De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 21-02-2002, 21:05
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Oostkamp
Posts: 218
verstappen-sauber?

Volgens de officiële fanpage van Jos Verstappen is deze vandaag op bezoek geweest bij het Formule 1 team van Peter Sauber. Het team heeft interesse in Jos als test- en reserverijder. Hij heeft er vandaag een stoeltje gaan passen in de wagen.

Hoe groot dat de kans is dat de deal doorgaat is niet geweten, evenmin of de eventuele deal er snel komt.

komt van http://www.f1pits.net

ja, ik denk dat Verstappen overal eens aan het proberen is en zien waar hij terecht kan.
Bij sauber testrijder, waarom niet...
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2002, 21:41
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
lijkt me zeer goed mogelijk. De Ferrari-link met Schumacher is aanwezig (motoren) en Sauber heeft er alle voordeel bij een testcoureur met Verstappen's ervaring te hebben.
En als Massa het jaar erop naar Ferrari gaat (!) kan hij misschien nog aanspraak maken op een stoeltje, waarom niet
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2002, 23:10
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
persoonlijk vind ik dit het eerste geloofwaardige Verstappen-verhaal van de laatste maanden. Beide teams kunnen er baat bij hebben, dus waarom niet eigenlijk.

airco
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2002, 23:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
i agree airco. Al moet ik zeggen dat finish al even zot is als die mannen op het verstappen forum ( behalve marshal dan he ) graptje he finish
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2002, 23:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
heya, dat forum lees ik af en toe. ik mag me toch ook vermaken
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-02-2002, 00:39
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
zot zijn doet geen zeer eh raceboy
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-02-2002, 18:24
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Jos Verstappen wordt de derde coureur van Sauber in het komend seizoen. De Nederlander was vandaag op het hoofdkwartier van de renstal in Zwitserland. Bronnen in Zwitserland melden dat de Nederlander daar heeft bekeken of hij in de auto past. Verstappen lijkt zijn plaats bij Sauber te danken te hebben aan zijn uitstekende relatie met Ferrari en Micheal Schumacher.

Alle geluiden over de relatie Verstappen en Sauber spreken van een betrekking als 'test- en reservecoureur'. Dat duidt erop dat de Nederlander op de eerste plaats staat als de Braziliaan Felipe Massa moet worden vervangen. De jonge Braziliaan lijkt niet de revelatie te zijn die de onervaren Kimi Raikkonen vorig jaar voor het team was. Enkele dagen voor de seizoenstart heeft Massa zijn bolide nog niet zo onder de knie als de Fin vorig jaar. Raikkonen startte het seizoen met een voorwaardelijk contract. Ook zijn superlicentie was hem onder voorbehoud verleend. Vergelijkbare afspraken zijn vermoedelijk ook met Massa gemaakt. In het afgelopen seizoen veroverde Jos' oude teamgenoot Pedro de la Rosa via een testcontract een Grand Prix-stoeltje bij Jaguar.

De overeenkomst tussen Sauber en Verstappen markeert de ontwikkeling die de Nederlander in Formule 1 maakt. In 1997 was hij ook al dichtbij een stoeltje bij het Zwitserse team, maar toen wilde motorenleverancier Ferrari dat Nicola Larini er Grand Prix-ervaring zou opdoen. Twee weken geleden werd bekend dat Ferrari in december belangstelling heeft getoond voor de diensten van Verstappen. Teambaas Jean Todt polste persoonlijk de beschikbaarheid van de Limburger voor testwerkzaamheden. Die reageerde toen afwijzend omdat hij zich nog gehouden achtte aan een contract met Arrows.

Sauber baarde in het afgelopen seizoen opzien door de vierde plaats in het constructeurskampioenschap te claimen. Het privéteam was de fabrieksteams van Ford, Honda en Renault te snel af met twee onervaren coureurs. Vandaag erkende de met veel aplomb gelanceerde renstal van Renault dat het zich ten doel heeft gesteld om Sauber te evenaren.

bron: formule1.nl
hetgeen gisteren al voor waarheid werd aangenomen is vandaag dus bevestigd. Eigenlijk doet Jos hier volgens mij wel een goeie zaak mee.

airco
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 22-02-2002, 20:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Jos weer onder de panne, sophie weer blij............

