De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 08-05-2004, 19:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Als het aan Renault ligt dan krijgt het LG Super Racing weekend stevige concurrentie in 2005, verdwijnen de World Series en staat er nog veel meer op stapel.

Het mag ondertussen bekend zijn dat Renault de F3000 heeft overgenomen, in 2005 zal deze serie GP2 Formula heten. Een nieuw Dallara chassis en een 600/700 PK motor zorgen voor de rest. Door steeds minder F1 races in Europa bestaat de mogelijkheid dat de GP2 serie enkele races zal meerijden in het LG Super Racing weekend.......

Dit jaar ondervindt de F3000 nog stevige concurrentie van de World Series V6 by Nissan. Renault heeft natuurlijk geen behoefte aan een sterke concurrent die ook nog eens van dezelfde moeder is. Het World Series concept zoals net nu is moet de nek worden omgedraaid...........maar ja de organisator van de World Series, RPM, wil natuurlijk wel wat om handen hebben

Voor 2005 staat GP 2 Formula dus bovenaan het lijstje van de klassen onder de Formule 1. Daaronder zijn op dit moment twee structuren:
1: Formula Monza 1600 => Formule Renault 2000 => Formule Renault V6
2: Formule Junior 1600 => World Series Lights => World Series V6

Aangezien Renault de touwtjes stevig in handen heeft zal een van de twee structuren komen te vervallen, of één mix van beide.

Tussen Formule Monza 1600 en Formule Junior is geen verschil, het gaat om hetzelfde Tatuus chassis zoals dat nu ook wordt gebruikt in de Belgische Formule Renault 1600.

Keuze tussen World Series lights of Formule Renault 2000 is ook vlug gemaakt, dat wordt dus FR2000.

De topklasse? FRenault V6 of Dallara "V6 welk merk?" .........die keuze moet nog gemaakt worden.

Renault wil op deze manier een duidelijke "road to Formula 1" creeren met 125 pk, 200pk en 400pk formule klasse. Daarna de overstap naar de 600/700 pk GP2 klasse en dan de F1.

De drie opvolgende klassen zullen dan samen een nieuw raceweekend-format gaan vormen. Alleen Formule wagentjes tijdens een Reanult weekend is ook maar saai Kans is zeer groot dat er Renault Megane Cup en Nissan 350Z cup aan worden toegevoegd................

O ja, de organisatie van deze Renault weekends zou in handen liggen van RPM

Conclusie:
Renault weekend:
- Dallara V6 of Renault V6
-Formule Renault 2000
-Formule Renault 1600
-Renault Megane Cup
-Nissan 250Z Cup

LG Super Racing weekend:
- FIA GT
-ETCC of WTCC
-zo af en toe GP 2 Formula
- Alfa 147 Cup
-?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-05-2004, 20:50
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Een volledig Renault-weekend? Dat gaat saai worden.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 08-05-2004, 23:19
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
van dat hele renault week-end lijkt mij de Nissan 250Z Cup nog wel het intresantste maarja iedereen heeft daar zijn eigen mening over

mijn conclusie :
renault week-end : veel 1 zitters (wat ik niet zo spectaculair vind)
LG Super Racing weekend:de tourisme- en gt wagens...
Reply With Quote
  #4  
Old 09-05-2004, 10:37
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Re: LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Quote:
Originally posted by Marshal

Conclusie:
Renault weekend:
- Dallara V6 of Renault V6
-Formule Renault 2000
-Formule Renault 1600
-Renault Megane Cup
-Nissan 250Z Cup

Inderdaad. Op een volledig Renault weekend zit niemand te wachten. FR 2000 / 1600 zijn leuk om mee te pikken maar om daar nu speciaal voor naar t circuit te gaan. Ik in ieder geval niet.
Reply With Quote
  #5  
Old 09-05-2004, 12:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Re: LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Quote:
Originally posted by JPMontoya
Inderdaad. Op een volledig Renault weekend zit niemand te wachten. FR 2000 / 1600 zijn leuk om mee te pikken maar om daar nu speciaal voor naar t circuit te gaan. Ik in ieder geval niet.
Jongens, dan blijven jullie toch lekker thuis

Mocht e.e.a. doorgaan dan vind ik dit een positieve ontwikkeling, i.p.v. één europees circus heb je er nu twee. Nu maar hopen dat ze alletwee naar de Belgische circuits komen.

