De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #16  
Old 01-06-2011, 15:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Qua kleuren zou ik trouwens strikt de 3 kleuren gebruiken van ons logo: grijs, zwart en (oker)geel. Dan sluit de stand dichter aan bij het eigenlijke logo. Misschien gele steunen en een grijze basis, of omgekeerd... Eens het uitgetekend is zegt dat iets meer, dan zien we wel...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #17  
Old 01-06-2011, 16:14
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Qua kleuren zou ik trouwens strikt de 3 kleuren gebruiken van ons logo: grijs, zwart en (oker)geel. Dan sluit de stand dichter aan bij het eigenlijke logo. Misschien gele steunen en een grijze basis, of omgekeerd... Eens het uitgetekend is zegt dat iets meer, dan zien we wel...
Goed idee. Heb dat eens heringekleurd zie.
Grijze bodem, gele steunen en een zwarte legger om het logo op te zetten.

Zou echt opvallen, zo in't geel. Denk dat dat mooi kan worden.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	100_0829.jpg
Views:	1072
Size:	74.6 KB
ID:	22421  
__________________

Last edited by Loixrallyfan; 01-06-2011 at 16:15.
Reply With Quote
  #18  
Old 01-06-2011, 16:15
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Hoe hoog wordt die constructie? Je moet er namelijk voor zorgen dat het ene model het andere niet verbergt in de hoogte. Dat wil zeggen dat er genoeg ruimte moet zijn tussen de verschillende platen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #19  
Old 01-06-2011, 16:19
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Daar hebt ge een goed punt. Denk dat er toch zo een 30 cm tussen moet zitten. Maar het feit dat de steunen in een helling naar achter geplaatst worden doet natuurlijk ook veel en denk zelfs dat dan een 25 cm al volstaat.
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 01-06-2011, 16:27
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Ik ben geen modelbouwer en het heeft er niet direct mee te maken wat ik hier ga zeggen maar je moet ook zien of je het gemakkelijk kan vervoeren en monteren - demonteren, de praktische kant van de zaak dus.
Het zal waarschijnlijk toch de bedoeling zijn om het te gebruiken op verschillende beurzen en eventueel op jullie maandelijkse vergaderingen.

Voor de rest een prachtig ontwerp en met die kleuren van de paddock zal het zeker opvallen!!

@Loixrallyfan: waar in uw ontwerp komt de (led)verlichting te zitten?
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport

Last edited by NetForce84; 01-06-2011 at 16:30.
Reply With Quote
  #21  
Old 01-06-2011, 16:35
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2009
Location: Valmeer
Posts: 1,524
Daar ben ik gene goeie in. Ik vermoed dat zoals bij het voorbeeld dat door Guy aangehaald werd, de lichten in de buizen, dus de steunen moeten komen. Het licht komt dan via de sleuven naar buiten waar het plexi ingeschoven wordt. Het is ook mogelijk extra lichtsleuven in de steunen te voorzien. Ik denk wel dat er bij het voorbeeld TL-buizen gebruikt zijn. Lijkt me budgetvriendelijker dan leds.
Hier nog eens die stand:
__________________
Reply With Quote
  #22  
Old 01-06-2011, 16:56
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Foto's van deze stand had ik al gezien, is inderdaad prachtig.
Voor verlichting zal men het moeten bekijken wanneer jullie effectief tot de realisatie overgaan.
Misschien is TL geen slecht idee, led kan ook tof zijn.
Wordt zeker en vast vervolgd.
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #23  
Old 01-06-2011, 22:38
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Hé jongens, ik wil niet moeilijk doen, maar is het mogelijk dat er over dit onderwerp een aparte thread kan op gestart worden? Eventueel in de afdeling "Modelbouw - Algemeen en vraagbaak"
Dan blijft het overzichtelijk en duidelijk en is het ook makkelijker terug te vinden.


Hou er rekening mee dat het makkelijk monteer- en demonteerbaar moet zijn, gewicht en verhuismogelijkheden.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #24  
Old 01-06-2011, 22:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
De Paddock Modelbouw display - hoe gaan we dit verwezenlijken?

