De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 17-04-2007, 19:23
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Finland
Posts: 79
Introductie "nieuw" lid

Dag iedereen!

Huudo heeft voorgesteld om me hier eens voor te stellen - ik hoop dat het niemand stoort...
'k Ben niet echt een nieuw lid aangezien ik me hier meer dan een jaar geleden al heb ingeschreven, maar ik ga vanaf nu proberen toch ook actief wat te posten.

Zo'n 15 jaar geleden heb ik mijn eerste modelwagens aangeschaft (toen nog Rolls-Royces en, in die-cast, wat F1 wagens). Tegenwoordig beperk ik me tot Finse racers (en wat van Mansell en BMW), mijn favorieten zijnde Keke Rosberg en JJ Lehto.
Wat sommigen hier waarschijnlijk niet graag zullen horen is dat het merendeel van mijn collectie die-cast modellen zijn. Vroeger bouwde ik graag Tamiya (out of the box) maar dat heb ik opgegeven omdat het gewoon te veel plaats in nam. Dus nu is het 1:43 al wat de klok slaat.

Minichamps, Spark, Ixo,... hebben niet alle wagens die ik wil in hun collectie, dus twee jaar geleden heb ik mijn eerste 1:43 Tameo kit aangeschaft (de 1994 Australian Grand Prix Sauber, JJ's laatste F1 race). Sindsdien heb ik nog maar twee andere modellen in elkaar geknutseld: JJ's eerste F1 wagen, de '89 Onyx, en Mansell's '83 JPS Lotus).

Ik hoop dat ik me wat meer gemotiveerd zal voelen om wat constanter te werken aan mijn achterstallige kits (ik ben nu begonnen aan Keke's '81 Fittipaldi) als ik hier eens wat van mijn vooruitgang laat zien...

Ik ga nu een foto'tje van de twee JJ Lehto kits posten in de galerij die Guy voor me heeft geopend, waarvoor dank!

Hopelijk kan ik dra ook wat van de Fittipaldi tonen.
Groetjes,
Tim
Reply With Quote
  #2  
Old 17-04-2007, 20:01
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Hi,

Leuk dat ook Finse modelbouwers de weg naar De Paddock hebben gevonden. Al lijkt het me dat je/u een Nederlands/Vlaamse achtergrond hebt, anders schrijf je geen Nederlands

Je verhaal deed me gelijk denken aan een Finse vriend van me. Zijn favoriete rijder is eveneens JJ Letho. Hij staat er zelfs 's nachts voor op om ALMS live te kunnen volgen...

Daarbij bouwt die jongen ook nog eens schaalmodellen van wagens. In Finland bestaat ook een zeer actief forum voor modelbouwers (wel in het Fins). Misschien kunnen zij je ook gaan helpen met tips (voor winkels etc). Ik zal binnenkort eens de links plaatsen!

Veel plezier met het bouwen van een nieuwe "Letho-wagen".

Groeten
Yvonne
Reply With Quote
  #3  
Old 17-04-2007, 20:14
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Finland
Posts: 79
Ik ben Belg, maar sinds zeven jaar woonachtig in Finland - eerst nabij Helsinki, sinds 2005 in Tampere, 200km noordwaarts.

Het zou interessant zijn de link naar dat Fins forum te krijgen! Modelbouw op grotere schaal (1:24, 1:20, 1:12,...) heb ik hier in winkels al wel gezien maar in de speciaalzaken waar ik ben geweest, had gek genoeg niemand gehoord van 1:43 kits. Ik heb mijn kits dan maar via eBay gezocht en gevonden
Reply With Quote
  #4  
Old 17-04-2007, 22:26
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
In ieder geval welkom hier. Je volgt het allemaal al een tijdje vanop afstand, en je hebt waarschijnlijk al wel door dat het hier een bende prettig gestoorden is, vooral in het modelbouw-gedeelte van het forum.
Maar of het nu gaat om die-casts, out-of-the-box, zelfbouw of whatever er nog nog allemaal mogelijk is, laat maar zien waar je mee bezig bent. Er is altijd wel iemand met interesse.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #5  
Old 19-04-2007, 16:17
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Hi,

Ik heb die Finse vriend even gesproken en hij heeft een link gegeven. Misschien heb je er wat aan....

Een Fins forum (grotendeels in het Fins):
http://www.fcma.fi/FCMABBS/

En dit is de organisatie ervan: http://www.fcma.fi/

Kijk er eens rond, en misschien heb je er wat aan. Hij was in ieder geval enthousiast. En hij kijkt hier af en toe ook wel eens naar foto's van modellen enz.

Reply With Quote
  #6  
Old 19-04-2007, 17:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
W E L C O M E!!

Leuk te zien dat ook het modelbouwgedeelte van DePaddock tot ver buiten onze regionen wordt gelezen. Ik kijk er al naar uit om je modelbouwperikelen te volgen en hopelijk kan je verblijf op DePaddock een extra stimulans zijn om wat actiever te worden - zoals je zelf al aangeeft.

Veel plezier hier!!
Reply With Quote
  #7  
Old 19-04-2007, 17:56
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Location: Finland
Posts: 79
Yvonne, bedankt voor de link - ik zal het dadelijk eens bekijken!

En Huudo, ik ga hier blijkbaar een valse start maken. Een paar dagen geleden had ik nog de beste bedoelingen, maar terwijl is het kwik hier weer gedaald tot 3 graden en is er behoorlijk wat wind ook. Aangezien ik liever met warm weer werk, zodat ik de ramen en deuren kan openzetten om te verluchten tussenin, zal mijn volgende model even moeten wachten.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.