Wel leuk op het verstappenforum is de actie die ze nu willen opstarten. een van de forumleden heeft familie wonen in Melbourne. Nu wil die nederlander (hoe kan het ook anders ) met een groot spandoek een sneer maken naar Arrows / Tom Walkinshaw.

Ik moet zeggen er zitten wel een paar creatieve tussen: http://www.verstappen.nl/cgi-bin/for....pl?mes=109531

__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-02-2002, 12:12
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Oostkamp
Posts: 218
yep ook gelezen.

Tzal een zware strijd worden achter de top teams een goeie testrijder is wel nodig.

verwachting na de top teams:
Sauber, Renault, Jordan, BAR

BAR gaat iets deftigs moeten doen als ze willen winnen, kzie Villeneuve al opstappen...

Renault zal misschien de verrassing worden van he jaar... misschien ook Minardi, dat zou eens schoon zijn.

Sauber was vorig jaar goed en die zullen wel blijven denk ik.

Alleszins de top teams zullen terug vanvoor staan en een schone strijd met de ""mindere teams"".

Verdoeme rijd ik met ne zot in Escors, Raceboy== baas van het team?
Reply With Quote
  #10  
Old 24-02-2002, 03:09
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Sway Bar

BAR gaat iets deftigs moeten doen als ze willen winnen, kzie Villeneuve al opstappen...
tja naar waar ?? Villeneuve heeft na M.Schumacher het grootste loonzakje in den F1. Ik zie in den huidige F1 mor 3 maximum 4 teams die dat kunnen betalen. Ferrari, Toyota, Williams en McLaren. Van de laatste 2 teams twijfel ik al of ze dat willen betalen (astronomische bedragen voor rijders is een beetje tegen de stijl van het huis daar).

Bovendien hebben Williams (enkel Ralf twijfelachtig) en McLaren (Villeneuve geeft zelf aan dat McLaren geen optie is)hun piloten voor de komende jaren volgens mij wel onderdak. Ferrari blijft Schumacher, en ik kan me niet voorstellen dat Villeneuve naast Schumacher wil komen rijden in een team. Dan Blijft enkel Toyota nog over. Als het hem dan toch om het winnen te doen is neemt Villeneuve wel weer heel grote risico's. Toyota mag dan wel een geweldige geschiedenis hebben en een monsterbudget hebben, de eerste jaren meestrijden voor de titel zal er waarschijnlijk nog niet bij zijn. Bar kwam ook met de belofte dat ze op 2 jaar bij de topteams zouden behoren. Nu weten we echter beter .

Dus veel opties heeft Villeneuve niet. Op het einde van het seizoen terug naar Williams lijkt me nog het meest waarschijnlijke, maar dan zal hij volgens mij wel wat van zijn loonzakje moeten afgeven.

airco
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 24-02-2002, 09:54
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Oostkamp
Posts: 218
Zeer goed geredeneerd airco

Gaan we terug een strijd zien tussen de Honda motors?
Reply With Quote
  #12  
Old 25-02-2002, 20:09
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
net nu we dachten dat alles definitief rond was, las ik zonet dit bericht.

Quote:

Het is nog allerminst zeker dat Jos Verstappen in het komend seizoen de testrijder van Sauber wordt. Dat heeft het team vandaag bekendgemaakt. Verstappen paste vorige week op verzoek van de Zwitserse renstal een stoeltje.

De zaak leek al zo goed als rond, maar volgens Saubers persdame Agnes Carlier is teambaas Peter Sauber er nog niet uit. "Verstappen is bij ons geweest om een stoeltje te passen", verklaarde Carlier vanuit Australië. "Hij is twee keer zo groot als onze reguliere coureurs dus we moesten eerst zien of hij in onze auto paste zonder veel aanpassingen aan het chassis. Enerzijds zeggen onze technische mensen dat het voor Felipe Massa en Nick Heidfeld teveel gevraagd is om naast het racen ook nog te testen. Maar zoals meneer Sauber het zegt- we zijn maar een klein team en we hebben slechts een auto om mee te testen."