Goed idee Johny Doen we meteen

In deze thread gaan we dus een boomke opzetten over hoe een modelbouw display voor op beurzen zouden kunnen vervaardigen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 01-06-2011 at 22:51.
Reply With Quote
  #25  
Old 01-06-2011, 23:05
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Hé jongens, ik wil niet moeilijk doen, ...
Nee hoor ...

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
... maar is het mogelijk dat er over dit onderwerp een aparte thread kan op gestart worden? ...
Ja hoor ...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #26  
Old 02-06-2011, 00:34
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Als je toch overal een 25 of 30cm tussen de palen zou willen, dan kom je toch al aan een constructie van 2,75m of 3,10m op 1m hoogte. Je kan deze constructie natuurlijk wel in vier stukken maken en monteren op de beurs zelf, zonder dat je er bijna niks van ziet. Maar het grootste probleem ligt eigenlijk niet het vervoeren, maar het gewicht van de constructie. De palen en het plexiglas op zich gaat niet zoveel gewicht zijn, maar de sokkel gaat toch redelijk zwaar moeten zijn om deze constructie te kunnen dragen Of we moeten de sokkel bevestigen met een soort bankschroef op de tafel langs de achterkant, maar dat gaat volgens mij geen zicht zijn, denk ik. Ook zat ik er aan te denken op de palen recht te zetten in plaats van scheef, maar dit is natuurlijk ook maar een idee.

Lesley
Reply With Quote
  #27  
Old 02-06-2011, 00:35
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Qua kleuren zou ik trouwens strikt de 3 kleuren gebruiken van ons logo: grijs, zwart en (oker)geel. Dan sluit de stand dichter aan bij het eigenlijke logo. Misschien gele steunen en een grijze basis, of omgekeerd... Eens het uitgetekend is zegt dat iets meer, dan zien we wel...
Waarom niet in carbon folie.
Reply With Quote
  #28  
Old 02-06-2011, 12:55
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
De bodemplaat moet een solide blok zijn om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden inderdaad. Ik denk dat een houten bodem hiervoor aangewezen is. En die zouden we dan kunnen bekleden met carbonfolie om de link met autosport te benadrukken. Meteen vertegenwoordigt het carbon dan ook het zwart van ons logo. Met gele palen en een grijze bovenplaat blijven we dan nog steeds in ons kleurengamma

De palen recht zetten is misschien wel beter voor het evenwicht, maar als ze wat achterover leunen kan je elk model wel beter zien staan. Ik denk dat een lichte constructie van aluminium met plexiglas bodems moet kunnen als de bodemplaat (die uit één deel moet bestaan) voldoende tegenwicht levert. Mede daarom zou ik ze ook niet langer maken dan 1,50m. Als we ons beperken tot 5 'kolommen' in plaats van 7, moet dat kunnen. Grotere bodemplaten zijn niet meer vervoerbaar met een gewone wagen en ditto koffer. Als we echt de ganse stand willen bedekken met zulke display's moeten we er 2 vervaardigen, maar dat lijkt me overdreven. Tenslotte is het de bedoeling dat we op de display onze meest recente modellen zetten, de rest kan nog altijd op de klassieke manier uitgestald worden. Ik zie trouwens op de foto van ons voorbeeld dat zij zich ook beperken tot 5 kolommen (4 steunen dus)...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #29  
Old 02-06-2011, 13:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik heb eens wat metingen gedaan op de foto van ons voorbeeld en ik denk dat dit er niet al te ver naast zal zitten:



Lesley, voor de autocad tekening kan je misschien eens uitgaan van die afmetingen?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	display.jpg
Views:	1048
Size:	872.3 KB
ID:	22423  
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 02-06-2011 at 13:12.
Reply With Quote
  #30  
Old 03-06-2011, 01:19
eyckles's Avatar
eyckles eyckles is offline
Nen dulle plekker
 
Join Date: Dec 2009
Location: Hamme
Posts: 1,304
Deze afmetingen had ik origineel ook in gedachten. Ben er al aan bezig geweest, maar moet nog een groot deel tekenen. Voor de bodem plaat kan je eventueel opteren voor een keukenblad uit spaanderplaat van 4cm en dat kan je op maak laten maken in gelijk welke kleur. Ik stuur het bestand naar je door.

Groeten,
Lesley

Last edited by eyckles; 03-06-2011 at 01:21.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.