De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #76  
Old 13-11-2006, 18:11
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by student View Post
hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!

waarom moeten wij respect hebben voor uw mening? Als die is dat Zolder geen klop meer betekend dan toont dit maar weinig respect van uw zijde. Op de amerikaanse Ovals zitten meestal meer dan 100 000 toeschouwers die steeds een draad voor de auto's hebben. Kijk jij maar lekker op TV, dan heb je geen draad...
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #77  
Old 13-11-2006, 18:31
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Het word een fantastisch weekend! Ik kijk er al naar uit! T'is wel nog lang é tot September ,ma ik zal er zijn!
__________________
Reply With Quote
  #78  
Old 13-11-2006, 18:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by A.J. View Post
dan heb je geen draad...
vanachter aan mijne tv hangt nen draad
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #79  
Old 13-11-2006, 18:48
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Dan denk ik in de eerste plaats aan de BRL V6, aangezien dit de meest American style race classe is uit onze "coté"...
Wat is daar American style aan?

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
Kan er iemand mij vertellen wat in de states (en Canada, Mexico, Autralië, ...) zoal rijd als support races in de champcar weekends. Zijn het vaste series (GP2 - Porsche cup) zoals in de F1 weekends?
Is het reeël dat één van de support series ook mee de trip doet naar Europa?
Champ Car Atlantic
Skip Barber
SCCA Mazda MX-5
FF2000

die blijven wel ginder.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***


Last edited by Raceboy; 13-11-2006 at 18:50.
Reply With Quote
  #80  
Old 13-11-2006, 19:28
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by student View Post
hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Een beetje azijn gedronken?

Sta je op andere circuits misschien niet achter de draad?

Het circuit verknoeid. Waar slaat dat op?

Ik denk dat je met jouw mentaliteit inderdaad beter thuisblijft.
Reply With Quote
  #81  
Old 13-11-2006, 19:53
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
BRL V6

Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Wat is daar American style aan?
Het is gebasseerd op "simpele" mecaniek die dus betaalbaarder is dan al de andere (merken) cups die meer kosten doordat de europeese promotoren/constructeurs bijna steeds in alles de nieuwste snufjes en technologiën steken en er dus zo een dure boel van maken...

Vraag het maar aan Goossens...
(In Turbomagazine staat een prachtig intervieuw met Goossens en Heylen die vertellen hoe het in mekaar steekt aan de andere kant van de plas...)

Als geen support series van de states mee overkomen voor de trip naar Zolder en Assen, word het wel moeilijk om een toepasselijk (american style of een formula serie) voorprogramma in mekaar te steken denk ik...


Wat de promotie betreft hebben ze wel het groote geluk dat zowel de FIA GT als de Champcars op het einde van het seizoen plaatsvinden, wat dus alleen maar de promotie ten goede kan komen...
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 13-11-2006 at 20:00.
Reply With Quote
  #82  
Old 13-11-2006, 20:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by SMM DOC View Post
Reclame maken is niet direct de sterkste kant van CZ.
Ik heb me al dikwijls verwonderd over het belachelijk lage aantal toeschouwers dat ze weten te trekken bij evenementen met toch serieuze internationale uitstraling (laatste DTM wedstrijd een paar jaar geleden bijvoorbeeld, of de FIM Endurance vorig jaar).
ALS er een serieus budget uitgetrokken wordt en ALS de reclame professioneel gebeurd en vooral ALS er (zoals bij de WSR) kwistig met vrijkaarten gestrooid wordt zal het circuit wel vol lopen. Anders vrees ik dat CZ (ook) aan deze organisatie (weer) zijn broek gaat weten te scheuren.
Denk dat we hier even voorzichtig moeten zijn. Niet elk evenement op CZ zal georganiseerd/gepromoot worden door CZ. Vaak is CZ niet meer dan een simpele verhuurboer. Als de huurder dan geen geld heeft of belang hecht aan promotie dan zal CZ zijn broek niet scheuren.

In het geval van de Champcars? Nog niet alle informatie is bekend maar volgens mij is CZ niet meer dan de verhuurboer in deze. De deal tussen de Amerikanen en twee wedstrijden op Europese bodem loopt via Champ Car Europe BV . Een Nederlandse besloten vennootschap.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #83  
Old 13-11-2006, 22:53
SMM DOC SMM DOC is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 73
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Denk dat we hier even voorzichtig moeten zijn. Niet elk evenement op CZ zal georganiseerd/gepromoot worden door CZ. Vaak is CZ niet meer dan een simpele verhuurboer. Als de huurder dan geen geld heeft of belang hecht aan promotie dan zal CZ zijn broek niet scheuren.