Het is trouwens een nobel streven van Renault om wat bomen te kappen in het dicht begroeide bos dat eenzitter-land heet. We mogen trouwens van geluk spreken dat Renault nog zo veel geld wil investeren in de sport. Wees maar blij dat je niet als autosportfan in Australië woont.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-05-2004, 13:09
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Location: Antwerpen
Posts: 1,551
Re: Re: Re: LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Quote:
Originally posted by Marshal
Jongens, dan blijven jullie toch lekker thuis

Mocht e.e.a. doorgaan dan vind ik dit een positieve ontwikkeling, i.p.v. één europees circus heb je er nu twee. Nu maar hopen dat ze alletwee naar de Belgische circuits komen.

Het is trouwens een nobel streven van Renault om wat bomen te kappen in het dicht begroeide bos dat eenzitter-land heet. We mogen trouwens van geluk spreken dat Renault nog zo veel geld wil investeren in de sport. Wees maar blij dat je niet als autosportfan in Australië woont.
Idd, maar ik vind een gevarieerd weekend toch nog altijd interessanter dan een heel weekend éénzitterraces (met 2 cupraces derbij)... 'k weet niet of zoiets echt wel de manier is. Zeker omdat er nog veel onduidelijkheid is omtrent de toekomst vd formule 1...
Het concept dat Renault voor ougen houden klinkt misschien wel goed, maar vraagt toch nog een betere uitwerking denk ik, uiteindelijk is het, denk ik, toch niet echt verstandig om alles toe te spitsen op 1 racetak.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-05-2004, 15:18
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Re: Re: Re: LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Quote:
Originally posted by Marshal
J Wees maar blij dat je niet als autosportfan in Australië woont.
ahum

__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #8  
Old 09-05-2004, 15:23
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Re: Re: Re: LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Quote:
Originally posted by Marshal
Wees maar blij dat je niet als autosportfan in Australië woont.


Nou, ze hebben daar wel Procar Nations Cup, V8 Supercars, V8 Brutes, GT Performance, APCC en niet te vergeten de 24 uren van Bathurst voor zowel GT's als V8 Supercars. En dat voor een land dat ongeveer evenveel inwoners heeft als Nederland....Om jaloers op te zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 09-05-2004, 16:02
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Wat mij betreft, vind ik het gewoonweg supper dat Renault (bijna) volledige eenzitter weekends gaat oprichten!

Ik snap het écht NIET dat er mensen zijn die volledige éénzitter weekends niet zien zitten!!
De F1, daar gaat het hem bij iedereen over. Het parcour dat een piloot moet afleggen vooraleer hij in de F1 beland, dat interesseerd niemand! Triest, zeeeeeeeer triest!!!

Trouwens in alle éénzitter klasse is er veeeeeeel meer spanning en actie te beleven dan in de F1 zelf!


Wat ik jullie met 99% zekerheid kan zeggen is het volgende:

De World Series zullen in 2005 doorgaan, maar het is nog niet zeker onder welke naam. (Nissan of Renault) De naam Nissan die momenteel op onze V6 motorblokken prijkt is trouwens maar een etiket, want de motor is volledig ontwikkeld door Renault. Het is wel zo dat de wagens voor 2005 dan volledig dezelfde zullen zijn als die van 2004. (op enkele kleine mechanische updates na)

De WS lights zullen nooit evo's gaan krijgen, en staan dus nu al voor een zwarte toekomst. Het concept is dan ook nooit van grond gekomen.

Dat RPM die nieuwe weekends dan zou gaan organiseren wijst er op dat de WS dus wel degelijk gaan doorgaan! Want RPM, WS Duffusion (Dallara), EAR (Nissan motor tuner), ... zijn één ganse familie en geloven volledig in het World Series idee. Nissan Spanje en RPM hebben dan ook een lange termijs overeenkomst wat de WS betreft.
__________________

Last edited by Mr.Dallara; 09-05-2004 at 16:06.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2004, 16:20
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Wat mij betreft, vind ik het gewoonweg supper dat Renault (bijna) volledige eenzitter weekends gaat oprichten!
Ik snap het écht NIET dat er mensen zijn die volledige éénzitter weekends niet zien zitten!!
Ik hou meer van een gevarieerd programma.
Overigens vind ik het wel super dat Renault de autosport zoveel steunt, en dus niet alleen z'n pijlen op F1 richt.

