De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rating: Thread Rating: 37 votes, 5.00 average.
  #46  
Old 08-09-2005, 10:25
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by Huudo
jaja, dat is het virus plasticus dat u tussenheeft.
Zover zou ik het niet drijven, maar ik kon "m gewoon niet laten liggen. Het zl in elk geval een ander paar mouwen zijn de 905.
__________________
Reply With Quote
  #47  
Old 08-09-2005, 10:37
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by Loeten
Enne... Nog een vraagje voor die superverzamelaars: waar halen jullie in godsnaam al dat geld vandaan?
Iedereen kan deze vraag enkel maar voor zichzelf beantwoorden natuurlijk. Wat mij betreft is het als volgt gegroeid :

In 1986 ben ik beroepshalve naar Keulen verhuisd, en begin jaren '90 heb ik daar een modelbouwwinkel ontdekt (Mobs Modellautos met name) die zo interessant was dat ik er elke dag binnenging (de winkel lag op mijn woon-werk-tracé). Na enkele weken stelde de bazin me voor om modellen te bouwen voor "klanten" die dat zelf niet zagen zitten, en als vergoeding kreeg ik dan telkens bouwdozen ipv cash geld. Dat zag ik helemaal zitten en op die manier heb ik een 6-tal jaar aan een tempo van 50 modellen per jaar een ferme stock bijeen vergaard natuurlijk : aan de ene kant een hoge productiesnelheid, dus veel kits verdiend, aan de andere kant weinig of geen tijd om voor mezelf te bouwen...

Komt daar nog bij dat ik al aan modelbouw doe sinds de jaren '70 en dat je op pakweg 30 jaar tijd een indrukwekkende stock bijeen vergaart. Ondertussen ben ik wel bezig met een stuk van die stock te verkopen via Ebay, zodat ik nog maar een handvol "verzamelthema's" overhou, want gewoonweg "alles wat ik mooi vind" kan echt niet meer als criterium...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #48  
Old 08-09-2005, 18:49
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Ja, eigenlijk had mijn vrouw al het antwoord gegeven op mijn eigen vraag. Ik ben sidns 1996 bezig maar dan vooral in de trant van "oh, das leuk, eens proberen" en dan steeds jezelf overtreffen... Maar dan aan tempo van 1 in een jaar weet je wel...

Ondertussen heeft de microbe me echt te pakken en begin ik er meer tijd in te steken. Dus tempo is nu 3 à 4 per half jaar (voorlopig). En aangezien ik dus nog maar 27 ben en dus eigenlijk dit mijn eerste echte bouwjaar is...

Ik moet al beginnen sparen voor een apart tuinhuisje zegt ze, zodat ik ze daar kan gaan tentoonstellen... Pffff, gelukkig heeft mijn zoontje van 21 maanden veeeeeel meer interesse...
Reply With Quote
  #49  
Old 02-10-2005, 18:12
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Mijn stock werd ondertussen fors uitgebreid. Althans, dat hoop ik, want ik deed effe inkopen via ebay. Niet te geloven dat het goedkoper is de auto's in HongKong aan te kopen en op te laten sturen dan ze hier ter plaatste in een goeie winkel te kopen...

Dit is de lijst van wachtenden:

- Toyota Celica GT-four (Loix transkit)
- Toyota Celica GT-four (nog geen transkit bijgekocht)
- Mitsubishi Lancer WRC evo VII
- Ford Focus WRC Blue performance (Duval)
- Peugeot 206 WRC 2003
- Toyota Celica 1993 (nog geen transkit aangekocht)
- Peugeot 205 Turbo 16
- Audi Quattro Rally
- Toyota Corolla WRC (met transkit van Bianchi-rally 2002)
- Mini Cooper rally 1965
- Renault Alpine rally Monte Carlo
- Porsche 911 Carrera rally 1973

En nog 2 kits op het verlanglijstje:

- Renault 5 Turbo Rally
- Renault Mégane 16V (met transkit, nog aan te kopen)

De Toyota van Aoshime heb ik niet kunnen binnen halen... Shame on me...
Reply With Quote
  #50  
Old 02-10-2005, 22:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Mijn stock is uitgebreid met volgende items:

upgrade kit voor Tamiya 205T16 in een 205T16 Evo2. Set van Renaissance. Met 60 euro niet goedkoop, maar zit wel boordevol van alles en nog wat. (resin parts, PE, vacu en decals.)