In de laatste week voor het vertrek naar Australië schreven zowel Heidfeld als Massa een auto af, waardoor het team de test voortijdig moest afbreken. Het team tilt daar echter niet te zwaar aan, zo blijkt uit een reactie van Carlier. "Iedereen beschadigt weleens een auto, dat hoort erbij."

bron: http://www.formule1.nl
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 28-02-2002, 23:19
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Jos Verstappen is weer een stap dichter bij een plaats als testrijder bij Sauber. De Nederlander bracht gisteren opnieuw een bezoek aan de Sauber-fabriek in het Zwitserse Hinwil. Dat meldt Verstappens officiële website.

Verstappen, die ongeveer een maand geleden bij Arrows aan de deur werd gezet, werd dit keer bijgestaan door zijn persoonlijk begeleider Raymond Vermeulen. Verstappen is acht centimeter groter dan Sauber-rijders Nick Heidfeld en Felipe Massa en daarom werd er wederom gewerkt aan de zitpositie en de stand van de pedalen.

Volgens Verstappens website krijgen de Sauber-technici steeds een beter idee hoe ze Jos comfortabel in de auto kunnen laten zitten.
Schumacher is zijn maat blijkbaar aan het binnenloodsen bij een Ferrari-protected team. Zeker als je dit artikel er dan nog bijleest.

Quote:
Wereldkampioen Michael Schumacher heeft vandaag fel uitgehaald naar Arrows-baas Tom Walkinshaw. De stercoureur kiest zonder voorbehoud de kant van zijn maat Jos Verstappen. "Waarschijnlijk is het beter niet onder een baas te werken die een reputatie heeft coureurs eruit te gooien", aldus de Duitser op een persconferentie in Melbourne.

Schumacher verwijst naar de reputatie die Walkinshaw op het gebied van personeelsmanagement heeft. Drie weken voor de start van het seizoen pleegde hij contractbreuk door Heinz-Harald Frentzen aan te stellen op de plaats van Jos Verstappen. In 1999 werd Mika Salo op dezelfde manier aan de kant gezet ten bate van de Japanner Tora Takagi. Vorig jaar liet Walkinshaw Pedro de la Rosa op het laatste moment vallen voor het sponsorgeld van Enrique Bernoldi.

Verstappen lijkt nu het pad van Salo en De la Rosa te volgen. Beide coureurs kregen uitstekende betrekkingen aangeboden als testcoureur en rijden inmiddels als goed betaalde coureurs in Formule 1. Ook op dat front staat Michael Schumacher achter Verstappen. Via de wereldkampioen werd Verstappen al gepolst voor testwerkzaamheden. Kort na zijn ontslag door Walkinshaw zat Verstappen bij het tweede Ferrari-team Sauber. "Ik geloof dat Jos al wat nieuwe opties heeft. Ik hoop dat het allemaal goed komt'', aldus Schumacher.

Jos Verstappen was de teamgenoot van Michael Schumacher in het jaar dat de Duitser wereldkampioen werd met Benetton. Daar leerden beide Tom Walkinshaw kennen. De Schot was destijds door Flavio Briatore aangesteld als teammanager.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2002, 23:38
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Da zal wel da ze bij sauber goed vooruit gaan! Hun piloten zijn slechts 8 cm groot!
"Hij is twee keer zo groot als onze reguliere coureurs" en "Verstappen is acht centimeter groter dan Sauber-rijders Nick Heidfeld en Felipe Massa" ...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 28-02-2002, 23:47
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Ik weet niet of iedereen het zo een beetje door heeft, maar sauber is in het kielzog van Ferrari een serieuze subtopper aan het worden. Zeker nu Ferrari het enige topteam is op Bridgestone. Terwijl vorig jaar McLaren en vooral Ferrari de ontwikkeling bepaalden bij Bridgestone is het niet onwaarschijnlijk dat Ferrari nu Sauber gebruikt om de banden-development mee op te nemen. Sauber en Ferrari hebben nog altijd heel nauwe banden. Dat Ferrari de ontwikkeling van Bridgestone volledig op zich alleen gaat nemen is onwaarschijnlijk. Daarom zal Sauber waarschijlijk de kans krijgen om input te leveren aan het ontwikkelings-proces en zo op termijn ook een invloed uitoefenen zodat de banden beter aansluiten op hun Chasis. Als je zo een tijdje over het hele verhaal begint na te denken wordt er wel het een en het ander duidelijk.

airco
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.