De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 30-01-2006, 18:43
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tielt-Winge
Posts: 66
Nieuw lid

Hallo allemaal

Ik zal mij eerst efkes voorstellen.

Ben ne 25 jarige modelbouwer uit Tielt Winge (klein boerengat tussen Leuven en Diest) en bouw al jaren modellen. Wel met tussenposes en wisselende succes. Ben de laatsten tijd weer goed aan't bouwen met mijn 3 projecten dat ik nu lopen heb. Ik heb ook al nen tijd aan't kijken geweest op andere forums (o.a. automotiveforums.com,enz.....) en botste eindelijk is op een deftig vlaams forum . Ik ben hier een beetje aan't rondkijken geweest en gezien dat er hier ook aan slotracen word gedaan en soms al is een modelbouwavondje word georganiseerd en dat interesseert mij wel ze.

Ik dacht hier foto's te zetten van een project van mij maar bij mijn posting rules staat dat ik geen attachements mag gebruiken. hoe komt dat en wat doe je der aan ?

Greetz
Reply With Quote
  #2  
Old 30-01-2006, 18:55
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Welkom ! Ik ben er zeker van dat ge u goed zult amuseren hier.
Wat betreft die foto's en zo, dat komt in orde wanneer je je lidgeld hebt betaald. Dat kan in orde gemaakt worden op 1 van de modelbouw-avonden, of door storting als je niet zo lang kan wachten.
Als er niks tussenkomt dan ga ik volgende keer sowieso naar de modelbouwmeeting in de Wheels, dus kan je misschien gelijk mee. Ik kom vanuit Mechelen, dus ...
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-01-2006, 19:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by commanderke
Ik dacht hier foto's te zetten van een project van mij maar bij mijn posting rules staat dat ik geen attachements mag gebruiken. hoe komt dat en wat doe je der aan ?

Greetz
W E L C O M E!! op het forum - hoe meer zielen hoe meer vreugd. En ja, we doen ons best om in het kader van de autosport ook een beetje aan modelbouw te doen.

Om op je vraag te antwoorden. Er zijn 2 manieren om aan het forum deel te nemen - dus niet enkel modelbouw related.

Gewone forumgebruiker.
Een eerste manier bestaat erin dat je het forum leest, reacties posts, threads start enz. als gewoon forumgebruiker. Daarmee kan je zowat alles, maar geen foto's "vasthechten" aan je post. Je kan wel foto's posten uiteraard, maar dan dien je over eigen webspace te beschikken, of fotosites te gebruiken, vanwaar je dan kan linken met het [img] commado. Dit levert de grotere plaatjes op en is misschien iets prettiger om te lezen of te doorbladeren. Grote nadeel hiervan is echter dat na verloop van tijd, je je webspace anders inricht of geen deel meer uitmaakt van die of gene fotosite, waardoor de foto's dan verdwijnen uit deze posts (het fameuze rode kruisje).

Clublid DePaddock.
Een 2de manier om deel te nemen aan het forumgebeuren, is dat je lidgeld betaalt aan de vzw DePaddock, de vereniging achter het forum. Hierdoor beschik je over een aantal voordelen, zoals die opgesomd zijn in deze thread. Je kan dus niet alleen profiteren van een aantal leuke dingen, maar je hebt ook de mogelijkheid om foto's vast te hechten aan je berichten. Dit heeft natuurlijk als grote voordeel, dat het eigen fotografisch materiaal, dat gebruikt wordt om discussies en gesprekken te illusteren, niet verloren zal gaan. Ze staan immers op de server van DePaddock. Meer uitleg verschaffen we natuurlijk graag tijdens een van de modelbouw bijeenkomsten in Zolder. De data daarvoor kan je overigens hier terugvinden.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-01-2006, 19:03
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tielt-Winge
Posts: 66
Ah ca va. De volgende meeting is de 24e februari zeker. Zou tof zijn moest ge hier effe willen passeren, dan moet ik in Zolder niet beginnen zoeken.

Ik wil dat lidgeld eventueel wel eerder betalen, maar aan wie en hoeveel ?
Reply With Quote
  #5  
Old 30-01-2006, 19:05
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by commanderke
Ah ca va. De volgende meeting is de 24e februari zeker. Zou tof zijn moest ge hier effe willen passeren, dan moet ik in Zolder niet beginnen zoeken.

Ik wil dat lidgeld eventueel wel eerder betalen, maar aan wie en hoeveel ?
Ik zie dat we zo ong. gelijktijdig aan het posten waren.

Hier vind je dus alle details.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-01-2006, 21:42
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict
 
Join Date: Jul 2005
Location: Reninge
Posts: 3,403
Welkom hier. Je zal je er zeker thuisvoelen. Eén van de grootste redenen hiervan is dat men naast het bouwen van modelauto's ook opbouwende kritiek wordt geleverd (dit vaak in tegenstelling tot andere fora...)

