De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #31  
Old 07-01-2004, 23:47
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ben eens benieuwd...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #32  
Old 07-01-2004, 23:51
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
ik ben al geen held met een verfborstel(tje)maar de tijd heb ik tegenwoordig niet echt om te verven en al want ik heb nog 2examens die ik moet bijmaken maar in eht weekend heb ik een uurtje f 5-6 tijd dus ... maar met dat programma die juist zetg welke verf,op welk stukje en al is overzichtelijker dan het gewone plan dus zondag ongeveer krijg je een paar foto's...
Reply With Quote
  #33  
Old 07-01-2004, 23:53
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
het gaat om deze modelletjes die in 1doos zaten met verf , borstel en die cd-rom erbij:

Reply With Quote
  #34  
Old 08-01-2004, 00:14
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Marcosmeister

edited: tis vant merk Heller met een laag niveau dus
Maakt niet uit, als ge u maar amuseert!

Dat van die CD is me niet echt duidelijk wat je daar mee aan kan vangen? Kan je even verduidelijken?
Reply With Quote
  #35  
Old 08-01-2004, 00:25
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
kijk,daar komt een scherm op met een vliegend borsteltje,mesje en lijmpotje en dat geeft aan wat je waar moet doen,stap per stap(308!!) word dus volledig over je gans scherm geprojecteert en als je het niet snapt is er een filmpje wat die stap uitlegt...
zoals dit:

dat borsteltje gaat eerst naar een verfpotje,dat nummer staat erint echt ook op.. op het potje,dan het mesje snijt het stukje af at je moet afsnijden... en het lijnpotje plakt op de pc dus het stuk aan het anders stuk dus eigenlijk moet je nadoen wat een van die drie dingen doen... en anders druk je op drukke ??? en dan komt het filmpje van een echte persoon die dat stukje verft,snijt of plakt dus ss(supersimpel) maar het uitvoeren zelf is ... het verven verloopt goed maar hier en daar een foutje van een halve mm dus ...
Reply With Quote
  #36  
Old 08-01-2004, 00:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Maar dat is ideaal, zeker voor de computerfreaks/wizzkids van deze tijd. Die zullen daar natuurlijk wel voor te vinden zijn. Slimme zet van Heller. Bovendien is het in the Nederlands (als je weet wat voor werk er daar inkruipt) en dat voor die prijs. Ze mogen dan qua paskwaliteit enz. niet aan Tamiya kunnen tippen, maar dit is toch wel slim bedacht.

Bedankt voor de screenshot
Reply With Quote
  #37  
Old 08-01-2004, 00:40
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
is niets .. ik begin dus eerst met de mitsu,de gemakelijkste maar ... het zijn geen stickers maar decals of zoiets wat je met water moet doen en daar heb ik geen verstand van dus goede raad is welkom???
Reply With Quote
  #38  
Old 08-01-2004, 00:41
jos's Avatar
jos jos is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 268
die cd rom zou ik ook wel eens willen volgen het kan altijd intresant zijn denk ik
__________________
Greetings
Reply With Quote
  #39  
Old 08-01-2004, 00:55
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
dat is alleen van de twee aangekochte modellen he ..
Reply With Quote
  #40  
Old 08-01-2004, 00:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by jos
die cd rom zou ik ook wel eens willen volgen het kan altijd intresant zijn denk ik
Ik denk dat Revell enkele jaren geleden ook een video op de markt gebracht heeft ivm modelbouw.
Reply With Quote
  #41  
Old 08-01-2004, 01:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Marcosmeister
is niets .. ik begin dus eerst met de mitsu,de gemakelijkste maar ... het zijn geen stickers maar decals of zoiets wat je met water moet doen en daar heb ik geen verstand van dus goede raad is welkom???
- een schoteltje met warm water nemen
- Decals uitsnijden (zeg nooit of te nimmer stickers - les 1 in modelbouw )
- uitgesneden decals in het water leggen (deze blijft drijven normaal gezien, maar als ie zinkt is er geen probleem
- geduldig wachten (15 tot 20 seconden al naargelang)
- decal begint te lossen
- als decal volledig los is, het stukje papier waar de decal opzat, samen met de decal erop, voorzichtig uit het water nemen.
- beide naar het model brengen en de decal van het papier afschuiven op het model
- decal zit nu op het model, water toevoegen op de decal om deze te kunnen schuiven om juist te positioneren;
- ervoor zorgen dat de decal vochtig blijft tijdens het positioneren
- als decal goed zit, met keukenrol of een vochtabsorberend doekje het overtollige water afdeppen
- lucht belletjes met de vochtige kant van het doekje wegstrijken door bewegingen in 1 en dezelfde richting.
- laten drogen
- decal zit nu mooi op zijn plaats en komt niet meer los.

Voila dat is't.

opmerking: Er zullen plaasten zijn op het model, zoals op de deuren en op rondingen van de carosserie, dat je de decal niet helemaal perfect tot tegen de oppervlakte gedrukt krijgt. Hier bestaan enkele remedies voor:
- eens de decal op zijn plaats, met een vochtige hete doek de decal bedekken en lichtjes drukken. De hitte maakt de decal zachter en zorgt voor een beetje rek in de decal
- voor hetzelfde effekt maar dan met de haardroger. Is zeker riskanter - te kort bij of te warm en de plastiek begint te smelten ( enkel voor gevorderden)
- met decal solventen - ook voor gevorderden aangezien dit een extra investering vraagt.
- deze remedies enkel gebruiken indien je het zelf echt 100% nodig vindt.

NEEM JE TIJD OM DE DECALS TE ZETTEN! en verwacht ook wel dat het mis kan gaan (scheuren enz.)

Succes
Reply With Quote
  #42  
Old 08-01-2004, 04:12
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Ben benieuw naar de foto's van u mitsuke laat maar kome zou ik zegge, we kunne miss nog iets bijlere
__________________
Reply With Quote
  #43  
Old 08-01-2004, 09:26
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Thumbs up

Diene cd-rom is echt wel top van Heller .
__________________
Reply With Quote
  #44  
Old 08-01-2004, 18:12
PorscheGT's Avatar
PorscheGT PorscheGT is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Hasselt
Posts: 719
ik zit al een pagina 2 vd 17 met bodemplaat,remmen alles geverft natuurlijk en morgen ga ik proberen om veeel door te werken maar morgen heb ik een examen dus veel tijd is er niet en mijn bureau waar ik dat op maak is langs de 'overhope' kant dus... morgen ruim ik dat even op en werk ik even door voor een fatsoenlijke foto al van de bodemplaat +remmen+schokdemperS...
Reply With Quote
  #45  
Old 08-01-2004, 22:48
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Quote:
Originally posted by Huudo

Voila dat is't.

opmerking: Er zullen plaasten zijn op het model, zoals op de deuren en op rondingen van de carosserie, dat je de decal niet helemaal perfect tot tegen de oppervlakte gedrukt krijgt. Hier bestaan enkele remedies voor:
- eens de decal op zijn plaats, met een vochtige hete doek de decal bedekken en lichtjes drukken. De hitte maakt de decal zachter en zorgt voor een beetje rek in de decal
- voor hetzelfde effekt maar dan met de haardroger. Is zeker riskanter - te kort bij of te warm en de plastiek begint te smelten ( enkel voor gevorderden)
- met decal solventen - ook voor gevorderden aangezien dit een extra investering vraagt.
- deze remedies enkel gebruiken indien je het zelf echt 100% nodig vindt.
Nog een tip: gebruik alcohol van 90°. De decal plaatst zichzelf als het ware over de rondingen,hoeken enz...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.