan je normaal gezien zowiezo weinig furore maken.

Burti...tjah. De Jaguar was nu ook niet bepaald schitterend, en die overstap naar Prost leek me niet echt aangeraden. Ik betwijfel het zelfs of hij ooit nog F1 rijdt aangezien hij nu reeds een flinke achterstand heeft opgelopen en er coureurs genoeg zijn die ook eens een kansje willen krijgen in F1.

Tomas Enge ? Reed die mee dan ? Wie is dat ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 14-10-2001 at 23:39.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-10-2001, 09:47
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,430
Ook Alonso, Montoya had ik sowieso vooraan verwacht en volgend jaar minstens tweede en meestrijdend tot het eind voor de wereldtitel.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-10-2001, 11:08
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Raikkonen all the way !

Meer talent dan Alonso en hij lijkt er zelfs geen moeite voor te doen.
Alonso lijkt me zo meer een Fisichella of een Trulli. Ze beginnen bij Minardi, worden er veel talent toegeschreven maar maken het daarna meestal niet af. Ze blijven "best of the rest".
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 15-10-2001, 13:59
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Montoya heeft de verwachtingen vrij goed ingelost, zijn Williams ietsje minder. Gezien zijn reeds rijkgevulde palmares kan hij echter geen revelatie genoemd worden.
Bernoldi geniet de twijfelachtige eer dat het aan zijn ondermaats presterende Arrows kan gelegen hebben. Hij draaide toch meestal in de buurt van Jos V. uit H., maar is dat eigenlijk een referentiepunt?? Niemand kan echter ontkennen dat de Arrows ondanks hun magere resultaten, zich toch zowat konstant in de camera hebben gereden, dus qua marketing scoren zij bijzonder goed, en er zijn mensen die dat belangrijk vinden (die van Orange alleszins).
Ik deel de mening van TiBo wat Alonso betreft.
En dus blijft er voor mij slechts één revelatie over: Raikkonen!
Talent zat. De Sauber mag dan wel konstant vooruitgang boeken en tot de betere middenmoters behoren, hij haalt nog steeds niet het niveau van een niet zo beste Williams. Al leek de Williams van Ralfff toch wat betrouwbaarder dan die van JPM
(Het kan natuurlijk ook nog aan het manneke liggen).

Volgens mij kunnen we pas in 2002 die twee talentrijke nieuwkomers ten volle evalueren. De Mc Laren van Raikkonen wordt verondersteld evenwaardig te zijn aan de Williams van Juanito Pablito.

Jan
Reply With Quote
  #10  
Old 15-10-2001, 17:25
RoBByNiO
Guest
 
Posts: n/a
moeilijke keuze tussen Kimi Raikkonen, JPM en Alonso

Het werd deze laatste omdat ik gezien heb dat hij veeeeeel uit zijn Minardi heeft gehaald!
Met als hoogtepunt dat hij zich voor ville kon kwalificeren in zijn indianapolis!!!

In HLN stond dat alonso testrijder zou zijn bij Renault. Klopt dit???
Reply With Quote
  #11  
Old 15-10-2001, 17:55
Bernie's Avatar
Bernie Bernie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2001
Location: Noord Limburg
Posts: 251
heb ook voor raikkonen gekozen. Hij was tenslotte de man die me het meest in het oog heeft gesprongen. Goede resultaten met een beperkte rijervaring. Geen domme dingen gedaan dus ook een terechte vervanger van zijn landgenoot Mika.

Montoya is niet zo super geweest zoals men altijd beweerde. Hij deed domme dingen wegens nonchalance. Ik vergelijk hem een beetje met Jenson Button. Veel bla bla, maar te weinig punten voor hetgeen hij (zou) waard is (zijn).
Reply With Quote
  #12  
Old 15-10-2001, 18:34
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
Als volwaardig Moçntoya- fan heb ik niet op hem gestemd omdat ik weet wat ie kan en het onnodig acht mijn stem dan niet te geven aan één van de twee andere. Uiteindelijk gekozen voor Alonso. Ook Raikkonen schitterend, het was dan ook een moeilijke keuze, maar heb nu éénmaal een boontje voor mannen die iets meer doen met een strijkijzer dan een ander. Ik vind dat Raikkonen het voordeel heeft gehad in een goede wagen te zitten waardoor hij veel vlugger in the picture kon komen al doet dit niets af aan zijn prestaties!
o ja, mijn keuze voor 2002 kan ik al bekendmaken : Sato en schrijf het maar op nondedju
Reply With Quote
  #13  
Old 15-10-2001, 22:51
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Location: West-Vlaanderen
Posts: 106
En nu volgens Michael zelve!

quote F1 Racing.nl MS:
"Montoya rijdt aardig, maar mijn broer heeft tweemaal zoveel punten behaald dit seizoen", merkte Michael Schumacher op. "Ralf heeft drie races gewonnen, en Montoya slechts eentje. De revelaties van dit seizoen zijn Heidfeld, Räikkönen, en Ralf."

en nog:
"Volgens Michael Schumacher heeft Juan-Pablo Montoya het helemaal niet zo goed gedaan in zijn eerste jaar Formule 1. De broer van de wereldkampioen, Ralf, behaalde in dezelfde wagen immers tweemaal zoveel WK-punten als Montoya."

Ik zelf heb voor Montoya gestemd, de anderen waren ook goed, maar niemand heeft zoveel lef getoont t.o.v. MS, dus is hij meteen mijn lieveling hé*L*

Greetz
Reply With Quote
  #14  
Old 15-10-2001, 23:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Talking

Relatief gezien is Alonso de beste nieuwkomer, vandaar mijn stem op Alonso. Maar Raikkonen en Monty sprongen het meeste in het oog......................
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #15  
Old 16-10-2001, 14:39
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2001
Location: Antwerpen
Posts: 255
Ik koos voor Jimmy Raikkonen, hij komt er gewoon het beste uit dit jaar. Ik weet ook wel dat Jean-Pol Montoya veel pech heeft gehad en op't einde kletsen gaf aan Rafke Schumacher. Freddy Alonso had gewoon niet de juiste auto om echt iets te laten zien (shit happens).

In elk geval is er dit jaar een hele hoop jong talent bijgekomen en dat was al een hele tijd geleden.

BTW, niet alleen Jimmy, Jean-Pol en Freddy hebben hun best gedaan hé. Ook Tommeke zijn werk bij Prost was niet te onderschatten zene !
__________________
no pain, no gain
no guts, no glory
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.