Verder bij Broux in de uitverkoop nog een Burago kit van een 500K op te kop getikt. Niet omdat ik wild ben van Burago kits, maar wel omdat deze op schaal 1/20ste prefect zal staan naast de grotere broer op 1/8ste en de kleinere zus op1/32 ste. (ne mens vind toch voor alles ne'n uitleg.)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	500k_box.jpg
Views:	59
Size:	73.3 KB
ID:	204   Click image for larger version

Name:	upgrade_set_renaissance.jpg
Views:	60
Size:	109.3 KB
ID:	205  
Reply With Quote
  #51  
Old 03-10-2005, 09:41
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Huudo
Verder bij Broux in de uitverkoop nog een Burago kit van een 500K op te kop getikt.
Moest je er eentje op 1/1 willen inspecteren, ik dacht dat ik 1 wist staan (met nazivlaggekes en al...) (de batmobil uit de serie staat daar overigens ook)
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #52  
Old 04-10-2005, 12:12
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2004
Location: Meerhout
Posts: 66
Quote:
Originally Posted by Huudo
Verder bij Broux in de uitverkoop nog een Burago kit van een 500K op te kop getikt.
Welcome to the Dark Side . Reken toch op een vol uur om het model af te werken .

(Hoewel ik durf vermoeden dat je niet out-of-box zal gaan bouwen)

Jimbo.
__________________
"In China, there are so many Wings and Wongs, that we are afraid somebody might wing the wong number" - uit een klachtenboek
Reply With Quote
  #53  
Old 05-10-2005, 17:57
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Quote:
Originally Posted by Wild Goose
@ MFahrer

Ford Sierra RS 500 is nog te verkrijgen bij www.dominomodel.be

En die BMW E30 M3 ben ik ook nog op zoek.

De E30 vind je nu bij renaissance in resin. Zijn rallywagens, maar je kan ze ook (goedkoper) kopen zonder decals, vraag eens na bij domino.
Een rover vitesse heb ik nog nooit gezien, er is wel een SD1 beschikbaar van polistil (1/25), hiervoor heb je enkel ebay en wat geduld nodig
Reply With Quote
  #54  
Old 06-10-2005, 07:13
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Kristof,

De resin M3's ken ik... maar Resin is te zwaar en te broos voor mij. De bodies dienen om echt te racen... en 100 euro voor een body alleen is wat veel...

De politstil Rover ken ik niet... ga ik op zoeken! Bedankt!


Gunther
__________________
Reply With Quote
  #55  
Old 06-10-2005, 07:27
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Quote:
Originally Posted by MFahrer
De politstil Rover ken ik niet... ga ik op zoeken! Bedankt!


Gunther
Polistil? Dat zijn metalen modellen toch? Is dat niet veel te zwaar om mee te slotracen?
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #56  
Old 06-10-2005, 07:30
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Heeft polistil ook geen plastic modellen?

Polistil heeft alleszins vroeger racebanen (zelfs zeer goeie, op de club rijden we nog op polistil) en toebehoren ervoor gemaakt!

Eens zoeken!

G.
__________________
Reply With Quote
  #57  
Old 06-10-2005, 10:03
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
Die polistils zijn idd in metaal ja, maar bij Renaissance kunnen ze zo'n koetswerkje vacformen, net zoals ze ruitjes maken: een plastic vel over 'n vorm leggen, verwarmen en vacuum trekken. De vorm heb je dan al, en die kas is dan ook vederlicht én sterk. Met wat handigheid, en veel tijd en geduld, kan je dan beginnen met die kas af te werken. Ruitrubbers, deurklinken, enz.
Veel plezier!
Reply With Quote
  #58  
Old 06-10-2005, 10:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by kristofgtv6
Die polistils zijn idd in metaal ja, maar bij Renaissance kunnen ze zo'n koetswerkje vacformen, net zoals ze ruitjes maken: een plastic vel over 'n vorm leggen, verwarmen en vacuum trekken. De vorm heb je dan al, en die kas is dan ook vederlicht én sterk. Met wat handigheid, en veel tijd en geduld, kan je dan beginnen met die kas af te werken. Ruitrubbers, deurklinken, enz.
Veel plezier!
En volledige kas op 1/24 vacformen in 1 stuk? Wil ik het resultaat toch wel eens van zien. Beter kan je van de kas een mal maken en in resin afgieten. Zal wellicht toch wat lichter zijn dan een metalen kas.
Reply With Quote
  #59  
Old 06-10-2005, 11:21
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
De vacform is inderdaad licht en stevig... maar verboden in onze klasses!

Moest er iemand ergens anders een SD1 tegenkomen... stuur maar de link door!

G.
__________________
Reply With Quote
  #60  
Old 07-10-2005, 09:12
kristofgtv6 kristofgtv6 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2004
Posts: 122
[QUOTE=Huudo]En volledige kas op 1/24 vacformen in 1 stuk?

Ja, dat lukt echt wel hoor, alleen heb je natuurlijk véél minder detail dan bij resin, en moet je een metalen basiskas hebben, zodat ie niet plooit. En dan begint 't snijwerk hé: lichten, roosters, wielkasten, ... om nog te zwijgen van versteviging en 't bijwerken van allerlei reliëf dmv plamuur en vynil... en scratch voor roosters, bumpers, lichten. Zal ik eens doen als ik op pensioen ben denk ik

Een dunne resinkas kan theorethisch wel, maar durft vaak te vervormen bij 't gieten wegens de rubberen moule. Hebben ze me gezegd bij renaissance tenminste...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.