In het geval van de Champcars? Nog niet alle informatie is bekend maar volgens mij is CZ niet meer dan de verhuurboer in deze. De deal tussen de Amerikanen en twee wedstrijden op Europese bodem loopt via Champ Car Europe BV . Een Nederlandse besloten vennootschap.
Redenering klopt volgens mij niet helemaal: om dit soort races naar Zolder te halen "verhuurt" CZ het circuit niet. Integendeel: zij moeten geld op tafel leggen om zo'n wedstrijd binnen te halen (zie ook F1 in Spa). Circuit moet deze kosten zien terug te verdienen + winst te maken door inkomsten van ticket verkoop, verhuur van paddock en VIP ruimte, reclame inkomsten,.... Hoewel de organisatie zelf misschien niet in handen van CZ is hebben ze er in deze situatie wel alle belang bij reclame te maken en zo veel mogelijk volk te lokken.

We zijn hier ondertussen wel serieus off topic aan het gaan. Misschien beter terug concentreren op wat wel eens een van de mooiste wedstrijden van volgend seizoen zou kunnen worden.
__________________
Life starts at 9000 rpm
Reply With Quote
  #84  
Old 13-11-2006, 23:47
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Quote:
Originally Posted by student View Post
hela hela, een beetje respect voor mijn mening als ik vind dat Zolder geen klop meer voorstelt, het circuit verknoeid is en je er als toeschouwer (zoals het er dagelijks bijligt, dus zonder extra tribunes voor bv de Champ Cars) er absoluut niks meer te zien is zonder verrekijker of ladder om een auto zonder draad voor te kunnen zien.

Ondertussen heb ik gelezen dat het bevestigd is, ze komen naar Zolder en misschien dat ik toch nog eens naar daar ga, maar dan moet ik wel de garantie hebben dat ik iets zie!
Thuis blijven vriend !!!!
Eerst Zolder even afkraken, dan lezen dat ze komen en dan toch maar komen, nee, nee, daar blijven!!!
Sorry hoor.
Reply With Quote
  #85  
Old 14-11-2006, 00:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by SMM DOC View Post
Redenering klopt volgens mij niet helemaal: om dit soort races naar Zolder te halen "verhuurt" CZ het circuit niet. Integendeel: zij moeten geld op tafel leggen om zo'n wedstrijd binnen te halen (zie ook F1 in Spa). Circuit moet deze kosten zien terug te verdienen + winst te maken door inkomsten van ticket verkoop, verhuur van paddock en VIP ruimte, reclame inkomsten,.... Hoewel de organisatie zelf misschien niet in handen van CZ is hebben ze er in deze situatie wel alle belang bij reclame te maken en zo veel mogelijk volk te lokken.
Zou heel goed kunnen zoals jij e.e.a. omschrijft De (altijd verliesgevende)F1-constructie is me bekend. Circuit en/of organisatie legt ergens tussen de 15 en 30 miljoen € neer voor een wedstrijdje. Alleen terug te verdienen via de kaartjes en beperkte sponsoring.

Dat er voor de Champs geld op de tafel moet klint dan ook niet onlogisch. Gezien de huidige, toch ietwat mindere periode, kan ik me voorstellen dat suikeroom Kevin Kalkhoven met vriendelijke tarieven werkt.

Hoe dan ook, ik klaag niet. Nooit verwacht dat de Champs op 57 km van mijn voordeur een wedstrijdje kwamen rijden. Soms worden wensen waar

Echter de maanden augustus - september 2007 gaan absurd qua evenementen in de Benelux worden! Gaat bepaalde evenementen toch nadelig beinvloeden. Zodra kalenders her en der bevestigd worden gaan we dat eens in kaart brengen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #86  
Old 14-11-2006, 01:26
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Echter de maanden augustus - september 2007 gaan absurd qua evenementen in de Benelux worden! Gaat bepaalde evenementen toch nadelig beinvloeden. Zodra kalenders her en der bevestigd worden gaan we dat eens in kaart brengen.