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
[B]De F1, daar gaat het hem bij iedereen over. Het parcour dat een piloot moet afleggen vooraleer hij in de F1 beland, dat interesseerd niemand! Triest, zeeeeeeeer triest!!![/b
Dat snap ik ook niet en vind ik zeer triest. Pas geleden heb ik nog een discussie gevolgd op een Nederlands forum over de Nederlandse F3000 coureur Doornbos, veel members wisten niet wie dit was. Iemand die de autosport een beetje volgt zou toch moeten weten dat hij F3 heeft gereden.

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
Trouwens in alle éénzitter klasse is er veeeeeeel meer spanning en actie te beleven dan in de F1 zelf!
99% van de races ben ik het hier mee eens.


Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
De naam Nissan die momenteel op onze V6 motorblokken prijkt is trouwens maar een etiket, want de motor is volledig ontwikkeld door Renault.
Als ik me niet vergis zijn deze motorblokken door het Britse AER ontwikkeld en zijn ze bebaseerd op een Nissan V6 blok.
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2004, 16:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Re: Re: Re: Re: LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Quote:
Originally posted by raceboy
ahum
Ik zal hierover dan maar een aparte thread starten
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2004, 16:56
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Quote:
Originally posted by FIRE
Als ik me niet vergis zijn deze motorblokken door het Britse AER ontwikkeld en zijn ze bebaseerd op een Nissan V6 blok.
De blokken worden inderdaad door AER in de UK getuned en onderhouden. Maar NIET ontwikkeld! Dat heeft Nissan zelf gedaan

En ze zijn ook NIET gebasseerd op een Nissan V6 blok! Want de World Series rijden namelijk zelf met een V6 .
De blokken zijn wel bebaseerd op het idee van Nissan om in de F1 te komen, toen had Nissan een F1 motor zelf ontwikkeld! (Maar dit F1 project is nooit van grond gekomen) En daarom heeft Nissan dan de World Series by Nissan opgericht. En alle mogelijke technieken, info, ... die ze hebben bijgeleerd uit hun F1 project hebben ze dan in de Nissan V6 gestopt.
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 09-05-2004, 17:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
De blokken worden inderdaad door AER in de UK getuned en onderhouden. Maar NIET ontwikkeld! Dat heeft Nissan zelf gedaan
Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
De blokken zijn wel bebaseerd op het idee van Nissan om in de F1 te komen, toen had Nissan een F1 motor zelf ontwikkeld! (Maar dit F1 project is nooit van grond gekomen) En daarom heeft Nissan dan de World Series by Nissan opgericht. En alle mogelijke technieken, info, ... die ze hebben bijgeleerd uit hun F1 project hebben ze dan in de Nissan V6 gestopt.
Wie heeft het blok nou ontwikkeld Nissan of Renault? In je eerdere post zeg je namelijk dat Renault dit heeft gedaan:

Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
De naam Nissan die momenteel op onze V6 motorblokken prijkt is trouwens maar een etiket, want de motor is volledig ontwikkeld door Renault.


Quote:
Originally posted by Mr.Dallara
En ze zijn ook NIET gebasseerd op een Nissan V6 blok! Want de World Series rijden namelijk zelf met een V6 .
Het blok is gebaseerd op de sportscar motor (SR2 klasse)
Reply With Quote
  #14  
Old 09-05-2004, 19:02
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it
 
Join Date: Jan 2004
Location: Italy
Posts: 1,926
Het is Renault (onder de naam Nissan, die dus op het etiket vd motor hangt) die de WS blokken heeft ontwikkeld.

Nissan is nl. 100% van Renault!!!
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 09-05-2004, 19:56
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Re: Re: Re: LG Super Racing Weekends krijgen stevige concurrentie in 2005

Quote:
Originally posted by Marshal
Wees maar blij dat je niet als autosportfan in Australië woont.
Al ooit eens een race gezien in Australie ? Ik wel, en dat is nog echt heerlijk deur aan deur !
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.