De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 13 votes, 5.00 average.
  #211  
Old 05-01-2014, 16:53
Rocknrolla's Avatar
Rocknrolla Rocknrolla is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2012
Location: Axel
Posts: 405
Zo zo.. wat een build!

Het is duidelijk te zien dat de kennis van de wagen er is.
Hoe je alle details weet na te bootsen is geweldig om te zien.
Denk dat dit topic als een leidraad kan gebruikt worden voor andere Traction Avant bouwers. Want beter dan dit zal je ze niet veel vinden, denk ik.

Je hebt er 3 jaar over gedaan maar dat is er ook aan te zien.
Ongewone schaal, ongewone details, kortweg ongewoon mooi!

Zeer knap Dominique, je kan blijkbaar meer dan alleen maar goed karten
Petje af!
Reply With Quote
  #212  
Old 05-01-2014, 22:18
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Dank je wel voor al die mooie complimentjes. Ik doe mijn best (ook met karten maar dat wilde niet zo heel goed lukken omdat een Noorderbuur er niet mee akkoord ging dat ik sneller was) ;-)

Ik heb deze namiddag nog wat zitten prullen. Ik was zoals gezegd van zin om de motorkap niet op de wagen te zetten. Deels omdat ik niet de moeite heb genomen om ze qua lengte aan te passen (ze is een millimeter of 2 te kort), maar voornamelijk omdat van al het detail in de motorruimte dan zo goed als niks meer zichtbaar zou zijn.
De motorkap wordt naast de wagen gezet, en dan zou ik graag een soort van staander hebben om alles op de basis te kunnen vastzetten. Ik heb ooit zoiets gezien bij een collega die een BMW cabrio had staan. Het was een staander om zijn optionele hardtop in de zomer te stockeren. Ik besloot om iets dergelijks te scratchen.

Ik begon in plastic rod, en dat ging allemaal heel goed, behalve dat het wat licht uitviel. Het geheel had het een beetje moeilijk met het gewicht van de motorkap. Dus besloot ik om het nog eens over te doen, maar dan in messing en solderen maar. Mijn mini-torch werd dan ineens ook getest, want het was al bijna een jaar geleden dat ik dat ding heb gekocht maar tot nog toe nog niet gebruikt. Het was in één keer ook een generale repetitie voor iets wat ik in één van de volgende projecten sowieso zou willen - of moeten - doen...

Veel uitleg misschien maar de foto's maken alles duidelijk. Missie geslaagd. Verf er over en het kan dienen.
Tot de volgende









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC18790.JPG
Views:	2037
Size:	223.3 KB
ID:	28823   Click image for larger version

Name:	DSC18791.JPG
Views:	2019
Size:	160.0 KB
ID:	28824   Click image for larger version

Name:	DSC18793.JPG
Views:	2019
Size:	157.0 KB
ID:	28825   Click image for larger version

Name:	DSC18794.JPG
Views:	2068
Size:	169.8 KB
ID:	28826   Click image for larger version

Name:	DSC18795.JPG
Views:	2035
Size:	171.7 KB
ID:	28827  

__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #213  
Old 05-01-2014, 23:53
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Das ne schone "kapstok"

Gelijk hebt ge, Dominique, om al dat moois niet te verbergen onder die motorkap.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #214  
Old 24-01-2014, 20:53
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Even nog een klein berichtje om jullie te melden dat het is afgelopen met de Citroën ...


Schrik gepakt? Nee hoor, geen paniek. Hierbij een kleine proevertje:



De rest kan je bekijken in de galerij

Have fun!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC18833.JPG
Views:	1950
Size:	121.9 KB
ID:	28918  
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #215  
Old 24-01-2014, 20:54
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Bedankt aan iedereen voor de interesse en het blijven volgen van deze marathon-build.

Op naar de volgende !
__________________
Groetjes,
Domi.

Last edited by Dominique; 24-01-2014 at 23:39.
Reply With Quote
  #216  
Old 24-01-2014, 23:42
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
Bedankt aan iedereen voor de interesse en het blijven volgen van deze marathon-build.

Op naar de volgende !
Graag gedaan
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #217  
Old 06-10-2020, 20:14
Bianca Bianca is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2020
Location: Hengelo
Posts: 1
Quote:
Originally Posted by Dominique View Post
En geduld wordt ALTIJD beloond

Het etsen duurt een ietsje langer dan eerst gedacht, dus het toevoegen van de laatste onderdeeltjes aan de motor zal iets moeten wachten.

Maar geen probleem, de kit heeft genoeg stukjes om aan verder te werken, en dus gaan we beginnen aan de volgende stap (zoals netjes de bedoeling is volgens de handleiding): de voorste ophanging.

Eerst werd een soort van harnas in elkaar gezet. Dat is best moeilijk om recht te krijgen vermits zowat alle verbindingen "koude las" zijn. Dat wil zeggen dat je de zijkanten van de onderdelen moet verlijmen zonder dat je geleiders hebt die ervoor zorgen dat je op de juiste plaats en recht monteert. Hier niet dus: als je scheef begint, dan eindig je ook scheef. Je hebt je lot zelf in handen.
Het draagt natuurlijk bij aan het realisme, want op de 1/1 zie je die dingen ook niet, maar de moderne kitbouwer is dit niet meer gewoon. Hier en daar is het wat prullen en prutsen om één en ander recht en goed te krijgen, maar al bij al kon het veel erger.

Maar als je er eenmaal door bent, dan krijg je wel een mooie assemblage, die daarenboven werkt als een echte!

Je ziet op de volgende foto's het harnas al in de primer (ter controle van de onderdelen) met daaraan de ophanginsarmen bevestigd. Die moeten nog een laagje primer krijgen, en ze worden dan verder gedetailleerd met nog een hele trits onderdelen. Hij is bij lange na nog niet af, deze voorkant.









Tot de volgende !!
Hallo Dominique,

Ik ga dezelfde maken en heb inmiddels het motorblok al in elkaar zitten. Ik loop alleen vast bij de 2e pagina. Daar verwijst hij naar meerdere onderdelen die dubbel te vinden moeten zijn op raampje 9. De één zie ik wel twee keer, de ander komt écht maar 1 keer voor. Had jij dat ook? En zo ja, hoe heb jij dat opgelost. Groetjes Bianca
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.