Daar heb ik ook al aan gedacht. In de periode begin augustus tot half september gaan we in 2007 zowat elk weekend naar een topevenement kunnen gaan : Formule 1 in Francorchamps, Champcars in Assen en Zolder, 24 Uren in Francorchamps en Zolder, DTM in Zandvoort, Formule 3 Masters in Zandvoort. En dat zijn alleen nog maar de grote organisaties. Mij hoor je niet echt klagen hoor, maar ik vrees inderdaad ook een beetje voor een overaanbod.
Reply With Quote
  #87  
Old 14-11-2006, 01:48
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
24 uren van Zolder kan je mits wat moeite gratis binnen meestal
F1 is enkel op TV top. ik ben een keer naar een oefensessie op Spa gaan kijken, en buiten de kick van het geluid vond ik er niks aan. ook de afzettersprijzen die ze er hanteren zorgen ervoor dat ik tijdens de GP van Belgie zo ver mogelijk van Spa weg blijf.

ik denk trouwens niet dat ik naar Nederland ga gaan. zeker niet voor Champcars, want die zie ik de week ervoor al in Belgie.


trouwens, je bent LMS vergeten, die komen ook in die periode naar Spa, door de werken in de eerste helft van het jaar.
__________________
Reply With Quote
  #88  
Old 14-11-2006, 11:03
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2003
Location: Hasselt
Posts: 470
Neem de kalender maar eens door vanaf eerste weekend juni tot eind oktober en dan nog maar enkele Zolder en Francorchamps.
Deze datums natuurlijk nog onder groot voorbehoud hoor!!!!
Als ik die allemaal zou moeten doen als baancommissaris dan staat mijn valieske klaar op 1 november.
Dan moet ik niet alleen de overledenen herdenken maar ook mijn getrouwd leven herdenken.
Even eens opsommen :
2-3/6 : Star Festival Zolder
9-10/6 : 12 heures Spa Francorchamps
16-17/6 : Spa Euro Races Francorchamps
23-24 /6 : Ferrari Days Francorchamps
28/6 : Midsummer Races Zolder
7-8/7 : Dutch Super Prix Zolder + 25 heures 2 CV Francorchamps
14-15/7 : Rencontre Peugeot Francorchamps
26-27-28-29/7 : 24 uren Francorchamps
4-5/8 : Spa ADAC Meeting Francorchamps
18-19/8 : 100 km Spa Francorchamps
22-23-25-26/8 : 24 uren Zolder + RMU Classic Days Francorchamps
8-9/9 : Champ Car Zolder
14-15-16/9 : Formule 1
22-23/9 : Super Prix Zolder
29-30/9 : Francorchampagne
6-7/10 : Spa Six Hours
13-14/10 Racing Festival Francorchamps
20-21/10 : Belcar Last Race + Spa ADAC Meeting 2CV Francorchamps
Nogmaals, deze datums natuurlijk nog onder groot voorbehoud!!!
Dat is dus over 5 maanden 4 weekends vrij , jawadde.
En natuurlijk hun kalenders eens langs elkaar leggen kunnen ze na al die jaren nog altijd niet, en dan zijn ze verwonderd dat ze bij bepaalde wedstrijden niet genoeg baancommissarissen hebben om het circuit volledig te beveiligen, hoe zou dat komen heren???
Maar, ik ga natuurlijk zo weinig mogelijk, zelfs liever niet naar Francorchamps, voel me daar niet thuis.
Oja, en werken moet ik ook nog dikwijls in de weekends.
Reply With Quote
  #89  
Old 14-11-2006, 11:48
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Location: Koersel
Posts: 2,741
Ai, dat deel van de kalender zal mijn vriendin niet zo graag zie. Maarja, alle weekends ga ik toch niet.

Het voordeel is wel dat de Champcars in Zolder voor de F1 in Spa zullen zijn.

Mvg...
Reply With Quote
  #90  
Old 14-11-2006, 12:29
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!
 
Join Date: Apr 2003
Location: TONGEREN
Posts: 1,087
Quote:
Originally Posted by Thomaske_GLPK View Post
Het voordeel is wel dat de Champcars in Zolder voor de F1 in Spa zullen zijn.

Voor mij is de keuze al gemaakt.
Champcars live in Zolder en de Formule 1 thuis in de zetel voor de TV.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.