Succes en laat ons gauw meegenieten van je bouwkunsten...
Reply With Quote
  #7  
Old 30-01-2006, 22:21
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Welkom, welkom, bij de modelbouwertjes !
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2006, 01:03
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
Quote:
Originally Posted by commanderke
Ah ca va. De volgende meeting is de 24e februari zeker. Zou tof zijn moest ge hier effe willen passeren, dan moet ik in Zolder niet beginnen zoeken.
Ik zal ten gepaste tijde dan wel met u afspreken als ge wilt.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #9  
Old 31-01-2006, 01:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by commanderke
..., dan moet ik in Zolder niet beginnen zoeken.
't is nochtans niet moeilijk. Ge neemt afrit Zolder en aan het kruispunt links. Dan rechts en dan weer links onder de brug door het circuit op. Enfin, als ge eerder verloren rijdt, en ge staat op een bosweg in de "middle of nowhere", geen probleem. Ge stopt, stapt uit en luistert heel aandachtig. Daar waar het meeste lawaai vandaan komt (lachen, plezier en getater) daar moet je op af gaan. Daar zitten wij modelbouwers vrolijk bij elkaar.


Reply With Quote
  #10  
Old 31-01-2006, 01:27
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...
 
Join Date: Dec 2004
Location: Thuis
Posts: 3,015
We zullen Huudo vragen zijn antieke compressor mee te brengen. Dan hoeft ge u alleen maar te concentreren op een geluid dat het midden houdt tussen een drilboor en een slecht afgestelde diesel van in de jaren tachtig.
Kan niet missen.
__________________
Groetjes,
Domi.
Reply With Quote
  #11  
Old 31-01-2006, 08:50
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Gent
Posts: 1,035
Welkom aan boord! Ik zit hier pas enkele maanden maar ik voelde me ook rap thuis tussen die mannen hier... ook al heb ik hen al meermaals geplaagd met slot-related-toestanden!

Groeten uit Gent

G.
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 01-02-2006, 00:17
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tielt-Winge
Posts: 66
Merci he mannen voor de hartelijke verwelkoming

Ik zal hier nog wat info zetten dat ge weet met wat voor nen bouwer dat ge te doen hebt.

Ik bouw vooral auto's (tuurlijk) en vrachtwagens en dat komt omdat ik nogal in de transportwereld zit. Ik ben wel gene pro builder maar we doen ons best he.

Voor de moment ben ik bezig met ne Revell Bmw 320 Jägermeister, ne Tamiya Porsche GT2 met 2 rennaisance transkits (een voor mij zeer ambitieus project) en ne volvo FH camion die gebouwd zal worden als een zweedse combinatie (dat is in feite ne vaste camion met ne normale opligger bij achter) met ne scratchbuild dolly (stuk tussen camion en remorque waar de remorque opligt). Van de moment dat ik foto's kan posten zal ik dat hier allemaal ne keer laten zien.


Voor M fahrer: Ik heb in 1 van uw threads gezien dat ge zo ne Italeri camion hebt liggen, daar kan ik u wel wat tips over geven ze


Voor degenen die toch al iets van mijn werk willen zien moeten hier is gaan kijken

http://www.automotiveforums.com/vbul...d.php?t=384390


Greetz
Reply With Quote
  #13  
Old 01-02-2006, 21:46
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally Posted by commanderke
Van de moment dat ik foto's kan posten zal ik dat hier allemaal ne keer laten zien.
Dat moment is gekomen. Vlieg er maar in.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #14  
Old 01-03-2006, 15:57
Flame's Avatar
Flame Flame is offline
Ik ben Eddy en ik bak frieten!
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,147
ik ben ook nieuw, ik probeer ook een foto te plaatsen maar het lukt me niet.
fritten bakken lukt beter dan dees hier,hulp!!!!!!!
Reply With Quote
  #15  
Old 01-03-2006, 17:51
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2006
Location: Tielt-Winge
Posts: 66
Ge moet eerst en vooral die 15 euro lidgeld betalen want anders lukt dat nooit.

Als ge dat betaald hebt en ge doe ne post, typte eerst uwen tekst in en vervolgens gaade u bezig houden met uw foto's.
Opgepast maximum 800x600 pixels want anders krijgde tegen uw voeten van Sennake zoals ik . Voor die foto's der in te zetten moet ge op 'manage attachements' klikken. Dan krijgde een apart kaderke en dan klikt op 'bladeren'. Dan gaade vervolgens op uw harde schijf rommelen om de juiste foto te vinden, ge kiest de juiste foto en vervolgens klikte op 'upload'. Dat proces herhaalde eventueel een paar keer, afhankelijk van hoeveel foto's ge wilt posten (Maximum 5 en 1mb per foto). Dan klikte uiteindelijk als ge al uw foto's hebt upgeload vanboven op de paperclipke. Daar springt dan een kaderke open en kunt ge vervolgens uw foto's onder uwen tekst plakken. Vervolgens klikte op 'preview post' en dan kunt ge zien of ze er weldegelijk onderstaan.

By the way: Dat kost u wel ne frit he
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 13:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.