De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 25-06-2004, 14:18
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Eiffelrennen

Volgende week is het weer zover: een buitenlandse race. Ik kijk er al vast naar uit. Nieuwtjes en dergelijke mogen allemaal in deze topic geplaatst worden.

Bij ons weinig nieuws. Eigenlijk alleen dat we gisteren niet zijn gaan testen in Zolder maar speciaal voor deze race op de Nürburgring, kwestie van het circuit al te kennen

De Volvo al klaar Driesco? Al foto's van de nieuwe livery?
Reply With Quote
  #2  
Old 25-06-2004, 18:14
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Scapa hoe is de test verlopen op de Nürburgring?
Reply With Quote
  #3  
Old 25-06-2004, 18:29
Vertigo Streiff Vertigo Streiff is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Zolder
Posts: 373
wie heeft er getest ? en wanneer ?
Reply With Quote
  #4  
Old 25-06-2004, 18:46
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Re: Eiffelrennen

Quote:
Originally posted by Scapa


De Volvo al klaar Driesco? Al foto's van de nieuwe livery?
De Volvo is zo goed als klaar. Enkel de nieuwe benzinetank nog aansluiten en klaar is Kees. De nieuwe livery zal niet meer lukken denk ik, zal dus voor de 24H zijn. Of het moet zijn dat Ward dat kan doen in Duitsland. Ik vrees er eigenlijk wel voor, een ganse wagen op 1 namiddag.

Last edited by Driesco; 25-06-2004 at 20:49.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-06-2004, 19:58
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Scapa hoe is de test verlopen op de Nürburgring?
We hebben niet met de Belcar auto's gereden maar met de M3 Groep A en een paar Mini's. Het was gewoon louter om het circuit al wat onder de knie te krijgen eh.
Reply With Quote
  #6  
Old 27-06-2004, 22:49
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Heeft er soms iemand wat info i.v.m. camperen in de buurt van het circuit??

Want ten eerste weet ik niet welk "dé" officiële site is van het circuit. Als iemand mij deze url kan geven...
Maar op de site die ik heb gevonden vind ik althans niets over campeer gelegenheden.

Hebben er al mensen hier van DP ervaringen met camperen op de Nurnburgring?? (prijs e.d.)
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 27-06-2004, 23:02
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
www.nurburgring.de is de site
Reply With Quote
  #8  
Old 27-06-2004, 23:02
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
http://www.nurburgring.de/event.php3...&id=2&lang=eng

zoek je dit misschien?
Reply With Quote
  #9  
Old 27-06-2004, 23:18
PJ46 PJ46 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2001
Location: Oxford, UK
Posts: 86
http://www.nuerburgring.de
Reply With Quote
  #10  
Old 28-06-2004, 20:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Driesco,

Hebben jullie nu nog een 2.0 Liter in de Volvo liggen of die aparte 2.5 motor voor de 24 uur?

Quote:
...........Zelfs de volledige motor en versnellingsbak werden vervangen, zodat van de vorige krachtbron en overbrenging van de Volvo S40 niets meer rest. Het team maakte van deze tijdspanne eveneens gebruik om een tank met grotere inhoud te plaatsen, in functie van de 24 Uren van Zolder............

........En anderzijds is het een grote test, met focus op de 24 Uren van Zolder..........
press release BRI
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 29-06-2004, 00:28
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Quote:
Originally posted by Marshal
Driesco,

Hebben jullie nu nog een 2.0 Liter in de Volvo liggen of die aparte 2.5 motor voor de 24 uur?
Ok Marchall, ik zal even in primeur het één en ander uit de doeken doen wat betreft de Volvo. Ten eerste is het een 2 liter, er is ooit sprake geweest van een 2.5 maar dat was een fout in een persartikel dat door de bewuste persoon is rechtgezet. een 2.5 past gewoon niet in de wagen. Maar!! Het probleem zit hem niet in de motor, wel in de versnellingsbak. Een kleine historiek:

Toen we naar Zweden gingen heeft men ons verteld dat we niet moesten ontkoppelen om een versnelling naar beneden te gaan. De koppeling is van carbon, en deze zou dan binnen de kortste keren stuk gaan. Zo gezegd, zo gedaan. Tijdens de eerste vrije training kwam een houder van de 4de versnelling los, gevolg, de ganse versnellingsbak draaide in de soep. Een leerfout van ons die ons bijna 10.000 euro koste. De meeste stukken hadden we binnen, de eerste en 2de versnelling hebben we in Zweden moeten gaan halen daar de verhoudingen niet optimaal waren. Tijdens de 2de vrije training ( na amper 6 ronden ) voelde Chris plots een remming op het rechte stuk. Na controle van de versnellingsbal bleek deze compleet vernield. De oorzaak: Deze versnellingsbak is door X track ontworpen voor sprint races. Door het feit dat we niet ontkoppelden, sleten de tandwielen dermate dat het stof en metaalstukjes in de boiteolie kwamen. Deze verstopten de oliekanalen waardoor de bovenste tandwielen geen olie kregen en de boel warm is gedraaid en daarna vast. Alles was vernield, koppeling incluis. De versnellingsbak was niet meer herstelbaar, slecht 1 onderdeel kon hergebruikt worden. Zoals jullie kunnen zien hebben op onze website hebben we bij de aankoop van de Volvo een reserveboite gekregen. Dan zijn we deze opnieuw beginnen opbouwen, 1 week voor de race. Tijdens de opbouw bleken we 2 onderdeeltjes te missen die we opnieuw in Zweden moesten bestellen. Toen Jan van Zweden alles opstuurde bleek 1 dag voor het NRF dat de koppeling niet de juiste was die ze hadden opgestuurd. We stuurden dan maar een courier naar Zweden om de koppeling te gaan ophalen. Tot overmaat van ramp bleken de juiste bouten er niet bij te zitten om de koppeling vast te maken aan het vliegwiel. 10 uur voor de technische controle is er dan een courier naar Birmingham gereden om bij AP 10 boutjes te gaan halen. 10 minuten voor sluiten van de technische controle was de wagen klaar. Een derde plaats was de uitslag van de eerste wedstrijd. Na de wedstrijd bleken alle vernellingen kapot te zijn, alle tanden weg en onbruikbaar voor een volgende wedstrijd. Opnieuw 1ste tot 6 de versnelling besteld in Zweden. Wedstrijd 2 was goed, tot de sensor van de versnellingsbak het begaf. Wij hebben een uur voor de wedstrijd er nog zitten aan werken omdat we de versnellingen op het dashbord niet konden lezen. Hier treft ons geen enkele schuld, hij was gewoon kapot. In tussentijd was ons mooi aangelegd financieel potje al deftig geslonken, mede door mijn fout daar ik veel te weinig gebudgeteerd had voor de inrichting van ons team. Naast de tankinstallatie waren de centrale wielmoeraanhechters en de tubes ruim boven ons budget. Omdat we veel kosten gemaakt hadden tijdens de eerste 2 trainingen en de eerste 2 races moesten we keuzes maken, tijd vrijmaken om alles in orde te maken en Duitsland te rijden, of Francorchamps rijden, en werken naar de 24H. We kozen voor optie 1 omdat ons dat 7 weken de mogelijkheid gaf om alles perfect in orde te maken. In tussentijd konden we ook de gesprekken met onze sponsors afwerken waardoor we opnieuw wat ademruimte kregen. 3/4 van ons gebudgeteerde bedrag was immers al in rook opgegaan, ook al bedroeg ons potje meer dan we ooit hadden kunnen hopen. Niets geklaagd, opnieuw aan het werk, sponsorpakketjes maken, VIP packages maken, enz... om toch maar weer de Volvo optimaal te kunnen krijgen. We zijn er, maar ik kan jullie vertellen dat het bloed zweet en tranen gekost heeft om alles weer in orde te krijgen. We gaan proberen om op een andere manier te rijden, dus met ontkoppelen met de misschien gekende gevolgen. Als de versnellingbak niet stuk gaat en de koppeling wel dan hebben we de sleutel gevonden. Indien de versnellingbak weer stukgaat in Duitsland dan moeten we op zoek naar andere alternatieven. X Track heeft geen andere bakken die op deze motor passen, een nieuwe laten bouwen is voor ons onbetaalbaar. Daarom de passage in het persbericht, " van levensgroot belang". Na de Ring beslissen we met het ganse team wat we gaan doen in de toekomst. Blijven we op deze manier verder werken en vervangen we elke race alles met de gekende financiele kant, of stoppen we ons geld in de aankoop van een nieuwe motor en versnellingsbak voor 2005. Ik wou dat ik jullie hier een antwoord kon op geven, maar we gaan de test op de Ring afwachten. We zijn een klein team, dat niet over onbeperkte budgetten beschikt, ook al vind ik dat we niet mogen klagen, maar het moet plezant blijven. Dag en nacht op een EERLIJKE manier op zoek gaan naar centen om te racen, het is geen cado. Ik hoop echt dat ik diegenen die ons het succes niet gunnen ongelijk kan geven en kan aantonen dat de Volvo wel competitief en betrouwbaar is. Voor zij die toch zo graag kritiek geven op een ander ( en dan vooral voor enkele marchalls ), stop aub ook met nonsens de wereld in te sturen. Trekke het schoentje aan wie het past. Even nog iets dat even van mijn hart moet. Aan al diegenen die commentaar hebben op het feit dat ik het krantje uitgeef tijdens de 24H, waar ik nota bene alle teams, circuit Zolder, 24u.be, de marchalls, enz... een GRATIS artikel geef maar zelf iets verdien aan de advertenties omdat ik er al 3 weken dag en nacht mee bezig ben, bezint eer ge begint te roddelen. Sinds 1973 is er een 24H, nooit was er een privé-initiatief, ik doe het om iets aan te verdienen om zo de Volvo te kunnen laten rijden. Ik stel je voor, verkoop ook enkele advertenties, dan kun je misschien hetzelfde doen als ons, je droom laten uitkomen ipv. commentaar te geven om zij die iets doen voor de autosport.

