De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #31  
Old 20-07-2016, 12:09
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Nog een vervolgvraagje; hoe heb je de structuur in deze geluidsisolatie gekregen?

Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Tim,
Da "grijs" zou de geluidsisolatie moeten voorstellen.
De vieze gele kleur die te zien is in het schilderwerk dat is de lijm die gebruikt is om de isolatie tegen de kap te plakken.
Ik weet dat het een 'afzicht' is maar noodzakelijk voor het geheel.
(As ge begrijpt wa'k bedoel )
Hoe is alles gemaakt ?
Met magic sculpt.
Twee componenten samenvoegen in gelijke hoeveelheid.
En pletten , vervolgens uitrollen tot de gewenste dikte.
Tip; ik gebruik babypoeder van Zwitsal om de boel minder te laten kleven aan het materiaal en handen
Tip 2 ; als geleiding kan je plastieken strips gebruiken van 0,3 mm om de MS van een gelijke dikte te rollen.

Aanbrengen op het model op maat snijden en de randen bijwerken met een wattenstaafje gedrenkt in water.
Structuur aanbrengen met een -versleten- tandenborstel.
Laten drogen en klaar.
Tip 3 ; om te weten of de MS uitgehard is leg je een "overschotje" weg en daaraan kan je dan 'voelen'.

Hopelijk is't allemaal wa duidelijk.

Grtz,
G
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #32  
Old 20-07-2016, 12:49
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Die structuur -en dat stond toch in de originele post- is aangebracht met een versleten tandenborstel.
Gewoon erin "stempelen"...

Grtz,
G
Reply With Quote
  #33  
Old 20-07-2016, 13:28
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Die structuur -en dat stond toch in de originele post- is aangebracht met een versleten tandenborstel.
Gewoon erin "stempelen"...

Grtz,
G
hehe, had het niet goed gelezen Dank je voor de toelichting.
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #34  
Old 20-07-2016, 22:36
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Prima uitleg
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #35  
Old 21-07-2016, 00:44
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Hej,
nu even geen update aangaande het model.
Maar een vraag naar "de volgers" toe.
Persoonlijk verbaas ik me erover dat telkens zoveel mensen de berichten lezen...
(deze post zit al over de 900 'views' en elke dag wordt het meer en meer bekeken,soms tot over de 100 keer per dag)
Voor mezelf is er een engagement aangegaan dat ik SBS-pics van begin tot einde post...en daaraan ga ik voldoen.
Maar het aantal "reacties" is uitgezonderd van écht een paar mensen bedroevend laag hier op de Paddock...
Terwijl er wel dingen verschijnen op FB van mensen die ik ken... (en zeker begaan zijn met het onderdeel "cars" van onze hobby)
Versta me niet verkeerd, ik vis niet achter reacties ,wat heb ik trouwens aan "waaaaw" responses...
Enkel... een tijd geleden was dat hier op de paddock wel anders.
Interactie tussen de bouwer en het publiek leiden enkel tot een beter resultaat !
(en dat geldt niet enkel voor dit topic !!!!)

Jullie hebben een formidastisch forum,gebruik het !!!
(en start nu geen eindeloze discussies maar DOE iets)

P.S. Sorry gasten, het moest effe van men Hart...
P.S. 2 indien ongepast moderators, gelieve dan dit te verwijderen,no hard feelings.

Grtz,
G
Reply With Quote
  #36  
Old 21-07-2016, 22:49
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Tim,
Da "grijs" zou de geluidsisolatie moeten voorstellen.
De vieze gele kleur die te zien is in het schilderwerk dat is de lijm die gebruikt is om de isolatie tegen de kap te plakken.
.......................................


Grtz,
G
Welke lijm gebruik je daarvoor om MS-creatie op zijn plaats te plakken?
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #37  
Old 21-07-2016, 22:55
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker
 
Join Date: Jan 2005
Location: Houthalen-Oost
Posts: 6,188
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Hej,
nu even geen update aangaande het model.
Maar een vraag naar "de volgers" toe.
Persoonlijk verbaas ik me erover dat telkens zoveel mensen de berichten lezen...
(deze post zit al over de 900 'views' en elke dag wordt het meer en meer bekeken,soms tot over de 100 keer per dag)
Voor mezelf is er een engagement aangegaan dat ik SBS-pics van begin tot einde post...en daaraan ga ik voldoen.
Maar het aantal "reacties" is uitgezonderd van écht een paar mensen bedroevend laag hier op de Paddock...
Terwijl er wel dingen verschijnen op FB van mensen die ik ken... (en zeker begaan zijn met het onderdeel "cars" van onze hobby)
Versta me niet verkeerd, ik vis niet achter reacties ,wat heb ik trouwens aan "waaaaw" responses...
Enkel... een tijd geleden was dat hier op de paddock wel anders.
Interactie tussen de bouwer en het publiek leiden enkel tot een beter resultaat !
(en dat geldt niet enkel voor dit topic !!!!)

