De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 10-10-2005, 13:58
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Meerhout
Posts: 66
Bburago failliet

Zo, dat was even slikken... Blijkbaar is BBurago in vereffening gegaan. Voor de bezoekers van dit forumonderdeel misschien geen groot verlies, maar ik ben er toch wel een bikke het hart van in. Gedurende meer dan 20 jaar verzamel ik hun kits (en klik ze ook effectief in elkaar ), zoals de meeste modelbouwmeetingdeelnemers nog wel zullen weten (en zoals ook hier te lezen is). Daar zal nu een einde aan komen. Leenbakker zal het trouwens ook graag horen, alvast een koper van hun vitrinekasten minder...

Nu ja, misschien is dit de stimulans die ik nodig had om eindelijk eens aan die Tamiya Ferraris te beginnen .

Maar ik had ondertussen toch nog wel een vraagje voor de betere Googlers en "hobbywinkelafschuimers" onder jullie. Op het redelijk fantastich onderhouden www.bburagoworld.nl (daar kon het echte BBurago een puntje aan zuigen, hoewel dat er dus ook niet meer van zal komen ) heb ik ontdekt dat er een nieuwe kit was aangekondigd voor 2005, nl de Giugiaro Prima Speedster (ref 70045). Weet er misschien iemand of die kit ook nog effectief op de markt is gekomen, en zo ja, waar ik 'm eventueel nog op de kop zou kunnen tikken?

Al mijn hoop is nu gericht op de Essen Motorshow, waar ik altijd de laatste kits op de kop heb weten te tikken (er liggen er daar jaarlijks letterlijk honderden), maar aangezien het nu vanwege de situatie van Bburago best wel dringend is, zou jullie hulp natuurlijk welgekomen zijn.

Jimbo.
__________________
"In China, there are so many Wings and Wongs, that we are afraid somebody might wing the wong number" - uit een klachtenboek
Reply With Quote
  #2  
Old 10-10-2005, 18:18
manu's Avatar
manu manu is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: kortenberg
Posts: 275
In de "Auto-modelisme" nr.106, staat dat de productie van Bburago-modellen verder gaat onder de naam van Techtoys, met een zekere Richard Mames,ooit werkzaam bij Solido, aan het roer.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-10-2005, 10:57
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
WABLIEFT???????????????? 't is nie waar hé!! Ik verzamel de '70 en '80 modellen, de prijzen zullen dus weer maar eens de hoogte inschieten op ebay.
Zal snel beginnen hamsteren denk ik. Vaarwel jeugdnostalgie....

Kunnen we op de Paddock niet allemaal wat geld samenleggen om zelf de boel over te nemen? Ervaring hebben we al!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.