Dit moest er even uit, een fora is niet altijd plezier en lachen, soms moet het ook even serieus kunnen zonder namen te noemen, mensen te kwetsen of wat dan ook. Ik was om te barsten toen ik hoorde dat mensen zo over iemand spreken, wetende dat je dag en nacht voor hen klaar staan en alles doet om ze toch maar te helpen. Voila, buiten de leuke persberichten is het niet altijd rozegeur en maneschijn. Racen is centen, en centen is werken. Alle middelen zijn goed, zolang je maar je vrienden niet bedriegd, niet steelt en geen onwettelijke dingen doet. Als je op deze manier iets wil bereiken in de autosport is het ieder voor zich. Er zijn andere manieren, maar, we hebben er veel zien komen, maar nog veel meer zien gaan. Indien we het niet aankunnen komen we gewoon met opgeheven hoofd een stapje terug.

Bedankt voor jullie aandacht.

Dries Heyman
Reply With Quote
  #12  
Old 29-06-2004, 08:30
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Heb horen zeggen dat het team (EL System, rijden ook mee in de TC) de nieuwe Porsche van First Motorsport huurt om naar de Eiffel te trekken. Kan dit bevestigd worden door één van jullie?
Reply With Quote
  #13  
Old 29-06-2004, 20:11
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally posted by Thomaske_GLPK
Heb horen zeggen dat het team (EL System, rijden ook mee in de TC) de nieuwe Porsche van First Motorsport huurt om naar de Eiffel te trekken. Kan dit bevestigd worden door één van jullie?

Dit klopt volledig Wim Jeuris en ik vermoed G Werkx zullen samen op de nieuwe Porsche rijden van First dit weekend .


Met sportieve groeten
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #14  
Old 29-06-2004, 20:31
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Quote:
Originally posted by yannick88
Dit klopt volledig Wim Jeuris en ik vermoed G Werkx zullen samen op de nieuwe Porsche rijden van First dit weekend .
Wim Jeuris samen mat Shasja Maassen ( of hoe je dit ook schrijft )
Reply With Quote
  #15  
Old 29-06-2004, 20:36
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally posted by Driesco
Wim Jeuris samen mat Shasja Maassen ( of hoe je dit ook schrijft )
het is Sascha Maassen
redelijk grote naam, als je het mij vraagt
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.