Jullie hebben een formidastisch forum,gebruik het !!!
(en start nu geen eindeloze discussies maar DOE iets)

P.S. Sorry gasten, het moest effe van men Hart...
P.S. 2 indien ongepast moderators, gelieve dan dit te verwijderen,no hard feelings.

Grtz,
G
Waarom zou dit verwijderd moeten worden, misschien moet dit eerder in een apart topic verplaats worden om te voorkomen dat de reacties hierop afwijken en niet meer over je bouwverslag zullen gaan.

Ben blij dat je het aangekaart hebt, Gert, zoiets moet kunnen op ons forum.
__________________
Mvg Johny


When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
  #38  
Old 22-07-2016, 13:47
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!
 
Join Date: Oct 2006
Location: Tilburg, NL
Posts: 1,972
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Hej,
nu even geen update aangaande het model.
Maar een vraag naar "de volgers" toe.
Persoonlijk verbaas ik me erover dat telkens zoveel mensen de berichten lezen...
(deze post zit al over de 900 'views' en elke dag wordt het meer en meer bekeken,soms tot over de 100 keer per dag)
Voor mezelf is er een engagement aangegaan dat ik SBS-pics van begin tot einde post...en daaraan ga ik voldoen.
Maar het aantal "reacties" is uitgezonderd van écht een paar mensen bedroevend laag hier op de Paddock...
Terwijl er wel dingen verschijnen op FB van mensen die ik ken... (en zeker begaan zijn met het onderdeel "cars" van onze hobby)
Versta me niet verkeerd, ik vis niet achter reacties ,wat heb ik trouwens aan "waaaaw" responses...
Enkel... een tijd geleden was dat hier op de paddock wel anders.
Interactie tussen de bouwer en het publiek leiden enkel tot een beter resultaat !
(en dat geldt niet enkel voor dit topic !!!!)

Jullie hebben een formidastisch forum,gebruik het !!!
(en start nu geen eindeloze discussies maar DOE iets)

P.S. Sorry gasten, het moest effe van men Hart...
P.S. 2 indien ongepast moderators, gelieve dan dit te verwijderen,no hard feelings.

Grtz,
G
Je hebt (helaas) helemaal gelijk, er wordt niet zo veel gepost of gereageerd hier. Ik kan alleen maar gissen naar de redenen hiervoor. Ik ben het met je eens dat "men" tegenwoordig liever hun bouwsels op FB lijkt te willen zetten dan hier op het forum (ook leden!). Waarom weet ik niet, misschien omdat het daar makkelijker is om "likes" (of "waaaw's") te scoren? Even voor de duidelijkheid, dat is geen kritiek op wie dan ook, alleen een interpretatie van mijn kant. Overigens ben ik ook van mening dat beschrijvingen van bouwsels op FB al vrij snel niet meer terug zijn te vinden (itt tot een forum), wat eigenlijk erg jammer is als je ze later nog eens wil teruglezen om te kijken hoe iemand iets heeft opgelost (wat ik zelf regelmatig doe).

Er zijn vast ook legio andere redenen; zo zelf heb ik de laatste tijd uberhaupt niet zo veel gebouwd omdat mijn aandacht naar andere zaken ging en zo hebben anderen vast ook hun eigen redenen.

Wat de redenen ook zijn, je kan (of wil) niemand dwingen om hun builds hier te beschrijven.... Het is ieders eigen afweging.

Maar goed, jij geeft met deze build wel het goede voorbeeld

Tim
__________________
www.rallyfotos.nl

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
  #39  
Old 24-07-2016, 10:13
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Update van de "dakwerken".

Maar eerst dit ; Johny Magic sculpt 'plakt' van zijn eigen daarvoor hoef je geen lijm te gebruiken.
Het enige wat je wel -kan- doen is de ondergrond waar de MS tegen komt een beetje inkerven zodat den ondergrond wat ruwer is.

Dan terug naar de orde van de dag.
Het dak is aangepakt.
Ooit heb ik es ne boek gekocht van AK ivm roestige cars.
Een goede vriend van me Per-Olav Lund heeft daarin een artikel waarin hij beschrijft hoe ge een dak maakt wat bekleed is met een soort van folie.
Aangezien de DS zich daarvoor leent en ik die techniek nog nooit heb kunnen toepassen...
Gaan we dat proberen.















Grtz,
G
Reply With Quote
  #40  
Old 24-07-2016, 10:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Maar het aantal "reacties" is uitgezonderd van écht een paar mensen bedroevend laag hier op de Paddock...
Hoi Gert,

je hebt volkomen gelijk hoor, en ik heb dit euvel ook al wel een paar keer ter sprake gebracht, maar tenslotte kan je natuurlijk niemand verplichten om dingen te posten, het is en blijft een forum waarin iedereen zijn zeg mag doen en uiteraard net zo goed iedereen ervoor mag kiezen om in stilte te genieten zonder iets te zeggen...

