De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 16-08-2003, 00:23
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Angry 'Belgische' Audi in Spa zonder Belgen

Ara & Kristensen In The Goh Audi
We suspected that Frank Biela would partner Seiji Ara in the Team Goh Audi at the Spa 1000 Km, but Tom Kristensen’s website – www.tomkristensen.com - provides the answer: it will be the multiple Le Mans winner himself.



On the choice of drivers, JG Mal-Voy, Secretary-General of the Belgian Audi Club, made the following comment: “Clearly we have looked at the possibilities in terms of Belgian drivers but, in view of the conditions and the deadlines facing us, we felt it was most important to show an Audi R8 to the Belgian public. The fact that this operation is being carried out together with Team Goh, whose Team Manager, Torsten Robbens, is a Belgian and a member of the Belgian Audi Club, and that our friends from Audi Sport in Ingolstadt have decided to send us Tom Kristensen, five times winner of the Le Mans 24 hours, does demonstrate our desire to present an R8 at Spa under the best possible conditions.”
Reply With Quote
  #2  
Old 16-08-2003, 23:00
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
op verzoek van joost:


Link aangepast zodat foto zichtbaar is. Werner333
__________________
The end.

Last edited by Werner333; 17-08-2003 at 11:09.
Reply With Quote
  #3  
Old 17-08-2003, 08:30
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Reply With Quote
  #4  
Old 17-08-2003, 21:28
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
ik heb ook een wallpaper formaat gezien van deze foto. Staat op de site van een van de rijders van deze wagen...
__________________
The end.
Reply With Quote
  #5  
Old 17-08-2003, 21:34
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Rotterdam, Nederland
Posts: 505
http://www.frank-biela.de/News/03081402_g.jpg

Copyright by: Audi Sportpress
Reply With Quote
  #6  
Old 17-08-2003, 22:23
TYRI F1's Avatar
TYRI F1 TYRI F1 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Nijkerk, Gelderland, Nederland
Posts: 259
idd, die ja. van frank biela. normaal gesproken vind ik geel-wit nie echten een mooie combo, maar deze met dat grijze lijntje. Zou er iets reflecteren op die wagen? Dat grijze lijntje misschien? Lijkt me wel kewl...
__________________
The end.
Reply With Quote
  #7  
Old 18-08-2003, 00:36
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Om eerlijk te zijn vind ik dit de Audi R8 met het minst gelukte design.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #8  
Old 18-08-2003, 06:33
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Wel spijtig dat de belgische Audi mannen niet op deze wagen zitten. ( verbergt en hemroulle)
Ik denk dat die mannen dat machien ook wel konden temmen.
Reply With Quote
  #9  
Old 18-08-2003, 18:44
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Ik vrees dat Hemroulle en Verbergt niet echt de piloten zijn met de juiste ervaring. Op proto vlak heb je er maar weinig; Goossens, Theys, Saelens, de Radigues en Van de Poele. Maar ja, deze heren krijgen geen kans bij Audi...
Reply With Quote
  #10  
Old 28-08-2003, 16:04
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
in de autowereld van vandaag staat een interview met de belgische teambaas van team Goh (Torsten Robbens). hem werd de vraag gesteld over dit onderwerp:

Quote:
We hebben overwogen om een Belgische piloot te laten rijden, maar vonden niet meteen de geschikte man. Audi-piloten Tim Verbergt en Jean-François Hemroulle kwamen niet in aanmerking omdat ze geen enkele proto-ervaring hebben. Didier Theys en Eric Van de Poele zijn uitstekende endurance-rijders, maar zij hebben geen recente ervaring met de Audi of het team. Om aanpassingsproblemen te vermijden hebben we voor onze vaste rijders gekozen die ook in Le Mans van de partij waren. Dat betekent echter niet dat er in de toekomst geen Belg bij Team Goh kan. Afwachten maar.

wat Saelens betreft: die rijdt in de ALMS bij Panoz, hetgeen daar een concurrent is van Audi. dus die keuze lijkt mij uitgesloten
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 28-08-2003, 16:41
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Toch even Marc Goossens vergeten? Heeft ervaring, kan sturen en heeft geen contract...
Reply With Quote
  #12  
Old 28-08-2003, 18:48
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
tjah, marc is ook 1 van mijn favoriete piloten, maar wat ga je eraan doen he. ze willen deze race absoluut winnen, en dan ben je beter af met rijders die de auto kennen
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 28-08-2003, 19:34
Porsche917's Avatar
Porsche917 Porsche917 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2002
Location: Op de verkeerde plaats van het land als je autosport fan bent
Posts: 53
Quote:
Originally posted by marcel
We hebben overwogen om een Belgische piloot te laten rijden, maar vonden niet meteen de geschikte man. Audi-piloten Tim Verbergt en Jean-François Hemroulle kwamen niet in aanmerking omdat ze geen enkele proto-ervaring hebben. Didier Theys en Eric Van de Poele zijn uitstekende endurance-rijders, maar zij hebben geen recente ervaring met de Audi of het team. Om aanpassingsproblemen te vermijden hebben we voor onze vaste rijders gekozen die ook in Le Mans van de partij waren. Dat betekent echter niet dat er in de toekomst geen Belg bij Team Goh kan. Afwachten maar.
Een excuus gelijk een ander natuurlijk. Bewijst alleen maar hoeveel vertrouwen men heeft in onze piloten. Waarom zou een vd Poele, of een Theys niet overweg kunnen met die R8? Trouwens ze vergeten nog één belangrijk detail: onze piloten hebben toch wel een degelijke kennis van het circuit, iets wat toch een voordeel moet bieden.

En als ik mij goed herriner had onze vriend Perry McCarthy ook nog nooit een Audi van dichtbij gezien toch mocht hij deelnemen aan de 12 uren van Sebring...
__________________
Porsche 917: The greatest racing car ever

Reply With Quote
  #14  
Old 28-08-2003, 19:54
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally posted by Porsche917
Een excuus gelijk een ander natuurlijk. Bewijst alleen maar hoeveel vertrouwen men heeft in onze piloten. Waarom zou een vd Poele, of een Theys niet overweg kunnen met die R8? Trouwens ze vergeten nog één belangrijk detail: onze piloten hebben toch wel een degelijke kennis van het circuit, iets wat toch een voordeel moet bieden.

En als ik mij goed herriner had onze vriend Perry McCarthy ook nog nooit een Audi van dichtbij gezien toch mocht hij deelnemen aan de 12 uren van Sebring...
Ik begrijp perfect waarom ze geen Belg op de wagen zetten. Voor een relatief 'korte' race is het beter aangewezen vaste rijders te hebben. Kristensen heeft al meer op Spa gereden dus dat is niet echt een sterk argument. Ook mag je niet vergeten dat mannen als VD Poele, Theys kunnen doen aan een soort van bedrijfsspionage... (het is misschien ver gezocht maar het kan)
Reply With Quote
  #15  
Old 28-08-2003, 20:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Ben er zeker van dat als ze iemand als Marc Goossens op deze Audi zouden zetten, ze een even goed resultaat zouden rijden. En dan zou hij in de toekomst in Le Mans ook eens op een winning car kunnen zitten. In Belgie kan er naar mijn bescheiden mening momenteel niemand tippen aan de snelheid van Marc in een World Sports Car van het LM type.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.