Ik zie het altijd zo: als er weinig reactie komt zijn er twee mogelijkheden: ofwel is er geen interesse voor het onderwerp (maar dat kunnen we hier uitsluiten gezien het aantal views), ofwel is de SBS (jaja nu ken ik de afkorting ook eh ) zodanig goed uitgelegd dat de meesten geen extra uitleg nodig hebben. Alleen wie werkelijk van plan is om een gelijkaardige build uit te voeren zal dan gerichte vragen stellen. Dat is trouwens iets wat ik regelmatig vaststel: iemand stuit in de zoektocht naar informatie op een build van jaren geleden, en begint daar dan gericht vragen over te stellen. Dan kan je er vergif op nemen dat die persoon met een gelijkaardige build bezig is, maar op dat moment ben je zelf al lang met iets anders bezig natuurlijk. Wat niet betekent dat er dan niet meer op geantwoord moet worden natuurlijk...

Ik heb mezelf er alvast op betrapt om af en toe vragen die bij me opkwamen bij het zien van jouw SBS niet te stellen omdat ik dacht "ik ga nu toch niet direct zo'n build uitvoeren dus laat die jongen maar gerust met uw gezaag", maar naar aanleiding van jouw oproep ga ik die instelling vanaf nu veranderen zie
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 24-07-2016 at 10:34.
Reply With Quote
  #41  
Old 24-07-2016, 10:29
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Nu heb ik ook eens een domme vraag: heb je op deze foto de 'laklaag' al aangebracht vooraleer je met het roestwerk begonnen bent, of doe je eerst je 'roestwerk' waarna je ertussendoor de laklaag aanbrengt?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #42  
Old 24-07-2016, 10:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Nog een vraag: zijn de kabeltjes in deze DS van de jaren '50 niet een beetje te bont gekleurd? Zouden die destijds niet allemaal zwart geweest zijn? Of is dit "dichterlijke vrijheid" om de boel wat meer kleurtint te geven?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #43  
Old 24-07-2016, 11:01
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2009
Location: Mol
Posts: 655
Guy, ik begrijp uwe uitleg.
(da's ook al iets éh)
Iedereen is vrij in wat hij doet of laat en da gaan we zo houden
We gaan hier geen 'Erdoganneke' doen.

Posten op een forum is echter -voor mij althans- heel belangrijk.
Op FB posten is "plezant" maar brengt niet écht iets bij,ge laat enkel de "wereld" weten waarmee ge bezig zijt.
en pas op,da's ook plezant éh.

Een forum dient als naslagwerk voor uzelf om later even op terug te vallen als ge een vraag hebt van hoe heb ik dat toen aangepakt...
Belangrijker nog hoe heeft die of die dat aangepakt bij dat model.
Dat anderen uw naslagwerk kunnen lezen is dan -voor hun- mooi meegenomen.

Nu probeer ik een antwoord te formuleren op uw vraag ivm de roest en de "laklaag".
De DS is -nog steeds- aan de buitenkant blanke plastiek.
Het gedeelte roest dient als onderlaag voor de laklaag.
Als de DS gespoten wordt komt er overal (dus ook over de roest) een gelijke hoeveelheid verf.
Het effect is echter dat waar de roest zit ge automatisch donkerdere plaatsen gaat krijgen.
Zie het maar zoals inlijnen (pre-shade) bij een vliegtuig.

De kleuren van de kabels...
Dat is NATUURLIJK dichterlijke vrijheid !!!
Stel dat ze allemaal zwart zouden zijn...hoe saai is da.
De "felheid" van de gebruikte kleuren gaat nog wel dimmen na de stofbehandeling.

Grtz,
G
Reply With Quote
  #44  
Old 24-07-2016, 11:53
Starmodel's Avatar
Starmodel Starmodel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Location: Heverlee
Posts: 203
Eerst en vooral vind ik dit een SUPERbuild,maar dat had ik eigenlijk niet anders verwacht van Gert. Wat betreft het reageren op dit forum vrees ik dat het, net als bij heel wat andere fora, een trend is wat ik eigenlijk betreur. ikzelf ben ook niet die veelposter, en al zeker niet wat builds betreft (zou eens dringend aan mijn raceeend moeten verder doen).
Een kleine opmerking wat betreft het dak van de DS. Ik meen te weten dat deze uit aluminium vervaardigd was,maar misschien niet allemaal. Zou je misschien eens kunnen opzoeken,want dan zou de roest er niet zo bruin moeten uitzien. In alle geval is dit genieten.
Reply With Quote
  #45  
Old 24-07-2016, 11:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Een forum dient als naslagwerk voor uzelf om later even op terug te vallen als ge een vraag hebt van hoe heb ik dat toen aangepakt...
Dat is iets waar ik inderdaad al meermaals gebruik van gemaakt heb. Het is een soort dagboek waarin je alles neerschrijft hoe je iets aangepakt hebt, zodat je niet telkens opnieuw het warme water moet uitvinden. Ik betrap er me zelfs regelmatig op dat ik van mijn eigen uitleg vind dat hij wat te beknopt is, of dat ik sommige dingen "te kort door den bocht" uitgelegd heb zodat ik nog niet zeker weet hoe ik iets precies aangepakt heb enkele jaren daarvoor...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 12:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.